Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De aller fleste juniorene som vi slipper har vel ikke akkurat noen kjempekarriere i fotballen. Det beste de kan håpe på er en 1. div klubb der de blir med på opprykk. Utenom det er det vel svært av alle de juniorene som spiller noe særlig på toppnivå?

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post

Vil tippe vi fikk en forespørsel da Aafk kom på banen, men den avtalen er neppe videreført til en 3. klubb
      Sant nok. Sånne avtaler er vel ikke særlig vanlige i Norge heller så vet ikke hvor reelt det var at vi i det hele tatt hadde en avtale.

Comment

• Originally posted by The Mayor View Post

Han spilte for VIF2 2016-17, og ble vel veid og funnet for lett til å ta steget opp til A-laget. Husker ham som ganske god, i likhet med veldig mange andre juniorspillere som i dag spiller overalt.
        Husker han veldig godt selv.
        Av alle juniorspillerne vi hadde det året, var det han jeg var mest skuffet over at vi lot gå.

En knallhard spiller som kan brukes både som stopper og back, og som er en typisk No bullshit-forsvarsspiller
        Føler forsåvidt at vi har grei dekning på de plassene. Men akkurat han vil jeg gjerne ha.

Comment

• Det kan bli et mer spennende vindu enn jeg først hadde trodd. Hvem skal ut og hva kommer inn? Hvem er mest sannsynlige salgsobjekter? I mine øyne er det Ejuke. I tillegg er Azemis sjanser snart brukt opp, Juarez skjønner jeg ikke helt hva vi skal med dersom Nouri kommer tilbake. Dersom Juarez blir så kommer Borchgrevink garantert til å gå på lån- eller blir solgt. Grødem har vært fraværende i kamptropp både for a-lag og b-lag i det siste. Han blir enten solgt eller lånt ut på nytt. Beholder vi Nakkim? Hva med Horn Myhre, det er enten utlån eller salg. Israelsson er vel også usikker. Men trenger vi flere enn Shala, Lekven og Abu? Hva kommer da inn? I mine øyne skulle vi gjerne hatt inn en ny spiss, selv om Bård har funnet formen. Vi trenger en til som er en målsnik. Forsvinner Ejuke blir Shala/Matti og dele 10ern? Vi trenger kanter med Bård som spiss og Ejuke ute. Vega aner jeg ingenting om men det virker dårlig på skadefronten. Så gjerne en kant inn (minst) og en stopper. Føler dessverre at Nakkim ikke helt holder ES nivå.

Keepere: Bra dekket med Klaesson, Haug og Adam
          Stoppere: Ok dekning med Bjørdal, Tollås og Ivan men skulle gjerne hatt en til.
          Backer: Bra (nok) dekket, Nouri, Juarez, Sam og Ivan (trenger vi flere?)
          Midtbane (6ere): Bra dekning med Shala, Lekven og Abu med Israelsson som back-up
          10er: Bra dekning med Shala og Matti
          Kanter: Tynn dekning selv om flere kan spille i denne rollen. Dønnum, Bård, Vega og Shala. Her mener jeg vi trenger noe ekstra
          Spiss: Tynt med Bård og Matti siden sistnevnte mest sannsynlig brukt i andre roller og Peter Michael som nok neppe er mer enn en innhopper i høst.

Hvem kan vi hente opp fra de yngre avdelinger? Tror ikke det så mange som er klare for a-lags spill. Verken Borchgrevink, Grødem eller Myhre kan leve med 10-15 mins innhopp i en og annen kamp. Så de må enten på lån eller selges. Problemet er vel at vi ikke får allverden for dem slik situasjonen er nå. Nakkim er vel også et spørsmål om vi henter en ny stopper. Men vi må beholde en stor nok tropp og spørsmålet er hvordan få til det. Kan vi ta med de yngre (som er ganske gode) til å være treningspartnere? Eller går Deila for "kontinuitet" igjen og holder på Azemi og Juarez? Uansett blir det endel bevegelse i dette vinduet og jeg håper på noen spillere inn som ikke er på nedadgående. Det er greit med rutine men akkurat nå har vi nok av det. Vi har ikke råd til å betale for gode rutinerte spillere så da får vi heller lete etter yngre spillere med utviklingspotensiale men som er "gamle nok" for Deila...

