Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vålerenga - Strømsgodset 28. april kl. 19.00 Kamptråd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vålerenga - Strømsgodset 28. april kl. 19.00 Kamptråd

Vi får se fremover.

Lørdagskamp.

Arason

Storbæk - Wæhler - Johnsen - Jepsen

Sørensen - Grindheim - Fellah - Mila

Sørensen/Roberts - DFH

Sist tippet jeg 4-0 tap til Vålerenga mot Brann. Det ble 4-1. Denne gangen tipper jeg 1-2 tap til Vålerenga, i en kjedelig affære.

Re: Vålerenga - Strømsgodset 28. april kl. 19.00 Kamptråd

Sitat: Den søn, 22 april 2007 22:20 skrev Sasukhan:

> Vi får se fremover.

>

> Lørdagskamp.

>

> Arason

>

> Storbæk - Wæhler - Johnsen - Jepsen

>

> Sørensen - Grindheim - Fellah - Mila

>

> Sørensen/Roberts - DFH

>

>

> Sist tippet jeg 4-0 tap til Vålerenga mot Brann. Det ble 4-1. Denne gangen tipper jeg 1-2 tap til Vålerenga, i en kjedelig affære.

----

Du vil fortsatt gi Mila tillit framfor Berre?

Greit det er hjemmekamp, men Mila var såpass dårlig at jeg blir overraska om han starter neste kamp.

Jeg ville starta neste kamp som vi avsluttet denne.

Samme forsvarerfirer som du nevner, men med (fra venstre) Berre, Fellah, Grindheim og Jalland på midten.

DFH og Lange på topp.

I neste kamp, vil vi styre MYE av spillet, da er det viktig å ha en med pondus foran mål.

La oss håpe Lange kan komme i gang igjen i en kamp som dette.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Bolten (Arni ikke heldig, selv om det ikke var tabber, på to mål idag. Må vise at det er reell konkuranse)

Storbæk - Wæhler - Johnsen - Freddy(allan var forferdelig idag)

Berre - Grindheim - Fellah - Mila

Lange (trenger spille tid og vi er avhengige av en spiss som scorer mål) - DFH

Kommentar:

Idag savnet vi T.Holm, men mot godset blir en annen kamp. Skulle gjerne hatt plass til Jalland, men grindheim og Fellah var glimrende idag. Derek får komme inn om vi ikke leder ved pause. Tror det løsner mot godset og da kan det bli moro igjen, særlig med en så offesiv midtbane som foreslått her.

Vi står sammen kjemper og vinner til slutt.

Comment

Det jeg håper på mer enn noe annet, er at gutta får opp gutsen og kampviljen foran denne matchen.

Håper THolm er tilbake + Ronny J. Bolten kan også gjerne få denne kampen. Men Fellah bør ABSOLUTT få starte! Ser gjerne Roberts også utpå, men kanskje ikke fra start...

Comment

Ser flere vil ha Grindheim og Fellah sentralt...

Jeg vil heller ha Holm Grindheim sentralt og Fellah ut på venstre. Mila må bevise at han er lagspiller og vise at han fortsatt trives i enga etter en kamp på benken, etter TOTAL svikt bakover mot Brann.

Støtter også at Bolten kan få en kamp. Arason trenger en oppstrammer. For lite med i feltet mot Brann. Han ga også retur på absolutt alt.

Comment

få grindheim holm sentralt med berre høyre og fella venstre!!mila løper ikke tilbake,gedigne rom!!inn med freddy på backen!!

Comment

ps. grindheim var ikke strålende idag..,middels og fella er god men blir veldig liten og lett..,eks dytta lett bort av solli!!

Comment

Sitat: Den søn, 22 april 2007 23:09 skrev stomperud91:

> ps. grindheim var ikke strålende idag..,middels og fella er god men blir veldig liten og lett..,eks dytta lett bort av solli!!

Fellah skal starte mot Strømsgodset! Han er tydelig i form. Han har en utsøkt pasningsfot og løper masse. Fellah kan faktisk være forskjellen i en kamp som denne. Grindheim og Fellah sentralt.

