Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Treningsmetoder

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Treningsmetoder

Når dem trener 2 ganger hver dag 5 dager i uka (og har det som jobb) burde man kunne forvente en viss kvalitet på både innsats, løpskapasitet, pasningskvalitet, avslutteregenskaper m.m.

Trener dem for lite med ball?

Er tempoet for lavt?

Er pasningene for svake på treningene også?

Hvor mye individuell trening (for å få frem hver enkelt sin ekstremkvalitet) har dem?

Har de noe spesialtrening (hurtighet, balanse, mental)?

Er det noen som har vært på treningene som kan svare på noe av dette?

Jeg har selv erfaring fra toppidrett (landslagsnivå) over en del år og har C-trener kurs og har erfart hvor viktig den mentale delen av treningen er. Hvis Enga ikke har noen sånn trening burde de starte ASAP. Mener de burde ha med seg ballen i ALT (fra å spille fotball[!] til å spise lunch) de skal gjøre. Det vil garantert gjøre noe med ballfølelsen.

Det er utrolig mye man kan gjøre for å trene på viktige elementer for så sette dem sammen i samhandling og god fotball!

Re: Treningsmetoder

Kan ihvertfall virke som at vi trener for lite på å spille "mot noen"..For idet vi spiller kamp,hvor 11 stk andre slimboller vil gjøre alt de kan for å stoppe oss,ja da stokker det seg til,og vi mister all plan,mening og evne bak spillet..

Enkelt forslag ville jo vært å spille flere treningskamper,men selv etter like mange treningskamper som alle andre i vinter+ RL og få skader,så klarer Myhre å si at vi ikke har klart å sette en 11'er enda.

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Jeg ser ganske ofte på treningene (ihvertfall deler av den)

Det jeg har sett er at det trenes omtrent bare med ball og tempoet er rimlig høyt.

trenes ofte med spill på hell bane, ofte med kun lov til 2 touch på ballen.

Det er periodevist småpent spill, men det man har litt scoringsvegring under treningene

Det trenes MASSE på å få ballen ut på kanten og få innlegg foran mål.

Bestemann i spillfrekvensene er som oftes Mila (synes ihvertfall jeg). Virker som han er en liten måltjuv

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:33 skrev Glenn Hoddle:

> Jeg ser ganske ofte på treningene (ihvertfall deler av den)

> Det jeg har sett er at det trenes omtrent bare med ball og tempoet er rimlig høyt.

> trenes ofte med spill på hell bane, ofte med kun lov til 2 touch på ballen.

> Det er periodevist småpent spill, men det man har litt scoringsvegring under treningene

> Det trenes MASSE på å få ballen ut på kanten og få innlegg foran mål.

> Bestemann i spillfrekvensene er som oftes Mila (synes ihvertfall jeg). Virker som han er en liten måltjuv

>

Men hvis vi trener på å komme rundt på kantene,og legge ballen inn i feltet(noe vi også får til i kamp),hvorfor i helvete bruker ikke vi spisser som er mer enn 170 cm ???

Hvorfor trener vi ikke isteden på å true bakrommet og konsekvent spill langs bakken,når vi har spisser som passer til den typen fotball?

Er jo ellers betryggende å lese "treningsrapporten" din,godt å få tilbakemelding fra noen som ser treningene...

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:37 skrev Evig:

> Er jo ellers betryggende å lese "treningsrapporten" din,godt å få tilbakemelding fra noen som ser treningene...

>

Hadde du virkelig trodd at vi ikke trente bra nok? Dette handler jo kun om det mentale og lagledelse.

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:48 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den man, 30 april 2007 10:37 skrev Evig:

>

> > Er jo ellers betryggende å lese "treningsrapporten" din,godt å få tilbakemelding fra noen som ser treningene...

> >

>

> Hadde du virkelig trodd at vi ikke trente bra nok? Dette handler jo kun om det mentale og lagledelse.

Har vel noe med den enkeltets spiller ferdigheter og nivå også?
            When the facts change, so does my opinon

Comment

Ja hadde det ikke vært for at de fleste av dem har skapet fullt av medaljer.

Comment

>

> > Er jo ellers betryggende å lese "treningsrapporten" din,godt å få tilbakemelding fra noen som ser treningene...

> >

>

> Hadde du virkelig trodd at vi ikke trente bra nok? Dette handler jo kun om det mentale og lagledelse.

Nei,trodde ikke det

men alltid greit å få en litt mer korrekt beskrivelse av HVA vi trener på...

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:56 skrev Alex Malager:

> Ja hadde det ikke vært for at de fleste av dem har skapet fullt av medaljer.

Da er det jo enda mer merkelig at vi ikke klarer å score da!

trenger vel ikke noen dr.Freud til å fortelle dem hvordan vinne kamper,når de som du selv sier "har skapet fullt av medaljer"..

