Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by zeta View Post

Nei, jeg har ikke noe spesielt problem med Deila her. Men de kollapsene som skjer hvert år har en kostnad ved at Deila blir ekstra forsiktig. Hvis han skulle prøve Myhre eller Grødem i stedet for Lekven i noen kamper, så mister laget rutine akkurat i de kampene. Dette sitter langt inne nå, og det er forståelig. Synd vi røk ut av cupen. Det er mange som trenger spilletid
    Det som er litt rart med kollapsen som var nå, var at to av de tre kampene, er de to kampene i året der gutta bør trenge minst mulig motivasjonsprat. Hjemme mot LSK og borte mot RBK altså.
    Kollapsen mot LSK, der var det en del utur for vår del, resultatet ble dessverre horribelt. Føles som et evig VIF-kompleks.. Men har hatt skader på viktige spillere i den perioden også!
    Viktigste nå er at gutta kommer igang, og får tilbake selvtilliten. Vi er bedre enn det vi viste mot LSK og RBK.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Jeg ser at du prøver å etablere en sannhet om at Deila ikke satser på unggutter, men i forrige kamp startet Dønnum, Näsberg og Klaesson som alle er fra eget akademi og som fremdeles er unge. I tillegg til Ejuke og Adekugbe som er relativt unge selv om de ikke er egenutviklede. Og dette i en tøff bortekamp.

Seriekampen før startet også Nakkim.

Alle unggutter kan ikke spille samtidig. Er du god nok er du også både gammel nok og ung nok. Deila har vært best på dette av alle i Eliteserien. Det er Deilas ansvar og til enhver tid spille med de som gir best sjanse for seier. At andre spillere enn Grødem og Myhre byttes inn skyldes nok form.
      Jeg er helt enig med deg at ikke alle yngre kan spille hele tiden. Der ville neppe gå bra. Men for min del har ikke Deila noe spesielt fortjent rykte til å satse på yngre. I Godset hadde han ikke noe valg og samtidig en flokk med de kanskje beste yngre noe lag har hatt i Norge.

Så langt i sesongen har alle de du nevner kun fått spilletid pga skader og karantene. Det kaller ikke jeg å satse på de yngre. Så her kan vi heller være enig om å være uenig. Det morsomme er at de yngre faktisk har prestert bra når de får sjansen. Mitt ubesvarte spørsmål er derfor hvor gode kunne de ha blitt dersom de var blitt satset på hele tiden? Får jo aldri noe svar på dette men hele konseptet med å bygge lag og slippe til de yngre blir dessverre i mine øyne satt til side pga en presset trener. Han vil få «mindre kjeft» om de eldre svikter - som de faktisk har gjort ved flere anledninger i år - enn om yngre spillere skulle gjøre det.

Ser vi litt rundt omkring både innenlands og utenlands så slipper faktisk yngre krefter til ganske mye. Årets lag derimot bestod opprinnelig av eldre spillere som man håper å få opp på gammelt nivå. Det er en taktisk beslutning og all ære for det. Men ikke kom å si at yngre spillere slipper til under Deila, det ryktet stemmer ikke.

Comment

• Jeg tror verden er ganske mye mindre konspiratorisk enn som så. Det sportslige apparatet tar ut det laget som de til enhver tid mener gir størst sannsynlighet for tre poeng, uavhengig av alder og navn. Også gjør du det rimelig tydelig fra tid til annen at du mener det sportslige apparatet gjør dårlige vurderinger. Og det er vel også jobben til et debattforum.

Dette er uansett en rykte- og ønsketråd og bør gå tilbake til å handle om det. Vi to blir ikke enige uansett