Egentlig føler jeg at klubben er ved korsvei nå, når man har gått bort fra bruke og gi yngre spillere sjanser og tillit. Det handles gammelt. Dønnum fikk sjansen fordi Vega er skadet og er en av våre beste. Klaesson (selv om grunnlaget er syltynt) virker ikke dårligere enn Adam. Hadde Borchgrevink fått samme antall sjanser som Juarez hadde han vært dårligere? Det samme gjelder Horn Myhre (han var meget bra i fjor høst men ble koblet helt ut allerede i oppkjøringen til sesongen - er det å gi de yngre sjanser?). Det er ikke lenger sånn at disse spillerne "gidder" å sitte på benken til VIF, så attraktiv er dessverre ikke klubben. Vi har en fantastisk yngre avdeling men da må de se at de får muligheten selv uten skader og karantene. Og som flere er inne på, de må utvikle seg. Men for å gjøre det så må de spille kamper over 3 div (kanskje også 2 div).

Er derfor veldig spent foran vinduet. Som vanlig er det stille på Valle mens andre klubber allerede er ute og snakker. Vi har sikkert et og annet på gang men det er godt skjult for menigheten her inne om ikke annet. Lov å være litt optimist om at det kommer inn minst 2 meget gode spillere i riktig posisjon, da kan dette bli bra.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
            Det kan bli et mer spennende vindu enn jeg først hadde trodd. Hvem skal ut og hva kommer inn? Hvem er mest sannsynlige salgsobjekter? I mine øyne er det Ejuke. I tillegg er Azemis sjanser snart brukt opp, Juarez skjønner jeg ikke helt hva vi skal med dersom Nouri kommer tilbake. Dersom Juarez blir så kommer Borchgrevink garantert til å gå på lån- eller blir solgt. Grødem har vært fraværende i kamptropp både for a-lag og b-lag i det siste. Han blir enten solgt eller lånt ut på nytt. Beholder vi Nakkim? Hva med Horn Myhre, det er enten utlån eller salg. Israelsson er vel også usikker. Men trenger vi flere enn Shala, Lekven og Abu? Hva kommer da inn? I mine øyne skulle vi gjerne hatt inn en ny spiss, selv om Bård har funnet formen. Vi trenger en til som er en målsnik. Forsvinner Ejuke blir Shala/Matti og dele 10ern? Vi trenger kanter med Bård som spiss og Ejuke ute. Vega aner jeg ingenting om men det virker dårlig på skadefronten. Så gjerne en kant inn (minst) og en stopper. Føler dessverre at Nakkim ikke helt holder ES nivå.

Keepere: Bra dekket med Klaesson, Haug og Adam
            Stoppere: Ok dekning med Bjørdal, Tollås og Ivan men skulle gjerne hatt en til.
            Backer: Bra (nok) dekket, Nouri, Juarez, Sam og Ivan (trenger vi flere?)
            Midtbane (6ere): Bra dekning med Shala, Lekven og Abu med Israelsson som back-up
            10er: Bra dekning med Shala og Matti
            Kanter: Tynn dekning selv om flere kan spille i denne rollen. Dønnum, Bård, Vega og Shala. Her mener jeg vi trenger noe ekstra
            Spiss: Tynt med Bård og Matti siden sistnevnte mest sannsynlig brukt i andre roller og Peter Michael som nok neppe er mer enn en innhopper i høst.

Hvem kan vi hente opp fra de yngre avdelinger? Tror ikke det så mange som er klare for a-lags spill. Verken Borchgrevink, Grødem eller Myhre kan leve med 10-15 mins innhopp i en og annen kamp. Så de må enten på lån eller selges. Problemet er vel at vi ikke får allverden for dem slik situasjonen er nå. Nakkim er vel også et spørsmål om vi henter en ny stopper. Men vi må beholde en stor nok tropp og spørsmålet er hvordan få til det. Kan vi ta med de yngre (som er ganske gode) til å være treningspartnere? Eller går Deila for "kontinuitet" igjen og holder på Azemi og Juarez? Uansett blir det endel bevegelse i dette vinduet og jeg håper på noen spillere inn som ikke er på nedadgående. Det er greit med rutine men akkurat nå har vi nok av det. Vi har ikke råd til å betale for gode rutinerte spillere så da får vi heller lete etter yngre spillere med utviklingspotensiale men som er "gamle nok" for Deila...

