Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: VIF2

Lange gjorde en grei match han, var ren spiss, jobbet ikke bakover på banen. Hadde flere headinger på mål, og plasserte seg bra i de fleste situasjoner. Grunnen til at han ikke var mer synlig var at alt spillet skjedde langs bakken. Nydelig innhopp av Kristian Blix i 2.omgang, herjet på venstrekanten. Jalland derimot kan flytte direkte tilbake til Russland hvis han ikke hever seg. Katastrofe, og ja, jeg så målet hans. av det enkle slaget. Helt åpent forsvar og en halvdød keeper..
    Ikke syt - syng!

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 18:51 skrev Oslo 3:

> Første målet til Roberts var visstnok av det heller pene slaget. Bra han putter litt.

>

"Tidens krav" som tydeligvis er en lokalavis der oppe på nordvestlandet et sted fulgte kampen direkte og hadde følgende å si om målet til Roberts:

15

Mål til Vålerenga 2 1 - 0 Glenn RobertsFellah slår corneren fra høyre helt over på motsatt side. Roberts saksesparker ballen i mål klint opp i krysset nesten fra hjørnet av sekstenmeteren. En utrolig scoring! Publikum reiser seg og klapper.

18

Tidens Kravs sportsjournalist Rune Edøy sier han aldri har sett et vakrere mål i lokalfotballen.

Hele live-referatet ligger her:

http://www.tk.no/fotball/live/

228

Comment

Kort oppsummering av det første målet:

Det tar litt tid før det første målet kommer. Vålerenga burde på tidspunktet leda minst 2-0, men presisjonen i avslutningene var ikke god nok. Men når presisjonen først er der, så er den også helt vannvittig. Kampens første mål er det bare Ronaldinho, Ronaldo og han feite som spilte på Argentina på 80-tallet som har vært i stand til å gjøre - ja, også Glenn Roberts da. Fellah skal ta corner og trekket er tydeligvis avtalt. Roberts ligger på høyde med bakre stolpe og trekker seg brått 7-8 meter bakover og blir helt umarkert. Presisjonen på Fellahs corner er som vanlig, men ballen kommer i høyde 170-180 cm over bakken. Roberts tar en mellomting mellom saksespark og brassespark, treffer klokkereint på ballen som suser i lysets hastighet inn i motsatt kryss. En scoring ingen tilstedeværende noensinne kommer til å glemme.

Kort oppsummering av spillerne:

Bolthof var sjanseløs på målet. Ellers spilte han veldig solid og er sikker og trygg med ballen i beina, i henda i feltet og dirigerer den bakre firer som han skal. Hadde også en 42 graders feberredning i første omgang.

Fredrik Carlsen spilte høyreback. Hadde full kontroll bakover og kom på flere gode raid framover. Framviste stor hurtighet og god teknikk. Var en meget positiv overraskelse.

Midtsopperne Andre Muri og Jørgen Horn hadde en kamp på det javne. Stort sett full kontroll, selv om Jørgen vel burde ha hindra baklengsmålet. Et par stygge feilpasninger fra Muri dukka også opp, men det skyldtes nok sløvhet på grunn av stor ledelse.

Venstreback Amin Nouri åpna kampen med to elendige forsøk på raid framover. Blei stoppa enkelt og undertegnede hadde allerede avskrivi han fra førstelagsopphold før sommeren; men så blei han varm i trøya og herfra og inn var raidene hans meget gode og meget farlige. Hadde ingen problemer med det defensive.

Morten Berre starta på høyre kant, og spilte der nesten hele kampen. Viste meget gode takter og ofra seg i duellene. Utviste en utrolig ro med ballen og mister den aldri. Kan heller ikke huske noen grove feilpasninger fra den kanten. Spiller sannsynligvis fra start mot Brann. Mathisen fikk de siste minuttene og rakk å drible seg gjennom åtte ni telefonkiosker før dommeren blåste av kampen.