En liten ting; Forsvaret har vært rufsete i alle kampene i år. Heldigvis var det bare mot Brann det blei stygt
                Man må delta for å vinne

Comment

Gleder meg! Håper også at Bolten kan få prøve seg i denne kampen, han gjorde det bra i RL, mye bedre enn Arason har gjort det disse tre kampene nå!

Ellers er jeg enig i det som blir skrevet av hmchrist om Mila, synes definitivt at han sviktet i gårsdagens kamp, Berre bør velges fremfor han i Godset-kampen!
                  Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Sitat: Den man, 23 april 2007 10:03 skrev Vål'enga-tuppa:

> Gleder meg! Håper også at Bolten kan få prøve seg i denne kampen, han gjorde det bra i RL, mye bedre enn Arason har gjort det disse tre kampene nå!

>

> Ellers er jeg enig i det som blir skrevet av hmchrist om Mila, synes definitivt at han sviktet i gårsdagens kamp, Berre bør velges fremfor han i Godset-kampen!

Arason var faktisk god i går, han var sjanseløs på målene. Det ene hvor Brann scoret på retur fra stanga så var det Arason som slo det knallharde skuddet fra 8-10 m i stolpen. Han reddet en 100% sjanse i 2. omgang og.

Comment

Sitat: Den man, 23 april 2007 10:32 skrev ice69:

> Sitat: Den man, 23 april 2007 10:03 skrev Vål'enga-tuppa:

>

> > Gleder meg! Håper også at Bolten kan få prøve seg i denne kampen, han gjorde det bra i RL, mye bedre enn Arason har gjort det disse tre kampene nå!

> >

> > Ellers er jeg enig i det som blir skrevet av hmchrist om Mila, synes definitivt at han sviktet i gårsdagens kamp, Berre bør velges fremfor han i Godset-kampen!

>

> Arason var faktisk god i går, han var sjanseløs på målene. Det ene hvor Brann scoret på retur fra stanga så var det Arason som slo det knallharde skuddet fra 8-10 m i stolpen. Han reddet en 100% sjanse i 2. omgang og.

Jada, er klar over det. Synes imdlt. at han kan få hvile litt å at Myhre kan prøve en frisk og rask Boltof i neste kamp

Comment

Sitat: Den man, 23 april 2007 10:03 skrev Vål'enga-tuppa:

> Gleder meg! Håper også at Bolten kan få prøve seg i denne kampen, han gjorde det bra i RL, mye bedre enn Arason har gjort det disse tre kampene nå!

>

> Ellers er jeg enig i det som blir skrevet av hmchrist om Mila, synes definitivt at han sviktet i gårsdagens kamp, Berre bør velges fremfor han i Godset-kampen!

Kan være enig at vi burde ha berre på banen, men å sette han inn istedet for mila vet jeg ikke hvor lurt er. Da ender det med freddy på andre kanten og han er hvertfall ikke bedre enn mila.

Hadde vi satt JDS på høyre kant så greit, Berre på venstre. Men så lenge det ikke skjer, så håper jeg på dette laget:

--------Bolten---------

JAS-Wæhler-Ronny-Jepsen

Berre-Grindheim-Fellah-Mila

-----Lange-DFH---------

Dersom Lange ikke gjør så mye fornuftig går det å sette inn Jan Derek uttover i kampen, men man må snart gi Lange noen kamper fra start for at han noen gang skal komme i form.

IKAROS

Comment

Sitat: Den man, 23 april 2007 11:16 skrev superman:

> Sitat: Den man, 23 april 2007 10:03 skrev Vål'enga-tuppa:

>

> > Gleder meg! Håper også at Bolten kan få prøve seg i denne kampen, han gjorde det bra i RL, mye bedre enn Arason har gjort det disse tre kampene nå!

> >

> > Ellers er jeg enig i det som blir skrevet av hmchrist om Mila, synes definitivt at han sviktet i gårsdagens kamp, Berre bør velges fremfor han i Godset-kampen!

>

> Kan være enig at vi burde ha berre på banen, men å sette han inn istedet for mila vet jeg ikke hvor lurt er. Da ender det med freddy på andre kanten og han er hvertfall ikke bedre enn mila.

