Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Bråk i Tromsø

Makan til paranoia. Jeg tasta feil. Jeg ble gjort oppmerksom på det. Jeg korrigerte meg selv. Jeg trenger ikke å forfalske sitater for å drite deg ut.

Comment

Det er godt å se at fornuften er bra representert blant dere vålerengasupportere, men det er jaggu mange underlige skruer blant dere også. Så er jeg litt spent på hvordan moderator velger å "sitere" fra dette innlegget. "Underlige skruer" kan for eksempel sikkert endres til noe mye mer spennende.
      DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:15 skrev michael collins:

> >

> Nei, jeg ser at du innrømmer sitatfusket etter at en annen debattant har påpekt det.

>

Jada, det er en diger konspirasjon mot deg.

Litt paranoid i dag?

mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:31 skrev Pegasuz:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 17:50 skrev Brage:

>

> > Jeg snakket med bartenderen idag. Det var tiløp til bråk før den gjengen som ropte "heia TIL" kom. Han sa det satt 2 grupper med supportere inne på Solid som slengte med lappa til hverandre. Og idet det kom flere folk inn døra og ropte "heia TIL" så braket det løs.

> >

> > Jeg tror ikke det var avtalt spill.

> >

> > Forøvrig var østlendingene uten Vif effekter og de hadde endel klær med ruter mv...

> >

> > Hvis noen her på forumet vet noe mer så er det bare og melde det til onkel. Det er eneste mulighet man har til å rydde opp i dette.

>

>

> Men i svarte f....??? Jeg er hverken ISKO, UE, YE eller hva faen de kaller seg alle sammen, og ikke er jeg veldig glad i jeksel-veklsing og amatør kirurgi på gateplan heller, men man melder da for faen meg ikke sine egne til onkel når begge leire har samma svin på skogen?!?

>

> Om dette var en politisak: hvor er de overfalte Tromsøsupporterene? Hvor er anmeldelsen fra bartenderen? Hvor er anmeldelsen fra enga-supporterne som fikk juling?

>

> dette blir for dumt. Jeg har (som man kan se av innelegge mine) IKKE forsvart NOEN sider av vold, uansett situasjon, men man melder ikke sine egne når alt man har er utalelsen til en upartisk bartender og Verdens (u)Gang!

>

> Nå får jeg sikkert mye pepper for å "forsvare" eller "bagatellisere" det hele. Greit nok. Jeg vil i alle fall ikke være med i en lynsjemob uten å ha ALLE fakta på bordet, og NEI, jeg tar IKKE VG som fakta-organ!

Så du forsvarer ikke vold, men hvis du ser det utøvet så vil du ikke melde det hvis den som utøver volden er engasupporter?

Det er et godt stykke unna det du selv påstår at du står for.

Go figure.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:20 skrev Ogni M:

> Jada, det er en diger konspirasjon mot deg.

> Litt paranoid i dag?

>

Det er ingen konspirasjon, og jeg er ikke paranoid, men moderator har to ganger kommentert mine innlegg, og begge gangene sitert meg feil. Første gangen påsto hun jeg hadde kalt andre debattanter for idioter, hvilket er løgn. Deretter prøvde hun seg med "smarteste knivene i skuffen", et meningsløst utsagn, som stiller meg i et underlig lys. Samtidig hinter hun om at dette forumet er mer saklig og seriøst enn det forumet jeg vanligvis bruker. Er det rart man blir oppgitt?

DIXI

Comment

Ikke skarpeste kniven i skuffen = idiot

Ikke smarteste kniven i skuffen = skrivefeil

Ikke i stand til å ta et hint når han får det = michael collins

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:19 skrev michael collins:

> Det er godt å se at fornuften er bra representert blant dere vålerengasupportere, men det er jaggu mange underlige skruer blant dere også. Så er jeg litt spent på hvordan moderator velger å "sitere" fra dette innlegget. "Underlige skruer" kan for eksempel sikkert endres til noe mye mer spennende.

---------------------

det er jaggu godt det ikke finnes noen underlige skruer i og fra distrikta rundt "nordens paris" da.....

terje

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:19 skrev michael collins:

> Det er gøtt å se at fornuften er itte så værst representert blant døkk vålerengasupportere,

> mæn det er jaggu en heil smala underlige skruer blant døkk au. Så er je litt spent på håss moderator væl å "sitere" frå dætta innlegget.

