Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Førsund forsvinner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Førsund forsvinner

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 14:34 skrev usbenga:

> Er jo et problem å få spilletid når vi har TLs beste stopperpar.

Ikke sålenge Johnsen kun har spillt 50% av minuttene denne sesongen. Idag er han hjemme mens resten av laget er i Ålesund. Men selvsagt, når man satser på Muri forran Horn blir det vanskelig, det er jeg enig i. Hvem vet, kanskje Horn hadde kosta oss 3 poeng mot Odd og ikke bare 2 slik det ble med Muri?

Comment

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 14:39 skrev Evig:

> Sitat: Den lør, 23 juni 2007 14:34 skrev usbenga:

>

> > Er jo et problem å få spilletid når vi har TLs beste stopperpar.

> > Så dette er en av de sakene som ikke kan sees i sort/hvitt. Skal vi la vær å bruke de beste, for at de nest beste skal få prøve seg? Dessverre for Førsund så er vi så godt besatt på stopperplass nå at han i bestefall er 4.valg, kanskje 5. eller 6.

> > Da er det bare å pakke snippsekken og prøve lykken et annet sted.

> >

> > Lykke til Arnar, du har sikkert potensiale til å bli en habil TL-spiller.

>

> Mener du Førsund er så langt ned som 6 valg??????

> Johnsen og Wæhler er sikre,de er norges beste..men på plassen bak er det Horn,så Førsund og til sist Muri..etter min mening ihvertfall

>

> Og å lå Førsund og/eller Horn stikke nå er jo å skyte seg selv i foten,siden vi "veit" at Johnsen legger opp etter sesongen.

>

>

>

>__________________________________________________ __________________________________________________ _____________________________

>

>

>

>Mener ikke det personlig, tydligvis det Myhre mener. Med Wæhler, Johnsen og Thomassen blir han i bestefall nr 4. Muri brukes i kamper, da blir det en kamp med Horn om å være 5. valg.

Ikke noe godt utgangspunkt for en ambisiøs spiller som tross alt HAR en sesong i TL.

Comment

Store klubber følger Førsund

http://www.dagbladet.no/sport/2007/06/23/504338.html

Comment

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 00:12 skrev skog:

> > Førsund har alt som skal til for å bli en topp midtstopper,

>

>

> Du mener altså at du har rett og Vålerenga tar feil. Hva slags kompetanse har du?

Jeg skriver da ingen steder at VIF tar feil i den posten?

Prøv å les innlegget mitt en gang til du...

Ingen i VIF har sagt at Førsund ikke kan bli god, og potensielle toppspillere selges hele tiden.

Han har alt som skal til, og det tror jeg de fleste i VIF er enige i. Jeg sier ikke at han er en av de beste midtsopperne i landet, men at han kan bli det. Det var derfor vi kjøpte han. Men som jeg forklarer i forrige innlegg så er mulighetene for å nå sitt potensiale veldig små for Førsund hos VIF, derfor er nok begge parter best tjent med at han drar videre.

Litt mindre kverulering, og litt mer lesing neste gang Skog?
          Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

For meg er dette helt uforståelig hva de driver med.

Jeg har ingen kompetanse fra å kunne si om de er gode nok eller ikke MEN ut i fra hva de sier om at vi har landslagsspillere og store evt de største talentene i landet så er det noe som ikke stemmer. Hvorfor får vi da aldri sett de på banen vis de er så gode og hvorfor låne de ut eller heller vil selge de??

At Muri for lov til å snøre på seg skoa før Horn og Førsund kan ikke jeg forstå. Når de spiller fast på yngre landslag er jeg overbevist om at de er like god eller bedre en Muri som nå er 3 valget. Vis vi skal tenke på fremtiden og hvem som har størst potensial til å bli blant Norges beste stoppere så tviler ikke jeg på hvem jeg ville satset på.

Nå må folkene på Valle snart bestemme seg for hva og hvor de vil.

Man kan ikke si at man vil gjøre klubben blant de 4 beste uten å gjøre noe med det.

Man kan ikke snakke høyt om at vi er best på å få frem unge spillere og at vi satser på de når de unge landslagsspillerne vi har blir lånt ut eller solgt til bakgårdsklubber.

Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

> Hallo skog hvilken kompetanse har du a ?

> Våkne opp a..dette er et forum for Enga, trenger ikke å ha trener A til Å kurs for å poste her, vet du..

Nei, men hvis man skal mene at en spiller som er på utlån til dårlige 1.divisjonsklubber er god nok for A-laget til VIF, så må man for svarte begrunne det på et vis. Jeg stoler mer på hvem som helst som faktisk jobber med dette, enn folk som sitter her og skriver.

> Trenger heller ikke å være rakettforsker for å se at alderen på vårt glitrende midtstopper par er særdeles høy..

> Vel vitende om at Konge Ronny legger opp etter denne sesongen.

