Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Joshua King til ManU

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Joshua King til ManU

Satte kaffen i halsen i dag når jeg leste dette. Kjenner jeg blir relativt provosert. Det virker som UEFA kravet til at klubbene må skaffe til veie et antall spillere fra egne talentsatsning faktisk virker mot sin hensikt. Jeg trodde bakgrunnen for dette var at man skulle tvinge storklubbene til å stase ungt og hovedsakelig i sine nærområder, for å motvirke den kjøpskarusellen som er helt ute av kontroll. Men dersom realiteten er at man støvsuger talentfulle spillere fra hele verden og henter de vederlagsfritt som 13-15 åringer så er det helt på trynet. Har hatt gleden av å se nevnte spiler i en del kamper og det er ingen tvil om at han er en særdeles begavet fotballspiller, så å miste han til manu uten å hatt noen glede av han i Vålerenga er rett og slett bare trist. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette? Tenker på at vi jo har en del andre talenter på juniorsiden som jeg tenker kan være interessante for andre litt mindre klubber som Harmeet, Dennis, Adnan og Amin osv..
    En liberalist er en som hele tiden vil gjøre som han vil, helt til noen gjør som de vil og det går ut over ham....

Re: Joshua King til ManU

Tror det er sånn at spillere som har vært i juniorsystemet i fire år regnes som egenavla spillere. Det kommer til å bli mye mer av dette.

Comment

Hvor er det dette står? Hvis det stemmer, utrolig kjipt, og veldig overraskende.

Comment

Ikke minst dumt av Joshua selv som får reservelagsmatching og i tillegg har blitt tilbudt kontrakt med Vålerenga.

Når det er sagt er nok Man Utd. en relativt trygg klubb å reise til. Han har en annen norsk unggutt i klubben og Solskjær vil sikkert ha noe innflytelse på tiden der.

Jeg tror allikevel dette er for tidlig. Joshua kan bli vanvittig god, men kanskje er det riktigere å reise om et par år. Når det er sagt er det viktig å se på helheten. Hva er det som gjør at Joshua King tror han vil utvikle seg mer i England. Det er ikke opplest og vedtatt at det er det beste.

Er det slik at juniorsatsingen til Vålerenga på et tidspunkt stagnerer slik at utviklingen ikke går videre. Ser med en anelse uro at flere juniorspillere sliter med å komme steget videre. Samtidig har mange vært uheldige med utviklingen. Fellah er en spiller som vil komme sterkt tilbake. Roberts derimot må faktisk ta et nytt steg nå og han er i en alder det ikke nytter å sluntre unna eller velge halvveis løsninger.

Jeg håper gutta innser dette og trener, trener, trener.
        Man må delta for å vinne

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 13:35 skrev VIFpatriot:

> Hvor er det dette står? Hvis det stemmer, utrolig kjipt, og veldig overraskende.

>

>

Papirutgaven til Aftenposten idag!

Comment

Overreaskende er det vel ikke.

Personlig hørte jeg om denne overgangen i februar/mars.

Han var på et opphold hos Man U i vinter, og de var ganse klare allerede da at han skulle hentes.

Synd, men sånn er fotballen blitt...
            Enga på topp!

Comment

kjenner Joshua ganske godt, og han har vel hinta til dette ganske lenge. har selv rådet han til å bli, men tror ikke jeg hadde avslått et tilbud fra verdens beste fotballag jeg heller..
              Trommer er for bønder!!

Comment

Synd for oss, bra for han. Jeg ville ikke rådet han til å bli, det synes jeg ville vært umoralsk av to grunner.

For det første fordi jeg har vikariende motiver med tanke på at jeg ønsker det beste for Enga, og fordi jeg er overbevist om at han vil få en mye, mye, mye bedre fotballmessig utdannelse i apparatet til ManU.

Så lenge du er innstilt på det er det faktisk ikke feil å dra ut tidlig. Se på John Arne Riise, som spilte fast på seriemesterlaget til Monaco i en alder av 17 sammen med Bartez, Trezeguet, Henry, Thuram og mange andre.

Sykt nok ble han ikke omtalt i pressen her før han gikk til England, forøvrig.

Comment

Siste innlegg tiltredes.

Manu har et større budsjett på ungdomsakademiet sitt enn en TL-klubb har totalt. Han vil få tilgang til fasciliteter og et trenerapparat som er helt suverent.

