Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lange(r) ut mot lønnsryktene

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lange(r) ut mot lønnsryktene

Til dere som mener Lange tjener for mye i Vålenga (sign-on fee er en annen sak og noe vi ikke kan få gjort noe med nå).

"Han sies å være Vålerengas best betalte spiller. Lønnsslippen viser noe annet."

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1010011.ece
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Re: Lange(r) ut mot lønnsryktene

"Den tidligere storscoreren har nemlig en prestasjonsrettet avtale med Vålerenga, som gjør at han får bonus for de kampen han starter." -Håper ikke dette er grunnen til at han ikke får starte.....

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1010011.ece

Comment

Sitat: Den fre, 04 mai 2007 11:17 skrev BareEnga:

> "Den tidligere storscoreren har nemlig en prestasjonsrettet avtale med Vålerenga, som gjør at han får bonus for de kampen han starter." -Håper ikke dette er grunnen til at han ikke får starte.....

>

> http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1010011.ece

Nei, hva er da grunnen til å hente han? Er jo fett å bare gi bort spenn..

Comment

Selvfølgelig er ikke det grunnen... Bare et lite sleivspark fra min side. Jeg mener at det nå er på tide at Lange får prøve seg i noen kamper fra start. Eneste måten å bevise om han er god nok. Hva har vi å tape? De andre spissene bøtter ikke akkurat inn mål dem heller....

Comment

Tror vi er nødt til å innrømme at denne sesongen blir vi middelhavsfarere. Noe jeg mener kan være bra. Bruk kampene framøver på å få kjørt inn Lange, Fellah og Roberts skikkelig, så vil vi se resultatene til høsten og neste sesong.
          Ikke syt - syng!

Comment

Sitat: Den fre, 04 mai 2007 12:10 skrev BareEnga:

> Selvfølgelig er ikke det grunnen... Bare et lite sleivspark fra min side. Jeg mener at det nå er på tide at Lange får prøve seg i noen kamper fra start. Eneste måten å bevise om han er god nok. Hva har vi å tape? De andre spissene bøtter ikke akkurat inn mål dem heller....

Helt enig! Spill han god

Comment

Sitat: Den fre, 04 mai 2007 12:18 skrev Cucharacha:

> Tror vi er nødt til å innrømme at denne sesongen blir vi middelhavsfarere. Noe jeg mener kan være bra. Bruk kampene framøver på å få kjørt inn Lange, Fellah og Roberts skikkelig, så vil vi se resultatene til høsten og neste sesong.

ja være middelmådig har jo alltid vært lurt..
              When the facts change, so does my opinon

Comment

>"Han sies å være Vålerengas best betalte spiller. Lønnsslippen viser noe annet."

http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1010011.ece "

joda, men sign on feen var vel temmelig voksen, jfr fremleggelse av regnskapet for 2006:

"Elitestyrets leder Espen Musæus sier til ABC Nyheter at driften gikk i pluss, men at det er utgifter ved spillerkjøp, såkalte sign-on-fees, som bidrar til underskuddet på 13,5 millioner kroner
                Ikke lær deg selv å kjenne. Du blir alltid skuffet

Comment

"Han har ennå til gode å starte en seriekamp, mens det ble to kamper fra start i vinterens Royal League-kamper.

- På de to kampene ble det et mål og en målgivende, sier Lange fornøyd. "

Syns det også er en grunn til at han skal få starte.

Comment

Sitat: Den fre, 04 mai 2007 12:18 skrev Cucharacha:

> Tror vi er nødt til å innrømme at denne sesongen blir vi middelhavsfarere. Noe jeg mener kan være bra. Bruk kampene framøver på å få kjørt inn Lange, Fellah og Roberts skikkelig, så vil vi se resultatene til høsten og neste sesong.

Hvordan i all verden får du det å være middelhavsfarere til å være noe positivt?

1) Vi taper tilskuere

2) Vi taper markedsverdi (mindre sponsorpenger senere)

3) Vi er mindre interessante for gode spillere

osv.

Comment

Personlig kan jeg ikke skjønne behovet for en mellomsesong nå.

Dersom det er behov for det så er det fordi vi selv har plassert oss i en sånn situasjon.