På den sentrale midtbanen benytta Jalland anledninga til å spille seg nonchalant ut av førstelagsdiskusjonen. Elendig innsats, nonchalant med ballen uten å ha grunn til det og svært mange grove feilpasninger. Det hjelper lite at målet hans var et meget bra skudd fra 17 meter. Jalland er ikke god nok for førstelaget per dags dato. Strømnes viste defensiv trygghet og var god som ryddegutt. Lite futt framover.

På venstrekant starta Fellah og han spilte seg klart inn i førstelagsdiskusjonen med flere utsøkte framspill og innlegg, og meget god innsats. Det var ikke mulig å skjønne at trenerteamet påstår at formen hans er satt nevneverdig tilbake med skaden. I så tilfelle kan Hareide bare skrive navnet hans på blokka allerede. Faktisk er det hårreisende at Fellah ikke fikk 8-9 assist i denne kampen, men det var i hvert fall ikke hans skyld at det ikke blei mål av pasningene hans. Spilte sentralt i andre omgang.

Venstrekanten blei i andreomgang bekledt av Kristian Brix. Han viste stor vilje og evne til å komme rundt på kanten; men hverken avslutningene eller pasningene var av den kvaliteten jeg forventer fra Brix. Veldig god til å komme seg rundt, men upresise innlegg og skudd som gikk utafor. Allikevel, han skapte mye hodebry for høyrebacken til Averøykameratene.

Glenn Roberts er nevnt i innledninga og det er bare én ting å si om Glenn - han starter mot Brann. To mål. Bytta midtveis i andre omgang med Obeng som absolutt ikke overbeviste. Obeng blei spilt igjennom så vannvittig mange ganger, men brukte alt for lang tid og virka ikke å ha matchtrening i det hele tatt. Skuffende av Obeng.

Rune lange har åtte raster igjen til matchformen. Fortjener ikke å sitte på benken på reserverlaget en gang, men er nok nødt til å spille for å komme i form. Scora ett mål, men det var ferdigscora. Fikk flere ferdigscora mål fra Fellah, men selv helt upressa fra fem meters hold klarer han å styre ballen over. Jeg er sjokkert over hvor dårlig formen til Lange er.

Konklusjon (eller laget mot Brann):

Bolthof

Storbæk - Wæhler - Johnsen - Nouri

Berre - Holm - Fellah - Mila

Fredheim Holm - Roberts

Benken:

Bolthof

Horn

Jepsen

Grindheim

Brix

Sørensen

Mathisen
        in Absinthia

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 21:24 skrev Hjesus:

>Konklusjon (eller laget mot Brann):

Bolthof

Storbæk - Wæhler - Johnsen - Nouri

Berre - Holm - Fellah - Mila

Fredheim Holm - Roberts

Benken:

Bolthof

Horn

Jepsen

Grindheim

Brix

Sørensen

Mathisen

Arni bør vel i det minste få plass på benken?

Nouri var brukbar, men å gå fra tribunen til å starte i Bergen er å dra det litt langt

Ellers er jeg enig at Fellah og Roberts bør starte i Bergen.
          www.tsbudbil.no

Comment

Det er nok ikke så enkelt at hvis man gjør en god andrelagskamp så starter man neste for A laget.

Jeg er rimelig sikker på at Roberts og Fellah ikke starter mot Brann i Bergen. Det er stor forskjell på Averøykameratene og Tippeligaen. Innhoppet til Roberts i går mot Stabæk styrker ihvertfall ikke han sine sjanser, selv om han var god i dag.

Forøvrig enig med folk her at det er skremmende at Lange tydeligvis har så langt igjen på formen. Hvor lang tid trenger han for å komme tilbake?