Egentlig føler jeg at klubben er ved korsvei nå, når man har gått bort fra bruke og gi yngre spillere sjanser og tillit. Det handles gammelt. Dønnum fikk sjansen fordi Vega er skadet og er en av våre beste. Klaesson (selv om grunnlaget er syltynt) virker ikke dårligere enn Adam. Hadde Borchgrevink fått samme antall sjanser som Juarez hadde han vært dårligere? Det samme gjelder Horn Myhre (han var meget bra i fjor høst men ble koblet helt ut allerede i oppkjøringen til sesongen - er det å gi de yngre sjanser?). Det er ikke lenger sånn at disse spillerne "gidder" å sitte på benken til VIF, så attraktiv er dessverre ikke klubben. Vi har en fantastisk yngre avdeling men da må de se at de får muligheten selv uten skader og karantene. Og som flere er inne på, de må utvikle seg. Men for å gjøre det så må de spille kamper over 3 div (kanskje også 2 div).

Er derfor veldig spent foran vinduet. Som vanlig er det stille på Valle mens andre klubber allerede er ute og snakker. Vi har sikkert et og annet på gang men det er godt skjult for menigheten her inne om ikke annet. Lov å være litt optimist om at det kommer inn minst 2 meget gode spillere i riktig posisjon, da kan dette bli bra.
            Har en følelse på at det har en sammenheng med at det er litt vinn-eller-forsvinn for Deila i år, og at han da satser på rutine hittils i år fremfor talent.
            Det var flere av spillerne som hadde trua på at Dønnum kom til å få et gjennombrudd i år, og da må han vente tålmodig og gripe sjansen når den først kommer. Synes Vega har sett veldig bra ut, når han har vært skadefri. Han har internasjonalt snitt over seg, så håper at han snart er skadefri, men da får Dønnum ihvertfall sjansene sine nå, og har vel klart seg bra vil jeg si, men Vega er nok bedre for det.

PS. Du glemte Odin Thiago Holm.
            Litt usikker på om Nouri er bedre enn Juarez, tviler på det.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Har en følelse på at det har en sammenheng med at det er litt vinn-eller-forsvinn for Deila i år, og at han da satser på rutine hittils i år fremfor talent.
              Det var flere av spillerne som hadde trua på at Dønnum kom til å få et gjennombrudd i år, og da må han vente tålmodig og gripe sjansen når den først kommer. Synes Vega har sett veldig bra ut, når han har vært skadefri. Han har internasjonalt snitt over seg, så håper at han snart er skadefri, men da får Dønnum ihvertfall sjansene sine nå, og har vel klart seg bra vil jeg si, men Vega er nok bedre for det.

PS. Du glemte Odin Thiago Holm.
              Litt usikker på om Nouri er bedre enn Juarez, tviler på det.
              Neida, glemte ikke Odin T Holm. Men tror de som forventer noe annet enn ett par korte innhopp for «å vise seg frem» (både spiller, klubb og trener - se på oss) tror jeg er vel optimist. Han er ingen a-lags spiller i år. Vi har minst 3-5 spillere i egne rekker allerede som er bedre han til å prestere i år. Sikkert et bra talent og blitt lovet masse for å signere for VIF men hold beina litt på jorda.

Men enig med deg at det er usikkerhet på hvem som er best av Nouri og Juraez. Vi får vel en god test på sistnevnte nå mot BG. Han skal matche hurtigheten til deres kantspillere og det kan bli en utfordring. Håper han er god/smart nok til å gjøre det men er dessverre litt redd for den posisjonen i denne kampen.

Comment

• Odin Holm er for øvrig på plass i Oslo. Kom i går.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                  Du finner sikkert gode enkelteksempler på kjøp internt i Norge som har fungert og kjøp fra utlandet som ikke har fungert.
                  Clayton Zane

Comment

• Hvis vi selger chiddi, hvilke klubber er d som er aktuelle for han? Gode klubber i Belgia, Nederland eller kanskje en tur til England?

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                      Hvis vi selger chiddi, hvilke klubber er d som er aktuelle for han? Gode klubber i Belgia, Nederland eller kanskje en tur til England?
                      Grøss og gru og grøss. Forsvinner Ejuke tar han med seg siste rest av fart i laget.

De neste vinduene håper jeg virkelig at klubben satser på spillere med hurtighet og potensial. Ikke minst med tanke på ambisjonene om Europa. Laget nå har ikke løpskraft nok for Europa.

Grødem og Myhre er u21-landslagsspillere, og gode spillere synes jeg. Men pga Deilas desperate situasjon er det vanskelig å gi dem erfaring nå.

