Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Førsund forsvinner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Førsund forsvinner

Arnar Førsund har vel ikke akkurat tatt Vålerenga med storm. Nå kan han visst være på vei ut i Europa.

http://www.tips.as/default.asp?menu=6&id=1159

[url]www.digitalsport.no[/url]

Re: Førsund forsvinner

Vålerenga har hatt en lei vane de siste årene og det er å ta nye spillere av banen etter en kamp eller 2. De får aldri sjansen til å tilpasse seg spillet eller miljøet og til slutt blir de altså borte. Arnar og Jørgen er spillere som definitivt har noe å gjøre i Vålerenga. Jørgen Horn er en av de beste forsvarsspillerne jeg har sett i så ung alder. I tillegg til alle de gode stoppertrekkene har han også en meget god pasningsfot og det leter alle etter. Vi har`n her og sender han til Sverige. Skammelig.

Arnar blir en bauta om noen år. Jeg forstår hvis han vil reise, men tror han vil bli meget god som midtstopper/back.
    Man må delta for å vinne

Comment

Nå forsvinner alle talentene som klubben har jobbet hardt med å få fram.

Jaja.

Comment

Slapp av da folkens, to spillere forsvinner, også er det liksom "alle"?

Det er tøft i toppen, og det er ikke nødvendigvis Vålerengas feil hvis de forsvinner.

Comment

Jo oftere man sier en ting, jo flere ser på det som en sannhet. Det får vel være konklusjonen om Førsund. Spør en hvilken som helst Vålerenga-supporter om hvordan han gjorde det i tida i Sandefjord, og nesten alle vil si han spilte strålende.

Men faktum er at Førsund langt i fra var førstevalget til Todesen, og fikk kun spilletid på grunn av skader på de etablerte. For de Vålerenga-supporterne som husker noen år tilbake kan det være interessant å nevne at Førsund var rangert BAK Fredrik Kjølner. Hvor god kan man da være?

Han viste seg da som å ikke være en Tippeliga-spiller - i hvert fall ikke på toppnivå. I år har han vært bra nok for middelmådig 1. divisjonslag.

Er det virkelig der vi legger lista?

Han er et stort talent sier vi, men han blir 21 om en måned og er ikke i nærheten av å kunne holde en førstelagsplass for et bra lag i TL (til og med ikke for oss). Hvor lenge skal vi da holde på han og vente på at han kanskje blomstrer? Hadde vi ikke sett en stjernespiller allerede nå hvis han hadde hatt de kvalitetene?

Jeg setter ti kroner på at vi ser Førsund for Hønefoss før vi ser han spille for et topplag i Tippeligaen.

Comment

Nå har det seg sånn at jeg så 7-8 kamper med Førsund for Sandefjord, og ER en habil midtstopper. At han ble rangert bak Fredrik Kjølner skulle da bare mangle, det gjør alle norske 21-årige midtstoppere, og de fleste eldre også. Kjølner er nemlig veldig god, jeg vil si bedre i dag en han var når han var hos oss, og som en av grunnpilarene i ett lag rangeres han selvfølgelig foran en ungutt på utlån.

Førsund har alt som skal til for å bli en topp midtstopper, men problemet er at nesten ingen satser på unge midtstoppere, de må stort sett spille på seg rutine i andre posisjoner, enten midtbane eller back. (Johnsen, Wæhler, Pah, Tettey osv, eller så må de spille på lag lavere enn de har ambisjoner om. Førsund har ikke det som skal til for å spille på midtbanen, og har tidenes mest stabile høyreback, tilfeldigvis landslagsbacken å sloss med. Han har nå gått glipp av 3 år med førstelagsfotball som er viktige for utviklingen, og jeg skjønner veldig godt at han vil vekk. Det blir vel ikke tydligere enn når vi kjøpte den nye dansken, da sa vi takk og farvel til Førsund. Det beste vi kan gjøre nå er å selge ham, og sørge for at vi får mye prosenter ved videresalg.

Når det gjelder temaet om at "alle" talentene forsvinner, så er det noe folk må instille seg på. Det må bare være sånn, man kan ikke spille inn så mange ungutter på ett lag. De må få muligheten til å trene med de beste, og så ta steget der. De som ikke klarer det må vi sende videre. Vi har som mål å ta opp en ny junior i troppen hvert år. Om alle de skulle bli gode nok for førstelaget ville vi jo kunne stilt med kun egenproduserte spillere om noen år, og det er det vel ingen som tror på. I tillegg har vi jo tatt opp vesentlig mer en 1 i året så langt, så det er klart at ikke alle vil slå igjennom.
            Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

> Førsund har alt som skal til for å bli en topp midtstopper,

Du mener altså at du har rett og Vålerenga tar feil. Hva slags kompetanse har du?

Comment

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 00:12 skrev skog:

> > Førsund har alt som skal til for å bli en topp midtstopper,

>

>

> Du mener altså at du har rett og Vålerenga tar feil. Hva slags kompetanse har du?

Hallo skog hvilken kompetanse har du a ?

Våkne opp a..dette er et forum for Enga, trenger ikke å ha trener A til Å kurs for å poste her, vet du..

Trenger heller ikke å være rakettforsker for å se at alderen på vårt glitrende midtstopper par er særdeles høy..

Vel vitende om at Konge Ronny legger opp etter denne sesongen.

Så vil jeg si følgende.... den dagen jeg hører at Jørgen Horn ikke forlenger eller blir solgt....da gidder jeg faen ikke å gå på kamper lengre..

