Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by g-maZta View Post
    Man får faktisk noen gode eliteseriespillere for 15 mill. Og gudene skal vite at vi trenger det.
    I fjor sommer hentet vi Abu og Israelsson. Begge sitter på benken i dag.
    Før sesongen i fjor hentet vi Sam J, Agyiri på lån, Adekugbe, Carvalho, Nouri og Peter Michael. Adekugbe leverer greit, Peter Michael er skadet og resten er vel borte alt.
    Sommeren 2017 hentet vi Adam Larsen og Azemi.
    De vi hentet før sesongen i år har vel også vært litt blanda drops.

Hvis vi er snille og sier at av de spillerne vi har hentet i de tre foregående overgangsvinduene så har tre stykker slått til og er her fortsatt. Tenker da på Larsen, Abu og Adekugbe. Resten er enten borte eller sitter på benken. Sam J og Carvalho leverte jo i fjor da, det skal sies. Azemi spiller jo litt nå da, men etter to år i klubben har han fortsatt ikke scoret. Da unngår han å kalles en suksess når man er hentet som spiss.

Så vi har et lite stykke igjen til å leve opp til visjonen om å bli best i Norden på spillerlogistikk.

Comment

• 15 millioner for Ejuke må være absolutt minimum, potensialet tatt i betraktning. Bør over 20 for at jeg er godt fornøyd.

Comment

• Dette vinduet skal bli ganske interessant. De hentet hjem Grødem med begrunnelse at de trengte «flere på trening». Går det 3 - minst - spillere ut bør det komme minst samme antall tilbake. Med Nouri tilbake og eventuelt Juarez ut så spørs det hva som skjer med Borchrevink. Hvis han går på utlån igjen sammen med Grødem (begge er langt unna spilletid) bør vi få inn endel spillere i dette vinduet. Vi har jo også spillere som kanskje koster endel (feks Israelsson) som virker langt unna spilletid. Og ett par stk som vi vel har konstantert ikke holder ES nivå. Så er spørsmålet om laget som sådan tåler mange utskiftninger eller om Deila må kjøre dagens lag - i all hovedsak - videre ut sesongen. Peter Michael er vel snart tilbake men blir nok mest back-up i høst. Så det trengs minst 3 gode spillere inn... Det er ihvertfall lov å håpe.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
          15 millioner for Ejuke må være absolutt minimum, potensialet tatt i betraktning. Bør over 20 for at jeg er godt fornøyd.
          Hvis vi hadde hatt is i magen og hatt han ut sesongen så tror jeg bare det øker salgsverdien hans med minst 5 millioner. Han blir jo bedre og bedre i hver kamp. I motsetning til mange andre på laget..

Comment

• Originally posted by Pete View Post
            Peter Michael er vel snart tilbake men blir nok mest back-up i høst.
            Best case scenario kan Peter Michael være tilbake uti August. Mer trolig med September.

Comment

• Originally posted by hp29 View Post

Best case scenario kan Peter Michael være tilbake uti August. Mer trolig med September.
              Lei skade. Men selv om han hadde returnert 100% matchfit fra dag 1, så er han jo ikke en spiller som er et soleklart 1.valg på topp.

Sånn som Deila spiller, mener jeg en 4-4-2 er mer fornuftig. Matti med Bård ved siden av seg. Klassisk big man/little man oppsett. Å sette matti alene ser vi er bortimot meningsløst. Matti i 10'ern er en veldig dårlig løsning. En 10'er skal være et kreativt element. Det er ikke matti.

nei, det er mye som skurrer om dagen.

Comment

• Enig at vi for tiden kunne trengt to spisser, og ikke en som idag. Det er ingen av spissene våres som er gode nok til å spille alene dessverre. Men jeg er usikker på om sentral midtbanen vår er gode nok til å spille 442.

Comment

• Å regne med Peter Michael denne sesongen tror jeg ikke er noe vits. Han kan sikkert være med i noen kamptropper på slutten, men at han kan bidra noe særlig etter en sånn skade er ikke særlig sannsynlig. Det tar lang tid å trene seg opp igjen. Han trenger en skikkelig skadefri oppkjøring så kan han være med å kjempe om en plass i 11`ern.

Et par innhopp er kanskje sannsynlig mot slutten av høsten, men ikke så mye mer.

Comment

• Det hadde vært fint om Azemi forsvant så slipper vi å se han i 11`ern uke ut og uke inn uten at han klarer å score. Forhåpentligvis vil det bety at Matti kun spiller spiss også og ikke i 10èrn når Azemi er borte, men spørs om vi ikke bør få inn en spiss til selv om det ikke er særlig sannsynlig.

Comment

• Om vi selger Ejuke, kanskje vi kunne kjøpt Bamba? Han virker ikke å få det til i Brann og nå er han også vraket til troppen mot Molde: https://www.tv2.no/sport/10698143/

Han var jo god i KBK, men han kostet også Brann rundt 10 millioner og har kontrakt frem til 2021 med Brann, så billig blir det jo ikke.. Litt typisk at han hadde floppet hos oss også, er jo ofte sånn at spillere som har vært gode blir helt middelmådige med en gang de tar på seg den kongeblå drakten.

Comment

• Vi skal være JÆVLA fornøyd med azemi som backup. Etter min mening er han vår beste spiss på toppnivå.

Comment

• Bård Finne er kanskje løsningen på spiss problemet?

Comment

• Bård Finne på sitt beste er det. Tror han har vært skada og har trengt litt tid på å bli seg selv igjen. Tror også at Azemi på et eller annet tidspunkt vil begynne å putte mål igjen men da er han vel gjerne i en annen klubb.

Comment

• Originally posted by The Mayor View Post
                              Bård Finne på sitt beste er det. Tror han har vært skada og har trengt litt tid på å bli seg selv igjen. Tror også at Azemi på et eller annet tidspunkt vil begynne å putte mål igjen men da er han vel gjerne i en annen klubb.
                              Azemi har en god sesong i B/G å vise til. Ikke noe mer. Har aldri blitt imponert over det han har vist i VIF, og må si at jeg betviler at han har nivået inne. Mulig han trenger en ny start i en ny klubb. Det er ikke alltid det fungerer for en spiller i en klubb, men at det kan fungere i en annen.

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                                Vi skal være JÆVLA fornøyd med azemi som backup. Etter min mening er han vår beste spiss på toppnivå.
                                Tar gjerne litt av det du røyker takk.

Comment

Working...
                                X