Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post

Ta ballen ikke mann. Hold deg for god til slikt som dette.Det er lavmål.
    Kom deg på kamp, se elitelagene og dra på trening en gang i mellom.
    Gir et bedre grunnlag for synsing. Jeg så juniorlaget mot Strømmen og Viking. Hvor var du?

Snakk om å kaste stein i glasshus. Er det noen som tar mann her og ikke ball så er det nettopp det du gjør her.
    g-maZta er av de bedre debattantene her inne og fortjener ikke det stempelet du gir han her. Man trenger ikke å være enig i alt og uenighet på ett OK nivå er til tider veldig sunt og helt nødvendig for at forumet skal ha sin eksistens, og selvsagt så er det lov å miste huet en gang i blant også men da er det fint hvis man kan være mann eller dame nok til å innrømme det i etterkant, men hold saklighetsnivået på ett høyere nivå enn dette. Vær så snill.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Nei, det er ikke ironisk. Måten du ofte skriver på er sarkastisk og nedlatende, nermest spydig til tider.

Jeg argumenterer langt og lenge for hvorfor jeg er uenig med deg, og etterlyser argumenter for det motsatte. Det er nettopp det som er å tåle at folk har forskjellige meninger, og invitere til debatt. Du lirer ofte av deg korte, negatict ladede one-linere, og implementerer hersketeknikker. Ref: "hvor var du"
      Å se en juniormatch har ingenting å gjøre med hvorvidt Chiddi jobber bra hjemover eller ei.
      Som svar til "hvor jeg var" så var jeg antakelig hjemme sammen gutta mine. Det er mange år siden jeg hadde tid til å følge yngre lag, eller a-laget på bortebane, men før i tida var jeg om ikke annet på alle hjemmematcher, mange borteturer,dro på norway cup kamper, det hendte jeg så på treninger, og en og annen rekruttkamp. Nå må jeg nøye meg med å følge a-laget på hjemmebane og tv.

Å mene at jeg tar mann og ikke ball, og at min siste kommentar var lavmål, har du selvfølgelig rett til å mene. Jeg har også rett til å si at jeg syns du fremstår som en usympatisk type som sjelden bidrar på noen positiv måte i diskusjonene. Jeg innrømmer samtidig at jeg selv, og mange andre, også skriver mye dumt, men poengterer at de fleste i tillegg bidrar med konstruktive innlegg, noe jeg føler er mangelvare hos deg.

At du bruker energi på å dra krenkakortet heller enn å argumentere for ditt synspunkt, understreker bare mitt poeng om at du er en surpomp som er mer interessert i å krangle enn å snakke fotball.
      Jeg mener jeg absolutt tar ball her, men innrømmer at jeg takla ekstra hardt fordi jeg er lei av oppførselen din. Om du deltar i samtaler i offentlige rom må du tåle at folk sier ifra om du oppfører deg som en dust.
      Jeg gjorde det en gang mot FrankO for noen år siden, fikk gult kort, og skjerpa meg. Det syns jeg du også kan tenke på. Dersom du følger laget så tett, har kjennskap og kunnskap, så finnes det mange måter å formidle dette videre på, alle bedre enn hva du har for vane å gjøre.
      Du kom vel med en liten etterslenger der, uansett om det er berettiget. Uansett så synes jeg vi burde la diskusjonen dreie seg inn mot Ejuke ikke hva du synes om Calven.

Når det skal sies synes jeg Ejuke har vært undervurdert defensivt, spesielt tidlig i fjor før man var klar på at han faktisk ble godtatt att han jobbet bra begge veier. Personlig føler jeg også at Ejuke burde være vært mer enn 10 mill. Man kjøper ikke bare ett sluttprodukt med Ejuke, men også masse potensialet, og med de dribleferdighetene og den farten han har tror jeg han kan finte ræva av spillere i langt høyere nivå enn Eliteserien. I tillegg er det ingen luksusspiller men en som jobber godt begge veier.

Ja han har bare 5 mål og 0 assist, man mot Haugesund var han også tredje sist på 3 av målene. Jeg vet ikke hvor mange av målene han har vært delaktig i løpet av sesongen men han er vel innblandet i flere mål en det Matti har?

Jeg var overbevist om at han kom til å bli solgt iløpet av sommeren før sesongen startet, jeg tror fortsatt han kommer til å forsvinne og han kan fort gå for over 20mill. Det virker for meg ihvertfall som Deila har planlagt inn mot dette med kjøp av Vega, Shala og Thiago Holm. Jeg vil si at selv om det er ett stort tap er det vi i en posisjon der det ikke er krise å miste han, for selv om vi ikke har noen spiller som kan skape like stort kaos for motstandere så har vi fortsatt målpoeng på de som skal ta over

Comment

• Når det gjelder om Ejuke blir solgt eller ei, så håper jeg han blir og at vi forlenger kontrakten. Det er nok dessverre mye å håpe på.
        Dersom vi ikke får over 10 mill for ham, og han ikke vil forlenge, mener jeg vi er bedre tjent med å beholde ham i halvannet år til.
        Mulig jeg er i overkant naiv, og at vi må takke ja til et bud på selv 5, men jeg håper vi klarer å klemme ut det dobbelte. Minst.
        Vi får ikke selv kjøpt en like god spiller for 5 millioner, så hvorfor skal noen andre få det av oss?

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Gjør gjerne det, da blir det medalje!