> "Underlige skruer" kan før eksempel sikkert endres tell no' rekti mie meir spennende.

Artig å se er det også at en debatant fra nord som i løpet av et par år har klart å bygge opp en viss form for respekt i form av seriøse innlegg, klarer å rive det ned i løpet av ett døgn.

-jørn-

(*Žェ`*)

Comment

Dette begynner nesten å bli en tråd om Collins. Til hans forsvar så synes jeg han debatterer langt mer saklig enn mange av våre her inne. Virker som det er litt lett å halshugge han fordi vi merker at han med en gang er Tromsø-fan. F.eks ved å true med å kaste han ut for å "sitere" et innlegg skrevet med caps-lock.

Jeg har selv vært på noen borteturer, altfor få riktignok, men mange nok til at også jeg har opplevd drita fulle Klansfolk. Vel, jeg har ikke direkte spurt dem om de er medlem av Klanen, men de har uansett vært på bortekamp. Jeg må innrømme at jeg blir litt lei meg da. Men vi er stort sett en humørfyllt gjeng på tur, og noen elementer vil det alltid være.

Jeg nekter å tro Collins om han ikke har sett drita fulla og arrogante Brann-fans, Rosenborg-fans, Lillestrøm-fans eller andre fans i Tromsø by før og etter kamp. Jeg har ihvertfall sett de i Oslo.

Hva som har skjedd inne på denne puben i Tromsø vet jeg ikke mer om enn hva som har stått i avisene. Uansett kan det ikke forsvares og sloss inne på en pub. For å si det sånn; jeg driter i hvem som har sagt hva, eller om den ene har ligget med kona til den andre dersom de sloss i stua mi.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:13 skrev ice69:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:42 skrev sidekick:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:34 skrev HrMetikk:

> >

> > >Det er selvsagt ingen som skal anmelde noen for noe de har lest i VG.

> >

> > Nei hvem vet med den tystermentaliteten vi har fått i Klanen..

>

> Sidekick - jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvor gammel er du?

>

> Du omtaler dette som om det er avansert kriminalitet i en myteomspunnen organisasjon hvor man "ikke tyster". Jeg skjønner det er stas for deg å kunne peke på andre og si "tysterpakk" slik de store gutta gjør i skumle amerikanske filmer, men ærlig talt: det dreier seg om en gjeng idioter som tror de er tøffe fordi de kan sloss. Om de er aldri så mye påstår at de er enga supportere så hadde jeg glatt gått til politiet med det jeg visste om jeg hadde vært der. De skal faen meg ikke ha noen "immunitet" fordi de påstår de er engasupportere.

>

> Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet og å slippe unna med det enn det er å støtte klubben din? Og i tilfelle du ble forvirret nå: å støtte klubben betyr i denne sammenheng å gjøre det som er mulig for å få bukt med vold som assosieres med klubben og sporten. Og det betyr å gå til politiet, hvis man vet noe.

>

> Hvis det ble for komplisert for deg, så kan du begynne å spekulere i hvordan det ville gå med klubben som du påstår du støtter, om et slikt miljø fikk fotfeste hos oss. Men om sponsorene skulle sky oss som pesten, og 99% av oslos befolkning ikke turte å gå på kamp med unga sine for å se oss spille 0-0 mot Mandalskameratene, så driter du vel i det, bare bønda får bank og ingen tyster?

Et meget godt innlegg av ice69 som jeg støtter 100%! Er dritt lei av at en gjeng snørrunger skal klare å ødelegge så mye! At flesteparten er av et kaliber bestemora mi kunne lagt over fanget og gitt en god omgang ris, setter det riktignok i et ganske komisk lys, men det er IKKE morsomt at denne smurfegjengen ødelegger for alle oss andre!! Jeg vil ha nulltoleranse for Vålerengarelatert supportervold nå!

Seriemester 2005

Comment

Et innslag fra NRK, ikke noe nytt forsåvidt, men en avsluttende kommentar fra bartenderen som bør oppsummere en del http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/244026

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:48 skrev loco:

Det er gøtt å se at fornuften er itte så værst representert blant døkk vålerengasupportere,

> > mæn det er jaggu en heil smala underlige skruer blant døkk au. Så er je litt spent på håss moderator væl å "sitere" frå dætta innlegget.

> > "Underlige skruer" kan før eksempel sikkert endres tell no' rekti mie meir spennende.

