Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vi kan møte storlag i 1. runde

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vi kan møte storlag i 1. runde

Kanskje litt tidlig å starte en tråd om 1. runde i UEFA-cupen. Men jeg er overbevist om at vi slår ut Ekranas. Da er det 80 lag som skal spille 1. runde av UEFA-cupen, hvor de 40 vinnerne går til gruppespillet. Vi kan møte noen storlag i 1. runde, men det beste ville vært å få en overkommelig motstander slik at vi fikk 4 kamper i gruppespillet senere i høst.

Vi kan møte bl.a Bayern Munchen, Nurnberg, Tottenham, Everton, Blackburn, Fiorentina, Villarreal, Bordeaux, Zenit St. Petersburg og Galatasaray.

Re: Vi kan møte storlag i 1. runde

Håper på tottenham eller everton
    Vå'lenga ultra

Comment

Sitat: Den ons, 15 august 2007 01:34 skrev Blør For Enga:

> Håper på tottenham eller everton

En ting jeg er usikker på, som sikkert noen andre vet svaret på, er om det er regionale inndelinger også i 1. ordinære runde? I kvallikken er vel Europa inndelt i 3 regioner? og vi er i den nordlige, derfor vi møter lag fra Baltikum og ikke Balkan f.eks.

Comment

Sitat: Den ons, 15 august 2007 09:37 skrev Pondus:

> Sitat: Den ons, 15 august 2007 01:34 skrev Blør For Enga:

>

> > Håper på tottenham eller everton

>

> En ting jeg er usikker på, som sikkert noen andre vet svaret på, er om det er regionale inndelinger også i 1. ordinære runde? I kvallikken er vel Europa inndelt i 3 regioner? og vi er i den nordlige, derfor vi møter lag fra Baltikum og ikke Balkan f.eks.

Det trekkes i 1. ordinære runde. Så siden vi er useedet kan vi møte alle de som er seedet. Uansett om de er fra Serbia, eller England.

Comment

Hvis vi går videre...

...håper jeg på en overkommelig motstander slik at vi

kan møte 2-3 storlag i gruppespillet. Det hadde vært gøy.
          Man må delta for å vinne

Comment

For ordens skyld: Før trekkningen deles lagene inn i grupper, som det så trekkes mellom. Hvordan disse gruppene settes opp har ikke UEFA sagt, men det er mye som tyder på at de er basert på klubbenes individuelle ranking, for så å justeres i forhold til nasjon etc (for å unngå at to lag fra samma land møtes i første runde).

Les mer om hele prosessen (egentlig alt om UEFA-cupen (og CL)) her:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/

Comment

Jeg har intet ønske om å møte hverken de dårligste eller de beste storlagene i 1.runde.

Det er Vålerenga vi snakker om her, så jeg har liten tro på at å møte et anttatt "svakt" lag er noen fordel.

Å møte et av de beste sier seg selv at kommer til å gå galt.

Nei, gi meg et lag midt på treet som er bedre enn oss, men ikke mye.

Da blir det seier og liv i leieren skal jeg fortelle dere.

Men dette var en enormt åpen dør å sparke inn..

Spill til dommern blåser daaaaa!!!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.

Comment

Hvis Kassies gjetninger om hvordan trekningen til første runde foretas er riktig, er følgende mulige motstandere for oss dersom vi slår Ekranes og går videre:

AZ Alkmaar, Nederland, Ranking: 63.995

Lokomotiv Moskva, Russland, Ranking: 38.920

Blackburn Rovers, England, Ranking 36.618

Spartak Moskva, Russland, Ranking 27.920 (evnt. Celtic - Skottland hvis de slår Spartak i denne kvalik.runden)

Everton, England, Ranking 24.618

Mye hvis her, såklart, men moro lell

Comment

Sitat: Den fre, 17 august 2007 15:37 skrev Straffekonk:

> Hvis Kassies gjetninger om hvordan trekningen til første runde foretas er riktig, er følgende mulige motstandere for oss dersom vi slår Ekranes og går videre:

>

> AZ Alkmaar, Nederland, Ranking: 63.995

> Lokomotiv Moskva, Russland, Ranking: 38.920

> Blackburn Rovers, England, Ranking 36.618

> Spartak Moskva, Russland, Ranking 27.920 (evnt. Celtic - Skottland hvis de slår Spartak i denne kvalik.runden)

> Everton, England, Ranking 24.618

>

> Mye hvis her, såklart, men moro lell

>

>

>

Hadde blitt kult med en Englands-tur!

Comment

Hadde vært kult ja, men jeg tror vi blir slått på huet og ræva ut. Everton f.eks. er ikke så dårlig som rankingen sier.

Blackburn hjemme kunne jo solgt noen ekstra billetter bare pga Gamst.

Comment

Sitat: Den fre, 17 august 2007 21:57 skrev Muppetkokken:

> Hadde vært kult ja, men jeg tror vi blir slått på huet og ræva ut. Everton f.eks. er ikke så dårlig som rankingen sier.

>

> Blackburn hjemme kunne jo solgt noen ekstra billetter bare pga Gamst.

Jeg f.eks hadde dratt utelukkende pga Gamst.
                      Spill til dommern blåser daaaaa!!!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.

Comment

Sitat: Den fre, 17 august 2007 21:57 skrev Muppetkokken:

> Hadde vært kult ja, men jeg tror vi blir slått på huet og ræva ut. Everton f.eks. er ikke så dårlig som rankingen sier.

>

> Blackburn hjemme kunne jo solgt noen ekstra billetter bare pga Gamst.

Av de 5-6 lagene som Straffekonk nevnte, så er det vel egentlig bare AZ Alkmaar jeg tror vi har sjans mot. De andre lagene må vi

vel spille over evne for å ta.

Kjenner en som er både Spurs og Enga-tilhenger. Tror han vil få et SERIØST dilemma hvis vi trekker Spurs.

Comment

> Av de 5-6 lagene som Straffekonk nevnte, så er det vel egentlig bare AZ Alkmaar jeg tror vi har sjans mot. De andre lagene må vi vel spille over evne for å ta.

Hvorfor? Fordi du ikke har hørt om dem? Er en grunn til at dem har _en del_ flere poeng enn de øvrige lagene for å si det sånn.

Comment

Sitat: Den lør, 18 august 2007 13:17 skrev FrankO:

> > Av de 5-6 lagene som Straffekonk nevnte, så er det vel egentlig bare AZ Alkmaar jeg tror vi har sjans mot. De andre lagene må vi vel spille over evne for å ta.

>

>

> Hvorfor? Fordi du ikke har hørt om dem? Er en grunn til at dem har _en del_ flere poeng enn de øvrige lagene for å si det sånn.

Er ikke det som er grunnen nei. Selv om AZ har størst koeffisient av de alle, føler jeg at det er et lag vi *KAN*

slå ut. Mens russerne og britene har jeg null forventninger til at vi kan ta.

Men såvidt jeg vet så er ikke de lagene bekreftet ennå som mulige motstandere, så jeg skal holde kjeft til dette faktisk skjer.

Comment

Sitat: Den lør, 18 august 2007 14:42 skrev dreadedbyfew:

> Men såvidt jeg vet så er ikke de lagene bekreftet ennå som mulige motstandere, så jeg skal holde kjeft til dette faktisk skjer.

>

Vi er vel ikke bekreftet videre, vi heller så...

Comment

Working...
                              X