Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Aalesund - Vålerenga 1-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Reaksjoner: Aalesund - Vålerenga 1-0

bevegelse bevegelse bevegelse... mener jeg er viktig stikkord. sånn som det har sett ut de siste matchene så virker det jo ikke som om noen gidder å gå på et eneste løp. se på spillera vi har. kvalitetene er jo der. men det er ikke så jævla lett å slå en god passning når det ikke er en kjeft å slå på. så løp for faan. det er jo det minste man kan forlange. uansett hvor dårlig dag man har. så kan man jo ha innsats til 1000. det værste jeg veit er når jg ser spillere som LEVER av å spille fotball. å så gidder man ikke å gjøre en dritt. frustrerende å elske et lag hvor "ingen" a spellera (me noen få unntak) blør for drakta.
    alfie

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 00:02 skrev alfieboy:

> bevegelse bevegelse bevegelse... mener jeg er viktig stikkord. sånn som det har sett ut de siste matchene så virker det jo ikke som om noen gidder å gå på et eneste løp. se på spillera vi har. kvalitetene er jo der. men det er ikke så jævla lett å slå en god pasning når det ikke er en kjeft å slå på. så løp for faan. det er jo det minste man kan forlange. uansett hvor dårlig dag man har. så kan man jo ha innsats til 1000. det værste jeg veit er når jg ser spillere som LEVER av å spille fotball. å så gidder man ikke å gjøre en dritt. frustrerende å elske et lag hvor "ingen" a spellera (me noen få unntak) blør for drakta.

Jeg er litt uenig her med deg,jeg mener at bevegelsen er der,men spillet går for sakte,det blir slått alt for mange støttepasninger,det går alt for mye på tvers,og det blir brukt alt for mange berøringer..Dette fører til at bevegelsen på topp stopper opp siden pasningene ikke kommer,slik at når da forsvar spilleren eller Arni får ballen og blir presset,så blir det pumpet høye baller oppover...Og hva som skjer da,veit vi jo alle så alt for godt
      statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Sitat: Den søn, 24 juni 2007 23:25 skrev Flem:

> ELlers er jeg enig i mange som sier Arni har tapt seg, han er ingen stor keeper lenger.

> Det er mange sider ved en keeper som skal vurderes, men jeg mener det er spesielt 3 egenskaper som er viktige, 1: Feltarbeid, noe Arni er meget svak i. 2: Strekarbeid/reaksjon - Her har vi Arni sin fordel, kanskje ligaens beste på dette. 3: Ballkontroll på tilbakespill - her har vi ligaens svakeste bein.

> Slik jeg ser det, har vi en relativt habil keeper, men ikke mer enn det.

Merkelig hvordan så mange mener at selvom hele laget ramler sammen som en kortstokk så skal keeperen stå frem med nerver av stål som om ingenting har skjedd. Han påvirkes selvsagt av laget rundt seg han som alle andre, den lista di gjaldt like mye de andre sesongene han har vært her uten at noen har klaga av den grunn.

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 00:30 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den søn, 24 juni 2007 23:25 skrev Flem:

>

> > ELlers er jeg enig i mange som sier Arni har tapt seg, han er ingen stor keeper lenger.

> > Det er mange sider ved en keeper som skal vurderes, men jeg mener det er spesielt 3 egenskaper som er viktige, 1: Feltarbeid, noe Arni er meget svak i. 2: Strekarbeid/reaksjon - Her har vi Arni sin fordel, kanskje ligaens beste på dette. 3: Ballkontroll på tilbakespill - her har vi ligaens svakeste bein.

> > Slik jeg ser det, har vi en relativt habil keeper, men ikke mer enn det.

>

> Merkelig hvordan så mange mener at selvom hele laget ramler sammen som en kortstokk så skal keeperen stå frem med nerver av stål som om ingenting har skjedd. Han påvirkes selvsagt av laget rundt seg han som alle andre, den lista di gjaldt like mye de andre sesongene han har vært her uten at noen har klaga av den grunn.

----

Tidligere sesonger har han redda poeng for oss, mange poeng. Kan du virkelig si at han har gjort det for oss i år?

Du er helt sikkert enig med meg når jeg sier at det er mer neglebiting når motstandere nærmer seg vår 16-meter enn det har vært tidligere ...

Hvordan kan du forresten si at hele laget har ramla sammen? Vi har fortsatt landets beste forsvar og slipper inn minst mål.

Vi er laget i ligaen med minst store sjanser i mot, det forteller meg om et meget godt forsvar, enig?

Når vi da slipper inn mål på bortimot 50% av sjansene som kommer gjennom, forteller det meg mye om nivået aller bakerst.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Istedetfor å blindt referere til statistikken kan du jo ramse opp hvilke mål du mener han burde reddet.

Comment

Kan forresten legge til (for de som er så glade i statistikk) at Arni har samme redningsprosent som landslagskeeper Opdal.

Hadde denne debatten eksistert om vi hadde greid å score av og til? Neppe, vi har scoret på 8 av 52 sjanser.

Comment

Har bare en ting å si til VIF. Skam dere...

Undertegnede er sykt sliten, trøtt og fyllesyk...

(Det tipper jeg ikke spillerne i VIF er. Vel, kanskje fyllesyke....)

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 08:54 skrev Alex Malager:

> Istedetfor å blindt referere til statistikken kan du jo ramse opp hvilke mål du mener han burde reddet.

