Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

hvor mye penger kan vi tjene?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hvor mye penger kan vi tjene?

UEFA cup eventyret kan vel bringe inn litt cash....
    [url]http://www.aheadnetworks.com/users/michaelm/mybike.jpg[/url]

Re: hvor mye penger kan vi tjene?

Sitat: Den tor, 30 august 2007 21:52 skrev NY_SPISS_JATAKK:

> UEFA cup eventyret kan vel bringe inn litt cash....

Rønsen som kommenterte kampen på nettet sa det ble halvparten av det RBK tjener på CL. De kan tjene 90-100 mill. Tror Rønsen tar grundig feil. Vi må først klare 1. runde, da får vi to hjemmekamper til. Man får ikke så mye for selve deltagelsen etter det jeg vet, man får et tilskudd fra UEFA. Men det er klart at man kan tjene penger på tv-rettigheter, men dem er det UEFA som styrer. Så kan man jo også håpe på 3 x 18000 tilskuere, det blir det nok penger av. Med avansement og attraktive motstandere tipper jeg vi kan tjene 15-25 mill.

Comment

Jeg tror det er snakk om halvparten av det RBK tjener på å kvalifisere seg for Champions League (45 mill). Resten tjener de på billettinntekter, TV-inntekter for Skandinavia osv.

Og halvparten av 45 mill er vel dersom vi kommer til gruppespillet.

Comment

Jeg håper intenst Rønsen ikke har noe med økonomistyring å gjøre. Det er lite eller ingen pengepremier i UEFA-cupen. TV-rettighetene selger vi selv og tjener det vi får inn (om det ikke er nye regler de siste 2-3 årene). Billettinntektene er våre. Det betyr mye mindre penger i kassa enn i CL.

Trekker vi attraktive lag kan vi tjene noen mill (var det ikke 5-6 millioner kampen mot Newcastle var verdt ifølge Siem dengang da?). Det er heller ikke mer enn to hjemmekamper i gruppespillet.

Trekker vi Hapoel først, karrer oss videre og får hjemekamper mot Alkmaar og Dynamo Bukuresti er det ingen som ler på vei til banken... Hvis vi trekker Austria og karrer oss videre, og vi møter Bayern og Blackburn hjemme er det plutselig en god slump mer penger å hente. Men 45 mill, da skal det myyye til. Uten at jeg vet hva TV-rettigheter går for, sant nok.
        Every great man nowadays has his disciples, and it is always Judas who writes his biography. -Oscar Wilde

Comment

TV-rettigheter til evt hjemmematch for store lag kan alltids selges for en god penge.

Men først må vi komme dit.

Comment

Sitat: Den tor, 30 august 2007 23:41 skrev oyvin:

>> Trekker vi Hapoel først, karrer oss videre og får hjemekamper mot Alkmaar og Dynamo Bukuresti er det ingen som ler på vei til banken... Hvis vi trekker Austria og karrer oss videre, og vi møter Bayern og Blackburn hjemme er det plutselig en god slump mer penger å hente. Men 45 mill, da skal det myyye til. Uten at jeg vet hva TV-rettigheter går for, sant nok.

Slik det ble gjort sist vi var i denne situasjonen var at TV-rettighetene var solgt for en OK pris (et sted mellom "Dinamo Bucuresti-pris" og "Bayern München-pris") til en tysk TV-formidler. Når så motstanderen ble trukket, så solgte formidleren sendingen videre til både norsk og utenlandsk TV. Jeg regner med at det allerede har vært kontakter i så henseende både ifht. første runde og evt. gruppespill.

Comment

Working...
            X