>

> -jørn-

>

Regner med at du har oversatt mitt innlegg til bondespråk/grautmål for at dine medsupportere skal få fullt utbytte av det?

DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:50 skrev Bent:

> Jeg nekter å tro Collins om han ikke har sett drita fulla og arrogante Brann-fans, Rosenborg-fans, Lillestrøm-fans eller andre fans i Tromsø by før og etter kamp. Jeg har ihvertfall sett de i Oslo.

Av andre supportergrupperinger som besøker Tromsø er det bare glimtsupporterne som kan måle seg meg Klanen i antall. Flere hundre klansmedlemmer som går på fylla i det knøttlille Tromsø sentrum merkes på en måte litt bedre enn 20 brannsupportere. Det er også typisk at jo flere man er, jo mer brautende og arrogant opptrer man, eller hva? Glimt er TILs arvefiender, men glimtsupporterne er det alltid bare hyggelig å ha i byen, uansett hvor mange de er.

Og enten dere liker å innrømme det eller ikke: Det finnes neppe noe mer brautende og arrogant i dette landet enn enkelte osloensere på besøk i "gokk", som dere er hyggelige nok til å kalle vår vakre landsdel. Til dem som mener tromsøværinger er like arrogante: Ja, hvis vi er nødt til det har vi nok selvtillit og stolthet til å ta igjen med samme mynt.

DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 20:36 skrev michael collins:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:50 skrev Bent:

>

> > Jeg nekter å tro Collins om han ikke har sett drita fulla og arrogante Brann-fans, Rosenborg-fans, Lillestrøm-fans eller andre fans i Tromsø by før og etter kamp. Jeg har ihvertfall sett de i Oslo.

>

> Av andre supportergrupperinger som besøker Tromsø er det bare glimtsupporterne som kan måle seg meg Klanen i antall. Flere hundre klansmedlemmer som går på fylla i det knøttlille Tromsø sentrum merkes på en måte litt bedre enn 20 brannsupportere. Det er også typisk at jo flere man er, jo mer brautende og arrogant opptrer man, eller hva? Glimt er TILs arvefiender, men glimtsupporterne er det alltid bare hyggelig å ha i byen, uansett hvor mange de er.

>

> Og enten dere liker å innrømme det eller ikke: Det finnes neppe noe mer brautende og arrogant i dette landet enn enkelte osloensere på besøk i "gokk", som dere er hyggelige nok til å kalle vår vakre landsdel. Til dem som mener tromsøværinger er like arrogante: Ja, hvis vi er nødt til det har vi nok selvtillit og stolthet til å ta igjen med samme mynt.

>

Nå er vel ikke dette NM i folkeskikk, og at landsdelen deres kalles "gokk" får dere nok finne dere i, i hvert fall i fotballsammenheng - og trøste deg med at enga supportere blir kalt langt verre ting. Er ikke sikker på hvor langt vi kommer med å diskutere hvilke supportere som er hyggligst eller mest arrogant/brautende, her vil de lærde garantert strides. Men klanen er tallrike, det synes vi er bra, vi, og at dere har en veldig liten by kan vi ikke så veldig mye for. At kombinasjonen er et problem for dere...vel, ikke så veldig mye vi kan eller burde gjøre med det.

Comment

Mr Sinn Fein

Dine betraktninger om hvem som er mest usympatiske av supporterne som besøker Tromsø er dessverre relativt uinteresant lesning for oss. Selv om jeg er sterk tilhenger av og oppvise normal folkeskikk er det vanskelig og unngå at flere hundre supportere hvorav mange er rimleig harde på flaska oppfattes som brautende av lokalbefolkningen. Og strengt tatt driter jeg i det, om ikke annet viser det bare hvem som klarer å få med seg ett bra antall supportere halveis til Nordpolen.

Om du seriøst mener at f,eks bøfler og skarrepakk er mindre brautende enn oss konstanterer jeg rett og slett at du ikke kan ha hatt mye kontakt med artene.

Ellers er det sikkert koselig og utveksle rorbua histrorier og beundre tannbørtene til bodøværingene, kulturelt felleskap er selvsagt ofte en fordel i slike sammenhenger.

Nei, hold deg til å kritisere casualsambøbene, du skyter bare deg selv i foten ved å stemple alle engasupportere som brautende, arrogant pakk.

Comment

Working...
                                X