Selvfølgelig er det trist at et stort talent forsvinner fra klubben, men så lenge det er til Manu er det ok for min del. Hadde han derimot gått til Lyn, da.....

Sånn generellt er jeg også smått lei av at mange trenere og andre eksperter i Norge mener at vi er så fantastiske på talentutvikling - vi er ikke det. Beviset på det er vel at det de siste 20 årene kun er 4-5 spillere som kan sies å ha hatt stor suksesser utlandet. Resten har i beste fall vært stallfyll.

Et annet godt eksempel er at utenlandske lag som kommer til Norway Cup stort sett herjer som de vil.

Lykke til Joshua, og skulle du bli veiet og funnet for lett om 3-4 år så er du velkommen tilbake!

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 13:31 skrev pedtom:

> Satte kaffen i halsen i dag når jeg leste dette. Kjenner jeg blir relativt provosert. Det virker som UEFA kravet til at klubbene må skaffe til veie et antall spillere fra egne talentsatsning faktisk virker mot sin hensikt. Jeg trodde bakgrunnen for dette var at man skulle tvinge storklubbene til å stase ungt og hovedsakelig i sine nærområder, for å motvirke den kjøpskarusellen som er helt ute av kontroll. Men dersom realiteten er at man støvsuger talentfulle spillere fra hele verden og henter de vederlagsfritt som 13-15 åringer så er det helt på trynet. Har hatt gleden av å se nevnte spiler i en del kamper og det er ingen tvil om at han er en særdeles begavet fotballspiller, så å miste han til manu uten å hatt noen glede av han i Vålerenga er rett og slett bare trist. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette? Tenker på at vi jo har en del andre talenter på juniorsiden som jeg tenker kan være interessante for andre litt mindre klubber som Harmeet, Dennis, Adnan og Amin osv..

---

Artig variant. Når Glenn Roberts dro til Chelsea reiste teltet seg og alle var glade. Men når store stygge "ManU" er ute og ser på talenter så er det største undergangen..Jævla bønder.

Personling så håper jeg Joshua kan berike min favorittklubb Vålenga. Men lei av BoingMichaelOwenScousesmongiser tar til ordet pga sin Liverpooltrang..Feckoff..Det sier jeg til Unitedfolk også. Jeg elsker United men ikke foran klubben min Vålenga!

*****KREPP ARMY*****
                    DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                    Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:23 skrev Dorian Stefan:

> Sitat: Den lør, 15 september 2007 13:31 skrev pedtom:

>

> > Satte kaffen i halsen i dag når jeg leste dette. Kjenner jeg blir relativt provosert. Det virker som UEFA kravet til at klubbene må skaffe til veie et antall spillere fra egne talentsatsning faktisk virker mot sin hensikt. Jeg trodde bakgrunnen for dette var at man skulle tvinge storklubbene til å stase ungt og hovedsakelig i sine nærområder, for å motvirke den kjøpskarusellen som er helt ute av kontroll. Men dersom realiteten er at man støvsuger talentfulle spillere fra hele verden og henter de vederlagsfritt som 13-15 åringer så er det helt på trynet. Har hatt gleden av å se nevnte spiler i en del kamper og det er ingen tvil om at han er en særdeles begavet fotballspiller, så å miste han til manu uten å hatt noen glede av han i Vålerenga er rett og slett bare trist. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette? Tenker på at vi jo har en del andre talenter på juniorsiden som jeg tenker kan være interessante for andre litt mindre klubber som Harmeet, Dennis, Adnan og Amin osv..

>

> ---

>

> Artig variant. Når Glenn Roberts dro til Chelsea reiste teltet seg og alle var glade. Men når store stygge "ManU" er ute og ser på talenter så er det største undergangen..Jævla bønder.

> Personling så håper jeg Joshua kan berike min favorittklubb Vålenga. Men lei av BoingMichaelOwenScousesmongiser tar til ordet pga sin Liverpooltrang..Feckoff..Det sier jeg til Unitedfolk også. Jeg elsker United men ikke foran klubben min Vålenga!

>

Så er det en stor forskjell mellom og prøvespille å signere en kontrakt. Han trente jo med manu i vinter, ingen sa noe. glenn trente med chelsea, ingen sa noe. hadde han signert hadde det vell blitt en diskusjon hadde det ikke? ser du forskjellen?