Sølv - gull - bronsje de tre siste sesongene. Sesongen 2007 burde være sesongen hvor vi forsøker å ta tronen tilbake, ikke en mellomsesong?!?

Konkurransen er jo ikke akkurat avskrekkende. RBK med uerfaren trener og generasjonsskifte, LSK er faktisk svekket i forhold til fjoråret da de har mistet Tippeligaens kanskje beste spiller. Brann er kanskje noe styrket, men ikke mer enn at vi burde kunne hevde oss også mot de.

I var en garantist for suksess. Han ville ikke akseptert å bruke et helt år på en "mellomsesong". Skjønner ikke hvorfor vi i det hele tatt tillater sånt prat etter bare fire kamper?

Jeg har aldri hatt noe mot Myhre, men jeg mener at vi er en alt for stor klubb til å drive med egenutvikling av trenere. Vi bør til enhver tid sørge for å ha topp kvalifisert trener, og her hører etter mitt syn Myhre dessverre ikke inn (enda).

Som i 2004 skriker angrepet vårt etter en stor og sterk spiller som kan bryte ned motstandernes forsvarsspill. Forskjellen på 2004 og 2007 er at vi i dag faktisk har en slik spiller i stallen. Hvorfor får han ikke spille, når vi har scoret 0,5 mål i snitt de fire første?

Vi må snu trenden nå. Helst mot RBK allerede. Ellers får vi en mellomsesong vi absolutt ikke trenger. Å vente på noen juniorspillere, som kanskje blir gode en gang i fremtiden, er ingen sikker strategi for suksess.

Comment

Jeg er så enig i det, og jeg blir like frustrert hver gang jeg får vite at disse «små fluene» (Jan-Derek, DFH og Roberts) får starte kamper på bekostning av den SPISSEN vi har som faktisk har et stort scoringspotensiale her. Hvorfor bruker vi løsninger som ikke har funka i de fire foregående kampene?! Jeg vil faktisk påstå at bortsett fra målet til DFH mot Stabæk, har ikke disse vi har startet med på topp, så langt, kommet til avslutninger i det hele tatt.

Comment

Jeg tar det som en selvfølge at Rune Lange starter så fremt han er skadefri, han har scoringspotensiale og vinner i tillegg baller som vil gi de mindre spissene våre flere sjanser enn de har klart og skape hittill i sesongen.

At han ikke er så god på andrelaget for heller være, skjønner godt at en spiller av hans kaliber har vanskelig for å motivere seg for spill i norsk 2.divisjon.

Comment

Sitat: Den lør, 05 mai 2007 15:54 skrev HrMetikk:

> Jeg tar det som en selvfølge at Rune Lange starter så fremt han er skadefri, han har scoringspotensiale og vinner i tillegg baller som vil gi de mindre spissene våre flere sjanser enn de har klart og skape hittill i sesongen.

> At han ikke er så god på andrelaget for heller være, skjønner godt at en spiller av hans kaliber har vanskelig for å motivere seg for spill i norsk 2.divisjon.

Og Roberts eller Sørensen har ikke skåringspotensiale? Hvorfor skal Lange få spille seg i form på 1. laget, men de andre ikke? Det jeg har sett av Lange i år forklarer godt hvorfor han ikke har startet på 1. laget så langt.

Hvis han er så utrolig god at han ikke behøver å være motivert i norsk 2. divisjon, kanskje han ikke trenger å være det i eliteserien heller, men kun i Champions League eller på landslaget? Dessuten er vel ikke motivasjonen det største problemet, men at han ikke får det til.

Beaker

Comment

Kan ikke si at scoringspotensialet til Derek og Roberts ser så særlig lyst ut, da de knapt nok klarer å avslutte angrep fordi de trenger mye mer enn to touch når de først får ballen. (Gode spisser jeg har sett, avslutter ofte resolutt på første- eller andre touch.)

Og kanskje noe av grunnen til at Lange ikke gjør det så bra i 2. divisjon, er at spillerne rundt han ikke er fullt så gode ennå og at han ikke får gode baller å jobbe med?

Synes uansett at det er merkelig at Lange klarte å skape flere sjanser iløpet av 15 minutter, enn det Derek/Roberts/DFH har vist på 3-4 kamper!

Comment

Working...
                              X