Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trening 28/6

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trening 28/6

Pga kranglete rygg med sykmelding og det hele, rådet legen meg til å gå turer og helst på gress. Jeg tolket Doctor's order som en oppfordring til å pelle meg opp på Valle for å følge en trening med vårt kjære underpresterende lag. Begynner å bli noen år siden jeg så en trening sist, men det var vel den gangen Kalle Løberg prøvde å få et lag ut av Pagge, Musa, KK m.fl. Det gikk jo ikke særlig bra og bedre ser det ikke ut til å gå i år. I grunnen merkelig da man ser hvilke spiller vi har til rådighet i forhold til den gang. Nok om det.

Oppvarmingen gikk stille og rolig for seg. Ikke mye å si om den, annet enn at jeg tror det faktisk er lov til å ta i litte grann her også. Mye sleping av bein og småpludring spillerne i mellom

Da ble det heldigvis litt mer trøkk over en pasnings/bevegelsesøvelse. DFH, dos, Jepsen, Brix, Glenn, Muri, JJ, Fella, Wæhler, Ronny + 1 til jeg ikke kommer på fikk virkelig fart på kula. De øvrige så ut til å kløne litt mer, dog med forbehold om at de var på motsatt side av Bingen for meg og at jeg ikke fulgte dem så nøye.

Så var det klart for spill 11 mot 11 (med reserve).

Blått lag: Bolten, Glenn, Jørgen Horn, Muri, Fella, TH4, Jamal (?), Mila, JDS, Lange, Brix.

Rødt lag: Arni, Storbæk, Wæhler, Ronny, Jepsen, Dos, Pelle, DFH, JJ, Berre, Alex. Så må det ha vært en juniorspiller jeg ikke vet hvem er i farta.

Intensiteten var høy, Glenn tok en "Mûller" i hodeduell, Dos gikk i dørken etter 4 sekunders (!!) spill, men kom seg på beina igjen. Som vanlig en del småpent spill midt på banen, dessverre også som vanlig upresist når sistepasning skal slåes eller angrep avsluttes. Tenker som så at du nesten kan stå i mål mot Enga og la hanskene ligge i garderoben, du få'kke bruk for dem likevel. Måtte dette endre seg!!

Åkke som: Rødt lag scoret på en jævlig pen lobb. Mente først det var Berre, men tenkte etterpå at det også kunne vært Jalland. Skitsnygt var det i alle fall.

Måtte gå før treninga var helt ferdig, men kan gi en liten "spillerbørs" utfra kampen.

Arni/ Bolten: Sikre, gode keeper begge to. Fulgte keepertreninga før "kampen" med ett øye. Bolten hadde en syyyyk redning. Bolten ivrigere til å dirigere rekka foran seg.

Storbæk: Blir ikke klok på denne fyren. Lite synlig, upresis i oppspill, men vanskelig å komme rundt.

Wæhler/Johnsen: Bra! Wæhler litt klønete med ball og usikker når angrep skal startes bakfra. Kan ha sammenheng med at midtbanen enkelte ganger minte om Stonhenge.

Jepsen: Sikker, offensiv, godt tak på JDS.

Dos: I form, enkle, fremadrettede løsninger.

DFH: Kan godt få hvile litt snart. Mangler sting.

JJ: På tvers-bakover-litt mer bakover. Dårlige cornere. + for målet, hvis det var hans lobb.

Berre: Farlig som spiss, raskere enn det ser ut som i kamp (kanskje vi har for treige spillere...??) + for eventuellt mål.

Pelle: Innsats, ikke stort annet.

Alex: På oppadgående form. Flink med ball, for svake innlegg.

Fella/ Roberts: For anledningen backer. Særlig sistnevnte har ikke mange defensive fibre i seg. Måtte han aldri spille forsvar i kamp. Herlig innstilling og innsats dog. Skjønner ikke hvorfor han ikke rendyrkes som spiss. Fella valgte litt vanskelige løsninger. Mangler litt på det taktiske, men bra med ball.

TH4: MÅ ta plassen til JJ. Ikke alltid pent, men utstråler ro.

Mila: Må få starte snart. Smart med ball, ivrig offensiv, kreativ.

JDS: Prater og prater, men gjør lite ut av seg. Et par fikse forseringer, men for unøyaktig i avleveringer.

Muri: Hva skal man si? Det gode først: Han er vel ikke slem. Forøvrig: RÆVA, løs pasning rett ut fra eget felt førte til baklengs, ballkontroll som en 4-åring, null kontroll på linja (kanskje ikke så lett sånn som Robert spiller back ).

JØRGEN HORN: Her har vi gull!! For en stoppertype. Oser klasse. Pasninger, klareringer, taklinger, han har alt. Går han til Bodø Glimt eller annet rask gir jeg opp. Da gidder jeg ikke mer.

Rune Lange: Hvorfor får han ikke spille kamper? Vel, hvis treninga i går er representativ, skjønner jeg ikke at han får være med å trene en gang. Uinteressert, uengasjert, uspillbar, like målfarlig som Kiki Sørum. Må ha sovet dårlig eller sko laget av bly.

Jamal (?): Spiller på prøve(snakket kun engelsk)? Vet ikke, men mye innsats, godkjent til tross for noen klønete valg i overgangsfaser.

Glad jeg ikke skal ta ut laget mot Viking. Det er modent for forandringer, problemet er at mange virker ute av slag.