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Hva? Chiddi er jo en meget god forsvarer. Har hatt kamper hvor innsatsen ikke er like bra, men som regel vinner han ballen tilbake ganske ofte.
          Kanskje han har fått beskjed om å roe det ned og heller bruke mer krefter offensivt, for han pleier å gå tom for krefter. :-)
          Helt riktig, Ejuke er en meget god defensiv spiller, og løper utrettelig på sin side, offensivt og defensivt - samtidig som han er flink til å flytte seg sidelengs. Dekker store rom.
          Når han i tillegg er veldig vanskelig å passere 1 mot 1, ser jeg på han som en komplett spiller i ES sammenheng, og et stort potensiale til å lykkes andre steder.
          At "Calven" mener noe annet, får stå på kontoen for uvitenhet.
          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Helt riktig, Ejuke er en meget god defensiv spiller, og løper utrettelig på sin side, offensivt og defensivt - samtidig som han er flink til å flytte seg sidelengs. Dekker store rom.
            Når han i tillegg er veldig vanskelig å passere 1 mot 1, ser jeg på han som en komplett spiller i ES sammenheng, og et stort potensiale til å lykkes andre steder.
            At "Calven" mener noe annet, får stå på kontoen for uvitenhet.
            Høres ut som en komplett spiller, som går til en større liga når som helst, overgangsvinduet er åpent...
            Eller er det mangler i din vurdering
            At en spiller løper mye vil ikke si at han løper riktig.
            Speidere ser dette, supportere roper hurra.
            Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Høres ut som en komplett spiller, som går til en større liga når som helst, overgangsvinduet er åpent...
              Eller er det mangler i din vurdering
              At en spiller løper mye vil ikke si at han løper riktig.
              Speidere ser dette, supportere roper hurra.
              Han har vel mest forbedringspotensiale foran mål, evt løfte blikket sitt fortere noen ganger.
              Defensivt er han kanskje vår beste spiller. :-D

Comment

Han har vel mest forbedringspotensiale foran mål, evt løfte blikket sitt fortere noen ganger.
                Som du sier, han er nærmest perfekt.
                Det blir mye penger på konto etterhvert, en kasserer er i minste laget.

Gimme hope johanna

Comment

Med ett år igjen av kontrakten hansn, så spørs det. Med mindre han putter en del mål før vinduet stenger, og vi får en budkrig. Signerer han ikke ny kontrakt, så må vi nok selge i sommer.

Edit. Kontrakten går ut 31.12.2020.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er det jo ikke i Norge heller. Lars Iver Strand ba meg hilse

Neida, det går fint å kjøpe spillere i Norge også. Men da må man ut med det det koster for å kjøpe en Normann eller Adegbenro. Og har vi sånne summer å handle for så tror jeg vi får vel så mye utenlands som i Norge. Men jeg snakker jo generelt da. Du finner sikkert gode enkelteksempler på kjøp internt i Norge som har fungert og kjøp fra utlandet som ikke har fungert.
                    Angrepstrioen som kommer til oss imorra er fra henholdsvis Mjølner, Åsane og Elverum. Dem står for 22 målpoeng så langt. Husk Moa, han kom fra Skeid.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Saklighet på høyt plan, ja.
                      Ingen har sagt at Chiddi hverken er komplett, eller perfekt.
                      De fleste her er av den oppfatning av at chiddi jobber bra hjemover. Personlig syns jeg han er overraskende bra. Veldig ofte syns jeg driblefanter som ham ikke gidder å gjøre den defensive jobben.
                      Men siden alle vi andre er idioter, kan du kanskje opplyse oss da? Jeg har i min uendelige dårskap ikke sett det du har. Kan du forklare nermere hva du mener? Kanskje vise noen eksempler der han gjør den feilen, og forklare hvordan det ellers skulle vært gjort?
                      Jeg er fullt inneforstått med at Chiddi, i likhet med resten av laget, gjør feil. Flere ganger i løpet av en kamp, faktisk. Men bortsetr fra deg, så tror jeg så godt som hele fotballnorge mener han er en av våre desidert beste spillere. Spesielt offensivt, men mange ser at han også gjør mye bra i forsvar. Han løper opp motstandere, stenger rom, presser og stresser, og han stjeler ball. Han er angrepsspiller, ikke stopper, så tatt i betrakting, syns jeg han gjør en god jobb. Det er hele lagets jobb å forsvare seg, men hovedoppgaven til chiddi er å være en offensiv drivkraft.
                      Det er nettopp farten og evnen til å løpe opp motstandere som gjør at han står igjen på midten på off. corner. I følge deg ville han omtrent løpt feil vei ved en evt kontring.
                      Det er vel også arbeidskapasiteten og løpsstyrken som gjør at han ofte spiller kant? Derfra er det lettere å bidra defensivt. Og vi ser også at han gjør det i de kampene han er på venstre. Når han spiller i 10'ern er han jo for faen over hele banen. Og da mener jeg på en bra måte, ikke at han løper rundt som en hodeløs kylling.
                      Han vinner ball på begge backer og sentralt. Har evne til å raskt omstille seg og sette i gang angrep. Han kan vinne ball ved egen 16 og like etterpå være sist eller nest sist i avslutningsfasen.
                      Igjen; jeg påstår at chiddi er en god spiller etter eliteseriestandard. Jeg påstår videre at han har utviklet mye siden han kom, og at han i år har vist en raskere fremgang enn tidligere. Her syns jeg spesielt han har blitt bedre på å vite når og hvor han skal spille ball, og når han bør gå sjøl. Ja, han har fremdeles masse å lære her, men for et par sesonger siden dribla han seg bort omtrent hver eneste gang, og det var fryktelig frustrerende å se på.
                      Avslutningene hans er også blitt farligere, og selv om det også her er mye å hente, viser han fremgang. Han er også en av få i laget som faktisk tør å prøve langskudd. Dette er noe jeg savner ellers i laget. Bård er kanskje unntaket, men jeg savner at flere prøver å fyre av oftere, heller enn at laget går i stå, eller spiller på seg brudd.
                      Dersom speidere har fulgt Chiddi de siste årene, ville jeg tro at de som meg har sett at gutten har tatt steg, og at han spesielt i år har vist god fremgang i flere faser av spillet.
                      Videre er han en spillertype man faktisk legger merke til. Han har fart, teknikk og "flair" som de sier på balløya. Han underholder og begeistrer fler enn bare de som holder med Enga. Sånt er også ettertraktet, og øker markedsverdien.

