Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sånn skal det skrives!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sånn skal det skrives!

Gratulerer VPN!

Lørdagens artikkel er den beste dere har publisert på deres sider på denne siden av år 2000.

Endelig en som tør å gå i strupen på sentrale aktører i klubben vår.

Endelig en som kaller en spade for en spade.

Glimrende journalistikk og det var på tide at også VPN våger å tale Roma midt imot.

Ærlighet varer som kjent lengst og det vi så mot Odd var så bedrøvelig dårlig at noe må gjøres eller i dette tilfellet skrives.

Vil vi ikke vinne fotballkamper lenger?

Er det så viktig å ikke slippe inn mål at vi ikke tør å angripe middelmådige motstandere selv på vår egen "hjemmebane"?

Fotball handler også om å underholde.

Takk, VPN!

KjellG.

Re: Sånn skal det skrives!

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/17180

Så enig så enig...

Spillet de har vist oss supportere i ett års tid nå er mildt sagt begredlig, og et eller annet sted skurrer det...

Har vi ikke bedre spillere ?

Er respekten for treneren og supporterne så liten at de blåser i åssen de spiller og utfører varen ?

Er I sliten og for dårlig motevator nå ?

Hva trenes det på oppe på Valle ?

Spørsmålene er mange...

Håper vi får noen svar etterhvert

Toy S

krever rett og slett bedre spill umiddelbart

Comment

Det er fredagens målsettinger det er snakk om her ikke sant?

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 01:24 skrev Snipper:

> Det er fredagens målsettinger det er snakk om her ikke sant?

Yepp, og bra det sies klart ifra!

When the facts change, so does my opinon

Comment

Ja, vinner vi på mandag vet vi hvem vi kan takke.

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 12:15 skrev Alex Malager:

> Ja, vinner vi på mandag vet vi hvem vi kan takke.

>

>

---------------------------------------------

nei, fortell

Comment

> Ja, vinner vi på mandag vet vi hvem vi kan takke.

Spiller ingen rolle hvordan det går, KjellG vil kreve Rekdals avgang uansett.

Mye bedre før veit dere.

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 12:53 skrev skog:

> > Ja, vinner vi på mandag vet vi hvem vi kan takke.

>

>

> Spiller ingen rolle hvordan det går, KjellG vil kreve Rekdals avgang uansett.

>

> Mye bedre før veit dere.

Det var det ikke, men ett punkt Kjell G nevner er dette.

"Fotball handler også om å underholde".

Her er jeg veldig enig, og da spesielt på hjemmebane (gjør hva faen dere vil borte). Vi har i månedsvis "visst" at Odd ville gå lavtliggende ut, og vi hadde ingenting å slå i bordet med. Fortsetter vi å spille som dette på Ullevaal, kommer til slutt kun den harde kjerne til å møte opp. Tankegangen virket defensiv, noe den ikke skal være hjemme. Alt gikk i slowmotion.

Når det gjelder å vinne Oslo-folkets hjerter for fremtiden, kan man ikke kun tenke resultat. Litt naiv offensivitet hjemme, hvor folk på tribunen tar totalt av hadde vært noe. Det er lenge siden.

Comment

Revitaliseringen av VPN er fantastisk. Det virket som om dere var sakte men sikkert i ferd med å gi opp overfor konkurransen fra de offisielle nettsidene. Så setter dere inn støtet, redesigner, utvider, innfører helgedagbok, finner stadig nye vinkler og intervjuobjekter, nye skribenter, og plutselig er VPN blitt førstevalget igjen. Gratulerer!

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 12:51 skrev Tårnet:

> Sitat: Den søn, 16 april 2006 12:15 skrev Alex Malager:

>

> > Ja, vinner vi på mandag vet vi hvem vi kan takke.

> >

> >

> ---------------------------------------------

> nei, fortell

>

Han som sa fra såklart, slik at de våknet på Valle. Hvem vet hvordan det hadde gått hvis ingen hadde tatt ansvar.

Comment

At Kjell G hyler på Rekdal sin avgang er jo ikke noe nytt. Kjell har mange og veldig ofte gode meninger, men jeg er totalt uenig med han der. Så klart jeg også vil se underholdende fotball, alle vil vel det.

Alle supportere i dette land drømmer vel om å se laget sitt rundspille alle og være seriemestere lenge før siste serierunde. Men her må man vel stikke fingerne i jorda littegrann? Greit nok så har RBK klart dette i mange år, men sånn fotballen i Norge har blitt tror jeg aldri vi får et lag så suverene igjen.

Er det virkelig bare så enkelt at hvis vi kaster Rekdal, en trener som har opprykk, seriesølv,cup gull og Seriegull å vise til hos oss, så vil vi få de samme resultatene men da med feiende flott angreps fotball? Det tviler jeg sterkt på.

Hvis vi ser på de trnerne vi har hatt i klubben siste 15-20 årene, hvem har klart det? Svaret gir seg vel selv.

Nærmeste man kommer var vel under Nordlie, da skulle vi faktisk underholde noe vi gjorde i enkelte kamper. Hva ble resultatet av det? Jo et sviende nedrykk.