Digresjon: Ble påspandert Skeidkamp i går. Alltid koselig å se Bislett igjen. Men Klanen må ALDRI, ALDRI, ALDRI!! begynne med tromme(r) på tribunen. HELE 2.omgang ble fullstenig ødelagt av et par nisser med tromme og litt for mye Møllers tran innabords. Tok flere timer å roe seg ned etterpå og lukker jeg øynene kan jeg fortsatt høre den evinnelige dunkinga i SA-SA-SA-takt. Forøvrig har Skeid en ung midtstopper som heter Joar (Tranøy, tror jeg, spiller nr.4) som må til Enga. Han hadde stålkontroll på Iversen i går, men ble skadet og Skeid ble plutselig usikre bak. Jeg mener vi kan selge Wæhler (om vi får en god pris) nå når Thomassen kommer og Jørgen Horn har blitt den han har blitt.

Vi er Vål'enga!!

Re: Trening 28/6

Forøvrig har Skeid en ung midtstopper som heter Joar (Tranøy, tror jeg, spiller nr.4) som må til Enga. Han hadde stålkontroll på Iversen i går, men ble skadet og Skeid ble plutselig usikre bak. Jeg mener vi kan selge Wæhler (om vi får en god pris) nå når Thomassen kommer og Jørgen Horn har blitt den han har blitt.

Han heter Joar Harøy. Og NEI, han må slettes ikke komme til Enga. Har selv spilt på lag med han, og han holder rett og slett ikke mål.

Ellers, takk for fin treningsrapport.

Ære Være Enga!

Comment

Han "junior" spilleren du refererte til var André Schei Lindbæk, var oppe der igår og snakka litt med Petter, om egentlig noe annet. André hadde ringt Enga og spurt om han kunne trene litt med oss noen dager, så slapp av ingen dramatikk, ingen overgang bare sånn "kompis trening"

Helt enig med deg at Alex er i strålende form, og ut i fra igår så det ut som at Alex skulle starte. Jørgen Horn slutter aldri å imponere meg. Blir en stor spiller, og er vel allerede forbi Muri. (i mine øyne for lenge siden...)

Comment

Nå må Jørgen Horn få tillitt før Muri.

Muri har vist gang på gang at han ikke holder mål.

Elendig i pasningspillet og svak i markeringspillet

Jørgen er best på 2.laget og best på trening.

Hva mer kan man forlange?

Takk for rapport
        Blårøde brødre

Comment

Mye mulig det. Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er du spilte med han, men i går trakk ihvertfall Ivers lenger og lenger ut mot kanten fordi han tapte hver jævla duell mot Harøy. Kanskje han hadde en "one in a million" match- hva vet jeg, men jeg lot meg i hvertfall imponere. Nå må det dog sies at jeg ikke har spesielt godt kjennskap til hvordan Skeid har vært resten av sesongen, men det er vel ikke all verden.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Sitat: Den fre, 29 juni 2007 12:13 skrev ThomasEnga:

> Nå må Jørgen Horn få tillitt før Muri.

> Muri har vist gang på gang at han ikke holder mål.

> Elendig i pasningspillet og svak i markeringspillet

> Jørgen er best på 2.laget og best på trening.

> Hva mer kan man forlange?

>

At man er like sjef i kamp, kanskje?

Er på mange måter enig i den nesegruse beundringen av Horn, men etter kampen på tirsdag, mener jeg at det ikke bare er å slenge han ut på banen mot feks Viking. Han tapte mange hodedueller (mot Mo!) og slet også med pasningsspillet.

EN BY- ETT LAG

Comment

De trommene var jævlige! De følte de hadde en genuin rett til å spille trommer, fordi de spilte litt sånn impro-afro-samba-beats, at det liksom var "kulere" enn "Bodø-tromma". Det var en sørgelig gjeng. Det var også de motbydelig drita hopptrønderne på den andre sida. Men en fin kamp. Mye stangskudd og et tippeligalag i motgang.

Måtte Muri ha gjort sitt siste innhopp for 'Enga.

Har vært svært skeptisk til ham, siden hans første VIFkamp. Har levd i konstant frykt for at han skal starte en kamp, eller bli bytta inn i årevis nå. For ikke å snakke om de gangene han har spilt.....Det er en form for angst jeg ikke unner mine værste fiender...(jo da, Magnus Wattne, tidligere talsmann for bastionen, jeg unner deg en midtstopper som er ennå mer ræva, ...som spiller fast på det kluthuelaget deres! hahaha jævla BI-drop-outs)
              "Hugh Grant har gjort for britiske menn, det Lena fra Døden på Oslo S har gjort for jenter på kjøret...." Oscar Wilde(1854-1900)

Comment

Muri sikret gullet, han skal ha for det.

Hvis treningsrapporten din stemmer, og Myhre tar ut det samme laget som han gjør hver eneste gang så lurer jeg seriøst på om han er blind i fotball forståelse.

Comment

Veldig fin treningsrapport takk for det.

Comment

Sitat: Den fre, 29 juni 2007 12:13 skrev ThomasEnga:

> Nå må Jørgen Horn få tillitt før Muri.

> Muri har vist gang på gang at han ikke holder mål.

> Elendig i pasningspillet og svak i markeringspillet

> Jørgen er best på 2.laget og best på trening.

> Hva mer kan man forlange?

>

Ett trener team som registerer dette kanskje ?

Eller gavekort på Specsavers til både Myhre og Aalbrekk ?

Eller rett og slett et trenerteam med guts som "tør" å satse på Norges faste U-21 midtstopper...tenk deg det a..at jeg skriver guts her..

Fy f.. er dere blinde eller ? Myhre og Aalbrekk?
                    Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Nydelig rapport fra treningsfeltet. Hadde vært fint og fått noen slike innimellom(seff ikke bare av deg for det blir jo litt masete ) og gjerne da rett forut for kamper.

Lykke til med ryggen!
                      BlippBlipp

Comment

Working...
                      X