Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Våre [historiske] spillerkjøp

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Våre spillerkjøp

Helstad sa jo igår at han føler at formen kommer fort tilbake nå som han får spille. Sollie også sleit jo med benken i RBK. Sier seg litt selv at dem ikke er i toppform de siste 15 minutta i en kamp nå og da. Jeg syns dem er gode begge to, hvertfall Helstad, og lar man han få spille så ser man at det blir mye mål.
    IKAROS

Comment

Helstad valgte selv bort Enga til fordel for Brann, dessverre.

Grunnen var at han tidligere hadde trivdes godt i klubben, men det var svært nære at det ble VIF istedet.

Synd for oss at det ble som det ble, mer er det ikke å si om den saken.

Comment

Sitat: Den tir, 17 april 2007 12:48 skrev FrankO:

> Det virker som at Vålerengas kontaktnett ikke er veldig stort. Som du sier er de fleste spillerne vi kjøper enten personer som spiller i Norge eller som har gjort det. Det er ikke mange spillere som har kommet til oss, og hatt rimelig suksess, som har vært helt ukjente.

>

Spørs jo hva du mener med kjente da, men David Brocken, Johan Arneng, Tobias Grahn og lånet av Pa Dembo var vel suksesser.

Sjøl likte jeg både Steffen Karl og Izi.

Men det er jo ikke utrolig mange da, det skal jeg være enig i.
        Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den tir, 17 april 2007 16:36 skrev Carew_Rulez:

> Spørs jo hva du mener med kjente da, men David Brocken, Johan Arneng, Tobias Grahn og lånet av Pa Dembo var vel suksesser.

Glemte Brocken. Han må med. Men verken Arneng eller Grahn fikk store gjennombrudd i Vålerenga. Pa var årsaken til at vi tok sølv i 2004, men han spilte tross alt bare en halv sesong...

> Sjøl likte jeg både Steffen Karl og Izi.

Izi som i Ishizaki? Uansett, to utlendinger til som ikke akkurat slo an for oss...

Brynjar Bjørn Gunnarsson scora nylig mot Manchester United, men for oss spilte han på rekruttlaget. I mellomtiden ble han vel årets spiller i Sverige...

Det finnes noen få spillere som egentlig er gode, men som aldri fikk det til i Vålerenga. Andre klubber får det til, men hvorfor ikke oss?

Comment

Sitat: Den tir, 17 april 2007 17:28 skrev FrankO:

Andre klubber får det til, men hvorfor ikke oss?

Samme satt jeg og grublet på i går og..

Hvorfor får ikke vi det skikkelig til? Var da særlig etter at Brann hadde tatt skalpen til godset.. Gashi, Solli, Helstad.. Hvorfor slår ikke våre såpass ann? Nå er det enda tidlig, men faen heller.. Samme skjedde jo med Hoset og Skiri f.eks, fant aldri rytmen her, men gikk ikke lang tid før de spilte bra igjen i ny klubb..
            -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Hoseth passet ikke inn med Rekas spillestil. Skiri dro til 1. divisjon. Nivå-forskjell, og han får tillit.

Comment

Sitat: Den tir, 17 april 2007 18:35 skrev donny:

> Sitat: Den tir, 17 april 2007 17:28 skrev FrankO:

>

> Andre klubber får det til, men hvorfor ikke oss?

>

>

> Samme satt jeg og grublet på i går og..

> Hvorfor får ikke vi det skikkelig til? Var da særlig etter at Brann hadde tatt skalpen til godset.. Gashi, Solli, Helstad.. Hvorfor slår ikke våre såpass ann? Nå er det enda tidlig, men faen heller.. Samme skjedde jo med Hoset og Skiri f.eks, fant aldri rytmen her, men gikk ikke lang tid før de spilte bra igjen i ny klubb..

Hoset og Skiri er kommentert allerede, Gashi var en stor hit hos oss, det var jo derfor det ble slike reaksjoner, han var ansett som en veldig god spiller. Det var bare den siste tiden at han ikke spilte så bra. Tror ikke vi er så mye dårligere enn andre på dette, men vi skulle gjerne vært bedre, selvfølgelig!

Comment

Nå var jeg veldig fan av gashi, men han klagde jo - på feil posisjon, og derav manglende tillit. Men var i grunn ikke han jeg kommenterte, og hoset og skiri var bare eks.

Sikkert bare småfrustrasjon fra min side, men føler bare at vi treffer mye dårligere med våre kjøp, ikke at det er dårlige spillere, men de får ikke ut det potentiale de har hos oss; i motsetning til forsterkningne de som skal kjempe om topp 3 (LSK RBK og Brann) har truffet med..

Yeah yeah..

-‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

For sammenligningens skyld setter jeg opp navnene på nye spillere siden 1. januar 2006. Tar ikke med spillere som er hentet fra egen juniorstall (ikke bare vi som har gjort det, RBK har f.eks Skjelbred, Tettey og Jamtfall).

Vi har hentet Storbæk, Jepsen, Melkadze, Lange, Jalland og Mila. Tre av de har spilt de første seriekampene i år.

RBK: Hirscfeld, Koppinen, Stoor, Sappara, Konan, Traore, Iversen og Kone.

Brann: Dahl, Waagan Moen, Gashi, Bakke, Helstad og Solli

LSK: Dan A Johansen, Moehli, Brenne, Riise, Occean og Essediri.

Felles for våre tre hardeste konkurenter er at nesten alle disse nye spillerne har gått rett inn på laget. Og alle hadde forsvart en plass i førsteellevern til Enga.

En annen utrolig god spiller som skiftet klubb i fjor er Espen Hoff. Var han vurdert av VIF?

Comment

Sitat: Den tir, 17 april 2007 18:35 skrev donny:

> Sitat: Den tir, 17 april 2007 17:28 skrev FrankO:

>

> Andre klubber får det til, men hvorfor ikke oss?

>

>

> Samme satt jeg og grublet på i går og..

> Hvorfor får ikke vi det skikkelig til? Var da særlig etter at Brann hadde tatt skalpen til godset.. Gashi, Solli, Helstad.. Hvorfor slår ikke våre såpass ann? Nå er det enda tidlig, men faen heller.. Samme skjedde jo med Hoset og Skiri f.eks, fant aldri rytmen her, men gikk ikke lang tid før de spilte bra igjen i ny klubb..

Er ikke så jævla vanskelig for Hoseth. Han ER hele Moldelaget, og de spiller AKKURAT som han vil. Han er altfor god for Adecco også, så da blir han jo selvsagt kongen...
                      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
                      X