Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sørensen spiss eller kant?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sørensen spiss eller kant?

Lurer på om vif er bedre tjent med å bruke sørensen på høyre kant selv om han er vår beste spiss.

Tror det er flere gode som kan ta over spissplassen om sørensen blir benyttet på kanten.

Håper på synspunkter...

Re: Sørensen spiss eller kant?

Sitat: Den tor, 12 april 2007 21:00 skrev Rotta:

> Lurer på om vif er bedre tjent med å bruke sørensen på høyre kant selv om han er vår beste spiss.

> Tror det er flere gode som kan ta over spissplassen om sørensen blir benyttet på kanten.

>

> Håper på synspunkter...

Her er jeg ganske enig.

Sørensen og Mila på kantene, de kan også veksle seg imellom for å forvirre forsvaret. Rune Lange (må spille seg god) og Daniel på topp. Da får man en kjapp og en sterk spiss, man får styrke på begge flanker.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Enig at dette kunne være en mulighet. Så får Lange nok kamper også til å komme i form. Og han og Daniel inne i feltet så er det mye skudd og hodestyrke der. Og to så offensive kanter ville hjulpet mye tror jeg. Kunne blitt mye mål. Og han har jo spilt kant før!
      IKAROS

Comment

Tror det kunne vært spennende i systemet til Myhre ja..

Han er best som spiss, men er det verdt å faktisk ha Berre/Freddy på høyrekanten når Derek sannsynligvis kan gjøre det bedre. Lange eller Roberts ved siden av DFH kunne blitt bra.

Comment

Han har jo kanskje norges beste innleggsfot også. om ikke lange kommer i form har vi jo roberts som er sulten på plass og mange mål

Comment

Dersom vi bruker jan derek på kanten, ville glenn og lange fått mange flere sjanser til å spille på seg form og selvtillit. Tror det kunne blitt bra!

IKAROS

Comment

Ikke før en av de andre spissene begynner å skåre.

Men: dette ville antagelivis gitt Glenn Roberts mer spilletid enn nå. Alt som kan gjøre at han slipper mye til er jeg positivt innstilt til.

Comment

Sitat: Den tor, 12 april 2007 21:10 skrev qxvrea:

> Sitat: Den tor, 12 april 2007 21:00 skrev Rotta:

>

> > Lurer på om vif er bedre tjent med å bruke sørensen på høyre kant selv om han er vår beste spiss.

> > Tror det er flere gode som kan ta over spissplassen om sørensen blir benyttet på kanten.

> >

> > Håper på synspunkter...

>

> Her er jeg ganske enig.

>

> Sørensen og Mila på kantene, de kan også veksle seg imellom for å forvirre forsvaret. Rune Lange (må spille seg god) og Daniel på topp. Da får man en kjapp og en sterk spiss, man får styrke på begge flanker.

Helt enig! Har skrevet noe lignende tidligere, men da var det ikke mange som var enig. Derek hadde jo scora så mange mål m.m. Men han hadde sine beste år som høyrekant i RBK. De spiller 4-3-3, men jeg kan ikke se så store forskjellen egentlig. Dessuten trekker Derek mye ut på høyrekanten likevel. Men vi er også avhengig av at Lange kommer i form. Mener Myhre bør gi han noen kamper fra start snart. En sånn rokering går ut over Berre, men jeg gråter i hvertfall ikke av det.

Comment

helt enig!!!

Håper dette prøves neste kamp..

men har dette blitt prøvd i trenings kampene i vinter???

Comment

Sa ikke sørensen også dette selv i fjor ? at selv om han var vår mestscorende spiss følte han seg tryggest som høyre kant, håper det blir det iløpet av sesongen, DFH og Lange/Roberts på topp tror jeg er bedre, da har du bra innlegg fra begge sider og måljegere foran mål..
                    <3 Vål\'enga <3

Comment

Hovedgrunnen, slik jeg har forstått det, er at JDS er ikke defensiv nok i et 4-4-2 system. Som ving i et 4-3-3 er man ikke like avhengig av han bakover, men "vårt" system blir veldig skjevt hvis han blir hengende igjen.