Kunne jo begynt med Nanneskog sitt mål f.eks.

Arni er fremdels en meget god keeper, men han er ikke seriens beste lenger. Tror personlig jeg ville strukket meg meget langt for å få tak i Jarstein.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 09:37 skrev Ravnen:

> Sitat: Den man, 25 juni 2007 08:54 skrev Alex Malager:

>

> > Istedetfor å blindt referere til statistikken kan du jo ramse opp hvilke mål du mener han burde reddet.

>

> Kunne jo begynt med Nanneskog sitt mål f.eks.

> Arni er fremdels en meget god keeper, men han er ikke seriens beste lenger. Tror personlig jeg ville strukket meg meget langt for å få tak i Jarstein.

>

>

----

Sånn i farta husker jeg også ene goalen Brann satte på oss. Innlegg som ramler ned med snø, 3 meter inn fra dødlinja, SKAL en keeper ut på.

Poenget er ikke hvilke han burde redde, men Arni har gitt oss mange poeng i form av flere klasseredninger tidligere, noe som kjennetegner en stor keeper.

Når da keepern "mister" det lille ekstra, er han fort en middelmådighet.

Men jeg kan også nevne en annen ting, som du kanskje ikke har fått med deg Alex, hva sier du om alle "utboksingene" Arni gjør da? Her snakker vi også "lumper". Nå da jeg har TV2 Sport og rasker med meg diverse kamper, ser at at andre keepere holder en rekke skudd, de fleste faktisk og gir sjelden de hårreisende returer Arni ofte gir.

At noen keepere setter skylda på de "nye" ballene som brukes, er bare en dårlig unnskyldning. Ja de skrur mer, men vi snakker alle om en kortere tilvenningsperiode. Merkelig at andre keepere har klart overgangen "smertefritt" .....

Bottom line, Arni er ingen stor keeper lenger, men holder et greit tippeliga nivå.
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Comment

Du snakker like mye piss som vanlig Flem....

Bolten holder greit tippeliganivå. Arni er en klassekeeper.

Hilsen AltforEnga som har vært keeper i 25 år

Comment

Sitat: Den lør, 23 juni 2007 21:51 skrev usbenga:

> Vi trenger spisser for faen... Nå for Steirike Fredriksen spytte i penger til klubben, det hadde vært digg, se på stabkk sin spissduo,de skulle vi hatt....Forsvaret til enga er som regel meget solid.

>

Blir enkelt å si at vi MÅ ha nye spisser - uten å faktisk sjekke hvor mye vi produserer fremover, hvor mange gode baller spissen(e) faktisk får fra midtbanen osv... Vi kan gjerne kjøpe en ny spiss, men tror dere at den spissen da kan gjøre HELE jobben alene - uten godt samarbeid fra f.eks. midtbanen?

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 12:23 skrev AltforEnga:

> Du snakker like mye piss som vanlig Flem....

> Bolten holder greit tippeliganivå. Arni er en klassekeeper.

>

> Hilsen AltforEnga som har vært keeper i 25 år

Klassekeeper my ass.. Definitivt god, og blant de bedre i TL, men klasse nei. Til det er helheten for dårlig.

Føler det kun er på strek han har klasse. I feltet er han så som så, mens pasningsfoten hans er som resten av laget, den suger. Noensinne sett den mannen slå en bra 5 meter, eller en god retur? Blir bare måking i vilden sky.. Kjappe igangsettinger er mangelvare fra Arni..

Og som jeg har skrevet før, autoritær er han ikke, noe jeg føler må til, særlig hvis han skal bedre feltarbeidet.

Men for all del, mannen har reddet oss mange ganger, og jeg vil nøde miste han, men føler han har sett sine bedre dager (som resten av gjengen)

Comment

Sitat: Den søn, 24 juni 2007 23:25 skrev Flem:

> Skal vi ha nye spillere i sommer, må det bli sentral midt, venstre flanke eller keeper. En keeper ER et must før neste sesong uansett.

Jeg føler fremdeles at Mila kan være på venstre flanke.

Da vil jeg heller se en god og solid høyrekant.

Comment

Som jeg sa har han alltid slitt med de tingene du nevner, men det har aldri vært noe problem før. Hvordan skal man kunne redde poeng når vi stadig vekk taper 1-0? Da kan han jo aldri gjøre feil uten at det får konsekvenser. Vi slipper inn færrest mål av alle lag, i en noe tilnærmet normal sesong ville du aldri tenkt på å bytte keeper. (les:normal sesong er når man scorer minimum 1 mål per kamp, helst litt til)

Se på kampen på lørdag f.eks, der gjør han et par vanvittig gode redninger som hindrer 2 og 3-0, og hadde vi spillt som vi pleier mot Ålesund hadde det ene målet som gikk inn ikke hatt en dritt å si.

Samme mot Odd, hva hjelper resten av kampen når Muri svikter totalt og det kommer et slikt skudd som ikke er mulig å redde?

Comment

Sitat: Den man, 25 juni 2007 12:23 skrev AltforEnga:

> Du snakker like mye piss som vanlig Flem....

> Bolten holder greit tippeliganivå. Arni er en klassekeeper.

>

> Hilsen AltforEnga som har vært keeper i 25 år

----

Huff, jeg håper jeg er en bedre forumdeltaker enn du er keeper, men det gir vel ikke meg noe kreditt uansett .....

Comment

Working...
                                X