Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Jørn Andersen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Drillo som vikar ut året...

Fagermo i strømsgodset!

Evt mitstopperkongen på 80-tallet Trond Sollied.

Espen

-drømmer
    Ei kasse, er passe!!

Comment

Re: Jørn Andersen

Jørn Andersen:

"Jørn Andersen (44), tidligere assistenttrener i Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach, viser for første gang interesse for en trenerjobb i gamlelandet."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149547

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 10:02 skrev FrankO:

> Jørn Andersen:

> "Jørn Andersen (44), tidligere assistenttrener i Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach, viser for første gang interesse for en trenerjobb i gamlelandet."

>

> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=149547

Løp og "kjøp"!!!!!!!

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Er egentlig 100% mot å hente noen som tidligere har vært i Vålerenga, men må si at fristelsen for å hente Jørn med sitt tyske engasjement og disiplin er STOR! Eggen har jo en liten karriere i Enga men ikke av en slik grad at jeg derfor vil utelukke ham! Jeg trur faktisk Eggen er det beste valget hvis vi skal velge en norsk trener! Drillo har jeg ikke tru på fordi han tidligere har vært her sporadisk og pga at han ble "kastet ut" av klubben som analytiker med hjelp fra NFF og Norsk tipping! Trur ikke han har lysten og viljen til å gå inn å ta på seg jobben!

Så da står det for meg i allefall mellom å beholde Myhre og gi ham støtte, eventuellt skyve ham ned som assistent og hente Jørn eller Eggen Sr. Hvis ikke mener jeg vi bør hente inn en illsint og angrepsvillig trener fra tyskland, belgia, nederland.....

1. Eggen Sr

2. Jørn Andersen

3. Ny ikke enga utenlandsk trener

4. Petter & co
          “Nu vekk med sorg og klager! Følg meg, venner! I lystig drikkelag vi drukner dem!”
          Henrik Ibsen (var en Vål`enga-fan)

Comment

Jeg kjenner egentlig lite til Jørn Andersen, så i utgangspunktet har jeg ikke spesielt sterke meninger den ene eller andre veien. Men kan ikke se at merittlista hans er overveldende, akkurat, selv om han vel har klart seg rimelig bra.

At han har vært i enga før er i seg selv et svakt argument for å hente han inn nå. Enig i at han på intervjuer ikke akkurat virker helt med, men det kan jo være bare feilaktig inntrykk man får. Er heller ikke overbevist om at "tysk disiplin" er det som skal til, hvis det er hovedgrunnen til å hente han. I det hele tatt stusser jeg over at så mange mener kjeft og straffestrening er det som skal til for å få et lag til å prestere. Ja, en trener må ha respekt i spillergruppa, og engasjement er bra, men det er flere og bedre måter å få respekt på enn å piske spillerne til å trene til de spyr, mens kjeften hagler rundt de. Den beste lederen er vel neppe nødvendigvis den som kjefter høyest.

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 10:53 skrev ice69:

> At han har vært i enga før er i seg selv et svakt argument for å hente han inn nå. Enig i at han på intervjuer ikke akkurat virker helt med, men det kan jo være bare feilaktig inntrykk man får. Er heller ikke overbevist om at "tysk disiplin" er det som skal til, hvis det er hovedgrunnen til å hente han. I det hele tatt stusser jeg over at så mange mener kjeft og straffestrening er det som skal til for å få et lag til å prestere. Ja, en trener må ha respekt i spillergruppa, og engasjement er bra, men det er flere og bedre måter å få respekt på enn å piske spillerne til å trene til de spyr, mens kjeften hagler rundt de. Den beste lederen er vel neppe nødvendigvis den som kjefter høyest.

I en prestasjonsgruppe som en spillergruppe er,så trengs faktisk disiplin og klarere skiller mellom sjef/ansatt..

