Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Bråk i Tromsø

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:02 skrev HrMetikk:

"hold deg til å kritisere casualsambøbene, du skyter bare deg selv i foten ved å stemple alle engasupportere som brautende, arrogant pakk."

Dagens tema er selvsagt casuals, og at jeg har dratt inn engasupportere generelt i debatten var kanskje dumt. Men til mitt forsvar må det sies at jeg ble provosert så det holder fra første stund. Og jeg har ikke skrevet noe jeg ikke kan stå inne for. Til slutt, og for the record: Jeg har ikke stemplet alle engasupportere som "brautende, arrogant pakk". Jeg har faktisk overhodet ikke brukt ordet "pakk", det er like usant som når moderator beskyldte meg for å ha kalt andre debattanter for "idioter". Kanskje dere tolker meg slik, men det er noe annet enn å påstå at jeg faktisk har sagt det.

DIXI

Comment

Pakk eller ikke, du velger ihvertfall å gi en bredside mot det jeg oppfatter som Vålerengasupportere genrelt.

Jeg synes stort sett du har klart og holde deg på ett saklig nivå her inne, så det er rett og slett unødvendig.

Når det gjelder casualsamøbene er vi nok helt på linje, og det lille mindretallet som utrykker sympati/sår tvil her inne er ikke representative for den jevne Vålerengasupporter.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:13 skrev ice69:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:42 skrev sidekick:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:34 skrev HrMetikk:

> >

> > >Det er selvsagt ingen som skal anmelde noen for noe de har lest i VG.

> >

> > Nei hvem vet med den tystermentaliteten vi har fått i Klanen..

>

> Sidekick - jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvor gammel er du?

>

> Du omtaler dette som om det er avansert kriminalitet i en myteomspunnen organisasjon hvor man "ikke tyster". Jeg skjønner det er stas for deg å kunne peke på andre og si "tysterpakk" slik de store gutta gjør i skumle amerikanske filmer, men ærlig talt: det dreier seg om en gjeng idioter som tror de er tøffe fordi de kan sloss. Om de er aldri så mye påstår at de er enga supportere så hadde jeg glatt gått til politiet med det jeg visste om jeg hadde vært der. De skal faen meg ikke ha noen "immunitet" fordi de påstår de er engasupportere.

>

> Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet og å slippe unna med det enn det er å støtte klubben din? Og i tilfelle du ble forvirret nå: å støtte klubben betyr i denne sammenheng å gjøre det som er mulig for å få bukt med vold som assosieres med klubben og sporten. Og det betyr å gå til politiet, hvis man vet noe.

>

> Hvis det ble for komplisert for deg, så kan du begynne å spekulere i hvordan det ville gå med klubben som du påstår du støtter, om et slikt miljø fikk fotfeste hos oss. Men om sponsorene skulle sky oss som pesten, og 99% av oslos befolkning ikke turte å gå på kamp med unga sine for å se oss spille 0-0 mot Mandalskameratene, så driter du vel i det, bare bønda får bank og ingen tyster?

Kanskje jeg er eldre enn deg, kanskje jeg er yngre enn deg. Men uansett vil jeg ha meg frabedt at du kaller meg enn Iskoboy uten at du kan bevise det.

Sånn som jeg ser det, er Vålerenga en stor familie med folk som har forskjellige interesser. Noen vil skape liv på tribunen, noen vil sitte på Bredden med kaffen i hånda mens andre vil slåss. Det siste får man ikke gjort noe med, det må vi leve med. Hva hjelper det å utestenge de som sloss? Slosskampene vil jo fortsette fordet. Derfor er det lite vits å tyste på noe man ikke får gjort noe med.

Dessuten tror jeg de gutta har gjort mer for klubben enn det du noensinne kommer til å gjøre.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:19 skrev sidekick:

> Dessuten tror jeg de gutta har gjort mer for klubben enn det du noensinne kommer til å gjøre.

Kan du være litt mer spesifikk?

Selv har jeg vanskelig for å se at Vålerenga har noen som helst nytte av og ha bråkemakere som skaper negativ omtale av klubben på slep.

Dette har vi hørt før, det er jo ikke grenser for hvor mye mer disse amøbene tilfører klubben enn andre.

Kanskje på tide at vi andre får vite hva det er?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:26 skrev HrMetikk:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:19 skrev sidekick:

>

> > Dessuten tror jeg de gutta har gjort mer for klubben enn det du noensinne kommer til å gjøre.

>

>

> Kan du være litt mer spesifikk?

Det velger jeg å holde for meg selv. Le i vei!

Comment

>

> Dessuten tror jeg de gutta har gjort mer for klubben enn det du noensinne kommer til å gjøre.

Liten tvil om at de gjør mye for klubben. De skader jo dens anseelse så fort de får en mulighet.
              Seriemester 2005

Comment

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor nesten ingen her på forumet reagerer på er medievinklingen!