Nouri og Juárez er akkurat samme typer, hardtjobbende, tøffe, litt trege, er vel hipp som happ

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Grøss og gru og grøss. Forsvinner Ejuke tar han med seg siste rest av fart i laget.

De neste vinduene håper jeg virkelig at klubben satser på spillere med hurtighet og potensial. Ikke minst med tanke på ambisjonene om Europa. Laget nå har ikke løpskraft nok for Europa.

Grødem og Myhre er u21-landslagsspillere, og gode spillere synes jeg. Men pga Deilas desperate situasjon er det vanskelig å gi dem erfaring nå.

Nouri og Juárez er akkurat samme typer, hardtjobbende, tøffe, litt trege, er vel hipp som happ
                        Jeg tror både Myhre og Grødem forsvinner. Utlån ett halvt år for å komme tilbake til samme Deila og samme situasjon? Deilas press får en annen «kostnad» på endel av de som nå normalt ville blitt satset på. Så får vi ta en opptelling til slutt når dette vinduet er over.

Skal vi fortsatt utvikle talenter må de få sjansen og særlig når de faktisk presterer. De eldre får sjanse på sjanse og her forsvinner logikken for meg. Sikkert flere som er lei av dette fra meg også men det dere leve med.

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Jeg ser at du prøver å etablere en sannhet om at Deila ikke satser på unggutter, men i forrige kamp startet Dønnum, Näsberg og Klaesson som alle er fra eget akademi og som fremdeles er unge. I tillegg til Ejuke og Adekugbe som er relativt unge selv om de ikke er egenutviklede. Og dette i en tøff bortekamp.

Seriekampen før startet også Nakkim.

Alle unggutter kan ikke spille samtidig. Er du god nok er du også både gammel nok og ung nok. Deila har vært best på dette av alle i Eliteserien. Det er Deilas ansvar og til enhver tid spille med de som gir best sjanse for seier. At andre spillere enn Grødem og Myhre byttes inn skyldes nok form.

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                            Hvis vi selger chiddi, hvilke klubber er d som er aktuelle for han? Gode klubber i Belgia, Nederland eller kanskje en tur til England?
                            Chiddi er god på mange ting men har klare mangler på det meste defensivt ennå. Dersom en speider var på Haugesund kampen LSK eller RBK, så har de ikke blitt imponert.
                            Jeg tror ikke det kommer bud på han i størrelsen + 10 mill, som noen nevner. Realistisk kommer det et mye lavere bud og da er det mye bedre å beholde han, med håp om at han utvikler seg ytterligere.
                            Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Jeg ser at du prøver å etablere en sannhet om at Deila ikke satser på unggutter, men i forrige kamp startet Dønnum, Näsberg og Klaesson som alle er fra eget akademi og som fremdeles er unge. I tillegg til Ejuke og Adekugbe som er relativt unge selv om de ikke er egenutviklede. Og dette i en tøff bortekamp.

Seriekampen før startet også Nakkim.

Alle unggutter kan ikke spille samtidig. Er du god nok er du også både gammel nok og ung nok. Deila har vært best på dette av alle i Eliteserien. Det er Deilas ansvar og til enhver tid spille med de som gir best sjanse for seier. At andre spillere enn Grødem og Myhre byttes inn skyldes nok form.
                              Nei, jeg har ikke noe spesielt problem med Deila her. Men de kollapsene som skjer hvert år har en kostnad ved at Deila blir ekstra forsiktig. Hvis han skulle prøve Myhre eller Grødem i stedet for Lekven i noen kamper, så mister laget rutine akkurat i de kampene. Dette sitter langt inne nå, og det er forståelig. Synd vi røk ut av cupen. Det er mange som trenger spilletid

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Chiddi er god på mange ting men har klare mangler på det meste defensivt ennå. Dersom en speider var på Haugesund kampen LSK eller RBK, så har de ikke blitt imponert.
                                Jeg tror ikke det kommer bud på han i størrelsen + 10 mill, som noen nevner. Realistisk kommer det et mye lavere bud og da er det mye bedre å beholde han, med håp om at han utvikler seg ytterligere.
                                Hva? Chiddi er jo en meget god forsvarer. Har hatt kamper hvor innsatsen ikke er like bra, men som regel vinner han ballen tilbake ganske ofte.
                                Kanskje han har fått beskjed om å roe det ned og heller bruke mer krefter offensivt, for han pleier å gå tom for krefter. :-)

Comment

Working...
                                X