Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ranheim - Vålerenga, søndag 12. mai kl. 18:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Straffen var klar. Kan hende jeg hadde ment noe annen om vi tapte 1-0.. Knallkamp. Dette ser bra ut!
    Blått og godt nyttår!

Comment

• Originally posted by jimmern View Post
      Straffen var klar. Kan hende jeg hadde ment noe annen om vi tapte 1-0.. Knallkamp. Dette ser bra ut!
      Jeg er ikke enig ass. Den er møkkbillig!
      Ok, dust å gi knølen en sjans til å kaste seg i bakken. Særlig npt ballen var på vei ut og det var ganske ufarlig, men det blåses ikke straffe på sånne til vanlig.
      At vi slapp en den i første er jeg mer happy for. Den så tvilsom ut...

Comment

• Vega, klasse! Ejuke begynner å
        bli den slepne diamanten alle visste han kunne bli. Shala kriger som bare f. Syntes også Lekven fortjener skryt etter gårsdagen.

Comment

• Originally posted by way_ View Post
          Alltid gøy å score når det er analtog!
          Vi var på vei bort fra mål, så var nesten ingen som så goalen.

Comment

• Hvor lenge blir Ejuke i klubben om han fortsetter pisse på motstanderne på den måten der match etter match?
            - Ære Være

Comment

• Jeg er fremdeles lamslått etter kampen igår. Maken til andreomgang har jeg nesten aldri sett. Resultatet er selvsagt litt flatterende, men sånn er det jo innimellom når målene først kommer og noen virkelig har dagen.
              Men bak resultatet ligger det også mye snacks:
              Defensivt har vi virkelig FULL kontroll. Ranheim, som slo Brann (#6) og knuste Viking (#7) med en 5-2 seier, får ikke utrettet "noenting" offensivt.
              Vi er tålmodige, og veldig effektive når sjansene byr seg.
              Vi presser de i alle ledd, og gutta viser så mye vilje og sprut, gir masse i hver eneste duell (ok, litt for mye når vi gir bort et helt unødvendig straffespark), og i løpet av andre omgang var Ranheim så slitne at de ikke hadde mulighet til å følge det raske og fremoverrettede spillet vårt, og de dro på seg 3 gule kort fordi de kom for sent gang på gang.
              Midtbanen vår fungerte til de grader bedre med Shala og Lekven enn med Abu på banen, selv om det skal sies at også Abu kunne ha gjort en bra jobb her; De gjorde det litt lett for oss gjennom å skulle ha nesten alle baller innom Reginiussen, så det var ikke så vanskelig å lese de. Men Shala var der, og Lekven, og gjorde jobben utmerket.
              Det var viktig for Matti å få et mål igjen, og Vega + Ejuke er jo bare deilige å se på begge to. Ejuke har virkelig løsna, og Vegas mål er det høy klasse over, de er ikke akkurat ferdigscora! Så viktig å få Vega igang! Når Shala, Vega og Ejuke alle er "PÅ" har vi en "midtbane" som hele tippeligaen bør ha respekt for!

Når det gjelder Azemi, så ser jeg innsatsen, men jeg ser ikke sluttproduktet: Det han gjør fører ikke til noe, skaper ingenting, og han setter ikke sjansene han kommer til. Han KAN ha en plass på dette laget om vi spiller mot noen som gir oss masse bakrom å løpe i, men det er vanskelig å forsvare når han ikke setter sjansene han får. Han gjør en jobb i defensivt press, han gidder og orker å plage motstandere i oppspillfasen, og her er han bedre og raskere enn f.eks Matti. Dette er nok viktigere mot lag som Brann, Molde og RBK som gjerne vil spille seg ut, og som etterlate mer bakrom, enn mot Ranheim, så jeg mener han kanskje brukes litt feil. Men nettopp dette med at lag stort sett står lavt når de møter oss gjør at han er lite anvendelig for oss. Han fungerte mye bedre når han var i Bodø Glimt, der lagene de møtte ofte sto høyere og det var mer bakrom.

Og endelig, en borteseier! Det tok sin tid, men er så viktig! Klarer vi å vinne hjemme på 16. Mai mot Godset nå, så er jeg temmelig sikker på at vi ligger på medaljeplass når vi har spillt 30% av kampene! Ja, det er tidlig! Men ikke si at det ikke betyr noe, for det gjør det! Det at Ronny og gutta får arbeidsro, det at man slipper å kikke seg over skulderen, det å slippe negativ spiral i starten av sesongen er verdt mye utover, også i rene poeng.

Ære være! Alle gutta!
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

• Når scoret Enga 5 mål i en omgang sist? Og ikke minst når gjorde vi det borte? Noen med oversikt over sånn statistikk her? I april i fjor scoret vi 4 borte mot Start i andre omgang (1-6). I juni 2017 ble det 4 mål borte mot Tromsø i første omgang (2-4) og i oktober samme år ble det 4 mål borte mot Viking i første omgang (1-7).

Comment

Working...
                X