Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Når noen forsvinner så kommer andre til. Ikke sikkert de er like gode på det Ejuke er god på. Men de bidrar med noe annet i stedet som kanskje er like viktig. Ser fint for meg at Vega kan erstatte Ejuke. Kanskje ikke like spektakulært, men kanskje mer effektivt. Hvis Vega og Michael blir skadefri så kan vi fortsatt finne en kombinasjon blant Vega, Michael, Dønnum, Finne, Shala og Matti. Eller vi kan hente inn en erstatter. Kanskje Zahid begynner å bli lei varmen på Kypros eller kanskje vi finner en annen?
    Helt enig i det, Vega har vært god når han har spilt, men dessverre vært skada mye. Selv om vi ikke får noen som ligner på Ejuke så har vi flere som kan gjøre det godt i hans posisjoner (kant og tier) jeg hadde vært langt mer bekymret for å miste 2018 utgaven av Abu enn 2019 utgaven av Chiddy. Det er jo sånn det skal være og at spillere går fra å være for dålrige til å spille fast til for gode til å bli værende i ligaen, at de legger igjen noen kroner og at nye får sjansen. Helt fint det. Potensialet vårt i år ligger jo i at vi har mange spillere som kan få ut mye mer av potensialet sitt enn de har vist så langt. Om Abu får en like god høstsesong som i fjor vil vi løfte oss kraftig. Om Sam holder seg skadefri og preseterer på samme nivå vil det gå bra, får vi Nouri tilbake i gammel slag med litt ny rutine så blir det topp, Adam kan langt bedre enn han har vist så langt, Matti har absolutt potensiale til å få til enda mer, Felix kan bli viktig i høst, Grødem kan også prestere godt. Dønnum har overrasket positivt, Lekven har vært mye bedre i år, Finne er absolutt på gang, Ejuke har vært stråelende, Shala har vært meget god, Bjørdal har levert, Näsberg har imponert, Nakkim kan vise mer. Kanskje Israelsson kan vise noe utover gode holdninger. Også har vi Azemi da, det hadde vært veldig hyggelig om han sjokkerte alle og viste gammel storhet selv om det absolutt ikke ser lovende ut nå.

Nøkkelen for suksess i år er først og fremst å heve nivået på de vi har nå, og kanskje særlig Abu. Det blir spennende om 4 ukers pause gjør en del av dem godt eller om det fortsatt er mye skader og rusk etter sommern. Så gjør det ikke noe om vi får inn en skikkelig målscorer da, vi har mange som kan fore en Kjartasson type.
    Zahid er god, men han har en del av egenskapene som vi har fra før. Det beste hadde vært en spiss som man visste ville sette sjansene.

Comment

• Originally posted by Calven View Post
      Det kalles ironi. Ta ballen ikke mann. Hold deg for god til slikt som dette.Det er lavmål.
      Kom deg på kamp, se elitelagene og dra på trening en gang i mellom.
      Gir et bedre grunnlag for synsing. Jeg så juniorlaget mot Strømmen og Viking. Hvor var du?
      Nei, det kalles sarkasme. Og resten av denne sippinga kommer fra en som deg?

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post
        Det beste hadde vært en spiss som man visste ville sette sjansene.
        Går jo an å høre om ikke Rostov har lyst til å låne oss eller selge oss Kjartansson. Virker som han er ute i kulda i Russland og russisk kulde er ikke noe å spøke med.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Går jo an å høre om ikke Rostov har lyst til å låne oss eller selge oss Kjartansson. Virker som han er ute i kulda i Russland og russisk kulde er ikke noe å spøke med.
          Gjør gjerne det, da blir det medalje!

Med forbehold om at han har blitt eldre siden i fjor så vil han spille for oss https://www.dagbladet.no/sport/gremm...dager/70134509

I følge transfermarket skal han tilbake til Rostov etter lån til hamarby om 12 dager og han har kontrakt med russerne ut 2022 https://www.transfermarkt.com/vidar-...spieler/115607
          Da spørs det vel hvilke planer de har for han da, om han kan gå på lån et halvt år til eller ikke. Det skader jo aldri å spørre selv om jeg ikke holder pusten.

Edit:
          Her sier han at Rostov ikke vil leie han ut videre til bajen i hvert fall så da skal det nok mye til. https://fotbollsthlm.se/hammarby/ing...vill-inte-det/ Rostov vil selge eller bruke han og han innrømmer at han og trenern der ikke er gode venner.

Jeg tror nok klubben har full kontroll på kjartassons gjøren og laden og muligheter der, men at han nok dessverre er på et nivå langt over spillere som vi har mulighet til å få tak i.
          Last edited by bohem33; 04.07.2019, 16:52.

