Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Trasskuken View Post
    Klart at klubben er forberedt på dette. Tipper vi ikke selger han veldig billig. Men et salg av ejuke nå, og berge, det kan på sikt være gunstig
    Planen og avtalen Berge hadde med klubben var vel at han skulle selges i dette vinduet. Han har jo også flyttet fra Belgia, så at han bytter klubb i dette vinduet ser jeg på som rimelig sannsynlig.

Comment

• Var overbevist om at det lå i kortene at vi kom til å slippe Ejuke til sommeren. Spillerlogistikken før årest sesong med Shala, Vega og Thiago Holm inn, kontrakts lengden på Ejuke og hvor god han faktisk er gjorde meg overbevist om at han kom til å komme ett akseptabelt bud på han i sommer

Når det er sagt så håper jeg vi får noen penger inn for han, håper på ihvertfall over 15mill pluss noen % av fortjeneste på vidresalg.

Det er tungt, Ejuke har vært god for oss i år, samtidig føler jeg vi allerede har erstatterne kjøpt inn i vinter og ett tap av Ejuke ville ikke være så krise som folk her inne skal ha det til.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
        Var overbevist om at det lå i kortene at vi kom til å slippe Ejuke til sommeren. Spillerlogistikken før årest sesong med Shala, Vega og Thiago Holm inn, kontrakts lengden på Ejuke og hvor god han faktisk er gjorde meg overbevist om at han kom til å komme ett akseptabelt bud på han i sommer

Når det er sagt så håper jeg vi får noen penger inn for han, håper på ihvertfall over 15mill pluss noen % av fortjeneste på vidresalg.

Det er tungt, Ejuke har vært god for oss i år, samtidig føler jeg vi allerede har erstatterne kjøpt inn i vinter og ett tap av Ejuke ville ikke være så krise som folk her inne skal ha det til.
        Hvis vi ikke må selge fordi vi har en økonomi som må reddes, så bør vi beholde han ut sesongen minst. Hvis noe skal bygges opp så kan vi ikke selge våre beste spillere hele tiden.

Potensielt ligger det mer penger i sportslig suksess enn i spillersalg. Vi tjener 2-3 Ejuker på å spille Europa League.

Selg hvis prisen er et tilbud vi ikke kan si nei til. Men bare da. 2,5-3 milioner euro tenker jeg. Vi må ha til en erstatter og fortsatt ha en del igjen. Ellers gir det ikke mening.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Hvis vi ikke må selge fordi vi har en økonomi som må reddes, så bør vi beholde han ut sesongen minst. Hvis noe skal bygges opp så kan vi ikke selge våre beste spillere hele tiden.

Potensielt ligger det mer penger i sportslig suksess enn i spillersalg. Vi tjener 2-3 Ejuker på å spille Europa League.

Selg hvis prisen er et tilbud vi ikke kan si nei til. Men bare da. 2,5-3 milioner euro tenker jeg. Vi må ha til en erstatter og fortsatt ha en del igjen. Ellers gir det ikke mening.
          Vel ulempen med dette er jo at lag fra serier i Europa helst vil ha spillertroppen klar til sommeren. dvs før ny sesong starter og ikke i vintervinduet. Så det er flere spillerkjøp og større marked på sommeren.

Det ligger selvfølgelig mer potensial i å beholde Ejuke og komme til Europa, men dette er ingen selvfølgelighet. Ejuke kan være forskjellen på en 3 plass eller 5, men han trenger ikke være det. Derfor synes jeg det er dumt at at man skal tviholde på spillere på kort kontrakt hvis det kommer ett godt bud. Jeg er heller ikke av den oppfattelsen at vi trenger å hente inn en erstatter, godt mulig vi gjør det, synes som sagt troppen ble lagt opp for et salg av Ejuke til sommeren og at klubb og spiller var klar over det på forhånd.

Nå skal det sies at hvis Ejuke vil bli og skrive under ny kontrakt så er det ingen ting som er bedre enn det. Vi får beholde en spiller i klasse tippeligastandard og får antageligvis mer for han om ett år.