Det er sikkert mulig å justere dette, men jeg mener jeg hørte dette tidligere, da under Rekdal - det skal sies.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den tor, 12 april 2007 21:00 skrev Rotta:

> Lurer på om vif er bedre tjent med å bruke sørensen på høyre kant selv om han er vår beste spiss.

> Tror det er flere gode som kan ta over spissplassen om sørensen blir benyttet på kanten."

Ja, i Enga pleier det alltid å være en 5-6 spisser som scorer over 5 mål å velge i så dette er ikke noe problem.

Comment

Sitat: Den tor, 12 april 2007 23:54 skrev Flem:

> Hovedgrunnen, slik jeg har forstått det, er at JDS er ikke defensiv nok i et 4-4-2 system.

Jeg ville sett at vi hadde spilt 3-3-1-3 i perioder, med den ving-kompetansen vi har.

Storbæk-Wæhler-Jepsen

------------Johnsen-----------

----Berre-------Pelle-----Mila

JDS--------DFH----------------

----------------Lange----------

Dytter Johnsen opp fra midtforsvaret, han har vist at han er mer en god nok for å håndtere en defensiv midtbanejobb.

Grindheim som playmaker på midten, Mila har fremdeles ben nok til å komme på løp dypere enn hva JDS klarer over lengre tidsrom.

DFH som hengende spiss/ballfordeler/oppspillspunkt.

Herlig system hvis man er kontringsvillig via kantene.

aka Didriksen. :rolleyes:

Comment

Sikkert ikke noe dumt trekk med en ny spiller på høyre midtbane/kant..etter innsatsen i forrige kamp fortsatt friskt i minnet.

Sjøl kunne jeg godt tenkt meg å se Fellah der, forutsatt at JAS spiller høyre, med den samme argumentasjonen som Myhre bruker, om at venstrebente spillere kan trekke innover og avslutte.

Men alt er bedre enn det vi så mot Tromsø.

Ser liksom ikke for meg at Fellah utkonkurrerer med det første General og Holm/JJ på midten. Så da kunne det kanskje vært en idé å la han ta høyre midtbane. Trur han hadde fiksa det bra jeg
                            Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den fre, 13 april 2007 01:28 skrev Filla:

> Sitat: Den tor, 12 april 2007 23:54 skrev Flem:

>

> > Hovedgrunnen, slik jeg har forstått det, er at JDS er ikke defensiv nok i et 4-4-2 system.

>

> Jeg ville sett at vi hadde spilt 3-3-1-3 i perioder, med den ving-kompetansen vi har.

>

> Storbæk-Wæhler-Jepsen

> ------------Johnsen-----------

> ----Berre-------Pelle-----Mila

> JDS--------DFH----------------

> ----------------Lange----------

>

> Dytter Johnsen opp fra midtforsvaret, han har vist at han er mer en god nok for å håndtere en defensiv midtbanejobb.

> Grindheim som playmaker på midten, Mila har fremdeles ben nok til å komme på løp dypere enn hva JDS klarer over lengre tidsrom.

> DFH som hengende spiss/ballfordeler/oppspillspunkt.

>

> Herlig system hvis man er kontringsvillig via kantene.

>

>

Vet ikke om du husker Mlada Boleslav kampen på bortebane? Da hadde vi tre i forsvar og absolutt ingenting fungerte. Spillerne sa også selv at det var helt håpløst. "Når du alltid har spilt med en back ved siden av deg, så blir det veldig vanskelig når han plutselig er borte" sa dem vel etter kampen. Så tror det ville tatt lang tid å få inn ett slikt system. Og innen den tida er vel Ronny borte.
                              IKAROS

Comment

Working...
                              X