Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by jerusalem View Post
    Så forøvrig Ørnen spille live for Bajen i går (og for øvrig godt fornøyd med å få med meg 14 mål på mine to live-kamper denne helgen). Han spilte OK+, scoret et mål, uten å være helt outstanding (andre skinte mer - for Alexander Kacaniklics var muligens dette hans livs kamp, opptrådte som en bedre og raskere utgave av Leo, fantastisk god uten ball. Når han i tillegg skårer tre og er involvert i nesten alt Bajen fikk til, var det en god dag på jobb for han). Dette var Ørnens femte mål på 15 kamper-ish (gadd ikke å telle).

Mitt inntrykk fra å ha sett Hammarby i noen få kamper og noen klipp (håper andre har sett han mer) er at han er et par knepp mindre giftig enn i velmaktsdagene, men fortsatt en veldig god spiss. I helgas kamp var han minst like god "feilvendt" som jeg husket. Sist han var hos oss syntes jeg han, i tillegg til å være en god avslutter, var det beste oppspillspunktet Enga hadde hatt siden Steffen. Han skapte veldig mye ved å holde på ballen, og spille gjennom andre, for så å få ballen igjen i neste trekk. I denne fasen leverte han veldig godt også i går. Så lenge vi spiller med én midtspiss er det en fordel at han er ganske komplett (både fikser dueller, spille gjennom andre, god avslutter og kan true bakrom). Det får vi i Vidar.

Summa summarum: Jeg tror han ikke holder helt samme nivå som sist, han er kanskje ikke spissen som fører oss til gull lenger, men om ambisjonsnivået vårt er litt lavere tror jeg han er et spennende navn for oss. Om Matti fortsatt skal spille off.midtbane/hengende spiss, tror jeg Vidar er bedre i den lengst fremskutte rollen enn alternativene vi har akkurat nå.
    Ørnen er på en måte vår nye Carew. Frelseren som skal vende tilbake og lede oss i himmelrik. Å forvente har Ørnen hadde drusa inn 25 mål om han kom tilbake, er nok å tro på mirakler ja. Han hadde en maxsesong hvor alt klaffa for ham sist han var her.
    Men, som du sier er han egentlig relativt komplett etter vår målestokk. Jeg mener han er en perfekt spillertype til den fotballen vi spiller. Samme med marcus p, men der er det noen andre forhold som trekker ned.
    Kommer det noe Sander-penger hadde det vært interessant å forhøre seg rundt Ørnen.

Nå har det jo fungert optimalt offensivt i to kamper på rad. Men det er kun to kamper. Mister vi en eller to i den offensive konstellasjonen, er jeg redd det går i stå igjen.
    Azemi fikk seg en liten opptur, og godt er det. 2 år er lenge å gå i sterk motvind. Håper det løsner for ham.
    Vega ser vi ikke mye til, men på tide at han blir frisk også.

Comment

• Noen som vet status på vår Peter Godly Michael ?? Og når går kontrakten ut? Gutt med stort potensiale, stor, sterk, rask og med bra trening vil han kunne være et helvete for mange forsvarsspillere. Bli klokere i valg og avslutninger. Skulle likt og sett han snart

Comment

• Originally posted by nico70 View Post
        Noen som vet status på vår Peter Godly Michael ?? Og når går kontrakten ut? Gutt med stort potensiale, stor, sterk, rask og med bra trening vil han kunne være et helvete for mange forsvarsspillere. Bli klokere i valg og avslutninger. Skulle likt og sett han snart
        Traff tilfeldigvis på ham på fredag, og spurte selvfølgelig. Klar om en måned, mente han.

Comment

• Originally posted by Farmor View Post

Traff tilfeldigvis på ham på fredag, og spurte selvfølgelig. Klar om en måned, mente han.
          Spennende! Det spørs vel om det er klar til å trene lett med ball eller om han da kan være med for fullt med laget etter pausen. Og selvsagt hvor optimistisk han er og om han får noen tilbakeslag. Må innrømme at jeg ikke har altfor store forhåpninger til han denne sesongen, men neste sesong blir veldig spennende.