Ser forresten at Hjesus vil ha Bolten både i mål og på benken hehe
            Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Tror ikke Amin er helt klar enda, ikke helt enig i at han dominerte i denne kampen. Jeppe og Freddy er nok begge bedre valg. (Ja, jeg så Stabææk-kampen, Freddy var ikke stor...) Jalland bør finne seg en vaffel og en kaffe i VIP-boksen på Brann stadion, og ikke nærme seg bana! Makan til sur, humørløs og ikke minst tafatt spiller skal man lete lenge etter om dagen
              Ikke syt - syng!

Comment

Beklager, Arason får selvfølgelig benkeplassen.

Jeg tror heller ikke Nouri får spille, men Jepsen har vært elendig i hele vinter og med Freddys form er det ikke mye å skryte av. Derfor ville jeg heller spilt med Nouri enn Jepsen i Bergen på bakgrunn av de tre kampene som nå har vært spilt. Jeg må faktisk innrømme at jeg lurte på om jeg skulle skrive Fredrik Carlsen i stedet, for han var vel egentlig bedre på høyrebacken enn Nouri var på venstrebacken, men så var det dette med venstrebeinte spillere og komme rundt for å slå innlegg.

Grindheim har vært elendig både mot Tromsø og Stabæk. Riktignok har han vært sjuk, så det er fullt mulig han er i form på søndag, men altså: På bakgrunn av kampene mener jeg Fellah fortjener plassen.

Jeg synes Roberts trua bakrommet langt mer enn Sørensen og Fredheim til sammen gjorde mot Stabæk. Har derfor full tillit til at Myhre lar Roberts starte mot Brann.

in Absinthia

Comment

Spilte ikke Brix på høyrekanten mot Brann på La Manga? Mener du kapteinen skal bli vraka til fordel for en unggutt? Tror du Myhre er såpass tøff?

Comment

Petter Myhre er ikke tøff i det hele tatt. Han tør ikke benke Grindheim, DFH og Arni. Det er de spillerene jeg tror kommer til å starte så å si samtlige kamper i år.
                    <3 Vål\'enga <3

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 22:46 skrev MartinFL:

> Petter Myhre er ikke tøff i det hele tatt. Han tør ikke benke Grindheim, DFH og Arni. Det er de spillerene jeg tror kommer til å starte så å si samtlige kamper i år.

Hvorfor skal Grindheim, DFH og Arni benkes? Det er jo rett og slett dust. Handler ikke om tøffhet men idioti. At Roberts kanskje bør starte denne kampen er vanskelig å si, men på bekostning av DFH blir det helt feil. At Fellah skal inn er jeg derimot tilhenger av. Vi trenger ham som en offensiv skapende kraft. Grindheim skal være ryddegutten i denne kampen; en rolle han kler.
                      Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 23:18 skrev thorstein:

> Hvorfor skal Grindheim, DFH og Arni benkes? Det er jo rett og slett dust. Handler ikke om tøffhet men idioti. At Roberts kanskje bør starte denne kampen er vanskelig å si, men på bekostning av DFH blir det helt feil.

Jeg har aldri snakka om å benke Fredheim Holm. I følge mitt innlegg er det Sørensen som skal benkes. Hvem som skal stå av Arason og Bolthof er vel omtrent hipp som happ. Bolthof sto stort i dag og det er det oppsummeringa av kampen går på.

> At Fellah skal inn er jeg derimot tilhenger av. Vi trenger ham som en offensiv skapende kraft. Grindheim skal være ryddegutten i denne kampen; en rolle han kler.

Grindheim var syk før Tromsøkampen og spilte dårlig. Han spydde tre ganger under Stabækkampen som han også spilte dårlig. Fellah var god i dag. Hvorfor skal en syk Grindheim foretrekkes framfor friske spillere? Nok en gang gjentar jeg. Dette var et kampreferat for andrelaget og er etterpåklokskap av hvem som var best søndag og mandag. Hvem som er best i neste uke er det bare etterpåklokskapen som vil vite.
                        in Absinthia

Comment

Jeg er fullstendig enig i at kapteinen vår har vært svak i de to første kampene. Hvis årsaken er den sykdommen det har vært skrevet om i media så må man stille spørsmålstegn om hvorfor han starter begge kampene.

