Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva mener DU om fotballspuslingene i VIF?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva mener DU om fotballspuslingene i VIF?

Spørsmålet stilles av journalist Jan Ovind i dagens VG (VG-bloggen side 3). Dessverre har jeg ikke funnet denne på nettet, men referer noe av det han skriver for underholdningens skyld.

Overskriften er "Maskinlag med maskinproblemer". Videre skriver han: "Jeg hadde forleden den tvilsomme fornøyelsen å overvære det såkalte eliteserieoppgjøret mellom VIF og Godset. Etter å ha tilbrakt to treige omganger på vårt nasjonalsstadion, kunne jeg fastslå følgende: Det er et uhyrlig, gapende misforhold mellom energien og gå-på-og-stå-på-humøret til Klanen på tribunene og det VIF-spillerne presterte på banen"

"Er det overhodet mulig - uten sterke stimuli - å vise en sånn kollektiv entusiasme på tribunene overfor noe så skralt og skrøpelig og totalt fotballfattslig og puslete som det Vålerenga-laget presterte (og har prestert tidligere i år)?

"Er det gamle dagers VIF-individualisme, eleganse og legender som fortsatt blender Klanen?" "Kom igjen, Enga! Kom igjen, Enga! Så stolt, så Vålenga, lød det takfast og hormonelt - men det virket ikke som det rakk ut til de 11 utvalgte (og utslåtte) på banen."

"Det virket som om det det var gutta (og enkelte jenter) på tilskuerplass som hadde baller, i motsetning til dem som kan kalle seg førstelagsspillere på det gråmaskinlaget med store maskinproblemer". "Har vi ikke lov til å vente mere av det som burde ha vært sultne og ærgjerrige "Fredriksen-arvingene" i Vålerenga?

Han avslutter med "Hva mener du om fotballpuslingene i Vålerenga?".

Re: Hva mener DU om fotballspuslingene i VIF?

Tja, de er vel i det minste bedre enn journalistpuslingene i VG... Merker at det interesserer meg rimelig midt i ryggen hva et sånt fjols klarer å lire av seg. Alle er vel i stand til å se at vi ikke er der vi skal være for øyeblikket, men det er i tidligste laget å legge seg ned og dø.

Comment

Jan Ovind beskriver situasjonen vi er inne i på en fortreffelig måte!!

konklusjonen er, per i dag, at vi er tilbake der vi var - både på tribune og bane (4-5 år tilbake)..

la oss fortsette på tribuna som på lørdag, så får vi stole på at gutta på banen våkner opp før det er for sent!

terje

-gleder/gruer meg til søndag-

Comment

Sitat: Den ons, 02 mai 2007 17:43 skrev Pondus:

> Spørsmålet stilles av journalist Jan Ovind i dagens VG (VG-bloggen side 3). Dessverre har jeg ikke funnet denne på nettet, men referer noe av det han skriver for underholdningens skyld.

>

Utruleg festleg med ein "blogg" som ikkje finst på nettet!

Comment

Jeg fant den på nettet.

Men jeg synes ikke forfatteren trenger mer oppmerksomhet. Nisse.

Comment

Sitat: Den tor, 03 mai 2007 10:33 skrev Magnus:

> Sitat: Den ons, 02 mai 2007 17:43 skrev Pondus:

>

> > Spørsmålet stilles av journalist Jan Ovind i dagens VG (VG-bloggen side 3). Dessverre har jeg ikke funnet denne på nettet, men referer noe av det han skriver for underholdningens skyld.

> >

>

> Utruleg festleg med ein "blogg" som ikkje finst på nettet!

Var nok bare jeg som ikke var glup nok til å finne den Men om han gir mye usakelig pes til laget så får i allefall Klanen en del ros. Han har vel rett i at vi hittil ikke har fått mye stimuli fra spillet ute på banen, men at innsatsen allikevel er på topp. Jeg undres på hvor lenge det vil vare, eller tåler vi flere slag på trynet?

Comment

Joda, for en uteforestående så skjønner jeg godt at det oppfattes som "et uhyrlig, gapende misforhold mellom energien og gå-på-og-stå-på-humøret til Klanen på tribunene og det VIF-spillerne presterte på banen", for Klanen har samme entusiasme og guts som alltid, mens gutta våre sliter med å ta frem det best i seg selv for tiden.

Men det er jo det som skiller Klanen fra alle andre supporterklubber, nemlig det at Klanen gir ALT uansett om gutta spiller med hjertet utenpå drakten eller om de våser rundt som hodeløse høns. Det kalles å støtte klubben sin i tykt og tynt, og er en fabelaktig egenskap som Klanen er alene om i Norge.

Selv klarer jeg ikke å få meg selv til å skrike og rope og bruke penger på kamp, når gutta har lagt igjen testiklene i garderoben, men jeg beundrer virkelig dere andre som støtter opp om laget uansett hvor dårlig innsatsen er. For oss dødelige virker det merkelig, men all, all honør til dere som klarer å beholde entusiasmen!

Hilsen

medgangssupporter... tja, jeg krever i hvert fall at gutta løper litt, burde ikke være for mye forlangt...

Leve enga!

Comment

Sitat: Den tor, 03 mai 2007 13:48 skrev Pondus:

> Sitat: Den tor, 03 mai 2007 10:33 skrev Magnus:

>

> > Sitat: Den ons, 02 mai 2007 17:43 skrev Pondus:

> >

> > > Spørsmålet stilles av journalist Jan Ovind i dagens VG (VG-bloggen side 3). Dessverre har jeg ikke funnet denne på nettet, men referer noe av det han skriver for underholdningens skyld.

> > >

> >

> > Utruleg festleg med ein "blogg" som ikkje finst på nettet!

>

> Var nok bare jeg som ikke var glup nok til å finne den Men om han gir mye usakelig pes til laget så får i allefall Klanen en del ros. Han har vel rett i at vi hittil ikke har fått mye stimuli fra spillet ute på banen, men at innsatsen allikevel er på topp. Jeg undres på hvor lenge det vil vare, eller tåler vi flere slag på trynet?

----------------------------------------------

Skal ikke se bort i fra at det går en faen i oss og at nedgang bidrar til å styrke tribunelivet.

Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Working...
                X