Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Daniel tåler ikke pause

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daniel tåler ikke pause

"Daniel Fredheim Holm må sykle eller løpe i pausene. Sjekk hvorfor."

Dette er vel kanskje forklaringen på det tidlige byttet igår.

http://www.nettavisen.no/ioslo/article962582.ece

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Re: Daniel tåler ikke pause

Da kan man jo spørre seg hvorfor i all verden man ikke hadde ordnet med et sykkel til Daniel i pausen i går da???

Comment

Schwabe sier vel at det er nok sykler på alle Tippeligaanleggene, men det er en stund siden Daniel har kjent til problemene sist.

Uansett burde jo rolig aktivitet i pausene være obligatorisk for alle spillerne. I de første 10-15 minuttene etter pause vil jo spillerne arbeide med mye lavere intensitet og skaderisikoen flerdobles hvis de sitter og hviler i 15 minutter.

Egentlig har jeg alltid fundert på hvorfor ingen fotballag korter ned peptalken til 10 minutter og løper ut på banen og holder varmen med ball i 5 minutter. Tror faktisk det vil utgjøre en forskjell i intensitet og konsentrasjon de første minuttene etter pause.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:03 skrev enga13:

> Da kan man jo spørre seg hvorfor i all verden man ikke hadde ordnet med et sykkel til Daniel i pausen i går da???

Eller et par ski om ikke annet....
        Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 15:24 skrev clap:

> Egentlig har jeg alltid fundert på hvorfor ingen fotballag korter ned peptalken til 10 minutter og løper ut på banen og holder varmen med ball i 5 minutter. Tror faktisk det vil utgjøre en forskjell i intensitet og konsentrasjon de første minuttene etter pause.

Tja... Kan det være fordi de faktisk trenger pausen? Litt stillhet fra en støyende arena, roe ned topplokket, tenke, planlegge?

Tviler sterkt på at coachene står og holder høymesse i 15 minutter...

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Dette er jo et kjent problem hos syklister også. Opp fjellet, så nedover uten bevegelse og dermed stivhet. Væskebalanse har vist også mye å si, samt saltinnhold i væsken. Schwabe får ta seg en prat med Atle Kvålsvoll...det kan hvertfall ikke skade.
            Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den tir, 10 april 2007 17:21 skrev Nesrene:

> Tja... Kan det være fordi de faktisk trenger pausen? Litt stillhet fra en støyende arena, roe ned topplokket, tenke, planlegge?

>

> Tviler sterkt på at coachene står og holder høymesse i 15 minutter...

-----------------------------------------------

Jeg tror heller ikke trenerne holder det gående i 15 minutter, kanskje med unntak av et par matcher under Rekdal da det tordnet som mest, det er også derfor jeg sier at det kanskje greier seg med 10 min.

Ingen tippeligaarenaer er så øredøvende og intensive at det har noe med saken å gjøre. Dette skal uansett spillerne klare å blokke ut. Da er det langt viktigere å holde kroppen i gang i pausen. Spillerne får roet seg ned og senket skuldrene også med ball i pausen.

Som Schwabe også påpeker er det et problem at kamp og trening er såpass ulikt. Hvorfor ikke ta konsekvensen av dette og gjøre det til en fordel?

Når det er sagt tror jeg aldri det kommer til å bli gjennomført fordi dette er så "inngrodd" som det er. Til og med i småguttekamper praktiseres jo dette. Tror ikke det har noe å gjøre med heksegrytene de spiller i.

Comment

Working...
              X