Men sånn for moro skyld,de medaljene kom under en annen trener.

Comment

>

> >

>

Jeg tror også mye er knyttet til det mentale.

Har hatt gleden av å få møte Willy Railo mens jeg var på landslaget og han har MYE bra å komme med som kunne hjulpet gutta våre.

Undrer om de har tenkt på å sende en forespørsel til ham?

Det er jo ikke noe svakhetstegn å trene mentalt akkurat!!!

Comment

Railo var jevnlig inne i 2005 og 2006 mener jeg.

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 10:37 skrev Evig:

> Men hvis vi trener på å komme rundt på kantene,og legge ballen inn i feltet(noe vi også får til i kamp),hvorfor i helvete bruker ikke vi spisser som er mer enn 170 cm ???

> Hvorfor trener vi ikke isteden på å true bakrommet og konsekvent spill langs bakken,når vi har spisser som passer til den typen fotball?

Det spørsmålet der har jeg stilt meg etter hver kamp så langt. Jeg skjønner ikke helt tankegangen til Myhre da han i hver kamp starter med de små «fluene» på topp, som liksom skal kunne omsette innleggene våre. Enten må vi bruke Lange, eller så bør vi skifte spillestil ASAP.

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 16:07 skrev Marsh:

>

> > Men hvis vi trener på å komme rundt på kantene,og legge ballen inn i feltet(noe vi også får til i kamp),hvorfor i helvete bruker ikke vi spisser som er mer enn 170 cm ???

> > Hvorfor trener vi ikke isteden på å true bakrommet og konsekvent spill langs bakken,når vi har spisser som passer til den typen fotball?

>

> Det spørsmålet der har jeg stilt meg etter hver kamp så langt. Jeg skjønner ikke helt tankegangen til Myhre da han i hver kamp starter med de små «fluene» på topp, som liksom skal kunne omsette innleggene våre. Enten må vi bruke Lange, eller så bør vi skifte spillestil ASAP.

Enig i det som har blitt sagt tidligere her.

Lange og DFH på starter for å ta innleggene.

Roberts og Jan Derek tar over for å true bakrom når motstanderen begynner å bli sliten.

Stort minus ved at vi benytter 2 reserver kun på dette, men det hadde vært morsomt å se det prøvd i en kamp eller to.

Comment

Sitat: Den man, 30 april 2007 16:45 skrev Mr.Laffer:

> Sitat: Den man, 30 april 2007 16:07 skrev Marsh:

>

> > Sitat: Den man, 30 april 2007 10:37 skrev Evig:

> >

> > > Men hvis vi trener på å komme rundt på kantene,og legge ballen inn i feltet(noe vi også får til i kamp),hvorfor i helvete bruker ikke vi spisser som er mer enn 170 cm ???

> > > Hvorfor trener vi ikke isteden på å true bakrommet og konsekvent spill langs bakken,når vi har spisser som passer til den typen fotball?

> >

> > Det spørsmålet der har jeg stilt meg etter hver kamp så langt. Jeg skjønner ikke helt tankegangen til Myhre da han i hver kamp starter med de små «fluene» på topp, som liksom skal kunne omsette innleggene våre. Enten må vi bruke Lange, eller så bør vi skifte spillestil ASAP.

>

> Enig i det som har blitt sagt tidligere her.

> Lange og DFH på starter for å ta innleggene.

> Roberts og Jan Derek tar over for å true bakrom når motstanderen begynner å bli sliten.

> Stort minus ved at vi benytter 2 reserver kun på dette, men det hadde vært morsomt å se det prøvd i en kamp eller to.

----

Mot lag som RBK, som garantert ikke legger seg bakpå som Stabæk, Tromsø og Godset gjorde, vil Derek være viktigere mener jeg.

RBK kommer garantert til å stresse oss og forsøke å presse høyt, da er fart viktig.

Så ja, jeg skal være enig i at jeg synes det er merkelig av Myhre å ikke bruke Lange i de 3 nevnte kamper, hvor det på forhånd, var stor sjanse for at vi skulle presse dem bakover.

Blir vi pressa, må Derek på banen, presser vi, må Lange på banen.

DFH bør spille uansett og Roberts er mitt fjerde valg.
                            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Er så enig, så enig. Vi må jo spille mer igjennom midten med DFH og Roberts på topp. Håpløst å dunke baller opp på disse. Personlig liker jeg å ha en stor og en liten spiss sammen, eks Roberts og Lange. Synes vi spiller like fantasiløst som april i fjor. Hvordan kan det ha seg at vi starter like ræva i år? Noen må jo se på treningsmetodene de siste årene. Er liksom ikke noe sting over spillerne våre om dagen. Noe er galt ihverfall.

Comment

Working...
                              X