Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bråk i Tromsø

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bråk i Tromsø

Jaggu. Nå er sesongen i gang igjen. Både for spillere og idioter. Så flott at noen av oss allerede nå viser Norge at det er enga-supportere som KAN å sloss. Fy faen.

ligger også på NRK tekst-tv

Og jada, gleder meg også til alle svarene på denne tråden. "Var du der?" "Kanke tru på hva snuten sier" "Blåst opp av media" "Det var han som ropte Heia TIL som var dust" Blir morro detta

Ikke syt - syng!

Re: Bråk i Tromsø

Det kommer nok til å bli et "livlig" år utenfor banen. Lokalavisa Tomsø har oppslag om at "Fotballsupportere smadret utested" med bilde av ødeleggelsene http://www.bladet-tromso.no/

Casuals blir av avisa utpekt som skyldige.

Jeg tror dessverre det blir verre i ettermiddag.

Comment

Jeg var ikke der, men sånn breial oppførsel fra lokalbefolkningen der oppe er ikke noe nytt. Når man bor så langt unna sivilasjonen vet man heller ikke hva fotballkultur er. De tror de kan gå opp i trynet på deg og mobbe deg for tapet du så for to minutter sida.

Jeg har reist nordover på alle Vålerenga-kamper siden 94-95 (var ikke der i år) og dette har skjedd hver jævla gang. Som oftest får Tromsø-fyren enten verbal juling eller en på trynet. For så å naturligvis bli sjokkert over reaksjonen.

Sånn er det i Tromsø, sånn er det i Molde og flere andre småbyer rundt om i landet. Det må gå an å tenke før man handler - og det går begge veier.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:16 skrev Pondus:

> Det kommer nok til å bli et "livlig" år utenfor banen. Lokalavisa Tomsø har oppslag om at "Fotballsupportere smadret utested" med bilde av ødeleggelsene http://www.bladet-tromso.no/

> Casuals blir av avisa utpekt som skyldige.

>

> Jeg tror dessverre det blir verre i ettermiddag.

Over 400 visninger klarte man før, ja hvem andre enn Pondus, måtte kommentere. Regner med at oppfølgning av bråk og linker i fiskeren blad og same joika kommer i løpet av dagen.
        When the facts change, so does my opinon

Comment

VG slår til igjen....

Bartender Kristoffer Gustavsen ble slått flere ganger da fotballsupportere gikk berserk på utestedet Solid i Tromsø natt til mandag.

Siden kampen ikke var all verdens å skrive hjem om, følte vel VG for å spre litt dritt på andre måter... Og selvsagt får enga folk skylda. Med tanke på hvor mange som faktisk dro oppover virker det nesten som alle var på samme pub, og alle slo løs på alt... Slik var det neppe, og vi kan vel nok en gang gratulere VG med en flott og sakelig omtale... NOT

Comment

Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.
            DIXI

Comment

Re: VG slår til igjen....

Det er jo ikke usannsynlig å trekke den slutningen at det var fotballrelatert, men at man automatisk regner med at det er Vålerenga-folk når de ikke har en eneste supportereffekt eller sier noe som tyder på enga blir litt rart. Spesielt med tanke på at de ikke hadde problemer med å finne ut at det var engafolk som sloss mot branncasuals til tross for at enga ikke spilte i byen for en stund tilbake.
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:33 skrev michael collins:

> Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.

-----

Dette er en tråd som ble startet i natt, før så besvart fire ganger den siste halvtimen, og du trekker allerede denne konklusjonen?

Du mener altså da at alle i Klanen mener dette er akseptert, og at alle i Klanen er ute etter bråk, fordi alle i Klanen tydeligvis har svart og gjort opp sin mening her?

Sterkt.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:20 skrev FrankO:

> Jeg var ikke der, men sånn breial oppførsel fra lokalbefolkningen der oppe er ikke noe nytt. Når man bor så langt unna sivilasjonen vet man heller ikke hva fotballkultur er. De tror de kan gå opp i trynet på deg og mobbe deg for tapet du så for to minutter sida.

>

> Jeg har reist nordover på alle Vålerenga-kamper siden 94-95 (var ikke der i år) og dette har skjedd hver jævla gang. Som oftest får Tromsø-fyren enten verbal juling eller en på trynet. For så å naturligvis bli sjokkert over reaksjonen.

>

> Sånn er det i Tromsø, sånn er det i Molde og flere andre småbyer rundt om i landet. Det må gå an å tenke før man handler - og det går begge veier.

Her har vi vel ett av to. Enten er dette en avtalt innendørs dansegalla, og da har vel ingen provosert noen. Eller så er det som bartenderen sier til VG at ca 10 mann uten VIF-effekter (og som han derfor antar er Casuals) sitter på puben hvor det også er noen TIL-folk. Så kommer det noen feststemte karer og roper "Heia TIL". Hvordan kan de vite at de 10 gutta i "sivilt" er VIF-folk? Skal f.eks ikke en VIF-supporter kunne rope "Heia VIF" inne på en Oslo-pub etter en seier på Ullevål. Nei, å bortforklare knusing av en pub pga. en provokasjon blir for dumt.