Comment

Jeg tror nok klubben har full kontroll på kjartassons gjøren og laden og muligheter der, men at han nok dessverre er på et nivå langt over spillere som vi har mulighet til å få tak i.
            Det er i alle fall en signering som ville skapt litt liv igjen. Tror lønna er verre å fikse enn å kjøpe han. Han er vel garantert 8-10 millioner i året i noen år til og sier sikkert ikke fra seg det sånn uten videre.

Comment

• Jeg tror ikke Kjartansson ville løst problemene i VIF. Hvor god tror dere han er? Det blir som med Abu, folk forventer altfor mye.

Det er mye viktigere med rytmen og helheten i laget. Alle spillerne, også spissene er avhengig av at laget fungerer.

F eks hvis Ejuke drar blir det tragikomisk hvor lite hurtighet det blir igjen. Det går kraftig ut over kontringene og forseringer med ball. Også defensivt blir det store problemer. ALLE er litt trege

Comment

• Originally posted by zeta View Post
                Jeg tror ikke Kjartansson ville løst problemene i VIF. Hvor god tror dere han er? Det blir som med Abu, folk forventer altfor mye.

Det er mye viktigere med rytmen og helheten i laget. Alle spillerne, også spissene er avhengig av at laget fungerer.

F eks hvis Ejuke drar blir det tragikomisk hvor lite hurtighet det blir igjen. Det går kraftig ut over kontringene og forseringer med ball. Også defensivt blir det store problemer. ALLE er litt trege
                Jeg tror han er svært god. Vi er på 5 plass ett poeng bak brann som har spilt en kamp mer enn oss. Om du hadde bytta ut azemi/matti med kjartasson så ville vi helt utvilsomt tatt fler poeng.
                Abu har slitt med en kneskade og prestert under pari i år, men jeg tror fortsatt har var en god signering og at han vil tilføre oss mye i løpet av høsten. Jeg er enig i at kjartarsson ikke kan gjøre alt alene, men så har ikke alt vært helt natta uten han heller. Vi mangler litt på å sette sjansene våre og det kan en klassespiss bidra med. Både Dønnum og Vega har evne til å dra av spillere og skape ubalanse. Vi har også mange som kan servere gode passninger. Jeg sier ikke at vi hadde tatt gull, men medalje er jeg helt overbevist om.

Comment

Jeg tror han er svært god. Vi er på 5 plass ett poeng bak brann som har spilt en kamp mer enn oss. Om du hadde bytta ut azemi/matti med kjartasson så ville vi helt utvilsomt tatt fler poeng.
                  Abu har slitt med en kneskade og prestert under pari i år, men jeg tror fortsatt har var en god signering og at han vil tilføre oss mye i løpet av høsten. Jeg er enig i at kjartarsson ikke kan gjøre alt alene, men så har ikke alt vært helt natta uten han heller. Vi mangler litt på å sette sjansene våre og det kan en klassespiss bidra med. Både Dønnum og Vega har evne til å dra av spillere og skape ubalanse. Vi har også mange som kan servere gode passninger. Jeg sier ikke at vi hadde tatt gull, men medalje er jeg helt overbevist om.
                  Det blir for enkelt og bare si at vi hadde hatt flere poeng med en bedre spiss. Når Kjartansson var i klubben så kunne han score hattrick en kamp, men det hjalp ikke fordi vi slapp inn 3 mål likevel.

Comment

• Troppen er ute og det mest «interessante» i oppramsingen er at det ser ut som Abu er tilbake ved siden av Lekven og at Shala er flyttet frem. Det ville i så være et veldig spesielt trekk i en kamp som dette. Vi trenger krigeren Shala i 6ern i denne kampen. Abu på sitt beste er mer enn god nok men er han tilbake for fullt?

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                      Troppen er ute og det mest «interessante» i oppramsingen er at det ser ut som Abu er tilbake ved siden av Lekven og at Shala er flyttet frem. Det ville i så være et veldig spesielt trekk i en kamp som dette. Vi trenger krigeren Shala i 6ern i denne kampen. Abu på sitt beste er mer enn god nok men er han tilbake for fullt?
                      Tja, Shala kan vel dyttes ned selv om han regnes som ving i troppen. Nå skal det sies at jeg ikke blir overrasket om Deila finner på noe rart og komponerer laget fra midtbanen og opp på en helt ny måte igjen..

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                        Hvis vi selger chiddi, hvilke klubber er d som er aktuelle for han? Gode klubber i Belgia, Nederland eller kanskje en tur til England?
                        Alle de landene har åpne vinduer. Om noen virkelig vil ha ham burde de vært på banen nå.
                        At transfermarkt ikke verdsetter Chiddi til mer enn 400.000 euro kan tyde på at verden ikke har fått opp øynene enda.
                        Tror (/håper) han blir.
                        Også håper jeg vi øker lønna hans og får signa han for 3 nye år når sommervinduet stenger rundt omkring.
                        DA kan vi snakke om å cashe inn 2-sifra antall millioner om et år eller to....