Og ja du kan kalle meg hva du vil, medgang eller whatever, men jeg har ikke sett en så bra ung midtstopper siden jeg så en halvskada Einar Aas for Nottingham Forest mot Enga på Bislett for noen år sia...

Selger vi ham er det slutt for meg!!!

Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Jørgen Horn var gutten som ble kåret til turneringens beste spiller, i Jet i fjor. En turnering som hadde flust med utenlanske lag, pluss de beste norske.

Det føles helt høl i huet og eventuellt skulle selge denne spilleren. Det kan bare ikke være planen til klubben.

Comment

Jeg er enig i at Førsund har godt av å finne seg en ny arbeidsgiver. Han er i en alder hvor han trenger spilletid og den får han ikke i Vålerenga.

Jørgen Horn derimot er jeg sterk motstander av skal forsvinne. Sjansen er stor for at GAIS ser gull på prøvespillet og Vålerenga skal og bør si nei til alt annet enn utlån.

Jørgen Horn selv bør forlenge kontrakten og gå på lån til en annen klubb ut sesongen. Etter årets sesong legger Ronny opp, Muri blir solgt og dermed er det 3 stoppere av meget høy klasse igjen.

Horn må bli!!
                    Man må delta for å vinne

Comment

Horn må bli. Det samme gjelder Fellah, Roberts, Brix og kanskje Mathisen. Strømnes, Førsund og El-Gharbi derimot, har jeg en følelse at vi greier oss greit uten.

Skal innrømme at jeg for to uker siden ikke hadde blitt bekymret dersom Mathisen hadde blitt solgt. Det var før vi var på Åråsen. Plutselig så han ut som en mann da han kom inn på Åråsen. I fjor så han ut som en spinkel guttunge uten en muskel i overkroppen. Regner med at vi får se flere av disse gutta mot Mo på Onsdag, og det blir spennende.

Det er nok utopi å tro at 7 unge spillere kan etablere seg i en 20 manns tropp som skal kjempe om medaljer i eliteserien.

Comment

Jeg synes vi burde satse på både Horn og Førsund. Johnsen pensjonerer seg snart, Wæhler kan fortsatt ha et par tre gode år igjen, men han er mye plaget av skader. Muri har etter min mening for svake ekstrem-ferdigheter til å bli en virkelig god stopper (for treg, middels hodespiller, for taklingsvak til å bryte/blokkere).

Førsund spilte godt i Sandefjord og han hadde også et par gode kamper i vinter. Problemet er at vi leier han ut før vi ser hvilke andre stoppere som er skadefrie og iform. Horn er som mange påpeker her et stort talent, men han er bare ett år yngre enn Førsund og har langt mindre erfaring på TL-nivå. Jeg skulle ønske at Førsund konkurrerte om stopper plass nr. tre (sammen med Muri) resten av sesongen og at vi heller leide ut Horn, til et lag i Adecco. Er vel ingen vits å ta opp disse gutta i Elitestallen om de ikke får prøve seg og bare blir målt opp mot stoppere som er 10-15 år eldre med tilsvarende erfaring. I så fall får vi bare fortsette å kjøpe stoppere som er rundt 30 og på hell av karrieren, men da bør vi ikke lure disse unggutta til å tro at de er aktuelle for Tippeligaen.

:Frezno

Comment

Jeg må si denne satsingen på ungdommen som vi skryter så ustoppelig av,falmer mer og mer.. Nå er det da snakk om Førsund og Horn skal bort fra klubben,muligens de 2 største stoppertalentene i Norge.Og for ikke lenge siden var Fellah i media og "antydet" at han kunne tenke seg å komme bort for å få spille mer fotball (uten at dette nødvendigvis er ett signal på at han skal bort).

Og mot Lsk var ikke Fellah og Roberts i troppen engang.

Nye og/eller unge spillere i klubben syns jeg får alt for få sjanser til å vise seg på 1 laget. De får en kamp eller to,og snipp snapp snute,du er ute.

Jeg syns Vål'enga er seg selv lik,vi har ikke gjort store endringene siden 80 eller 90 tallet..Vi har flere unge spillere i troppen kanskje,men spilletiden de får er ikke hevet mange hakk.

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Er jo et problem å få spilletid når vi har TLs beste stopperpar.

Så dette er en av de sakene som ikke kan sees i sort/hvitt. Skal vi la vær å bruke de beste, for at de nest beste skal få prøve seg? Dessverre for Førsund så er vi så godt besatt på stopperplass nå at han i bestefall er 4.valg, kanskje 5. eller 6.

Da er det bare å pakke snippsekken og prøve lykken et annet sted.

Lykke til Arnar, du har sikkert potensiale til å bli en habil TL-spiller.

Comment

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 14:34 skrev usbenga:

> Er jo et problem å få spilletid når vi har TLs beste stopperpar.

> Så dette er en av de sakene som ikke kan sees i sort/hvitt. Skal vi la vær å bruke de beste, for at de nest beste skal få prøve seg? Dessverre for Førsund så er vi så godt besatt på stopperplass nå at han i bestefall er 4.valg, kanskje 5. eller 6.

> Da er det bare å pakke snippsekken og prøve lykken et annet sted.

>

> Lykke til Arnar, du har sikkert potensiale til å bli en habil TL-spiller.

Mener du Førsund er så langt ned som 6 valg??????

Johnsen og Wæhler er sikre,de er norges beste..men på plassen bak er det Horn,så Førsund og til sist Muri..etter min mening ihvertfall

Og å lå Førsund og/eller Horn stikke nå er jo å skyte seg selv i foten,siden vi "veit" at Johnsen legger opp etter sesongen.
                              statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Working...
                              X