Samtlige medier fokuserer på at det er VIF supportere, eller casuals fra engamiljøet, men hva med TIL gutta? De stakkars uskyldige harmløse søte små? De har vel ikke gjort no? For det er jo vi som sliter med bråkmakere..

Det skal gjerne to til for å sloss, så hvorfor denne fokuseringen på våre? Ganske enkelt svar desverre, ingen som hadde brydd seg om det sto TIL supportere i headingen.

Det er synd, og jeg skal ikke forsvare bråkmakerne, men det er trist at de klarer å få det her til å bli utelukket en VIF sak..

Comment

Tro meg, jeg ler ikke.

Jeg prøver heller bare å snakke med dere heller enn bare til dere. Uttallige ganger har jeg lest at disse svulstige påstandene om at visse grupper - på tross av en lei tendens til å drite ut både klubb og supportere i media - er supersupportere som vi andre ikke når til anklene.

Hvis jeg ikke snart får vite hva slags fantastiske bidrag de leverer er det vanskelig for meg og anse det som noe annet enn reinspikka tøv.

Comment

>

> Sånn som jeg ser det, er Vålerenga en stor familie med folk som har forskjellige interesser. Noen vil skape liv på tribunen, noen vil sitte på Bredden med kaffen i hånda mens andre vil slåss. Det siste får man ikke gjort noe med, det må vi leve med. Hva hjelper det å utestenge de som sloss? Slosskampene vil jo fortsette fordet. Derfor er det lite vits å tyste på noe man ikke får gjort noe med.

>

Dette må være bortimot det aller dummeste jeg noengang har lest her. Du mener med andre ord at vi bare skal droppe helt å motarbeide vold i forbindelse med fotballkamper? Bare kjøre laissez-faire, trekke på skuldrene og si "Jaja, folk er forskjellige"? Jeg visste vel fra før omtrent hvordan du stiller deg i sånne saker, men dette er jo helt hinsides. Kan du være så vennlig å redegjøre for hva du mener "de gutta" har gjort for klubben? Og hvilke gutter er det egentlig vi snakker om her? Vi er vel foreløpig ikke helt på det rene med hvem det var som lagde helvete i Tromsø?

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:31 skrev donny:

> Men det jeg ikke skjønner er hvorfor nesten ingen her på forumet reagerer på er medievinklingen!

> Samtlige medier fokuserer på at det er VIF supportere, eller casuals fra engamiljøet, men hva med TIL gutta? De stakkars uskyldige harmløse søte små? De har vel ikke gjort no? For det er jo vi som sliter med bråkmakere..

>

> Det skal gjerne to til for å sloss, så hvorfor denne fokuseringen på våre? Ganske enkelt svar desverre, ingen som hadde brydd seg om det sto TIL supportere i headingen.

>

> Det er synd, og jeg skal ikke forsvare bråkmakerne, men det er trist at de klarer å få det her til å bli utelukket en VIF sak..

Er enig i at det skal to til for å sloss. Grunnen til at "våre" får all oppmerksomheten er nok at de prøver å stelle til bråk hvor enn de ferdes. Tror du virkelig dette hadde skjedd om det hadde vært en annen type supportere som satt på puben? Er alt bare tilfeldigheter?
                      Seriemester 2005

Comment

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 19:13 skrev ice69:

>

> > Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:42 skrev sidekick:

> >

> > > Sitat: Den tir, 10 april 2007 18:34 skrev HrMetikk:

> > >

> > > >Det er selvsagt ingen som skal anmelde noen for noe de har lest i VG.

> > >

> > > Nei hvem vet med den tystermentaliteten vi har fått i Klanen..

> >

> > Sidekick - jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvor gammel er du?

> >

> > Du omtaler dette som om det er avansert kriminalitet i en myteomspunnen organisasjon hvor man "ikke tyster". Jeg skjønner det er stas for deg å kunne peke på andre og si "tysterpakk" slik de store gutta gjør i skumle amerikanske filmer, men ærlig talt: det dreier seg om en gjeng idioter som tror de er tøffe fordi de kan sloss. Om de er aldri så mye påstår at de er enga supportere så hadde jeg glatt gått til politiet med det jeg visste om jeg hadde vært der. De skal faen meg ikke ha noen "immunitet" fordi de påstår de er engasupportere.

> >

> > Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet og å slippe unna med det enn det er å støtte klubben din? Og i tilfelle du ble forvirret nå: å støtte klubben betyr i denne sammenheng å gjøre det som er mulig for å få bukt med vold som assosieres med klubben og sporten. Og det betyr å gå til politiet, hvis man vet noe.

> >

> > Hvis det ble for komplisert for deg, så kan du begynne å spekulere i hvordan det ville gå med klubben som du påstår du støtter, om et slikt miljø fikk fotfeste hos oss. Men om sponsorene skulle sky oss som pesten, og 99% av oslos befolkning ikke turte å gå på kamp med unga sine for å se oss spille 0-0 mot Mandalskameratene, så driter du vel i det, bare bønda får bank og ingen tyster?