>

> Hadde vi satt JDS på høyre kant så greit, Berre på venstre. Men så lenge det ikke skjer, så håper jeg på dette laget:

>

> --------Bolten---------

> JAS-Wæhler-Ronny-Jepsen

> Berre-Grindheim-Fellah-Mila

> -----Lange-DFH---------

>

> Dersom Lange ikke gjør så mye fornuftig går det å sette inn Jan Derek uttover i kampen, men man må snart gi Lange noen kamper fra start for at han noen gang skal komme i form.

>

>

>

Ja, helt enig i at Freddyboy kan få fortsette å slite benken litt til, han har i allefall skuffet i år- også...

Comment

Det hele er egentlig ganske enkelt om man skal spille en 4-4-2 formasjon med offensive vinger; det handler om å få ballen ut på krittmerket til rett mann og et innlegg inn i boksen som begge spissene, den offensive midtbanemannen og den motsatte kanten må jage. Det vil altså si fire spillere som kommer rettvendt med full fart mot fem-seks forsvarsspillere som må titte seg rundt, se etter farligheter og kanskje bli forvirret av det enorme tempoet og trøkket man setter inn i boksen.

Det sier seg selv at innlegg fra kant (som en flat 4-4-2 bygger på) krever hodesterke spisser, noe både Lange og DFH er. Derfor vil disse to være det mest åpenbare alternativet helt der fremme mot Godset. Såvidt jeg vet spiller laget fra Drammen en form for 4-3-3 formasjon som i utgangspunktet vil gi mye rom på midten for våre gutter, så jeg håper Grindheim kan stå frem som et defensivt anker med en ordentlig pondus for å vinne dueller, vinner baller, og pøse de frem på kantene der Jan Derek og Berre er på full fart i RIKTIG retning, nemlig mot motstanderens dødlinje. Som støtte får vi med oss Storbæk og Jepsen i tilfelle man skulle bli stoppet av heldige backer. Potensielt har man da to stykker som kan slå det nødvendige innlegget og som kan skape sjanser.

Velger man derimot å spille med Fellah som en fremskutt midtbanemann, vil kanskje mye av spillet gå innom ham pga hans pasningsfot. Da er det viktig å kjøre kantene inn i banen slik at man får fire spillere (eventuelt tre, en i støtte) som kan gå på samkjørte løp og som kan skape kaos i midtforsvaret til motstanderen. Hvis disse løpene går i forskjellig retning, én rett frem og to litt mer ut mot kant mellom stopper og backer vil dette også skape rom for at den offensive kan gå med ballen sjøl og skape rom for skudd. Hvis vi er er hissige på returer, vil dette også være en bidragsyter til at vi banker drammenserne med 3-4 mål.

Det vil være viktig å stå høyt med forsvaret og kjøre Johnsen i press på Kovacs, mens Wæhler ligger litt bak og hindrer gjennomløp om ballen skulle treffe rødhuet og stusses gjennom. Kommer det to spisser som jager andreballen, vil Wæhler, Jepsen og Storbæk forhåpentligvis være nok til å stanse farlige sjanser i mot. I utgangspunktet trenger man ikke mer for å stanse et angrep, det som blir farlig er om motstanderen vinner klareringen og pøser ballen fremover igjen. Da vil de ha kjørt flere folk opp i banen, og det vil potensielt kunne skape farlige situasjoner. Når vi derimot vinner ballen vil det være viktig å få ballen langt vekk fra farlige posisjoner, helst rett ut på kant, for å skape kontringsmuligheter. DFH og Lange må være smarte i løpene sine, men de skal sette kursen fremover, ikke være alternativer for støtte. Det er det Grindheim, Fellah og backene er til.

Dette er enkelt og gjennomførbart, og bør være grunnprinsippene i en 4-4-2.
                            Hater NFF

Comment

arni

storbæk johnsen whæler t. holm

sørensen fellah grindheim d.f.holm

lange roberts

Prøv for en gangs skyld sørensen på kanten. Lange må få sjansen snart, burde være i form snart, kommer hvertfall ikke i form hvis han sitter på benken.. T holm kan også spille bekk. Jepsen har ikke vist noe ennå. Storbæk må snart vise seg fram, han kan jo ikke dempe en ball en gang, å så mye pasnings feil han har.. skulle hatt Førsund på høyre bekk..

Comment

Working...
                              X