Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Rosenborg - søndag 06.05.07

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Vålerenga - Rosenborg - søndag 06.05.07

Brann har akkurat blitt grisebanka av Rosenborg på Lerkendal (som vanlig).

Satser på rundt 20 000 på tribunen da bartene kommer til Ullevål til søndan. (20 703 i fjor)

Ingen karantener i noen av lagene.

Dommer: Tommy Skjerven.

1 Brann 4 3 0 1 8 5 9

2 Lillestrøm 3 2 1 0 5 1 7

3 Rosenborg 4 2 1 1 9 6 7

4 Fredrikstad 4 2 1 1 8 7 7

5 Sandefjord 4 2 1 1 5 4 7

6 Lyn 3 2 0 1 7 4 6

7 Start 4 1 3 0 7 5 6

8 Stabæk 4 1 2 1 4 4 5

9 Strømsgodset 4 1 2 1 4 5 5

10 Tromsø 4 1 1 2 6 7 4

11 Odd Grenland 4 1 0 3 5 6 3

12 Viking 4 0 3 1 2 4 3

13 Vålerenga 4 0 2 2 2 6 2

14 Aalesund 4 0 1 3 5 13 1

-KOM IGJEN ENGA
    -flygind

Re: Kamptråd: Vålerenga - Rosenborg - søndag 06.05.07

Har vanskelig for og være optimist før denne kampen, alt annet enn total ydmykelse vil være en bombe etter det jeg har sett av Enga så langt.

Men for all del, ting kan selvsagt snu og med Rune Lange fra start kan det være at vi faktisk kan score uten å ha driblet oss frem til en meters avstand fra kassa.

Comment

Litt inspirert av en annen tråd her så håper jeg på dette laget:

----------Arason-----------

storbæk-Ronny-Wæhler-jepsen

Berre-Jalland/Holm-Grindheim

JDS-------Lange-----DFH/Mila

Dersom Holm er klar til denne kampen kan han ta sentral midtbane plassen. Legge JDS og DFH ute til kantene offensivt og evt bruke mila istedet for DFH. Da slipper han å tenke så mye på den defensive biten og konsentrere seg om å komme til så han får brukt skuddfoten!

Med to offensive backer kan Grindheim og Berre holde litt inn i banen, hvertfall når vi har to offensive spillere ute på kantene i JDS og DFH. God plass til backene og komme rundt og komme til innlegg mens vi fyller opp med folk inne i banen.
      IKAROS

Comment

Foreslår:

Arni

Jarl - Kjetil - Ronny - alan

T.Holm

Jalland Grindheim

Fellah

Lange Daniel

Kommentar:

Har lyst til å se mila, men tror det fort vil ha gått som mot brann når vi møter et så godt og raskt lag som rbk. Vi trenger en deffensiv ryddegutt og der er Thomas perfekt. Litt nervøs for alan, men ser ingen klare alternativ. Han bør være mer forsiktig en endel kamper tidligere. Trekløvern kjetil ronny og thomas gir trygget bakover, ihvertfall i midten. Det viktigste er imidlertid at vi velger Lange og DFH på topp. DFH har vært vår beste sålangt og lange har endelig noe på gang. Har stor tro på at de kommer til å funke glimrende sammen etterhvert. Daniel trenger en som kan vinne noen dueller. Skal taktikken vår være innlegg og endel lange baller trenger vi en mann med kraft inne i feltet. Om fella ikke har dagen hadde det vært spennede og sett mila som offensiv midt. Hans bidrag deffensivt har blitt diskutert her før og gutten elsker jo å skyte. Ser ikke bort fra at denne posisjonen kunne passa veldig bra for han selv om han er tenkt som en kantspiller. Ikke dumt om han tar noen løp langs høyre sida heller så lenge det ikke er åpent hel til egent cornerflagg om vi mister ballen.

Tror det snur nå som alle regner med at vi skal tape.

Kom igjen ENGA

Comment

Jeg kan meddele at det er over ti år sida vi slo dem hjemme i serien:

1995-08-06 Vålerenga - Rosenborg 2 - 1

Comment

Ikke så fordømt lenge siden vi slo dem på Ullevål i obligatorisk kamp, da.

3-2 i November 2004 i Royal League. (Erik Hagen dunka inn seiersmålet.)

