Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sandstøs utspill mot Enga

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sandstøs utspill mot Enga

Viser til denne artikkelen i VG:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303442

Som evig enga supporter må også jeg innrømme at angrepsspillet ikke helt sitter som det skal enda. Vi har hatt maks utur med en trønder som viste seg å være like lojal som en pakke druejuice a la sprutbæsj, en tore andre flo som nærmer seg jan derek sørensens skade-meritter, samt et muligens litt overilt "røverkjøp" av Mr. Language, Keladze (Note til Kjetil Rekdal: jeg kjøper Vålerenga brød fordi jeg vil ha spillertyper som Olivier Occean).

Men jeg kan ikke unngå å småflire litt av Sandstø, som tydeligvis ser hvor mye blest det blir rundt et lag og en trener som har lyst til å bli "uvenner" med Rekdal (eksempelvis Tom Nordlie). Han leder et lag som har akkurat like mye sjarm som en skikkelig dårlig heva deig du spiste da du kom hjem fra byen. Odd har ikke bare årtusenets teiteste navn på laget sitt, de har like mye publikumsappell som e-coli. Kjipe drakter og møkkete tribune har de og.

Vi spiller i en annen liga vi Sandstø. Vi spiller for å forsvare ligagullet vi tok i fjor og utvikle oss til å bli norges fremtidige store klubb. Du spiller for et trøstesløst hjemmepublikum og en fremtid som en trener som aldri fikk ansvaret for en stor klubb. Du velger å legge samtlige spillere omtrent på egen 16-meter for å forsvare i 2 ganger 45. Spillera er tydeligvis inspirert til å slå litt i ansiktet og ellers prvosere engas spillere selv når ballen ikke er i nærheten av de da. Dere går for å sabotere kampen, og har i etterkant nærver til å le av engas angrepsspill og lange baller. Hvis du ikke har fulgt med på norsk fotballs suksess siden 90-tallet har du gått glipp av at lag som spiller som ditt, ikke kan overvinnes med samba-fotball (eks Brasil). De slåes ved å spille som oss i dag. Med litt mindre premierenærver og spillere som finner toppformen kan dette bli veldig bra. Cluet til bra angrepsspill fra vår side er ikke spissene akkurat nå, det er at Grindheim, Gashi og Hoset blir bedre i sammen. Da kan målene trille inn.

Tislutt vil jeg si at jeg digger Kjetil Rekdal.

Mad love til den mannen.

Bra parert!

Applaus.
    Vålerenga Junior 95-97. Glad for at juniorstallen er bedre nå.

Re: Sandstøs utspill mot Enga/døve klubbnavn

Sitat: Den søn, 09 april 2006 23:43 skrev larske:

> Viser til denne artikkelen i VG:

> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=303442

>

> Men jeg kan ikke unngå å småflire litt av Sandstø, som tydeligvis ser hvor mye blest det blir rundt et lag og en trener som har lyst til å bli "uvenner" med Rekdal (eksempelvis Tom Nordlie). Han leder et lag som har akkurat like mye sjarm som en skikkelig dårlig heva deig du spiste da du kom hjem fra byen. Odd har ikke bare årtusenets teiteste navn på laget sitt, de har like mye publikumsappell som e-coli. Kjipe drakter og møkkete tribune har de og.

>

-------------------

Tror ikke Sandstø kommer til å bli i nærheten så fiendtlig til Enga/Rekdal som det Nordlie er - rimelig stor forskjell på forhistoriene til disse to motstander-trenerne...

Men - må dog innrømme at når Sandstø får gutta sine til å holde nullen mot oss, så må han også få lov til å mene at vi var for dårlige i angrep. Fair enough egentlig...

Ellers noen spreke beskrivelser du har...

Er uenig i en av dem. 'Odd' er vel et helt kurant navn - det viser til odden/spissen på ei pil - altså et våpen. Ordet har røtter tilbake til Vikingtida. Mao. tøft nok. Dessuten når de er et av Norges eldste lag, så blir jo navnet forbundet med fotballlaget samma hva ordet oprinnelig betydde ...

Men hvis vi først skal kicke på lagnavn, så er vel 'Brann' et mye døvere navn (Driver'em å brenner opp liksom?) og 'Rosenborg' - en (rosa?) borg laga av roser? Eller blomster-Finns bedriftslag??) Og 'Arsenal' betyr jo egentlig et slags stort lager (det ble jo starta av noen som jobba på et kongelig arsenal/våpenlager...) Men det er jo respektable lag det er snakk om...

Comment

Arsenal betyr enkelt og greit arsenal.

Comment

Synes Sandstø skal få si hva han vil om spillet vårt. De klarer å få med seg ett poeng og gjør jobben sin. Vi er så jævla dårlige og tannløse at vi får ta i mot kritikk og dissing. Så får I og spillerne ta seg kraftig sammen, så vi slipper det en annen gang.

Comment

Virker jo som Rekdal benekter at vi har ett problem offensivt, det irriterer meg grenseløst.

Ser han ikke det er idiotisk og slå lange baller mot de små spissene våre? Hjelper heller ikke at vi ikke vinner noen andreballer
          You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Re: Sandstøs utspill mot Enga

Alle skal gjerne få si hva de vil. Det er bare underholdende når treneren for (jeg siterer meg selv fra en annen tråd) laget som skåret færrest mål i Tippeligaen 2005 skal undervise sine kollegaer om angrepsspill.