>

> Kanskje jeg er eldre enn deg, kanskje jeg er yngre enn deg. Men uansett vil jeg ha meg frabedt at du kaller meg enn Iskoboy uten at du kan bevise det.

>

> Sånn som jeg ser det, er Vålerenga en stor familie med folk som har forskjellige interesser. Noen vil skape liv på tribunen, noen vil sitte på Bredden med kaffen i hånda mens andre vil slåss. Det siste får man ikke gjort noe med, det må vi leve med. Hva hjelper det å utestenge de som sloss? Slosskampene vil jo fortsette fordet. Derfor er det lite vits å tyste på noe man ikke får gjort noe med.

>

Du følte deg tydeligvis truffet av noe jeg aldri har sagt - hvor har jeg kalt deg Iskoboy?

At Klanen er hetrogen er bra, men ett sted går grensen. Klarer vi ikke å trekke den klart og tydelig så vil klanen og klubben slite, ganske enkelt. Jeg synes det er synd hvis du og mange nok andre ikke skjønner det uhyrlig enkle poenget.

Du etterspør fakta rundt saken i Tromsø, men det virker ganske enkelt ikke spesielt troverdig når du samtidig kaller et eventuelt vitne i en politietterforskning "tysterpakk"

Med klanens tidlige historie i tankene, så er det er oppsiktsvekkende, for å si det pent, å påstå at det ikke spiller noen rolle hva klanen og klubben gjør med folk som vil gjøre vold til en del av supporterkulturen vår.

Det er sikkert mange som gjør mye mer for klubben enn det jeg gjør. Men om folk som bidrar til vold i enga-sammenheng er de som danker meg ut - vel, der har jeg min sterke tvil. Men vi har vel litt forskjellig syn på hva det betyr å "gjøre noe for klubben" i denne sammenheng, du og jeg.

Comment

"Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet"

Virker som du hinter til noe der ihvertfall.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:50 skrev sidekick:

> "Men for deg og en del andre er det kanskje viktigere å vinne slagsmålet"

>

> Virker som du hinter til noe der ihvertfall.

----

Kan ikke du bare innse at du/dere er i mindretall og ikke er ønsket da sidekick? Folk som dere, som forsvarer den minste voldshandling med alt det er verdt, burde stikke fingern i jorda og innse realiteten.

Det er stygt å si det, men noen folk unner jeg ikke en dritt.

Pakk som utøver blind vold og i tillegg skader mange tusen, ønsker jeg dit peppern gror.

Hvis det er som du sier, umulig å stoppe dette, håper jeg rett og slett dere møter feil folk og får en real lusing.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:31 skrev donny:

> Men det jeg ikke skjønner er hvorfor nesten ingen her på forumet reagerer på er medievinklingen!

> Samtlige medier fokuserer på at det er VIF supportere, eller casuals fra engamiljøet, men hva med TIL gutta? De stakkars uskyldige harmløse søte små? De har vel ikke gjort no? For det er jo vi som sliter med bråkmakere..

>

> Det skal gjerne to til for å sloss, så hvorfor denne fokuseringen på våre? Ganske enkelt svar desverre, ingen som hadde brydd seg om det sto TIL supportere i headingen.

>

> Det er synd, og jeg skal ikke forsvare bråkmakerne, men det er trist at de klarer å få det her til å bli utelukket en VIF sak..

----

Helt enig, det er veldig trist, men dessverre fakta når disse lavpanna idiota flytter never hvor enn de går.

Nå er det jo slik at det stort sett alltid skjer noe i forbindelse med våre bortematcher, og media har nok fått blod på tann og følger ekstra godt med på disse matcha.

Dette har vi alt å takke våre kjære bøller for.
                              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:39 skrev Reflektor:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 21:31 skrev donny:

>

> > Men det jeg ikke skjønner er hvorfor nesten ingen her på forumet reagerer på er medievinklingen!

> > Samtlige medier fokuserer på at det er VIF supportere, eller casuals fra engamiljøet, men hva med TIL gutta? De stakkars uskyldige harmløse søte små? De har vel ikke gjort no? For det er jo vi som sliter med bråkmakere..

> >

> > Det skal gjerne to til for å sloss, så hvorfor denne fokuseringen på våre? Ganske enkelt svar desverre, ingen som hadde brydd seg om det sto TIL supportere i headingen.

> >

> > Det er synd, og jeg skal ikke forsvare bråkmakerne, men det er trist at de klarer å få det her til å bli utelukket en VIF sak..

>

> Er enig i at det skal to til for å sloss. Grunnen til at "våre" får all oppmerksomheten er nok at de prøver å stelle til bråk hvor enn de ferdes. Tror du virkelig dette hadde skjedd om det hadde vært en annen type supportere som satt på puben? Er alt bare tilfeldigheter?

Jeg tviler sterkt i at media hadde giddet bry seg hvis det hadde vært, si LYN folk.. Ikke at de er gamle nok til å ferdes på sånne steder. Men den oppmerksomheten kommer vi alltid til å få.

Comment

Working...
                                X