Og til deg som sa at. ja, ja, han valgte ihvertfall verdens beste klubb så må jeg si du har en bra ironi

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:42 skrev Den12Mann:

> Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:23 skrev Dorian Stefan:

>

> > Sitat: Den lør, 15 september 2007 13:31 skrev pedtom:

> >

> > > Satte kaffen i halsen i dag når jeg leste dette. Kjenner jeg blir relativt provosert. Det virker som UEFA kravet til at klubbene må skaffe til veie et antall spillere fra egne talentsatsning faktisk virker mot sin hensikt. Jeg trodde bakgrunnen for dette var at man skulle tvinge storklubbene til å stase ungt og hovedsakelig i sine nærområder, for å motvirke den kjøpskarusellen som er helt ute av kontroll. Men dersom realiteten er at man støvsuger talentfulle spillere fra hele verden og henter de vederlagsfritt som 13-15 åringer så er det helt på trynet. Har hatt gleden av å se nevnte spiler i en del kamper og det er ingen tvil om at han er en særdeles begavet fotballspiller, så å miste han til manu uten å hatt noen glede av han i Vålerenga er rett og slett bare trist. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette? Tenker på at vi jo har en del andre talenter på juniorsiden som jeg tenker kan være interessante for andre litt mindre klubber som Harmeet, Dennis, Adnan og Amin osv..

> >

> > ---

> >

> > Artig variant. Når Glenn Roberts dro til Chelsea reiste teltet seg og alle var glade. Men når store stygge "ManU" er ute og ser på talenter så er det største undergangen..Jævla bønder.

> > Personling så håper jeg Joshua kan berike min favorittklubb Vålenga. Men lei av BoingMichaelOwenScousesmongiser tar til ordet pga sin Liverpooltrang..Feckoff..Det sier jeg til Unitedfolk også. Jeg elsker United men ikke foran klubben min Vålenga!

> >

>

> Så er det en stor forskjell mellom og prøvespille å signere en kontrakt. Han trente jo med manu i vinter, ingen sa noe. glenn trente med chelsea, ingen sa noe. hadde han signert hadde det vell blitt en diskusjon hadde det ikke? ser du forskjellen?

> Og til deg som sa at. ja, ja, han valgte ihvertfall verdens beste klubb så må jeg si du har en bra ironi

---------------

Poenget er at flere nesten er stolte at Roberts skulle trene for Chelsea. Når King var funnet interesse av MUFC så går noen folk i flint. Personlig så går jeg i flint når gode spillere går fra min klubb Vålenga.

Blir nesten som en del Vålengafans er forbanna og hater Rbk fordi de er suksessfulle. Jeg hater ikke Rbk, hvorfor skulle jeg det? God fotballklubb men bryr meg ikke pøkken bortsett fra at de er gode i fotball.

Dorian Stefan

*****KREPP ARMY*****
                        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 19:04 skrev usbenga:

Sånn generellt er jeg også smått lei av at mange trenere og andre eksperter i Norge mener at vi er så fantastiske på talentutvikling - vi er ikke det. Beviset på det er vel at det de siste 20 årene kun er 4-5 spillere som kan sies å ha hatt stor suksesser utlandet. Resten har i beste fall vært stallfyll.

Og et bevis på at du ikke har fulgt med. Landslagene som spilte i 94 og 98 besto i aller høyeste grad av utenlandsproffer med suksess i utlandet. Hadde du sagt de siste 5 åra så kunne jeg vært enig.

"Et annet godt eksempel er at utenlandske lag som kommer til Norway Cup stort sett herjer som de vil."

Du følger ikke med her heller. De fleste utenalandske lag som kommer til Norway Cup er lag satt sammen av de beste spillerne i regioner/nasjoner. De spiller mot fjerdelaget til Kolbotn - ikke rart de går videre da, eller?

Hadde Oslo/Akershus satt sammen et lag, og sendt disse på barne- og ungdomsturneringer rundt om i verden, tror jeg de kunne gjort det rimelig greit.