Men dette handler vel først og fremst om hva spilleren selv vil, med kun 1,5 år igjen av kontrakten er det han som sitter med forhandlingskortene. Hvis han vil prøve seg i utlandet, og hvis det kommer ett godt bud ser jeg ingen grunn til at klubben skal holde på han. Hvor mye vi får for han handler vel litt om hvilke klubber som kommer å ønsker og kjøpe han, Jeg mener vi fort kan få 25 for han hvis rett klubb/liga kommer å legger inn bud.

Comment

• Samtidig er panikken større vinterstid for klubber som ikke presterer så bra som de mener de burde. Generelt sies det at man får bedre priser/må betale mer i januar. Vinduet er ikke åpent så lenge og klubber er mer motvillig til å selge spillere som presterer.

1,5 år på kontrakten betyr at klubben har all makt. 1,5 år er lang tid i fotball.

Får vi 25-30 mill så selg. Hvis budet er på 15 så er det bare å beholde han. Det får vi trolig til vinteren også.

Comment

• Uff, håper ikke vi mister Chiddi. Er også urovekkende å tenke på hvor lite vi får for de spillerne vi selger i forhold til flere andre klubber i eliteserien også. Synes aldri vi drar de store summene, selvom vi selger noen av eliteseriens beste. Stabæk fikk vel en klekkelig sum for han Bjørkeiet, jeg blir overrasket om vi får mer enn det, noe som egentlig ville være veldig rart

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                Uff, håper ikke vi mister Chiddi. Er også urovekkende å tenke på hvor lite vi får for de spillerne vi selger i forhold til flere andre klubber i eliteserien også. Synes aldri vi drar de store summene, selvom vi selger noen av eliteseriens beste. Stabæk fikk vel en klekkelig sum for han Bjørkeiet, jeg blir overrasket om vi får mer enn det, noe som egentlig ville være veldig rart
                Et bra sted å starte er å takke nei til bud. Spillere som ikke er til salgs koster mer.

Comment

• hei, det blir snakket og snakket om berge men ingenting skjer...senest leste jeg her at han har flyttet fra belgia! dere som har sett berge mer enn meg kan vel fortelle mer om hva som er bra med han? jeg vet at jeg så noen berge kamper på tv, men kan ikke huske at han imponerte voldsomt. kamper fra belgia har jeg ikke sett. er det noen som har mere status på han?

Comment

• Originally posted by ksifoke View Post
                    hei, det blir snakket og snakket om berge men ingenting skjer...senest leste jeg her at han har flyttet fra belgia! dere som har sett berge mer enn meg kan vel fortelle mer om hva som er bra med han? jeg vet at jeg så noen berge kamper på tv, men kan ikke huske at han imponerte voldsomt. kamper fra belgia har jeg ikke sett. er det noen som har mere status på han?
                    Berge flyttet fra Belgia dagen etter sesongen var slutt. Han skulle flytte på seg, men det var ikke bestemt hvor. Det var også en reportasje på TV2-sporten om dette hvor han og broren pakket ut av leiligheten.

En artikkel her også som antyder at han skal bli solgt og har fått løfter om det: https://www.tv2.no/a/10615659/

Jeg fant også reportasjen om at han flytter her: https://www.tv2.no/a/10620335/

Her er en artikkel fra Dagsavisen med litt rykter, Tottenham og Sevilla er de klubbene som stadig blir nevnt: https://www.dagsavisen.no/oslo/ny-se...erge-1.1536478

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post
                      Uff, håper ikke vi mister Chiddi. Er også urovekkende å tenke på hvor lite vi får for de spillerne vi selger i forhold til flere andre klubber i eliteserien også. Synes aldri vi drar de store summene, selvom vi selger noen av eliteseriens beste. Stabæk fikk vel en klekkelig sum for han Bjørkeiet, jeg blir overrasket om vi får mer enn det, noe som egentlig ville være veldig rart
                      Litt uenig med deg der. Av store salg de siste 10 årene har vi solgt Håvard Nielsen, Zahid, Deshorn Brown, Sander Berge, Moa osv og alle salgene har vært på 10 mill pluss. Jeg glemmer sikkert noen også. Sitter på mobil på buss så gjør ikke så nøye research før jeg poster nå.