Jeg også kunne tenke meg og se Fellah fra start i en kamp som gjelder snart, men tviler sterkt på at det skjer i en bortekamp mot Brann. Ser man på status så langt så sliter vi på den sentrale midtbanen. Holm og Grindheim har ikke imponert noen, mens Jalland ikke har fått prøvd seg noe særlig. Er jo heller ikke beroligende at han er svak i dagens kamp.
                          Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Helt klart for å matche Fellah mye, men husker med gru hvor mange balltap han hadde i treningskampen mot Lyn.

Vi kommer til å få kjørt oss i Bergen og jeg vil ihvertfall ikke få lavere puls om Fellah starter sentralt på midten.

La ham heller prøve seg i kamper der hans kreative, offensive kvaliteter kommer mer til sin rett og der han kan miste ballen uten at det nødvendigvis fører til akutt katastrofe.

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 23:39 skrev Hjesus:

> Sitat: Den man, 16 april 2007 23:18 skrev thorstein:

>

> > Hvorfor skal Grindheim, DFH og Arni benkes? Det er jo rett og slett dust. Handler ikke om tøffhet men idioti. At Roberts kanskje bør starte denne kampen er vanskelig å si, men på bekostning av DFH blir det helt feil.

>

> Jeg har aldri snakka om å benke Fredheim Holm. I følge mitt innlegg er det Sørensen som skal benkes. Hvem som skal stå av Arason og Bolthof er vel omtrent hipp som happ. Bolthof sto stort i dag og det er det oppsummeringa av kampen går på.

>

> > At Fellah skal inn er jeg derimot tilhenger av. Vi trenger ham som en offensiv skapende kraft. Grindheim skal være ryddegutten i denne kampen; en rolle han kler.

>

> Grindheim var syk før Tromsøkampen og spilte dårlig. Han spydde tre ganger under Stabækkampen som han også spilte dårlig. Fellah var god i dag. Hvorfor skal en syk Grindheim foretrekkes framfor friske spillere? Nok en gang gjentar jeg. Dette var et kampreferat for andrelaget og er etterpåklokskap av hvem som var best søndag og mandag. Hvem som er best i neste uke er det bare etterpåklokskapen som vil vite.

Jeg har ikke sitert ditt innlegg, men du regner altså med at det var myntet på deg allikevel

Hvis Grindheim er syk mot Brann er det selvfølgelig ikke nødvendig å bruke ham, men det blir jo spekulasjoner.

Jeg mener Fellag fortjener en sjanse etter en god vinter, tross skade.
                              Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den man, 16 april 2007 21:24 skrev Hjesus:

Kampens første mål er det bare Ronaldinho, Ronaldo og han feite som spilte på Argentina på 80-tallet som har vært i stand til å gjøre - ja, også Glenn Roberts da. Fellah skal ta corner og trekket er tydeligvis avtalt. Roberts ligger på høyde med bakre stolpe og trekker seg brått 7-8 meter bakover og blir helt umarkert. Presisjonen på Fellahs corner er som vanlig, men ballen kommer i høyde 170-180 cm over bakken. Roberts tar en mellomting mellom saksespark og brassespark, treffer klokkereint på ballen som suser i lysets hastighet inn i motsatt kryss. En scoring ingen tilstedeværende noensinne kommer til å glemme.

>

>

Helt klart et superkult mål av Glenn Roberts. Man får en idé av hvordan det så ut ved å se på bildet: http://www.vif-fotball.no/article971108.ece

Men ingenting er som å ha vært der, og jeg oppfordrer flere til å gå se andrelaget i aksjon.

Jeg gjorde det for første gang i dag og skal helt klart gjøre det igjen!
                                mvh

Ogni M

Comment

Working...
                                X