Ingen her inne tror at han blir solgt for 50 millioner. Ei heller at han går rett inn på noe premier league lag. De fleste ser vel for seg at han går til nederland eller belgia, eller tilsvarende nivå.

Sånn helt egoistisk kan vi jo håpe på at det dukker opp noen fulle sjømenn fra Kina. Det er som regel god butikk.
                      For Ejukes egen del, håper jeg han finner en klubb på passende nivå, som satser på ham så han kan utvikle seg videre. Jeg syns han virker sympatisk og ydmyk. Han er hardtarbeidende, og bidrar for laget. Han viker også å ta til seg lærdom på en bra måte.
                      transfermarkt prissette ham til ca 4 mill. For den summen er det bare å beholde ham. Og den er nok ganske sikkert ikke korrekt. Jeg tror klubben aldri ville sluppet ham for en sånn sum. Da har vi større verdi av å beholde ham ut kontrakstiden.

Du spyr ut korte, surmaga oppgulp med jevne mellomrom, og selv om du har vært her lenge er det langt mellom de konstruktive innleggene.
                      Det skrives mye teit her, både av meg selv og andre, men du tar kaka.
                      Jeg håper for din egen del at du er langt triveligere i virkeligheten enn du fremstår på dette forumet.

Comment

• Originally posted by Wild Touch View Post

Angrepstrioen som kommer til oss imorra er fra henholdsvis Mjølner, Åsane og Elverum. Dem står for 22 målpoeng så langt. Husk Moa, han kom fra Skeid.
                        Sikkert min feil, men jeg mente ikke kjøp i Norge generelt. Men kjøp mellom Eliteserieklubber. Skal vi hente en god spiller i Eliteserien må vi betale deretter. Alternativet er spillere som det er et eller annet feil med, enten de ikke er gode nok, eller de har blitt for gamle, eller det er noe utenom det sportslige som gjør at klubben deres vil kvitte seg med dem. Eller de har akkurat rykket ned.

Sikkert litt avhengig av klubb og posisjon, men å tro at vi kan få tak i en annen Eliteserieklubbs beste spillere uten å måtte ut med opp mot ti millioner tror jeg ikke noe på. Så da er det bedre å hente den type spillere i utlandet. Vi prøvde oss vel med å hente Normann fra Glimt for et par år siden, men de takket nei til 10-12 millioner.

Men alle spillere kommer jo fra et sted, så å lete rundt i lavere divisjoner etter unge talenter er nok smart. Men det er jo sjelden de slår til med en gang. Afrikanske talenter er også bra. Det er spillere som kanskje er gode nok for større ligaer, men det er strengere krav til oppholds og arbeidstilatelser i de større landene. Derfor havner de her først, så kan de gå videre senere.