Med forbehold om at han har blitt eldre siden i fjor så vil han spille for oss https://www.dagbladet.no/sport/gremm...dager/70134509

I følge transfermarket skal han tilbake til Rostov etter lån til hamarby om 12 dager og han har kontrakt med russerne ut 2022 https://www.transfermarkt.com/vidar-...spieler/115607
          Da spørs det vel hvilke planer de har for han da, om han kan gå på lån et halvt år til eller ikke. Det skader jo aldri å spørre selv om jeg ikke holder pusten.

Edit:
          Her sier han at Rostov ikke vil leie han ut videre til bajen i hvert fall så da skal det nok mye til. https://fotbollsthlm.se/hammarby/ing...vill-inte-det/ Rostov vil selge eller bruke han og han innrømmer at han og trenern der ikke er gode venner.

Jeg tror nok klubben har full kontroll på kjartassons gjøren og laden og muligheter der, men at han nok dessverre er på et nivå langt over spillere som vi har mulighet til å få tak i.
          Tror han blir en like stor skuffelse som Panzer V2. Han kommer til et helt annet lag, annen trener og med en nesten helt annen måte å spille på. Hvor mye har han scoret hos andre etter at han dro fra oss. Blir fort en ny Pagge dette.

Comment

• Han blir selvfølgelig ikke solgt hvis ikke vi får er bra bud. Vi trenger ikke å selge spillere med halvannet år igjen av kontrakten på billigsalg.

Comment

• Hvis vi bare får fem millioner for ejuke kan vi likeså godt la han gå ut kontraktstiden. Han er så viktig for laget at med og uten han kan bety mange plasser på tabellen. That being said så er det lite poeng å holde folk igjen mot sin vilje, da det kan være gift for en spillergruppe. Enkelt fortalt; vil han bli, signer kontrakt, vil han dra prøv å selge og få mest mulig penger for han eller la kontakten løpe ut

Comment

• Stabæk fikk ca 14.5 mill for Tobias Børkeiet. Da burde Chiddy kunne selges for minst 20 mill. Han skaffer tross alt mål og målpoeng, samt legger opp til mange ved å skape sjansene. Ingen grunn til å la han gå på billigsalg.

Comment

• Pedersen har sagt opp kontrakten i Godset.

https://www.eurosport.no/fotball/ped...54/story.shtml

Håper ikke vi er ute etter han.

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                    Pedersen har sagt opp kontrakten i Godset.

En skadefri MP, ja takk!

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post
                      Pedersen har sagt opp kontrakten i Godset.

Det er nok ingen fare. Tror tiden der vi henter skadde spillere er litt forbi da Deila krever at spillerne kan trene ekstremt mye.

Matti var kanskje unntaket her men tipper de hadde rimelig god kontroll på skadesituasjonen.

Comment

• Fortsatt en liten gutt, som finner på mye tull. Styr unna.

Comment

• Stemmer det at Haitam Aleesami er står uten klubb?. Kunne vært et fint supplement til Adekugbe på venstreback om han er villig til å gå ned i lønn. Oslo-gutt er han jo også.. Nå har Ivan gjort en bra jobb der også, men han er først og fremst stopper.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                            Stemmer det at Haitam Aleesami er står uten klubb?. Kunne vært et fint supplement til Adekugbe på venstreback om han er villig til å gå ned i lønn. Oslo-gutt er han jo også.. Nå har Ivan gjort en bra jobb der også, men han er først og fremst stopper.
                            Han ble klar for ett franske lag tidligere i dag

Amiens SC i leauge 1

Comment

• Originally posted by Janoski View Post

Han ble klar for ett franske lag tidligere i dag
                              Hehe, ironisk nok så jeg akkurat artikkelen selv nå: https://www.tv2.no/sport/10713366/

Da glemmer vi det.

Comment

• Så forøvrig Ørnen spille live for Bajen i går (og for øvrig godt fornøyd med å få med meg 14 mål på mine to live-kamper denne helgen). Han spilte OK+, scoret et mål, uten å være helt outstanding (andre skinte mer - for Alexander Kacaniklics var muligens dette hans livs kamp, opptrådte som en bedre og raskere utgave av Leo, fantastisk god uten ball. Når han i tillegg skårer tre og er involvert i nesten alt Bajen fikk til, var det en god dag på jobb for han). Dette var Ørnens femte mål på 15 kamper-ish (gadd ikke å telle).

Mitt inntrykk fra å ha sett Hammarby i noen få kamper og noen klipp (håper andre har sett han mer) er at han er et par knepp mindre giftig enn i velmaktsdagene, men fortsatt en veldig god spiss. I helgas kamp var han minst like god "feilvendt" som jeg husket. Sist han var hos oss syntes jeg han, i tillegg til å være en god avslutter, var det beste oppspillspunktet Enga hadde hatt siden Steffen. Han skapte veldig mye ved å holde på ballen, og spille gjennom andre, for så å få ballen igjen i neste trekk. I denne fasen leverte han veldig godt også i går. Så lenge vi spiller med én midtspiss er det en fordel at han er ganske komplett (både fikser dueller, spille gjennom andre, god avslutter og kan true bakrom). Det får vi i Vidar.

Summa summarum: Jeg tror han ikke holder helt samme nivå som sist, han er kanskje ikke spissen som fører oss til gull lenger, men om ambisjonsnivået vårt er litt lavere tror jeg han er et spennende navn for oss. Om Matti fortsatt skal spille off.midtbane/hengende spiss, tror jeg Vidar er bedre i den lengst fremskutte rollen enn alternativene vi har akkurat nå.

Comment

Working...
                                X