At vi må bli bedre framover er en annen sak, men det er ikke Arne Sandstø som skal fortelle oss det.
            Beaker

Comment

Sitat: Den søn, 09 april 2006 23:43 skrev larske:

Hvis du ikke har fulgt med på norsk fotballs suksess siden 90-tallet har du gått glipp av at lag som spiller som ditt, ikke kan overvinnes med samba-fotball (eks Brasil). De slåes ved å spille som oss i dag.

Veeel. det spørs om ikke Brasil hadde slått Odd i går gitt

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 00:14 skrev san Paolo:

'Rosenborg' - en (rosa?) borg laga av roser? Eller blomster-Finns bedriftslag??)

---

Ehemm. Rosenborg er en bydel, ikke helt ulikt - tja, kommer du på noen? Heller ikke "Vålerenga" gir noen umiddelbar logisk klang; med mindre man er som oss, og forbinder navnet med betingelsesløs og dyp kjærlighet.

"Brann" og "Lyn", derimot, klarte aldri å finne seg et skikkelig navn. De beholdt navnet fra gutteklubbene som stiftet dem på en eller annen løkke. Jeg må si meg ganske fornøyd med at det er Vålerenga jeg holder med, og ikke "Spark" eller "Spring".

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 12:41 skrev Jan B:

> Sitat: Den man, 10 april 2006 00:14 skrev san Paolo:

>

> 'Rosenborg' - en (rosa?) borg laga av roser? Eller blomster-Finns bedriftslag??)

>

> ---

>

> Ehemm. Rosenborg er en bydel, ikke helt ulikt - tja, kommer du på noen? Heller ikke "Vålerenga" gir noen umiddelbar logisk klang; med mindre man er som oss, og forbinder navnet med betingelsesløs og dyp kjærlighet.

>

> "Brann" og "Lyn", derimot, klarte aldri å finne seg et skikkelig navn. De beholdt navnet fra gutteklubbene som stiftet dem på en eller annen løkke. Jeg må si meg ganske fornøyd med at det er Vålerenga jeg holder med, og ikke "Spark" eller "Spring".

Eller GREI! det er ukult det...

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 13:09 skrev knutta:

> Sitat: Den man, 10 april 2006 12:41 skrev Jan B:

>

> > Sitat: Den man, 10 april 2006 00:14 skrev san Paolo:

> >

> > 'Rosenborg' - en (rosa?) borg laga av roser? Eller blomster-Finns bedriftslag??)

> >

> > ---

> >

> > Ehemm. Rosenborg er en bydel, ikke helt ulikt - tja, kommer du på noen? Heller ikke "Vålerenga" gir noen umiddelbar logisk klang; med mindre man er som oss, og forbinder navnet med betingelsesløs og dyp kjærlighet.

> >

-------------

Syns Rosenborg er et snodig navn både på en bydel og på et fotballag, egentlig - men "navnet skjemmer ingen" - med noen unntak da. Du nevner jo et par...

Comment

Fair enough at det ble mye dårlig spill mot Odd.. Men når de ligger så langt bak og vi ikke får til spillet langs bakken er det OK med lange baller.. Men da må midtbanen være aggresive på andre baller.. vi har jo ingen Ivers i år såOdd vinner 9 av 10 hodedueller..

Ellers synes jeg Magne gjorde en bra innsats på slutten av kampen som et anker på midtbane hvor han vridde spillet bra fra venstre mot høyre..

Men i kortspillet så rota vi fryktelig og så ut som om vi hadde mer enn nok med å dempe ballen!!

Fristilt!

Comment

Jeg må si jeg synes det var litt overreaksjon i forhold til hva Sandstø sa. Spørs om Rekdal faktisk hørte uttalelsene fra Odd-treneren eller om han fikk de referert fra journalisten i noe spisset form. Oddrane er inne på dette i dagboka si i dag, med noe som kan være en ganske realistisk fremstilling av forløpet

http://oddrane.no/vis/?ID=2715&handl...&type=32&x=vis

Comment

Ettersom Sandstø sa dette til TV med et fornøyd glis om munnen, tror jeg ikke det var så mye suspekt journalistikk i bildet denne gangen.

Ellers har det blitt en tendens til at uavgjort mot Enga på Ullevål har blitt til en stor seier for mange klubber. Det begynte da Sogndal gikk av banen jublende etter en kamp der den siste nedrykksspikeren ble banket i kista. De hadde jo ødelagt Engas gullsjanser.

Dernest var det FFK 16. mai-kampen. Hosiannah og bølge etter 0-0. Så var det Lyn i derbyet. Henning Berg danset som om han hadde blitt seriemester, og fansen gikk av hengslene som de skulle vunnet CL. Og nå Odd, som triumferer etter en nitrist 0-0 kamp, der de er like dårlige som hjemmelaget og med det mannskapet faktisk burde ha vunnet mot et rustent og frustrert Enga med håndbrekket på.

Comment

Det var langt fra en god fotballkamp- langt igjen dit, føler jeg... Det skjedde nok mer på tribunen enn på banen. Vi sang oss hese for laget vårt uansett da! Var da i allefall liv på tribunen og enormt godt å komme i gang men fotballsesongen!
                            Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Sitat: Den tir, 11 april 2006 13:06 skrev KjetilH:

Så var det Lyn i derbyet. Henning Berg danset som om han hadde blitt seriemester, og fansen gikk av hengslene som de skulle vunnet CL.

Jepp... Det husker jeg godt... At Bastionen sto utenfor og ropte/sang "Søpla vinner aldri...osv.." Som om dem hadde vunnet, de som skårte i det aller siste minuttet som var igjen av overtida...
                              Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

Working...
                              X