Han har forøvrig kontrakt ut 2021 http://www.vif-fotball.no/nyheter/pe...el-har-signert Det er vel ikke helt umulig å forlenge den om starten neste år er god dersom han har følt seg godt ivaretatt av klubben under skadeperioden.

Comment

• Originally posted by bohem33 View Post

Spennende! Det spørs vel om det er klar til å trene lett med ball eller om han da kan være med for fullt med laget etter pausen. Og selvsagt hvor optimistisk han er og om han får noen tilbakeslag. Må innrømme at jeg ikke har altfor store forhåpninger til han denne sesongen, men neste sesong blir veldig spennende.

Han har forøvrig kontrakt ut 2021 http://www.vif-fotball.no/nyheter/pe...el-har-signert Det er vel ikke helt umulig å forlenge den om starten neste år er god dersom han har følt seg godt ivaretatt av klubben under skadeperioden.
            Nå er ikke jeg fysio, men tipper at det er snakk om å trene med ball om 1 måneds tid. Tviler på at han er noe å regne med denne sesongen, men om han får seg en skadefri oppkjøring bør det bli bra . Så kan han kanskje få seg noen innhopp mot slutten av høsten kanskje..

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Nå er ikke jeg fysio, men tipper at det er snakk om å trene med ball om 1 måneds tid. Tviler på at han er noe å regne med denne sesongen, men om han får seg en skadefri oppkjøring bør det bli bra . Så kan han kanskje få seg noen innhopp mot slutten av høsten kanskje..
              Meg bekjent trener han ikke med ball enda, er vel ikke snakk om det før godt uti august.
              Så gjenstår det å se om han forblir på et Azemi-nivå eller om han tar steget videre når han blir matchfit.

Comment

• Vi får håpe han er tilbake i godt slag etter oppkjøringen til neste sesong. Det er dessverre ingen garantier for at man kommer tilbake 100% etter en sånn skade. I tillegg er det lett å slå opp skaden senere også og at man blir skadeplaget. Veldig synd det der, men vi får krysse fingrene.

Comment

• hva slags skade hadde han?

Comment

• Originally posted by SideLinjeKjeksen View Post
                    hva slags skade hadde han?
                    Røket korsbånd. Mer f.eks. her: https://www.dagbladet.no/sport/to-vi...skade/70228782

Comment

• Noen som har sett lillebroren til Ghayas spille?
                      Ser han var i klubben som ung, før han, skrekk og gru, har vært innom Skeid, LSK og Lyn. Nå er han i Fram Larvik.
                      Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                      -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Originally posted by donny View Post
                        Noen som har sett lillebroren til Ghayas spille?
                        Ser han var i klubben som ung, før han, skrekk og gru, har vært innom Skeid, LSK og Lyn. Nå er han i Fram Larvik.
                        Hvis han kommer hit, så blir det i så fall et steg Ned fra der han er nå.

Larvik, klubben som skal bli større enn Bayern Munchen

Comment

• Da har Bobb signert for City: https://www.tv2.no/sport/10716071/

Comment

• Jaja, da blir han vel én av 500 eller noe sånt der da. Har vanskelig å tro at det er så mange som går ut av det akademiet som spiller på toppnivå, men er jo uansett flere enn hos oss.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                              Da har Bobb signert for City: https://www.tv2.no/sport/10716071/
                              Det står for øvrig at "Forrige måned ble Vålerenga ifølge Dagbladet enige med City om overgangen som ville tre i kraft når norske Bobb fyller 16 år i juli. "

betyr det at vi får spenn, eller har vi hatt en avtale med Bobb om at han kan dra gratis når tiden kommer?
                              Nå vil vi vel nå ha krav på utdanningskompensasjon ved hver fremtidige overgang i det minste?

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post

Det står for øvrig at "Forrige måned ble Vålerenga ifølge Dagbladet enige med City om overgangen som ville tre i kraft når norske Bobb fyller 16 år i juli. "

betyr det at vi får spenn, eller har vi hatt en avtale med Bobb om at han kan dra gratis når tiden kommer?
                                Nå vil vi vel nå ha krav på utdanningskompensasjon ved hver fremtidige overgang i det minste?
                                Gode spørsmål. Det er så mye ved den overgangen som lukter sur melk at jeg har mine tvil.

Comment

Working...
                                X