Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

I gode og onde dager - trass og terapi dagen derpå ("takle motgang-tråd")

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Evig
    replied
    Re: I gode og onde dager - trass og terapi dagen derpå ("takle motgang-tråd")

> Du er en liten grinebiter du

> Men hvorfor må du sutre så jævlig da hvis vi kun har levert 3 dårlige kamper???

> Før sesongstart hadde vi 25 kamper (etter Petter tok over) med kun 3 tap. Det må da være bra(?). Før eller siden kommer det litt motgang. Ettersom den kom på værst mulig tidspunkt (seriestart) kan(!) det ende med en middels sesong. Vi kommer snart inn på riktig spor igjen, men inntil da syng isteden for å klage.

>

grinebitter jeg????

Du har rett,vi hadde resultater med Myhre ifjor etter at Reka dro,men spillet var ikke bra i mange av de kampene heller.

Og det dårlige spillet har fortsatt,selv om vi iår ikke har vært like "heldige" og fått flere poeng.

Eneste jeg kritiserte i forrige innlegg var at jeg aksepterer ikke at vi skal godta en dårlig sesong,bare på bakgrunn av at vi har vært dårlige før..

Leave a comment:

• Mr.Laffer
    replied

Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:40 skrev Evig:

> Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:35 skrev lars23:

>

> > Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:28 skrev Mr.Laffer:

> >

> > > Jeg har vært med en liten stund og synes de tre siste sesongene har vært helt herlig!

> > > Jeg ønsker selvfølgelig mer (mye mer), men er samtidig glad for det vi har fått og blir ikke sur hvis det skulle ende opp med en middels sesong.

> > >

> > > Uansett hvordan det skulle gå gjelder det å gå på kamp for å synge og støtte laget. Der og da gjelder det 3 poeng og ikke hva som har skjedd tidligere.

> > >

> > > Hvis jeg ikke husker feil rykket vi ned i -95 og da sto vi å sang LENGE etter kampslutt. Bla.om at vi alltid ville være her.

> > > Det er viktig for de som har kommet til de senere åra å huske at det er i motgang de trenger oss mest (noe vi har hatt mye av og som trolig har gjort oss til Norges beste supportere?).

> > > Spillerne kom ut på Ullevaal og takket oss etter de hadde dusjet og året etter feide vi vekk all motstand og rykket rett opp igjen.

> >

> > Helt enig!! Greit å stikke fingern i jorda av til, og huske historia vår. Når det er sagt- vil vi med seier på lørdag og seier mot RBK (også hjemme) være med igjen...

>

> Jeg har også vært med en stund,men det som blir sagt her får det til å skurre litt for meg..

> Greit at vi skal huske vår historie,og at vi stort sett siden starten av 90 tallet har hatt dårlige sesonger..MEN

> Skal vi bare sitte tilbake nå da og akseptere at vi stinker,bare fordi vi har vært dårlige før?

> Jeg klarer ikke helt å bare si "det er greit",når vi har tatt 3 stk medaljer på de 3 siste årene,for så og levere 3 stk ELENDIGE fotballkamper på rad..

> Alle veit hvor viktig det er å få en god start på en sesong.

>

> Men som det ble nevnt,seier mot tomgodset og rævbk vil snu ting med en gang..

>

Du er en liten grinebiter du

Men hvorfor må du sutre så jævlig da hvis vi kun har levert 3 dårlige kamper???

Før sesongstart hadde vi 25 kamper (etter Petter tok over) med kun 3 tap. Det må da være bra(?). Før eller siden kommer det litt motgang. Ettersom den kom på værst mulig tidspunkt (seriestart) kan(!) det ende med en middels sesong. Vi kommer snart inn på riktig spor igjen, men inntil da syng isteden for å klage.

Leave a comment:

• Hvitløken
    replied

Også kan man jo glede seg over Glenn Roberts og håpe han tar'n videre herfra: 3 U19 scoringer (ok 2 straffer, men gutten har jo kommet godt i gang): http://www.fxt.no/article991124.ece

Leave a comment:

• Evig
    replied

Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:35 skrev lars23:

> Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:28 skrev Mr.Laffer:

>

> > Jeg har vært med en liten stund og synes de tre siste sesongene har vært helt herlig!

> > Jeg ønsker selvfølgelig mer (mye mer), men er samtidig glad for det vi har fått og blir ikke sur hvis det skulle ende opp med en middels sesong.

> >

> > Uansett hvordan det skulle gå gjelder det å gå på kamp for å synge og støtte laget. Der og da gjelder det 3 poeng og ikke hva som har skjedd tidligere.

> >

> > Hvis jeg ikke husker feil rykket vi ned i -95 og da sto vi å sang LENGE etter kampslutt. Bla.om at vi alltid ville være her.

> > Det er viktig for de som har kommet til de senere åra å huske at det er i motgang de trenger oss mest (noe vi har hatt mye av og som trolig har gjort oss til Norges beste supportere?).