Sander Berge og Håvard Nielsen salgene var 20 mill+. Se på for eksempel Brann eller ODD som ender opp med å gi bort spillerene sine gratis. Vi har faktisk blitt ganske flinke til å få penger for spillerene vi selger. Juklerød solgte vi til Belgia, men husker ikke om det ble nevnt pris. Lindkvist og Lundstrøm fikk vi nok små summer for, men vi ga de ikke bort gratis.

Vi har nok solgt for i hvert fall 100 mill siste 10 årene og det bør vi være fornøyd med. Nå er det vel sånn at man alltid sammenligner seg med andre og tror at andre er så mye bedre, eller at man husker det siste salget Stabæk gjorde og sammenligner seg med det.

Jeg synes vi er helt ok på salg av spillere og tror ikke vi får mindre enn andre klubber. Et bra salg i Eliteserien de siste årene ligger på mellom 20-30 mill hvis spilleren virkelig er god og holder et nivå over resten som Ejuke.

Comment

• Besiktas med om Ejuke?

https://scorenigeria.com.ng/besiktas...chidera-ejuke/

Få med et par klubber til nå.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Litt uenig med deg der. Av store salg de siste 10 årene har vi solgt Håvard Nielsen, Zahid, Deshorn Brown, Sander Berge, Moa osv og alle salgene har vært på 10 mill pluss. Jeg glemmer sikkert noen også. Sitter på mobil på buss så gjør ikke så nøye research før jeg poster nå.

Sander Berge og Håvard Nielsen salgene var 20 mill+. Se på for eksempel Brann eller ODD som ender opp med å gi bort spillerene sine gratis. Vi har faktisk blitt ganske flinke til å få penger for spillerene vi selger. Juklerød solgte vi til Belgia, men husker ikke om det ble nevnt pris. Lindkvist og Lundstrøm fikk vi nok små summer for, men vi ga de ikke bort gratis.

Vi har nok solgt for i hvert fall 100 mill siste 10 årene og det bør vi være fornøyd med. Nå er det vel sånn at man alltid sammenligner seg med andre og tror at andre er så mye bedre, eller at man husker det siste salget Stabæk gjorde og sammenligner seg med det.

Jeg synes vi er helt ok på salg av spillere og tror ikke vi får mindre enn andre klubber. Et bra salg i Eliteserien de siste årene ligger på mellom 20-30 mill hvis spilleren virkelig er god og holder et nivå over resten som Ejuke.
                          Til å være et lag som alltid ender på midten av tabellen og aldri spiller i Europa, så gjør vi det faktisk veldig bra på salg av spillere.
                          Tipper kun Molde og RBK har solgt for mer til utlandet enn VIF de siste 5 åra, og de er nesten alltid i Europa og på toppen av tabellen.

Comment

• Angrepspillet vårt er veldig avhengig av Ejuke. Ikke bare for alt han direkte bidrar med, men som en følge av dette binder han ofte opp 2-3 motspillere. Som igjen skaper ekstreme rom for alle andre spillere.

Håper vi tar oss godt betalt, men jeg tror klubben lytter til Ejukes eventuelle ønske om å spille i en bedre liga.

Comment

• Tror faktisk Vega kan være en enda bedre offensiv spiller for oss enn Ejuke, men så må han snart bli skadefri.

Adekugbe tror jeg blir mye verre å erstatte.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                                Tror faktisk Vega kan være en enda bedre offensiv spiller for oss enn Ejuke, men så må han snart bli skadefri.

Adekugbe tror jeg blir mye verre å erstatte.
                                Vega er inntil videre for mye skadet til at vi kan regne med han..

Comment

Working...
                                X