Hadde IKKE vært utypisk Enga å vinne nettopp denne kampen. Stabæk klarte å slå RBK hjemme. Og vi er ubeseira på Ullevål siden....øh? ...affal en del kamper. Tror uavgjort vil gi lavest odds.

Sjøl har jeg tro på seier - nettopp fordi det i teorien ser vanskelig ut!

Comment

Ut ifra lagenes sesongstart ser dette ut som rått parti!

MEN kanskje det er dette som skal til for å få senket skuldrene litt og ekstra 'guts' ettersom "ingen" tror på Enga seier.

Håper ihvertfall det skal skje!

Gleder meg til kampen allerede.

Uansett om det blir sinnsyk glede eller nedsablig...

Syng deg hes for Vål'enga!

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 00:46 skrev Muppetkokken:

> Jeg kan meddele at det er over ti år sida vi slo dem hjemme i serien:

> 1995-08-06 Vålerenga - Rosenborg 2 - 1

Jepp, jeg husker godt denne kampen. Kenneth Nysæther og Espen Haug scora målene (Skammelsrud for RBK). Alle målene kom før det var spilt 10 minutter, og det var 12000 tilskuere, noe jeg synes var skikkelig mange den gangen.

Håper at vi kan kopiere resultatet, men satser på at vi blir en 8-10000 flere på Ullevaal denne gangen.

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 07:55 skrev Mr.Laffer:

> Ut ifra lagenes sesongstart ser dette ut som rått parti!

> MEN kanskje det er dette som skal til for å få senket skuldrene litt og ekstra 'guts' ettersom "ingen" tror på Enga seier.

>

> Håper ihvertfall det skal skje!

> Gleder meg til kampen allerede.

> Uansett om det blir sinnsyk glede eller nedsablig...

> Syng deg hes for Vål'enga!

Jeg tror vi får grisebank, sånn som laget har prestert hittil.

At vi ikke tapte mot Strømsgodset er ikke Vålerengas fortjeneste, men grunnet Godsets udugelighet.

Rosenborg har helt andre kvaliteter når det gjelder å utnytte motstanders feil, og når Vålerengas spillere fortsetter å bomme på egen mann på fem meters avstand, oppsøker unødvendige dueller som de taper, spiller ballen rett i fanget på motspillere og slår innlegg ut over dødlinja, blir vi så straffet av RBK at det kan bli styggere sifre enn mot Brann.

Jeg håper jeg tar fullstendig feil med å si at vi taper høyt, men det ser skikkelig mørkt ut etter de første 4 kampene.

mvh

Ogni M

Comment

Dere kan nettopp pga. av at RBK har levert en kjempekamp stille som underdogs. Trå til og lykke til ! Drit i finspillet slik Ullevål fremstår nå.

Comment

skal ærlig innrømme jeg sliter litt med å tro enga vinner denne kampen, men selvførgelig kommer jeg å ser.
                      Ann-Mari

ære være vålerenga

Comment

Roberts blir sannsynligvis ikke klar for RBK-kampen, småskada etter forrige kamp.

Mitt forslag:

Arason

Storbæk - Ronny - Wæhler - Jepsen

Berre - Grindheim - Fellah - Mila

Derek - Daniel

Ikke syt - syng!

Comment

........Fra før

Comment

Basma tror på VIF-kampen

Etter seks uker på sidelinjen trener Christer Basma for fullt igjen. Nå håper han på en plass i troppen til helgens kamp mot Vålerenga.

http://fotball.bladet-tromso.no/elit...ticle80240.ece

Vi har flere gir å gå på

Vålerenga er herved advart: Knut Tørum og Steffen Iversen mener Rosenborg kan og bør bli enda bedre enn det de viste mot Brann.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/30/499328.html

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tir, 01 mai 2007 15:39 skrev vif_supporter:

>

> Vi har flere gir å gå på

> Vålerenga er herved advart: Knut Tørum og Steffen Iversen mener Rosenborg kan og bør bli enda bedre enn det de viste mot Brann."

Strengt tatt burde det vel vært Myhre som kom med en slik uttalelse.... men det ville jo innebært en kritikk av spillerne så jeg skjønner jo at han ikke sier det.

Comment

Working...
                              X