> > Spillerne kom ut på Ullevaal og takket oss etter de hadde dusjet og året etter feide vi vekk all motstand og rykket rett opp igjen.

>

> Helt enig!! Greit å stikke fingern i jorda av til, og huske historia vår. Når det er sagt- vil vi med seier på lørdag og seier mot RBK (også hjemme) være med igjen...

Jeg har også vært med en stund,men det som blir sagt her får det til å skurre litt for meg..

Greit at vi skal huske vår historie,og at vi stort sett siden starten av 90 tallet har hatt dårlige sesonger..MEN

Skal vi bare sitte tilbake nå da og akseptere at vi stinker,bare fordi vi har vært dårlige før?

Jeg klarer ikke helt å bare si "det er greit",når vi har tatt 3 stk medaljer på de 3 siste årene,for så og levere 3 stk ELENDIGE fotballkamper på rad..

Alle veit hvor viktig det er å få en god start på en sesong.

Men som det ble nevnt,seier mot tomgodset og rævbk vil snu ting med en gang..

Leave a comment:

• lars23
    replied

Sitat: Den tor, 26 april 2007 09:28 skrev Mr.Laffer:

> Jeg har vært med en liten stund og synes de tre siste sesongene har vært helt herlig!

> Jeg ønsker selvfølgelig mer (mye mer), men er samtidig glad for det vi har fått og blir ikke sur hvis det skulle ende opp med en middels sesong.

>

> Uansett hvordan det skulle gå gjelder det å gå på kamp for å synge og støtte laget. Der og da gjelder det 3 poeng og ikke hva som har skjedd tidligere.

>

> Hvis jeg ikke husker feil rykket vi ned i -95 og da sto vi å sang LENGE etter kampslutt. Bla.om at vi alltid ville være her.

> Det er viktig for de som har kommet til de senere åra å huske at det er i motgang de trenger oss mest (noe vi har hatt mye av og som trolig har gjort oss til Norges beste supportere?).

> Spillerne kom ut på Ullevaal og takket oss etter de hadde dusjet og året etter feide vi vekk all motstand og rykket rett opp igjen.

Helt enig!! Greit å stikke fingern i jorda av til, og huske historia vår. Når det er sagt- vil vi med seier på lørdag og seier mot RBK (også hjemme) være med igjen...

Leave a comment:

• Mr.Laffer
    replied

Jeg har vært med en liten stund og synes de tre siste sesongene har vært helt herlig!

Jeg ønsker selvfølgelig mer (mye mer), men er samtidig glad for det vi har fått og blir ikke sur hvis det skulle ende opp med en middels sesong.

Uansett hvordan det skulle gå gjelder det å gå på kamp for å synge og støtte laget. Der og da gjelder det 3 poeng og ikke hva som har skjedd tidligere.

Hvis jeg ikke husker feil rykket vi ned i -95 og da sto vi å sang LENGE etter kampslutt. Bla.om at vi alltid ville være her.

Det er viktig for de som har kommet til de senere åra å huske at det er i motgang de trenger oss mest (noe vi har hatt mye av og som trolig har gjort oss til Norges beste supportere?).

Spillerne kom ut på Ullevaal og takket oss etter de hadde dusjet og året etter feide vi vekk all motstand og rykket rett opp igjen.

Leave a comment:

• Ogni M
    replied

Sitat: Den man, 23 april 2007 13:41 skrev superman:

> Med en såpass dårlig start på sesongen blir man hvertfall kvitt de som kommer for å se enga vinne.

What?! Jeg kommer hver gang for å se Enga vinne. Det er mye morsommere enn når de taper og en del morsommere enn uavgjort.

Leave a comment:

• donny
    replied

Sitat: Den tir, 24 april 2007 00:08 skrev qxvrea:

> Sitat: Den man, 23 april 2007 14:34 skrev superman:

>

> > Sett det litt på spissen da.

> >

> > 12 500 supportere på stadion. 2500 av dem vil synge. Det blir da fylt opp av folk som ikke synger, fordi dem heller står å klager over "vi taper igjen" og "møkkalag - gidd å jobb for lønna deres" osv osv.

>

> En stygg feil her... Supportere synger, tilhengere holder kjeft. 12500 tilhengere, hvorav 2500 synger og 10 000 klapper i filler det som er. Når de ikke tar klappesjuken klager de.

Foreslår at tilhengerne blir igjen på parkeringsplassen

Leave a comment:

• san Paolo
    replied

Sitat: Den man, 23 april 2007 22:31 skrev Evig:

> Jeg orket heller ingen Vål'enga skjorte på jobb idag.Jeg er såpass heldig at den jobben jeg har idag,der finnes det lite fotball interesserte folk,ei heller folk som slenger dritt bare for å slenge dritt.Han eneste fotball interesserte heier på samme lag som meg,så da går det greit

> ----------------

Går med 'Seriemester 2005-skjorta' i dag. Ennå ikke hørt noe, men jeg kom seint....

Hører jeg noe fra LSK/Lyn-folk skal jeg be dem finne fram tittel-skjortene sine fra 1989/1968...

