Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

hvilket år var det VIF slo RBK hjemme sist?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvilket år var det VIF slo RBK hjemme sist?

Som trådemnet tilsier. Var det i '85? Lenge siden var det i hvertfall...

// haz
    That's a potato

-Anita, 2009

Re: hvilket år var det VIF slo RBK hjemme sist?

Lø. 20. november 2004

Royal League, 2. runde

Vålerenga - Rosenborg Ullevaal Stadion 3-2

Comment

Var det ikke i 95 på hjemmebane? 2-1
      Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

kjellh: jeg tenkte på i tippeligaen

eiks: ja det var kanskje det?

// haz
        That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Vi vant i 95 etter 3 mål de første 10 minuttene. Klanen stod i VG svingen nedre og det var stappfullt i trappene opp til tribunen og jeg gikk glipp av de to første måla.(den gangen var det høye gjerder i svingen med pigger på toppen, politi med hunder på andre siden, heldigvis har vi andre forhold nå)

Eggen og Davidsen etter matchen er en klassiker der Eggen er rasende mens Davidsen er kvalmt sakelig og hisser Eggen opp ennå mer. Eggen mente det skulle vært avblåst for angrep på keeper etter at Ola By blir liggende etter duell i feltet, men mål ble det og vi vant.

Jørund

Comment

Om situasjonen der Vålerenga scora og By Rise kanskje ble hindra sa Davidsen at han mente det var riktig å ikke blåse frispark.

Eggen: Du kan da itj mein det!?

Davidsen (på typisk breial måte mens han ruller med øya): Selvfølgelig kan jeg mene det.

Husker ikke om det var kampen der Ivers kom på banen i pausen og kjefta på oss? Bakgrunnen var fordi vi bua ut Mini som var "en av landets beste spillere og som hadde gjort mer for norsk fotball enn oss som sto på tribunen" eller noe sånt. Det var i hvert fall i en kamp i 94-96-perioden.

Comment

Meldingene til Mini var jo ganske uskyldige og han har i ettertid sagt at "hetsen" fra Klanen tok han som et kompliment, han har derimot rettet skytset hardere mot supportere fra andre norske byer.

Husker ikke alle meldinger men var noen bløte, som når Mini tok corner foran Klanen og han fikk meldinger som "reis deg opp, vi har faktisk betalt for å se spellera".

Dermed sporet tråden litt av men trådstarter har jo fått svar så da spiller vel ikke det noen rolle...

Bare så synd at man må så langt tilbake for å mimre om forrige seier.

Jørund

Comment

hehe...morro at noen husker så mye!

Stemmer selvasgt - http://fotball.aftenposten.no/tv/article80445.ece

// haz
                That's a potato

-Anita, 2009

Comment

Det var i 95 vi slo Rosenborg sist gang i Tippeliga'n. Dette var i 17.serierunde, og det var RBK's første tap den sesongen. Vi vant 2-1 etter scoringer av Kenneth Nysæther og Espen Haug. Bent Skammelsrud scora for RBK.

Jeg husker vi bua på Mini gjennom hele kampen, men jeg kan ikke huske noen Ivers i pausa. Men det betyr ikke at han ikke kjefta på oss for det. Jeg kan bare ha glemt det.

12000 tilskuere var det den gangen, og det var første og siste gang jeg parkerte inne på Sogn vdg skole. Tror det tok halvannen time før jeg kom meg ut av skoleplassen etter kampen.

Vi slo forøvrig begge Trondheimslagene den seseongen. Vi slo til med 9-2 over Strindheim noen serierunder senere

Comment

2-1 seieren på hjemmebane i 95 var helt fantastisk fordi det på den tiden nesten var utenkelig at VIF skulle ha mulighet til å slå mektige RBK. Har opptak av kampen etterfulgt av hissig debatt mellom Davidsen og Eggen. Priceless!

Jeg mener å huske at den gangen Ivers skjelte ut Klanen i pausen så var det etter at en del fra Klanen hadde sunget "Sønn av en alkis" eller "far din er alkis" til Steffen Iversen.

I tilfelle var utskjellingen helt på sin plass. Husker jeg feil?
                    E.Grøstad. Vål\'enga i mitt hjerte.

Comment

syns det er gøy å lese om gamle kamper osv. for oss som ikke har vært med like lenge hehe

Comment

Working...
                      X