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Alle de landene har åpne vinduer. Om noen virkelig vil ha ham burde de vært på banen nå.
                          At transfermarkt ikke verdsetter Chiddi til mer enn 400.000 euro kan tyde på at verden ikke har fått opp øynene enda.
                          Tror (/håper) han blir.
                          Også håper jeg vi øker lønna hans og får signa han for 3 nye år når sommervinduet stenger rundt omkring.
                          Sounds like a plan!

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                            Troppen er ute og det mest «interessante» i oppramsingen er at det ser ut som Abu er tilbake ved siden av Lekven og at Shala er flyttet frem. Det ville i så være et veldig spesielt trekk i en kamp som dette. Vi trenger krigeren Shala i 6ern i denne kampen. Abu på sitt beste er mer enn god nok men er han tilbake for fullt?
                            Jeg synes Abu var langt bedre enn på lenge mot Frigg på mandag. Man kan jo si at motstanden ikke var allverdens, men han briljerte mye mer enn Sakarias Opsahl og
                            ​Felix Horn Myhre gjorde i forhold til gjennvinninger, vridning av spill, dekking av rom, og stikkere igjennom. Dessuten var det færre hjerneløse ballmist, så jeg håper benkinga har gjort ham så sulten at vi går en lysende høst i møte.

Comment

• Originally posted by hmchrist View Post

Tror (/håper) han blir.
                              Veldig enig. Han har vel bare ett og ett halvt år igjen av kontrakten? Og dersom vi venter ett år til kan vel spiller signere han gratis? Og miste en spiller av ett slikt kaliber uten å få noe for han hadde vært grusomt

Comment

• Originally posted by Calven View Post

Det kallesi ironi.

Chiddi har sine svakheter og styrker. Han er en av mine favoritter. Men...du må tåle at folk på et diskusjonsforum har andre meninger enn deg.

Ta ballen ikke mann. Hold deg for god til slikt som dette.Det er lavmål.
                                Kom deg på kamp, se elitelagene og dra på trening en gang i mellom.
                                Gir et bedre grunnlag for synsing. Jeg så juniorlaget mot Strømmen og Viking. Hvor var du?
                                Nei, det er ikke ironisk. Måten du ofte skriver på er sarkastisk og nedlatende, nermest spydig til tider.

Jeg argumenterer langt og lenge for hvorfor jeg er uenig med deg, og etterlyser argumenter for det motsatte. Det er nettopp det som er å tåle at folk har forskjellige meninger, og invitere til debatt. Du lirer ofte av deg korte, negatict ladede one-linere, og implementerer hersketeknikker. Ref: "hvor var du"
                                Å se en juniormatch har ingenting å gjøre med hvorvidt Chiddi jobber bra hjemover eller ei.
                                Som svar til "hvor jeg var" så var jeg antakelig hjemme sammen gutta mine. Det er mange år siden jeg hadde tid til å følge yngre lag, eller a-laget på bortebane, men før i tida var jeg om ikke annet på alle hjemmematcher, mange borteturer,dro på norway cup kamper, det hendte jeg så på treninger, og en og annen rekruttkamp. Nå må jeg nøye meg med å følge a-laget på hjemmebane og tv.

Å mene at jeg tar mann og ikke ball, og at min siste kommentar var lavmål, har du selvfølgelig rett til å mene. Jeg har også rett til å si at jeg syns du fremstår som en usympatisk type som sjelden bidrar på noen positiv måte i diskusjonene. Jeg innrømmer samtidig at jeg selv, og mange andre, også skriver mye dumt, men poengterer at de fleste i tillegg bidrar med konstruktive innlegg, noe jeg føler er mangelvare hos deg.

At du bruker energi på å dra krenkakortet heller enn å argumentere for ditt synspunkt, understreker bare mitt poeng om at du er en surpomp som er mer interessert i å krangle enn å snakke fotball.
                                Jeg mener jeg absolutt tar ball her, men innrømmer at jeg takla ekstra hardt fordi jeg er lei av oppførselen din. Om du deltar i samtaler i offentlige rom må du tåle at folk sier ifra om du oppfører deg som en dust.
                                Jeg gjorde det en gang mot FrankO for noen år siden, fikk gult kort, og skjerpa meg. Det syns jeg du også kan tenke på. Dersom du følger laget så tett, har kjennskap og kunnskap, så finnes det mange måter å formidle dette videre på, alle bedre enn hva du har for vane å gjøre.

Comment

Working...
                                X