Spesielt i en klubb som vår kjære Vål'enga hvor vi har en stor del unge gutter,som lett får/alt har alt for stor fokus på andre utenomsportslige ting som festing o.l

Folk kan si hva dem vil,men i Vål'engas "nyere" tid,er det bare Reka og hans disiplin som har bragt oss resultater...med ETT unntak,og det var cupgullet i '97...

Så for min del,kjeft og disiplin. er noe jeg vil ha mer av inn i klubben

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 10:53 skrev ice69:

Er heller ikke overbevist om at "tysk disiplin" er det som skal til, hvis det er hovedgrunnen til å hente han. I det hele tatt stusser jeg over at så mange mener kjeft og straffestrening er det som skal til for å få et lag til å prestere. "

Sitat Aalbu i Dagsavisen idag:

"? Vålerenga sliter. Kan det være fordi spillerne, dere og omgivelsene tror at dere er bedre enn dere er etter et seriesølv, et seriegull og en bronseplass?

? ...Ja, det kan hende. Jeg hørte Reka (Kjetil Rekdal) sa noe om at det var blitt litt for bedagelig. Så en snev av sannhet kan det nok ligge i dette."

Nå har vi prøvd Myhres metode, det har ikke funka hittil.

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 11:15 skrev Alex Malager:

> Sitat: Den fre, 06 juli 2007 10:53 skrev ice69:

>

> Er heller ikke overbevist om at "tysk disiplin" er det som skal til, hvis det er hovedgrunnen til å hente han. I det hele tatt stusser jeg over at så mange mener kjeft og straffestrening er det som skal til for å få et lag til å prestere. "

>

> Sitat Aalbu i Dagsavisen idag:

>

> "? Vålerenga sliter. Kan det være fordi spillerne, dere og omgivelsene tror at dere er bedre enn dere er etter et seriesølv, et seriegull og en bronseplass?

>

> ? ...Ja, det kan hende. Jeg hørte Reka (Kjetil Rekdal) sa noe om at det var blitt litt for bedagelig. Så en snev av sannhet kan det nok ligge i dette."

>

> Nå har vi prøvd Myhres metode, det har ikke funka hittil.

Såvidt jeg husker kjeftet Rekdal huden full hos spillerne mer eller mindre regelmessig i fjor, uten at det ga de store resultatene da. Og hvorfor tror vi Rekdal nødvendigvis vet hva som er feil nå? Han er vel opptatt med sitt nå, langt borte fra Valle, og hadde vel ikke noen gode trekk å komme med da det butta imot i fjor, såvidt jeg husker?

Spørsmålet som stilles i intervjuet er om vi tror vi er bedre enn vi er. Svaret på det kan godt være ja uten at tirader fra en eller annen halvpsykopat av en ny trener nødvendigvis gjør dette bedre.

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 11:27 skrev ice69:

Han er vel opptatt med sitt nå, og hadde vel ikke noen gode trekk å komme med da det butta imot i fjor, såvidt jeg husker?

Historien er som man husker den selv ja

Rekdal starta fjorårssesongen som manager og det var Myhre som leda treningene. Da det ikke fungerte, tok Rekdal selv over på treningsfeltet. På de første sju kampene hadde vi bare fem poeng og lå på sisteplass.

Da sesongen var halvspilt lå vi på sjetteplass med 19 poeng...

Så ble sesongen snudd igjen og de lagene vi hadde trøbbel med i starten av sesongen ble nok en gang motstandere. Vi hadde vunnet en og tapte tre kamper da Rekdal valgte å trekke seg. På de resterende ni kampene som var igjen, tok vi fem poeng mer under Myhre enn under Rekdal. Tre av disse kom i den store revansjekampen mot FFK.

Det er mange minner fra sesongen 2006, men det er veldig mange som har blitt "hjernevaska" underveis. Forteller man en ting ofte nok vil man oppfatte det som sanneht. Som den store, gedigne forskjellen med Vålerenga under Rekdal og Myhre. For å ikke snakke om hvor utrolig ræva vi var i fjor.