Leave a comment:

• lillebror25
    replied

kanskje ikke mange som mener det, men jeg mener det fult ut at jeg hadde blitt med ned til 6div..

jeg elsker klubben min over alt og kommer aldri til å svikte.

ÆRE VÆRE

Leave a comment:

• dikern
    replied

Sitat: Den man, 23 april 2007 14:34 skrev superman:

> Sett det litt på spissen da.

>

> 12 500 supportere på stadion. 2500 av dem vil synge. Det blir da fylt opp av folk som ikke synger, fordi dem heller står å klager over "vi taper igjen" og "møkkalag - gidd å jobb for lønna deres" osv osv.

En stygg feil her... Supportere synger, tilhengere holder kjeft. 12500 tilhengere, hvorav 2500 synger og 10 000 klapper i filler det som er. Når de ikke tar klappesjuken klager de.

Leave a comment:

• Evig
    replied

Etter en "kamp" som igår,er det virkelig tungt å være Enga supporter.

Jeg merker at jeg begynner å bli gammel,har vært en "fotball idiot" som mor mi kalte meg i 16,snart 17 år nå,og merker at det er tyngre å reise seg etter trøkker som igår..

Fæle tap har alltid sittet lenge i,men nå er de tyngre og mer negative enn de var i ungdommen.Da var det mer faen ta,og vi moser dere neste gang..

Denne kampen slipper ikke taket før Tirsdag kveld eller Onsdag,men det hjalp litt på da at pipp pippene fra togstasjonen rotet det til mot vår neste motstander Vrakgodset..Skadefryd er en sann fryd.

Jeg orket heller ingen Vål'enga skjorte på jobb idag.Jeg er såpass heldig at den jobben jeg har idag,der finnes det lite fotball interesserte folk,ei heller folk som slenger dritt bare for å slenge dritt.Han eneste fotball interesserte heier på samme lag som meg,så da går det greit

Leave a comment:

• HrMetikk
    replied

Har vanskelig for å tro at vi ikke tar oss opp etter dette, vi skal også huske at vi har hatt vanskelig motstand i samtlige kamper hitiil denne sesongen, hadde vi møtt lag som Sandefjord, FFK og Aalesund i de tre første ville det nok sett langt bedre ut på papiret. Men sesongen sett under ett jevner dette seg ut, f,eks i forhold til Lyn som har møtt tre nedrykkskandidater så langt.

En by, ett lag, ett poeng.

Leave a comment:

• Hannes
    replied

Sitat: Den man, 23 april 2007 13:41 skrev superman:

> Med en såpass dårlig start på sesongen blir man hvertfall kvitt de som kommer for å se enga vinne.

> Og det er bra syns jeg, når man ser hvor bra stemning det blei på bislett av 2500 som virkelig vil følge enga.

> De som faktisk elsker å synge på tribunen kommer uansett for å støtte laget i motgang. Det kan lage litt ekstra trykk, og kanskje påvirke laget i en bra rettning neste kamp.

>

> Tror jeg da..

Ganske sikker paa at noen av de 2500 gjerne ogsaa skulle sett enga vinne en gang i blandt....

selv enga ville vel hatt det glissent paa tribunene i bunn av 6 divisjon

Leave a comment:

• thorstein
    replied

Så var det mandag og tid for lyse gode tanker. I går følte jeg meg som Jokke, litt redd og engstelig.

Negativt; Vi slipper inn mål tidlig i nok en kamp. Slurvete bak på banen. For dårlig tempo på ballen, men vi får aldri satt spillet før vi får en i mot. Jeg ser lite til Grindheim som kaptein. Han maner ikke til kamp utpå der. Wæhler vet jeg kan skremme enhver medspiller til innsats. Muri er ikke god nok. Trenger en ny klubb hvor han får greit med spilletid. La ham slippe benken, la ham slippe banen.

Positivt; Brann er gode nå så tapet er greit. Håpet på 1 poeng før kampen og vi fikk ingen. Slår de hjemme og da er det Status Quo. Fellah kommer inn og gjør en meget god figur. La ham fortsette sentralt på midten. Mila var en av få som prøvde offensivt før pause. Dette gikk utover det defensive men det var ikke bare hans skyld at kanten så lurvete ut. Allan hadde en dårlig dag på jobben og hele laget burde snørt igjen sekken på den siden. Fredheim Holm er meget god igjen. Flere nestemuligheter. Roberts var god første 15, men lider av dårlig oppbacking fra hele laget.

Synes Vålerenga faktisk har det meste banespillet. Litt trist å se et Brannlag kontre inn alle målene sine på hjemmebane, men samtidig naivt å tro at vi kan spille så omstendelig og treigt mot et såpass godt lag. Petter Myhre har mye å jobbe med i forhold til eksplosivitet og dynamikk i angrepsspillet men det kommer. Mener Brann-kampen var et steg fram fra Stabæk-kampen og vi henter 10% til før Strømsgodset-kampen.

Leave a comment:

Working...
X