Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Formasjon - kunne en endring vært lurt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Formasjon - kunne en endring vært lurt?

Jeg sitter her og tenker så det knaker på de fire siste kampene. Jeg har sett tre av dem opptil flere ganger, og skal finstudere kampen mot Strømsgodset nå.

Det som slår meg oftere og oftere er at man kanskje burde spilt 4-3-3, at det er en formasjon spillerstallen ville fungert bedre i.

4-4-2 fungerte ypperlig i fjor høst, men da hadde man denne litt udefinerbare "dytten" i laget.

Storbæk - Whæler - Johnsen - Jepsen

Jalland - Holm - Grindheim

Sørensen - Lange - Fr. Holm

Fredheim Holm og Sørensen beviser gang på gang at de ønsker seg ut på kantene. De er ikke spisser, slik en spiss skal være (foran målet). Legg merke til Rune Lange og hvordan han løper, han er aldri mer en et lite skritt unna å være rettvendt.

Med denne formasjonen har vi også god dekning på alle plassene.

Laguttaket er ikke tenkt noe mer annet enn for å illustrere...
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Re: Formasjon - kunne en endring vært lurt?

Jeg er veldig enig i at vi faktisk kan spelle 4-3-3. Det er en ypperlig taktikk, og samtidig har vi Mila, Fellah og Roberts i bakhånd med den lagoppstillinga. Da snakker vi riktig bruk av stallen vår.

Håper Myhre leser dette. Evt, du får snakke med sjefens sjøl og lære han opp litt.

Comment

ingen dum ide.. Mila og berre kan spille vinger også, fella som konkurrent på indreløper'n og roberts utfordrer Lange (eller omvendt). tror lange passer bedre slik også..

Fordeler: frigjør grindheim og andre indreløperen mer fordi man har et anker til å samle opp. bredde i angrepet. spillerstall som passer inn..

men bør da ta tilbake strømnes (bør ha to i back up for trion på midten.

Jeg var positiv til det lille Lange fikk vist i går. han er virkelig på hugget og man kunne se det glødet av han med engang. SÅNN skal en spiss være. ikke loffe rundt som DFH gjør (og tildels roberts). Trua på at det løsninger for Lange uavhengig av formasjon, men vi kan rendyrke han mer i en slik formasjon!

Men tviler på at det skjer!
      Fristilt!

Comment

Sitat: Den søn, 29 april 2007 15:05 skrev qxvrea:

> Jeg sitter her og tenker så det knaker på de fire siste kampene. Jeg har sett tre av dem opptil flere ganger, og skal finstudere kampen mot Strømsgodset nå.

>

> Det som slår meg oftere og oftere er at man kanskje burde spilt 4-3-3, at det er en formasjon spillerstallen ville fungert bedre i.

>

> 4-4-2 fungerte ypperlig i fjor høst, men da hadde man denne litt udefinerbare "dytten" i laget.

>

> Storbæk - Whæler - Johnsen - Jepsen

>

> Jalland - Holm - Grindheim

>

> Sørensen - Lange - Fr. Holm

>

>

> Fredheim Holm og Sørensen beviser gang på gang at de ønsker seg ut på kantene. De er ikke spisser, slik en spiss skal være (foran målet). Legg merke til Rune Lange og hvordan han løper, han er aldri mer en et lite skritt unna å være rettvendt.

>

> Med denne formasjonen har vi også god dekning på alle plassene.

>

> Laguttaket er ikke tenkt noe mer annet enn for å illustrere...

Helt enig, og laguttaket er også det mest logiske. Burde i alle fall brukes på hjemmebane. Krever at Jalland og Grindheim løper som f i sine indreløperroller. Men med Holm som sentral defensiv får vi "bare" defensive garantier, men ingen playmaker som kan fordele ballene videre til kantspillerne. Med Thomassen på plass til sommeren, kan Ronny bekle rollen til Holm. Vi kan starte umiddelbart, men da med Muri som stopper.

Comment

Noe må iallefall gjøres før RBK kampen, helst. Vi sliter som faen med mål.

Comment

Eller, hvis Braaten evt. signerer for oss, kunne det vært spennende å se dette laget.

Storbæk - Whæler - Johnsen - Jepsen

Braaten - Grindheim - Mila

Sørensen - Lange - Fr. Holm

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 00:20 skrev Sasukhan:

> Eller, hvis Braaten evt. signerer for oss, kunne det vært spennende å se dette laget.

>

> Storbæk - Whæler - Johnsen - Jepsen

>

> Braaten - Grindheim - Mila

>

> Sørensen - Lange - Fr. Holm

Å du hadde tenkt at det står igjen to stykker i forsvar da? Mila og Braathen er ikke indreløpere, de er småkyllinger som gjør seg best i angrep.

Nå er det ikke laguttaket i seg selv, men rett og slett om man burde prøve en annen formasjon en liten stund. - Dumt og stange huet i veggen. 4-4-2-løsninga til Myhre funker ikke, heller prøve noe nytt.

Rekdal gjorde denne feilen i fjor. Når smellene kom, nekta han og endre stil - det førte til større motgang og igjen større motgang.
              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Dette her har jeg ment lenge. Det nytter ikke å slå ballene ut på kant for innlegg når spissene ikke har en sjanse i lufta. Roberts og DFH på hodet vitner ikke akkurat om bøttevis med scroinger, selv om DFH er brukbar. Sørensen er vel heller ikke luftens baron. Det kan virke som om man skal spille 4-4-2 uansett, men vi har sett i mange år at dette er en formasjon som ikke passer for Vålerenga. Vi har ikke de rette spillertypene som passer inn i dette systemet, selv om Mila er en typisk kantspiller som kan bøtte innlegg inn i boksen. Likevel er dette fånyttes om spissene taper alt av dueller og vi ikke klarer å flytte laget opp på banen.

Jeg har tidligere sett for meg en ren 4-3-3 eller en 4-3-1-2 formasjon, som inviterer til spill gjennom midten hvor man kan få utnyttet bakrom og hvor innlegg fra kant ikke blir til frokost for høye og sterke midtstoppere. En 4-3-3 med Grindheim og Jalland som de to defensive og med Fellah i en mer offensiv rolle, pluss Derek og DFH ut mot kantene med Lange i midten høres i mine ører bra ut. Det vitner om sjanser og det vitner om mål. Lange er en klassisk rett-på-mål spiss som ikke vegrer seg i dueller. DFH er den tekniske som kan skape rabalder når han trekker innover i boksen, og Derek er den raske som kan løpe fra stort sett hvem som helst. Disse tre (fire hvis man tar med Fellah) bør kunne skape nok sjanser til at vi ihvertfall vinner noen kamper fremover.
                Hater NFF

Comment

Tror også 4-3-3 kunne fungert ypperlig. Daniel og Derek på hver sin kant og Lange i midten. Alt må jo forsøkes i den situasjonen vi er i nå. Spørsmålet mitt er om ikke midtbanen vår hadde blitt overløpt, de ser jo ikke akkurat topptrent ut spør du meg. Hva har gutta egentlig holdt på med i vinter??

Comment

Working...
                  X