Jeg er fullstendig enig i at vi ikke har spilt god fotball på år og dag, men jeg tror at den løsningen noen skisserer her er vel lettvint.
                      Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 18:46 skrev Teern:

> At Kjell G hyler på Rekdal sin avgang er jo ikke noe nytt.

Mulig det, men han gjør jo ikke det i dette innlegget? Kanskje du leser det mellom linjene, men poenget med denne tråden var vel å gi VPN kred for å heve supporterskarens kritiske røst igjen.

Klanen og VPN har blitt så glade i klubben sin etter medaljer og medvind at ingen lenger tørr å bjeffe av frykt for å virke kravstore.

Men, artikkelen på VPN er helt knall, og om Kjell G hyler på Rekdals avgang til han blir blå i trynet er det helt flott for meg.

Jeg er drittlei av "støtt-laget-blindt-mentaliteten" til enkelte, og digger at folk snakker høyt om hva som ikke er bra i klubben. Selv om jeg mener at folk som ønsker Rekdals avgang må være rimlig tette i pappen! Men, de lager blest rundt et problem som alle er enige i: Vi taper poeng mot drittlag som legger seg bakpå på Ullevaal fordi vi ikke er hissige nok, og har for lite repertoar å spille på.

Rekdal + Drillo + Aabrekk = system, rutine og presisjon, men kanskje ikke så mye variasjon? Bohinen sier et annet sted på VPN at å spille mot etablert forsvar er en av VIFs svakheter. Ikke verst at det har gått inn hos han. Dette har vi som har stått litt høyere og bedre plassert enn folket på benken sett i flere år, så det er jo på tide at de ser det fra benken også... Da er det jo kanskje håp om at noen i trenerteamet begynner å legge en plan for hvordan etablert forsvar skal rundlures, tas på senga og overraskes av et spillende fotballag med flere ess i ermet...

UTEN at det skal behøve å gå på bekostning av de defensive styrkene i laget.

Comment

Sitat: Den søn, 16 april 2006 23:24 skrev hmchrist:

> Sitat: Den søn, 16 april 2006 18:46 skrev Teern:

>

> > At Kjell G hyler på Rekdal sin avgang er jo ikke noe nytt.

>

> Mulig det, men han gjør jo ikke det i dette innlegget? Kanskje du leser det mellom linjene, men poenget med denne tråden var vel å gi VPN kred for å heve supporterskarens kritiske røst igjen.

> Klanen og VPN har blitt så glade i klubben sin etter medaljer og medvind at ingen lenger tørr å bjeffe av frykt for å virke kravstore.

> Men, artikkelen på VPN er helt knall, og om Kjell G hyler på Rekdals avgang til han blir blå i trynet er det helt flott for meg.

> Jeg er drittlei av "støtt-laget-blindt-mentaliteten" til enkelte, og digger at folk snakker høyt om hva som ikke er bra i klubben. Selv om jeg mener at folk som ønsker Rekdals avgang må være rimlig tette i pappen! Men, de lager blest rundt et problem som alle er enige i: Vi taper poeng mot drittlag som legger seg bakpå på Ullevaal fordi vi ikke er hissige nok, og har for lite repertoar å spille på.

> Rekdal + Drillo + Aabrekk = system, rutine og presisjon, men kanskje ikke så mye variasjon? Bohinen sier et annet sted på VPN at å spille mot etablert forsvar er en av VIFs svakheter. Ikke verst at det har gått inn hos han. Dette har vi som har stått litt høyere og bedre plassert enn folket på benken sett i flere år, så det er jo på tide at de ser det fra benken også... Da er det jo kanskje håp om at noen i trenerteamet begynner å legge en plan for hvordan etablert forsvar skal rundlures, tas på senga og overraskes av et spillende fotballag med flere ess i ermet...

> UTEN at det skal behøve å gå på bekostning av de defensive styrkene i laget.

------------

Så du tror virkelig at det bare er oss på tribunen og Bohinen som har sett dette problemet? Du mener at flere tusen mann på tribunen har sett det, men ikke Rekdal og hans team??

Er nok ganske overbevist om at hvis noen har sett det så er det Rekdal, og de jobber nok kontinuerlig med problemet. Fotball er lett i teorien, men og få det ut i praksis er det vanskelige her. Er det kanskje bare så enkelt som å sende deg og Kjell G opp på feltet på Valhall et par uker å fortelle de hvordan problemet skal løses??

Jeg også savner helt klart et Enga som feier over all motstand med glimrende angrep,overkjørsel av motstanderen i 90 minutter og skudd i krysset i hver kamp. Saken er bare at så enkelt er det ikke.

Comment

Jeg må bare få presisere at jeg er enig i mye av det som står i den nevnte artikkelen på VPN. Jeg er også ganske sikker på at Kjell G i sine artikler bare har ett mål for øyet, nemlig at vi skal bli bedre på alle områder. Han som vi fleste andre er opptatt av underholdning som igjen vil føre til at folk går mann av huse for å se klubben vår.

Det er jeg helt enig med dere i, men jeg tror kanskje ikke vi er helt enig om veien til og nå dette målet.

Comment

Med den hjemmesiden klubben har prestert å lage til seg selv, gir de jo rett å slett fra seg førstevalget til VPN.

Noe som ikke gjør noen verdens ting.
                              #Jeg hater Lyn

»thedeeq.com

Comment

Working...
                              X