Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Er Grindheim god nok??

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er Grindheim god nok??

Etter det Grindheim viste på søndagen mot stabæk, så syns jeg han ikke viste seg som en god kaptein, etter 1 omgang syns jeg ikke han gjorde noe i det hele tatt. veit ikke hva dere andre syns jeg, men jeg mener Wæhler er en mye bedre kaptein
    vif <3

Re: Er Grindheim god nok??

Var syk, og spydde 3 ganger under kampen.

Comment

må vel kanskje la han komme i gang skikkelig med sesongen først. han krever mye av seg selv og medspillere og det er han i hvert fall god nok på. Nå skal han få lov til å bli helt frisk før noen rakker ned på han!! Grindheim kommer seg vett!
      Fristilt!

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 12:00 skrev VIFpatriot:

> Var syk, og spydde 3 ganger under kampen.

>

Huff, da! Håper du er bedre nå

Når nøden er størst er hjelpen nærmest borte.

Comment

Selvfølgelig er han god nok!

Bare det at han nekter å gå av banen selvom han har spydd tre ganger viser at han virkelig blør for drakta!
          IKAROS

Comment

Ja men det viser også kanskje en manglende evne til selvinnsikt?
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Hvis man er syk og spyr tre ganger under kampen

maa det da vere andre som kan gjore en bedre jobb.

Bor ikke grindheim selv som kaptein forsta det?

eller i det minste myhre?
              Vi star sammen

og kjemper

og vinner til slutt

Comment

Dersom det er tilfelle er såfall det Myhre sin jobb. Hvis folk i klanen ikke er fornøyd me folk som ofrer liv og helse for drakta så har jeg misforstått hva som er viktig for VIF supportere!!!!

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 13:34 skrev Hannes:

> Hvis man er syk og spyr tre ganger under kampen

> maa det da vere andre som kan gjore en bedre jobb.

>

> Bor ikke grindheim selv som kaptein forsta det?

> eller i det minste myhre?

Det er forskjell på å være kvalm og kaste opp og å kaste opp pga hostekuler. Sistnevnte trenger ikke innebære at man er redusert spesielt mye ellers, og det var det som var rapportert. Så jeg tror det fremstår som mer dramatisk for hans fysiske form enn det egentlig var.

Comment

Grindheim er det klart beste alternativet når det gjelder kapteinen vår. I allefall når Freddy er visekaptein.

Det er bare spilt 2 kamper!
                    VÅL'ENGA!!

Comment

han er mer enn god nok

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 12:45 skrev Erlink:

> Ja men det viser også kanskje en manglende evne til selvinnsikt?

Han har hatt trøbbel med en visdomstann i over en måned uten å ha gjort noe med det så... tja...

Comment

Sitat: Den tor, 19 april 2007 19:58 skrev FrankO:

> Sitat: Den tor, 19 april 2007 12:45 skrev Erlink:

> > Ja men det viser også kanskje en manglende evne til selvinnsikt?

>

>

> Han har hatt trøbbel med en visdomstann i over en måned uten å ha gjort noe med det så... tja...

Hvis han har hørt de samme historiene jeg hørte om før jeg tok mine første så er det forståelig.

Kan også være at han har tenkt det samme jeg gjorde "går over!". Eller at han ikke vil være ute i ca en uke etterpå med kronisk vondt i over- og underkjeven.

Comment

Å være "god nok til å være kaptein" betyr ikke nødvendigvis å være banens beste i hver kamp, men du må forsvare en plass i førsteelleveren uke etter uke.

Grindheim skal normalt kunne forsvare en plass rimelig greit slik stallen ser ut i dag.

Grindheim er ung, og slik sett kanskje ikke noen drømmekaptein i mine øyne. En kaptein skal helst være litt "syvende far i huset" og ha en naturlig autoritet i gruppa, synes jeg. Er usikker på om dette beskriver Grindheim i dagens spillergruppe.

Men, han har mye erfaring som kaptein fra aldersbestemte landslag og dette viser jo at han er rette typen, og det veier mye opp for ung alder.

Wæhler er kanskje mer en "syvende far i huset", men skadehistorien hans kan så tvil om han vil kunne forsvare plass i elleveren hver eneste uke.

Å få hostekuler som får han til å spy 3 ganger i en kamp kombinert med prestasjoner under normalen gjør et hvert spørsmål om det er fornuftig å la Grindheim spille til et berettiget spørsmål. Og om det er Myhre alene som evt. skal kritiseres for at Grindheim "nektet" å gå av er også et interessant spørsmål. Grindheim har vinnervilje og vil være med å avgjøre, og noen ganger skygger kanskje vinnerviljen over innsikten i egne prestasjoner? Og om treneren ser noe (ikke voldsomt) sviktende prestasjoner, er det da klokt å trosse spillerens ønske om å få spille, når denne spilleren er lagets kaptein?

Som sagt, Grindheim er ikke min definisjon på en drømmekaptein, men jeg har ingen selvskrevne kandidater som kunne vært en bedre kaptein, så Grindheims erfaring som kaptein, kvaliteter som spiller og generelle vinnervilje gjør at jeg nok sier:

Ja, han er god nok til å være kaptein i dagens enga.

Comment

Det handler vel ikke om å være god nok, men om ha den rette miksen av egenskaper. En kaptein skal vel også være en ledertype som evner å ta tak/motivere der ute på matta når det butter, dempe konflikter, og dessuten være bindeledd mellom lag og trenerapparat. Det krever både modenhet og ikke minst kommunikasjonsevner. (Det er vel her Freddy hadde vært en selvskreven kandidat hvis bare de fotballferdighetene hadde vært i orden) Ikke helt overbevist om at Grinheim besitter dette (ennå). På den andre siden er det jo slik at folk gjerne vokser med oppgavene. Han hadde vel en kamp i fjor med kapteinsbindet på armen, og den var god. Om det er årsak og virkning er selvsagt helt i det blå (!), men det ligger nok en strategisk tanke bak dette, at han med det ansvaret som ligger på ham, tar steget "opp". Og kommer han "opp" så blir han knallgod. Og vi kan jo ikke se bort fra at kapteinsrollen også bidrar til sterkere lojalitetsfølelse til Enga ? som kan bli god å ha sikt.

Når det gjelder tanna kan dette bikke begge veier; at han følte det veldig stort ansvar fordi han er kaptein og derfor ville spille, eller at han "burde" skjønt at dette ikke var en god løsning.

Han må få lov til å prøve og feile i kapteinsrollen. Det jo sånn man lærer.

Ikke lær deg selv å kjenne. Du blir alltid skuffet

Comment

Working...
                              X