Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by StenzEnga View Post
    Vi skal være JÆVLA fornøyd med azemi som backup. Etter min mening er han vår beste spiss på toppnivå.
    Er det deg, Fitim?
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Vi skal være JÆVLA fornøyd med azemi som backup. Etter min mening er han vår beste spiss på toppnivå.
      Ville ringt 113 asap.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
        Om vi selger Ejuke, kanskje vi kunne kjøpt Bamba? Han virker ikke å få det til i Brann og nå er han også vraket til troppen mot Molde: https://www.tv2.no/sport/10698143/

Han var jo god i KBK, men han kostet også Brann rundt 10 millioner og har kontrakt frem til 2021 med Brann, så billig blir det jo ikke.. Litt typisk at han hadde floppet hos oss også, er jo ofte sånn at spillere som har vært gode blir helt middelmådige med en gang de tar på seg den kongeblå drakten.
        Har i grunn ikke særlig tro på å hente spillere fra andre eliteserieklubber. Enten er det noe feil med dem som gjør at klubben deres vil bli kvitt dem, eller så er det alt for dyrt. Spillere uten kontrakt er unntatt da. Det kan fungere.

Så hent fra lavere divisjoner eller hent fra utlandet. Har vi 10 millioner å bruke på en spiss så får vi nok mer for pengene i utlandet.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Har i grunn ikke særlig tro på å hente spillere fra andre eliteserieklubber. Enten er det noe feil med dem som gjør at klubben deres vil bli kvitt dem, eller så er det alt for dyrt. Spillere uten kontrakt er unntatt da. Det kan fungere.

Så hent fra lavere divisjoner eller hent fra utlandet. Har vi 10 millioner å bruke på en spiss så får vi nok mer for pengene i utlandet.
          Finnes ingen garanti for at man får mer for pengene i utlandet, eller at man treffer på kjøpet.. Kan være like greit å hente en spiller man vet har prestert internt i ligaen og betale litt ekstra. Men dette tror jeg vi har diskutert mange ganger så er ikke vits å ta en ny runde.

Når det er sagt så er jeg ingen motstander av å se utenlands etter spillere eller trenere. Så lenge det har blitt gjort en god jobb med scouting. Det kan være litt større risiko når man ikke vet hva man får, men tror absolutt at det er mye bra å hente der ute.

Comment

Tar gjerne 10gram av det du røyker...

Comment

Finnes ingen garanti for at man får mer for pengene i utlandet, eller at man treffer på kjøpet.
              Det er det jo ikke i Norge heller. Lars Iver Strand ba meg hilse

Neida, det går fint å kjøpe spillere i Norge også. Men da må man ut med det det koster for å kjøpe en Normann eller Adegbenro. Og har vi sånne summer å handle for så tror jeg vi får vel så mye utenlands som i Norge. Men jeg snakker jo generelt da. Du finner sikkert gode enkelteksempler på kjøp internt i Norge som har fungert og kjøp fra utlandet som ikke har fungert.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er det jo ikke i Norge heller. Lars Iver Strand ba meg hilse

Neida, det går fint å kjøpe spillere i Norge også. Men da må man ut med det det koster for å kjøpe en Normann eller Adegbenro. Og har vi sånne summer å handle for så tror jeg vi får vel så mye utenlands som i Norge. Men jeg snakker jo generelt da. Du finner sikkert gode enkelteksempler på kjøp internt i Norge som har fungert og kjøp fra utlandet som ikke har fungert.
                Ja det er neppe noen fasit, det som er kunsten er vel å treffe på disse kjøpene.. Jeg støtter at vi kjøper prospekter som Ejuke for eksempel, men det man må ha i bakhodet er at det gjerne tar 3-4 år før man får skikkelig utbytte av det.

Ellers er jeg enig med deg i at det har blitt veldig dyrt å hente spillere under kontrakt internt i Norge. Det bør være mer å hente i utlandet så lenge man treffer på kjøpet..

Comment

• Kunne tenkt meg Henning Tonsberg Andresen på Skeid. Tror han kunne blitt veldig god i Enga.

Comment

• Originally posted by eskovd View Post
                    Kunne tenkt meg Henning Tonsberg Andresen på Skeid. Tror han kunne blitt veldig god i Enga.
                    Han spilte for VIF2 2016-17, og ble vel veid og funnet for lett til å ta steget opp til A-laget. Husker ham som ganske god, i likhet med veldig mange andre juniorspillere som i dag spiller overalt.

Comment

• Originally posted by eskovd View Post
                      Kunne tenkt meg Henning Tonsberg Andresen på Skeid. Tror han kunne blitt veldig god i Enga.
                      Hvor lenge er det siden han var her sist? 3 år? Han ble vel veid og funnet for lett da, men kanskje han er god nok nå?

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

Hvor lenge er det siden han var her sist? 3 år? Han ble vel veid og funnet for lett da, men kanskje han er god nok nå?
                        3 år, tipper jeg. En annen er Lars Olden Larsen, nå KFUM. Steingod midtbanespiller med nese for mål. Bytte med Azemi.....
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

• Vi er jo også flinke til å leie ut talentene til andre ES lag og 1. div. og det er lettere i Enga, enn om du spiller på Slitevik IL i 3. div

Comment

• Niklas Castro som erstatter for Ejuke kunne kanskje vært noe. Nå har han herjet for både KIL og Aafk etter at han dro fra oss. Jeg mener vi skulle ha en slags avtale om at vi kunne hente han tilbake?

Comment

Niklas Castro som erstatter for Ejuke kunne kanskje vært noe. Nå har han herjet for både KIL og Aafk etter at han dro fra oss. Jeg mener vi skulle ha en slags avtale om at vi kunne hente han tilbake?
                              Om det vare en avtale så kan den umulig være gyldig lenger, da han har byttet klubb.

Comment

Niklas Castro som erstatter for Ejuke kunne kanskje vært noe. Nå har han herjet for både KIL og Aafk etter at han dro fra oss. Jeg mener vi skulle ha en slags avtale om at vi kunne hente han tilbake?
                                Vil tippe vi fikk en forespørsel da Aafk kom på banen, men den avtalen er neppe videreført til en 3. klubb

Comment

Working...
                                X