Comment

> Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.

Det er ingen andre byer hvor jeg har blitt møtt med like mange flåsete kommentarer etter kamper som i Tromsø. Selv inne på stadion har jeg sett folk løpe rundt halve banen for å gjøre runkebevegelser mot de tilreisende fra Oslo etter en TIL-scoring. Du må da skjønne at når du provoserer folk så kan det komme en reaksjon? Og at noen gjør deg oppmerksom på dette uten at man blir anklaget for å være voldsromantiker?

Comment

...og du vinner dagens dustepris for denne kommentaren.

- Jeg var ikke der og jeg tror ikke du var der. Ingen av oss har et ordentlig grunnlag for å bedømme situasjonen.

- Ingen her har forsvart handlingene, og jeg gjør heller ikke det.

- Hvorfor i all verden håper du at det var casuals på tur? Spiller det noen rolle hvem som "knuser en pub"?

- Det var snakk om at 10stk. med tilknytning til Vålerenga var delaktig. Om alle tilreisende hadde drevet med "pubknusing" hadde det knapt vært et utested igjen i "Nordens Paris". Slutt å krisemaksimere.

- "Siviliserte mennesker"?! Gled deg til tilreisende fra Bergen, Trondheim, Lillestrøm, Kristiansand og alle de andre gudsforlatte stedene spyr ned indre Tromsø.

mvh

Ogni M

Comment

Stusser litt på en ting her: det sitter altså noen "tromsø-supportere" i et hjørne fra før, og noen kommer inn og roper "heia Tromsø". Dette skal visstnokprvosere "casuals" fra VIF... Ok... sett at jeg kjøper den så langt. Vil det si at dette er en pub der bartender ikke kjente NOEN av gjestene???

Kan ikke huske å ha vært inne på en slik pub før. Der ikke en eneste av fjesa var kjent fra før av bartender'n.. Er det mulig han helst ikke vil tilkjennegi sine egne, men mer enn gjerne vil gi VIF-folk både navn, merkelapp og pass påskrevet?...

Comment

Du trenger faen ikke prøve deg. Jeg har opplevd møkkfulle, brautende vålerengafolk på tur i Tromsø i årevis, prøv ikke å framstill dere som forfulgte uskyldigheter. Folk her oppe tåler ikke synet av dere. Vi skyr de utestedene dere oppsøker, og holder så god avstand til idiotien deres som mulig. Jeg har opplevd klansfolk som har ravet inn på puber, og drukket opp ølet til tilfeldige gjester, før de har blitt kastet ut igjen. Mener du for alvor at TIL-supporterne ikke kan gå på byen etter en hjemmeseier og rope "Heia TIL!" uten å bli overfalt av bortesupportere? Det må da finnes folk med fornuft i Klanen, vennligst meld dere, og fortell til media hva dere synes om denne saken.
                          DIXI

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:42 skrev FrankO:

> Sitat: Den tir, 10 april 2007 10:33 skrev michael collins:

>

> > Den første kommentaren i denne tråden ga håp om at dette var casuals på tur, og at Klanen tar avstand fra slik oppførsel. Men resten av kommentarene forteller jo at det regnes som helt akseptabelt å smadre en bar når man har gått på et bortetap. Takk og pris for at det årlige besøket fra Klanen er avviklet, og at vi heretter kan se fram til å få besøk av siviliserte mennesker i forbindelse med hjemmekampene.

>

>

> Det er ingen andre byer hvor jeg har blitt møtt med like mange flåsete kommentarer etter kamper som i Tromsø. Selv inne på stadion har jeg sett folk løpe rundt halve banen for å gjøre runkebevegelser mot de tilreisende fra Oslo etter en TIL-scoring. Du må da skjønne at når du provoserer folk så kan det komme en reaksjon? Og at noen gjør deg oppmerksom på dette uten at man blir anklaget for å være voldsromantiker?

Kampen var slutt kl. 1950. Politiet fikk melding kl. 0008. Ca 15 pers befinner seg på en pub 4 timer etter kamp, 4-5 nye kommer inn og en roper "Heia TIL". Slagsmålet er i gang, med ca like mange på hver side, bartender får frastjålet mobil men når han får ringt fra kjøkkenet stikker alle av. Dette lukter avtalt spill lang vei, slik det pleier.

Comment

Oi oi oi... Ja den kjærligheten du deler med oss her inne gjør meg nesten litt varm i trøya... Du avskyr oss? jaja, tror vel ikke jeg finner så alt for mye kjærlighet for folk som deg i mitt hjertet heller, så er nok begrenset hvor tungt jeg tar det...

Du har helt sikkert rett, Triomsøværinger er jo kjent som et sjenert, ordfattig, lite provoserende og avholdsaktig folkeslag, helt uten et provoserende gen i seg...

Comment

Working...
                              X