Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kjørte DU "anda" i går?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kjørte DU "anda" i går?

Heia Dagbladet, og heia Morten Pedersen! I kommentaren "Sesongen er reddet" på side 25 i dagens papiravis står følgende:

"Jeg har akkurat sett Klanen oppføre seg til årsbeste og kjøre "anda" med VIF-gutta her på Ullevaal".

Hvordan man "oppfører seg til årsbeste" er én ting, men "anda"....

Trodde Pedersen var VIF-supporter jeg, men med "anda" viser han at han ikke har altfor stor innsikt i hva Enga-miljøet handler om.

Re: Kjørte DU "anda" i går?

vet ikke hva dere gjorde,men jeg kjørte "anda" som bare faen.

Comment

For ikke å nevne Aftenpostens "Jenka".

Comment

Jenka er en vanlig betegnelse på analtoget. Det egentlige "navnet" egner seg kanskje ikke så godt på trykk?
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Fra Wikipedia:

"Jenka er en selskapsdans i 2/4-takt. Opprinnelig var det en finsk folkedans. Dansen er svært enkel. Dansen foregår ved at det er mange mennesker på rekke, hver holder den foran på skuldrene. Dansen starter med to "spark" med hver fot, først høyre. Etter det er det ett hopp frem, ett tilbake og tre frem, så begynner det fra starten igjen"

Tviler på at analtog kvalifiserer til å kunne kalles "jenka", til det er det for få spark til hver side og for lite hopp frem og tilbake. Men 2/4 takt er det vel i "Hei hå, hei hå". Og analtoget er vel ganske enkelt også, det kan man trygt slå fast. Og vi holder vel på skuldre. Og repeterer.

Comment

Dette delvis kjønnsfikserte toget har forøvrig sin opprinnelse fra 80-tallet hvor deler av klubbens supportere tidvis var ekstremt analfikserte.

Tidene forandrer seg med andre ord ikke...

Det er faen meg like godt hver gang.

KjellG.

Comment

Sitat: Den man, 07 mai 2007 10:02 skrev Magistral:

> Trodde Pedersen var VIF-supporter jeg, men med "anda" viser han at han ikke har altfor stor innsikt i hva Enga-miljøet handler om.

Han vet utmerket godt hva vi kaller det, men han kan vel ikke si det i avisa? Ved å si "anda" vet alle som har litt innsikt i norsk fotball hva han snakker om, men ingen fra kristenfolket vil sende klagebrev til redaktøren hans.

Comment

Et lynkjapt søk i A-tekst, gir et eneste treff på toget. Klassekampen tør der andre ikke tør, hehe. Dagfinn Nordbø skriver 25.april 2007:

"Er det ønske om virkelig suksessrike og vellykkede teateroppsetninger, bør det vurderes å få Klanen til å fremføre sitt unike «Anal-tog». Dette er en seanse som inntreffer ved særlig velkomne seire: Hele tribunen hopper etter hverandre med hendene på skuldrene til tilskueren foran, fra side til side på stadion, mens de på melodien fra Snehvit og De syv dverger synger : Hei-hå, hei-hå, vi kjører anal nå! Hei-hå, hei-hå, hei-hå, vi kjører anal nå! "

Ellers skriver både Dagbladet og Aftenposten om "anda", dog med et lite humoristisk, og et mer seksuelt preg. Jeg mener likevel Pedersen burde hatt guts, som Klassekampen, til å opplyse de som ikke er innvidde i norsk fotball. Tror de aller fleste hadde satt pris på en lignende skildring som den ovenfor!

Comment

Herregud... Hva er det om er vulgert med å skrive anal-tog da. Er ikke anal det ordet de bruker medisinsk om rassen da? Kan da umulig være noen som blir støtt av det. Er jo faktisk styggere å bruke ord som rævv da?! Ikke at jeg forventer å se slike ord brukt heller da altså, men... Kan bare ikke se hvorfor anal skal være så fælt å skrive...
                  Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

det er vulgært,vi bør gå over til rektum

Comment

Regner vel egentlig med at etter denne oppklaringen (vi kjører anal ikke anda) så kommer det den oppfølgingsartikkel om at Klanen fremdeles ikke er stueren, men en gruppering med fordervet moral man bør holde sine unger langt unna. Tenke seg til å ta slike vulgære metoder i bruk.
                      Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Sitat: Den man, 07 mai 2007 12:08 skrev Vål'enga-tuppa:

> Herregud... Hva er det om er vulgert med å skrive anal-tog da. Er ikke anal det ordet de bruker medisinsk om rassen da? Kan da umulig være noen som blir støtt av det. Er jo faktisk styggere å bruke ord som rævv da?! Ikke at jeg forventer å se slike ord brukt heller da altså, men... Kan bare ikke se hvorfor anal skal være så fælt å skrive...

Jeg vil vel tippe at ord som "anus", "rektum" og "endetarm(såpning)" er vel så mye brukt blant leger og andre medisinere. Det heter f.eks. "digital rektal eksaminasjon (alt. eksplorasjon)" når leger undersøker rektum (inkl. prostata) med finger ("digis" er latin for finger, digital er en handling fingeren brukes til).

For de som virkelig interesserer seg, kan et par søk på no.wikipedia.org lønne seg, men om det anbefales midt i lunsjen, er svært tvilsomt...
                        Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

rectum og anus er ikke det samme.

Dette til informasjon
                          Slaktern

GA member no 12

Comment

Hva blir det neste, fuledansen?

Comment

Fugledansen tar vi mot undulatene.