Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Noen positive tanker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noen positive tanker

Jada, jeg er litt deppa etter 0-0 mot et såpass svakt lag. Vi burde egentlig ha henta tre poeng her.

Men det var da noen positive ting og trekke frem(så kanskje man klarer å tenke litt positivt i påsken...)

* Odd var i realiteten sjanseløse på å vinne. Jeg følte meg aldri usikker på om vi skulle tape. Det var enten seier til oss eller uavgjort som gjaldt. Sånn sett var vi brukbart solide.

* Allan Jepsen var veldig god. I tillegg synes jeg dos Santos hadde et brukbart innhopp.

* Når vi trykka på der, så kunne ballen ha havna hvor som helst, også i Odd-buret, og trykket på tribuna var med på å løfte laget.

Vi kommer til å møte flere lag denne sesongen som legger elleve mann i egen boks og bare kælker kula unna. Det gjør både at et tidlig mål er utrolig viktig for å få motsanderen opp i banen, og det gjør at tålmodighet blir en dyd. Også på tribunen.

Nå går vi for derby-seier. Og jeg har trua

[url]www.digitalsport.no[/url]

Re: Noen positive tanker

Det er jo egentlig ingen unnskyldning, men planen igår var jo at Thomas skulle spille i midten og Hoset sannsynligvis på kanten. Nå ble Thomas skadet i oppvarminga og Gashi satt på kanten mens Hoset ble skjøvet inn sentralt. Som mange har fått med seg var jo et av de største problemene igår at Grindheim/Hoset fungerte dårlig sammen, samtidig som Gashi ikke spillte sin beste kamp.

Når man spiller i Enga spesiellt bør man jo absolutt være forberedt på slike bytter, men jeg tror noe av årsaken kan ligge der.

Comment

Sant sant, så jo at Rekdal var ute flere ganger og snakket med Gashi og pekte på at han måtte forbli på kanten og ikke trekke innover som nok ligger mer naturlig for han..

Så savnet av Thomas Holm, trenger han for å skape balanse på midtbanen. Da kan Hoseth være mer offensiv. Så ut som om Hoseth ikke helt fant plassen sin før ut i andre omgang, men da spilte han til gjengjeld bra. Santos gjorde det enkelt og bra på kanten når han kom inn, i motsetning til alle de "lure" pasningene inn i midten som alrdi nådde fram.

Komme rundt på kant blir viktig når lag legger seg bakpå og jeg så ihvertfall antydninger til at det kan fungere med Jeppsen, Hoseth, Sørensen og til slutt Freddy.. Men vet ikke om Levan blir mannen til å sette sjansene..

Daniel var farlig frampå et par ganger, og viste initiativ, også til å komme rundt og få slått 45°, kan bli veldig bra om vi får inn Flo go Thomas tror jeg!

Og er foresten enig i at det var bra stremning, kokte tidvis under taket i Cola

Comment

Det merkelige er jo at Gashi settes på kanten og Jan Derek som spiss. Så ble det posisjonsbytter også. Dette burde Rekdal ha forutsett, kanten er som kjent ikke Gashis favorittplass.

Comment

En ting som kunne funket var jo Gashi inn i midten, Derek på kanten og Hoset som hengende spiss. Vi snakket om dette før kampen igår men da med Thomas i regnestykket.

Comment

Strengt tatt så skapte odd flere sjanser enn det Enga gjorde.

Men mye takket være fallesyken til De Ornelas
            You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 11:26 skrev KampenUltras:

> Strengt tatt så skapte odd flere sjanser enn det Enga gjorde.

> Men mye takket være fallesyken til De Ornelas

Ja HAN datt lett han. Reine Rivaldo det der....

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 11:26 skrev KampenUltras:

> Strengt tatt så skapte odd flere sjanser enn det Enga gjorde.

> Men mye takket være fallesyken til De Ornelas

---------

...og Somen Tchoy som var overalt til enhver tid.

Falt en del han óg..

Comment

En annen ting jeg ser på som positivt er at vi faktisk ikke kan bli noe særlig dårligere enn dette. Samtlige spillere har mer å gå på, kanskje spesielt Grindheim som er fantastisk når han først kommer i gang.

Forventer et helt annet lag mot Lyn om en uke.

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 12:54 skrev Reka:

> En annen ting jeg ser på som positivt er at vi faktisk ikke kan bli noe særlig dårligere enn dette. Samtlige spillere har mer å gå på, kanskje spesielt Grindheim som er fantastisk når han først kommer i gang.

>

> Forventer et helt annet lag mot Lyn om en uke.

Jeg gleder meg....vi skal knuse dem på manda. I år er jeg sikker...det blir seier! tipper 2-1 til Enga, la oss håpe jeg er like flink til å tippe som sist.(jeg tippa 0-0 i oddkampen)

Comment

Jeg synes Allan hadde en positiv match i går, Freddy også etter at han kom inn. Hva med å bruke Freddy fra start på venstrekanten neste kamp og trekke Allan ned på back.

Ellers var det positivt å se at Wæhler var i så god form etter å ha vært ute så lenge. Han reddet oss et par ganger, selv om at virket litt kamprusten.

Jeg så desverre bare kampen på TV, men jeg må virkelig få rose publikum. Mulig vi var heldige med kameraplasseringer, men i en periode der var det helt rått å høre på det trykket fra tribunene.

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 12:54 skrev Reka:

> En annen ting jeg ser på som positivt er at vi faktisk ikke kan bli noe særlig dårligere enn dette. Samtlige spillere har mer å gå på, kanskje spesielt Grindheim som er fantastisk når han først kommer i gang.

Dårligste kampen jeg har sett av Grindheim i VIF-trøya. Han har lagt lista høyt for seg sjøl denne sesongen og må skjerpe seg kraftig. Ellers er veien til benken kort. Det er stor konkurranse på Vålerengas midtbane, den sterkeste og bredeste i landet.

Comment

Sitat: Den man, 10 april 2006 19:02 skrev KjetilH:

> Sitat: Den man, 10 april 2006 12:54 skrev Reka:

>

> > En annen ting jeg ser på som positivt er at vi faktisk ikke kan bli noe særlig dårligere enn dette. Samtlige spillere har mer å gå på, kanskje spesielt Grindheim som er fantastisk når han først kommer i gang.

> _______________________

>

> Dårligste kampen jeg har sett av Grindheim i VIF-trøya. Han har lagt lista høyt for seg sjøl denne sesongen og må skjerpe seg kraftig. Ellers er veien til benken kort. Det er stor konkurranse på Vålerengas midtbane, den sterkeste og bredeste i landet.

----------------------------------------------

Sånn som det ser ut nå er jeg faktisk ikke enig i det. Vi har helt klart potensialet til å få den beste midtbanen og på papiret har vi kanskje det, men i går tapte vi kampen på midtbanen og ingen av de som fikk sjansen der imponerte.

Comment

Dårligste kampen jeg har sett av Grindheim i VIF-trøya. Han har lagt lista høyt for seg sjøl denne sesongen og må skjerpe seg kraftig. Ellers er veien til benken kort. Det er stor konkurranse på Vålerengas midtbane, den sterkeste og bredeste i landet.

--------------------------------------------------------------

Grindheim (og laget for øvrig) led under at han ble flyttet ned på banen etter TH4 måtte ut med skade under oppvarminga. Den rollen kler ham dårlig.

Comment

Working...
                            X