Men skal vi ha en etablert spiller som kan levere på høyt nivå med en gang så er det nok i alle fall bedre å se i utlandet.

Comment

• Chiddy har definitivt mest å gå på når det kommer til målpoeng. Målene han scorer er veldig fine særlig det mot Tromsø, men det er litt for mange av skuddene hans som ikke treffer mål.
                          Ser vi på målpoeng statistikken hans i eliteserien har han 5 mål 0 assist på 13 kamper i år. 3 mål 3 assist på 29 kamper i fjor og 4 mål 0 assist på 16 kamper i 2018. totalt i eliteserien 12 mål og 3 assist på 58 kamper. https://www.transfermarkt.com/chider...spieler/500067

Når det er sagt er jeg helt enig i at han jobber utrolig godt hjemover og at han er god på å gjøre seg spillabar ved å komme langt bak i banen for å hente ball. Han er mye bedre i år enn før på å slippe ballen tidlig og jeg synes han også plasserer seg smartere. Jeg leste før sesongen at Matti var ivirig på å veilede han på rett plassering og at han var læringsvillig det kan være en av grunnene til framgangen i år. Finte repportoaret hans går utapå alle i elitserien og han er en spiller som drar tilskuere alene. Han er 21,5 år så han har en stor framtid foran seg og jeg tror han vil legge igjen en god del kroner i kassa når han forsvinner. Men grunnen til at han ikke er solgt allerede eller at vi ikke får et beløp langt over 10 mill for han dersom han forsvinner i sommervinduet er utvilsomt målpoeng. Jeg håper inderlig at vi får forlenget kontrakten hans og beholde han ett år til, men jeg vet ikke om jeg tror på det. Han er utvilsomt spilleren i stallen vår som det er vanskeligst å erstatte og han vil bli dypt savnet når han drar.

Comment

Ejuke har blitt bedre taktisk, sterk begge veier. Svakheten er vekta. Dette trenger ikke være så alvorlig, men klubben bør ta hensyn til slikt når helheten vurderes. Blir det et helt lag med spillere rundt 70kg blir de svake i fysiske dueller, spesielt på dødballer

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                              Saklighet på høyt plan, ja.
                              Det kallesi ironi.

Originally posted by g-maZta View Post
                              Ingen har sagt at Chiddi hverken er komplett, eller perfekt.
                              Chiddi har sine svakheter og styrker. Han er en av mine favoritter. Men...du må tåle at folk på et diskusjonsforum har andre meninger enn deg.

Originally posted by g-maZta View Post
                              Du spyr ut korte, surmaga oppgulp med jevne mellomrom, og selv om du har vært her lenge er det langt mellom de konstruktive innleggene.Det skrives mye teit her, både av meg selv og andre, men du tar kaka.
                              Ta ballen ikke mann. Hold deg for god til slikt som dette.Det er lavmål.
                              Kom deg på kamp, se elitelagene og dra på trening en gang i mellom.
                              Gir et bedre grunnlag for synsing. Jeg så juniorlaget mot Strømmen og Viking. Hvor var du?
                              Gimme hope johanna

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
                                Chiddy har definitivt mest å gå på når det kommer til målpoeng...

Han er utvilsomt spilleren i stallen vår som det er vanskeligst å erstatte og han vil bli dypt savnet når han drar.
                                Som publikumsspiller og type ja. Men som du er inne på så er det jo noe med hva de dribleseriene blir til også. Det er alltid bra å ha en spiller som har ekstreme ferdigheter for da må motstanderen ta ekstra hensyn. Og det er kult å se på.

Men sånn er det alltid. Når noen forsvinner så kommer andre til. Ikke sikkert de er like gode på det Ejuke er god på. Men de bidrar med noe annet i stedet som kanskje er like viktig. Ser fint for meg at Vega kan erstatte Ejuke. Kanskje ikke like spektakulært, men kanskje mer effektivt. Hvis Vega og Michael blir skadefri så kan vi fortsatt finne en kombinasjon blant Vega, Michael, Dønnum, Finne, Shala og Matti. Eller vi kan hente inn en erstatter. Kanskje Zahid begynner å bli lei varmen på Kypros eller kanskje vi finner en annen?

Comment

Working...
                                X