I din fylletåke har du da glemt Dansken vi får 1.juli, samt at Wæhler kan spille minst 3-4 år til.

> Så vil jeg si følgende.... den dagen jeg hører at Jørgen Horn ikke forlenger eller blir solgt....da gidder jeg faen ikke å gå på kamper lengre..

Denne tråden handler om Arnar Førsund.

> Og ja du kan kalle meg hva du vil, medgang eller whatever, men jeg har ikke sett en så bra ung midtstopper siden jeg så en halvskada Einar Aas for Nottingham Forest mot Enga på Bislett for noen år sia...

> Selger vi ham er det slutt for meg!!!

Denne tråden handler om Arnar Førsund.

Comment

> Han har alt som skal til, og det tror jeg de fleste i VIF er enige i. Jeg sier ikke at han er en av de beste midtsopperne i landet, men at han kan bli det. Det var derfor vi kjøpte han. Men som jeg forklarer i forrige innlegg så er mulighetene for å nå sitt potensiale veldig små for Førsund hos VIF, derfor er nok begge parter best tjent med at han drar videre.

>

> Litt mindre kverulering, og litt mer lesing neste gang Skog?

Ja, jeg hører du si at han kan bli en av de meste midtstopperne i tippeligaen. Da vet du tydeligvis mer enn meg, fordi jeg har aldri snakket med han, eller sett han noe særlig på trening. Alt jeg vet er at han er relativt ung (til midtstopper å være) og spiller fotball. For Kongsvinger, midlertidig.

Det er utrolig mange unge spillere som ikke klarer steget opp selv om de ser gode ut, og det nytter ikke å hyle og skrike og kreve alle slags folks avgang hver eneste gang det skjer.

Comment

Vel, som jeg nevnte tidligere har jeg sett ham i 7-8 kamper for Sandefjord, kan også legge til noen treninger uten at det betyr så mye. I tillegg er det ganske mange med peiling på fotball som har sagt det samme, så da tyder vel mye på at det er sant. Siden du som du nevner ikke vet noe om ham så får du vel heller la være å skrive enn å være spydig mot andre på forumet.

Dagboka onsdag 25. august:

Rekdal om Førsund: - Han har alt som skal til for å bli en ordentlig bra Tippeliga-spiller
                  Stolt eier av "sjefskommentaren" 1 april 08. RIP Maya.

Comment

Hvorfor i h..... skal vi miste Førsund til Nederland så lenge vi stiller med selveste Muri i en tippeligakamp? Makan !!

Comment

> Vel, som jeg nevnte tidligere har jeg sett ham i 7-8 kamper for Sandefjord, kan også legge til noen treninger uten at det betyr så mye. I tillegg er det ganske mange med peiling på fotball som har sagt det samme, så da tyder vel mye på at det er sant. Siden du som du nevner ikke vet noe om ham så får du vel heller la være å skrive enn å være spydig mot andre på forumet.

-----------------

Jeg husker en kar som het Kamal Saaliti. Det var mange som rakna når han forlot Enga. Er ikke mange som har nevnt han siden.

Comment

Ja og det var vel mange som skrek på Jonas Krogstad i sin tid også. Ikke så mye fra den kanten heller uten at jeg har fulgt med han så veldig godt i Moss.
                        Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Sitat: Den søn, 24 juni 2007 21:30 skrev rovel:

> Ja og det var vel mange som skrek på Jonas Krogstad i sin tid også. Ikke så mye fra den kanten heller uten at jeg har fulgt med han så veldig godt i Moss.

--

Men var Saaliti og Krogstad fast inventar på U21 landslaget?

Comment

Førsund ble forøvrig matchvinner for Kongsvinger mot Moss i dag. Fint å få vist seg frem for speiderne

[url]www.digitalsport.no[/url]

Comment

> Men var Saaliti og Krogstad fast inventar på U21 landslaget?

Det betyr at fyren er god i forhold til andre i sitt kull, men fyren er 21 nå, og er altså straks ferdig med sin u-landslagskarriere, tenk på det.

Ingenting ville glede meg mer enn hvis Førsund dukker opp i Enga igjen og blir en kloning av Tony Adams, men grunnen til at jeg er litt spydig her, er at jeg forstår ikke den totale rakninga og "nå må alle gå"-snakket fordi vi evt mister en ung spiller.

Nåløyet for å komme opp på toppnivå er supertrangt, og noen klarer aldri å nå det, mens noen blomstrer mye seinere enn andre. Ian Wright spilte fotball på mosjonistnivå til han var nesten 22.

Så spørsmålet er hvor lenge vi skal la dem spille på Vålerenga 2. Det er veldig begrensa hvor god du blir av å spille i 2.divisjon, og da må det være bedre å la dem prøve seg et annet sted. Hvem veit, kanskje han kommer tilbake seinere.

Comment

Working...
                              X