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:54 skrev Dorian Stefan:

> Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:42 skrev Den12Mann:

>

> > Sitat: Den lør, 15 september 2007 21:23 skrev Dorian Stefan:

> >

> > > Sitat: Den lør, 15 september 2007 13:31 skrev pedtom:

> > >

> > > > Satte kaffen i halsen i dag når jeg leste dette. Kjenner jeg blir relativt provosert. Det virker som UEFA kravet til at klubbene må skaffe til veie et antall spillere fra egne talentsatsning faktisk virker mot sin hensikt. Jeg trodde bakgrunnen for dette var at man skulle tvinge storklubbene til å stase ungt og hovedsakelig i sine nærområder, for å motvirke den kjøpskarusellen som er helt ute av kontroll. Men dersom realiteten er at man støvsuger talentfulle spillere fra hele verden og henter de vederlagsfritt som 13-15 åringer så er det helt på trynet. Har hatt gleden av å se nevnte spiler i en del kamper og det er ingen tvil om at han er en særdeles begavet fotballspiller, så å miste han til manu uten å hatt noen glede av han i Vålerenga er rett og slett bare trist. Er det noe man kan gjøre for å motvirke dette? Tenker på at vi jo har en del andre talenter på juniorsiden som jeg tenker kan være interessante for andre litt mindre klubber som Harmeet, Dennis, Adnan og Amin osv..

> > >

> > > ---

> > >

> > > Artig variant. Når Glenn Roberts dro til Chelsea reiste teltet seg og alle var glade. Men når store stygge "ManU" er ute og ser på talenter så er det største undergangen..Jævla bønder.

> > > Personling så håper jeg Joshua kan berike min favorittklubb Vålenga. Men lei av BoingMichaelOwenScousesmongiser tar til ordet pga sin Liverpooltrang..Feckoff..Det sier jeg til Unitedfolk også. Jeg elsker United men ikke foran klubben min Vålenga!

> > >

> >

> > Så er det en stor forskjell mellom og prøvespille å signere en kontrakt. Han trente jo med manu i vinter, ingen sa noe. glenn trente med chelsea, ingen sa noe. hadde han signert hadde det vell blitt en diskusjon hadde det ikke? ser du forskjellen?

> > Og til deg som sa at. ja, ja, han valgte ihvertfall verdens beste klubb så må jeg si du har en bra ironi

>

>

> ---------------

>

> Poenget er at flere nesten er stolte at Roberts skulle trene for Chelsea. Når King var funnet interesse av MUFC så går noen folk i flint. Personlig så går jeg i flint når gode spillere går fra min klubb Vålenga.

>

> Blir nesten som en del Vålengafans er forbanna og hater Rbk fordi de er suksessfulle. Jeg hater ikke Rbk, hvorfor skulle jeg det? God fotballklubb men bryr meg ikke pøkken bortsett fra at de er gode i fotball.

>

> Dorian Stefan

>

Enig med deg der. Men en så god spiller hadde nok dratt en eller annen gang. du får bare være glad for at det er ditt lag han gikk til. begge mine lag deler hjerte like høyt. Men jeg hadde ikke likt at en spiller fra en av klubbene mine hadde gått over til den andre, så lenge det ikke hadde vært en benksliter på arsenal som aldri hadde fått spille som hadde vært drit god i enga Alltid dritt når en spiller forsvinner fra klubben

Comment

Sitat: Den lør, 15 september 2007 16:54 skrev skog:

> Synd for oss, bra for han. Jeg ville ikke rådet han til å bli, det synes jeg ville vært umoralsk av to grunner.

>

> For det første fordi jeg har vikariende motiver med tanke på at jeg ønsker det beste for Enga, og fordi jeg er overbevist om at han vil få en mye, mye, mye bedre fotballmessig utdannelse i apparatet til ManU.

>

> Så lenge du er innstilt på det er det faktisk ikke feil å dra ut tidlig. Se på John Arne Riise, som spilte fast på seriemesterlaget til Monaco i en alder av 17 sammen med Bartez, Trezeguet, Henry, Thuram og mange andre.

>

> Sykt nok ble han ikke omtalt i pressen her før han gikk til England, forøvrig.

-------

Hvis du mener at Riise ikke fikk presseomtale mens han var i Monaco kan du ikke ha åpnet mange aviser på den tiden. Han var stadig omtalt i diverse tv innslag den gang også.

Selvfølgelig fikk han mer plass i pressen når han gikk til England, det skal jeg gi deg rett i.

Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Working...
                              X