Til sammenligning hadde vi i fjor seks poeng mer på samme tid i år. Vi var to poeng unna bronsen og tre poeng unna sølvet. Kanskje Myhres prestasjon i fjor høst ikke var så sensasjonell som tabloidpressen hevdet den var?

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 11:27 skrev ice69:

>

> Såvidt jeg husker kjeftet Rekdal huden full hos spillerne mer eller mindre regelmessig i fjor, uten at det ga de store resultatene da. Og hvorfor tror vi Rekdal nødvendigvis vet hva som er feil nå? Han er vel opptatt med sitt nå, langt borte fra Valle, og hadde vel ikke noen gode trekk å komme med da det butta imot i fjor, såvidt jeg husker?

>

> Spørsmålet som stilles i intervjuet er om vi tror vi er bedre enn vi er. Svaret på det kan godt være ja uten at tirader fra en eller annen halvpsykopat av en ny trener nødvendigvis gjør dette bedre.

>

>

Grunnen til at hans kjefting ikke virket ifjor,var vel for at han hadde vært lenge nok i klubben,en slik leder holder maks 5-6 år på samme sted..

en annen faktor er jo da at spillergruppa på det tidspunktet mente at kjefting er unødvendig,vi er jo tross alt seriemestere..hvile på laurbærene osv osv...

Comment

Sitat: Den fre, 06 juli 2007 11:39 skrev FrankO:

> Sitat: Den fre, 06 juli 2007 11:27 skrev ice69:

> Han er vel opptatt med sitt nå, og hadde vel ikke noen gode trekk å komme med da det butta imot i fjor, såvidt jeg husker?

>

>

> Historien er som man husker den selv ja

>

> Rekdal starta fjorårssesongen som manager og det var Myhre som leda treningene. Da det ikke fungerte, tok Rekdal selv over på treningsfeltet. På de første sju kampene hadde vi bare fem poeng og lå på sisteplass.

>

> Da sesongen var halvspilt lå vi på sjetteplass med 19 poeng...

>

> Så ble sesongen snudd igjen og de lagene vi hadde trøbbel med i starten av sesongen ble nok en gang motstandere. Vi hadde vunnet en og tapte tre kamper da Rekdal valgte å trekke seg. På de resterende ni kampene som var igjen, tok vi fem poeng mer under Myhre enn under Rekdal. Tre av disse kom i den store revansjekampen mot FFK.

>

> Det er mange minner fra sesongen 2006, men det er veldig mange som har blitt "hjernevaska" underveis. Forteller man en ting ofte nok vil man oppfatte det som sanneht. Som den store, gedigne forskjellen med Vålerenga under Rekdal og Myhre. For å ikke snakke om hvor utrolig ræva vi var i fjor.

>

> Til sammenligning hadde vi i fjor seks poeng mer på samme tid i år. Vi var to poeng unna bronsen og tre poeng unna sølvet. Kanskje Myhres prestasjon i fjor høst ikke var så sensasjonell som tabloidpressen hevdet den var?

>

>

Skjønner ikke helt hvordan dette ble til noen Myhre vs Rekdal debatt...Det er ikke snakk om selektiv hukommelse å si at Rekdal gikk tom for ideer ifjor - han trakk seg, noe han neppe hadde gjort om han følte medalje var innen rekkevidde slik tingenes tilstand var da.

Mitt poeng var imidlertid ikke at Myhre er bedre/dårligere enn Rekdal, men at Rekdal nå brukes som den store autoriteten på hva som er feil med enga i dag (i praksis: spillerne får for lite kjeft). Han gikk tom for ideer i fjor og trakk seg etter ca ett år med svakt spill, nå har han vært i Belgia og Tyskland i ett år (ca?), og så skal han plutselig sitte med svaret på hva som er galt på Valle. Visst er han god, men det er vel grenser?

Comment

Working...
                        X