Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tordvif View Post

Litt uenig med deg der. Av store salg de siste 10 årene har vi solgt Håvard Nielsen, Zahid, Deshorn Brown, Sander Berge, Moa osv og alle salgene har vært på 10 mill pluss. Jeg glemmer sikkert noen også. Sitter på mobil på buss så gjør ikke så nøye research før jeg poster nå.

Sander Berge og Håvard Nielsen salgene var 20 mill+. Se på for eksempel Brann eller ODD som ender opp med å gi bort spillerene sine gratis. Vi har faktisk blitt ganske flinke til å få penger for spillerene vi selger. Juklerød solgte vi til Belgia, men husker ikke om det ble nevnt pris. Lindkvist og Lundstrøm fikk vi nok små summer for, men vi ga de ikke bort gratis.

Vi har nok solgt for i hvert fall 100 mill siste 10 årene og det bør vi være fornøyd med. Nå er det vel sånn at man alltid sammenligner seg med andre og tror at andre er så mye bedre, eller at man husker det siste salget Stabæk gjorde og sammenligner seg med det.

Jeg synes vi er helt ok på salg av spillere og tror ikke vi får mindre enn andre klubber. Et bra salg i Eliteserien de siste årene ligger på mellom 20-30 mill hvis spilleren virkelig er god og holder et nivå over resten som Ejuke.
    Hmm,når du legger det frem sånn, så ser innlegget mitt litt klovnete ut ja Men jeg syns under 20mill er for lite, men tviler på at vi får noe mer enn 12-13. Spent på hvordan laget vil se ut uten han, vi hsr god dekning på midten, men ingen konstante uromomenter for motstanderen, slik Ejuke er og som man må ta hensyn til (selv ikke det hjelper).

Håper han blir ut sesongen

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Til å være et lag som alltid ender på midten av tabellen og aldri spiller i Europa, så gjør vi det faktisk veldig bra på salg av spillere.
      Tipper kun Molde og RBK har solgt for mer til utlandet enn VIF de siste 5 åra, og de er nesten alltid i Europa og på toppen av tabellen.
      Enig med deg!. Må muligens slenge på Sarp også på lista. Litt av noen salg de har gjort siste årene.

Comment

• Originally posted by Gluecoma View Post

Hmm,når du legger det frem sånn, så ser innlegget mitt litt klovnete ut ja Men jeg syns under 20mill er for lite, men tviler på at vi får noe mer enn 12-13. Spent på hvordan laget vil se ut uten han, vi hsr god dekning på midten, men ingen konstante uromomenter for motstanderen, slik Ejuke er og som man må ta hensyn til (selv ikke det hjelper).

Håper han blir ut sesongen
        Rimelig sikker på at vi ikke slipper han for mindre enn 2 millioner Euro. Jeg mener vi bør pushe for enda mer. Har vi tøffe nok folk ved forhandlingsbordet?

Norges verste klubb på salg, er Brann. De får aldri noe for spillerne sine.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Enig med deg!. Må muligens slenge på Sarp også på lista. Litt av noen salg de har gjort siste årene.
          Ja, bl a Krepin Diatta var et skikkelig varp, og de har vært flinke til å finne gull for lite penger. Men ser ut som hverdagen har kommet dit denne sesongen.

Vi har vel tre salg mellom 20-30 mill som jeg kommer på de siste 5 åra, Håvard, Ørnen og Berge.
          Naturlig at danskene selger for mye mer enn oss; bedre liga og danskene spiller tradisjonelt en fotball som krever bedre ferdigheter enn her.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post

Rimelig sikker på at vi ikke slipper han for mindre enn 2 millioner Euro. Jeg mener vi bør pushe for enda mer. Har vi tøffe nok folk ved forhandlingsbordet?

Norges verste klubb på salg, er Brann. De får aldri noe for spillerne sine.
            Ifølge den ene linken som ble lagt ut, så hadde Heerenveen kommet med bud på 2 millioner Euro, så hvis bl a Besiktas blir med på en budkrig så kan det bli interessant.

Comment

Ja, bl a Krepin Diatta var et skikkelig varp, og de har vært flinke til å finne gull for lite penger. Men ser ut som hverdagen har kommet dit denne sesongen.

Vi har vel tre salg mellom 20-30 mill som jeg kommer på de siste 5 åra, Håvard, Ørnen og Berge.
              Naturlig at danskene selger for mye mer enn oss; bedre liga og danskene spiller tradisjonelt en fotball som krever bedre ferdigheter enn her.
              Ja glemte selvsagt salget av Ørnen, det var også solid.

Comment

• Går både Ejuke og Berge, har vi masse cash. Jeg vil dog at mye av det settes på konto til kjipere tider, og at Tjærnås & Co, finner noe ukjent og spennende. Det må vi vel kunne forvente fra speiderteamet?

Comment

• Hvis chiddi går forventer jeg en ny stopper, spiss og ving som går rett inn i startelleveren.

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                    Hvis chiddi går forventer jeg en ny stopper, spiss og ving som går rett inn i startelleveren.
                    Lykke til! :-D
                    ​​​​​​Hvis Ejuke drar, og vi henter 3 nye spillere+Nouri, hvor mange spillere har vi troppen da?
                    Flere må ut ihvertfall.

Comment

Går både Ejuke og Berge, har vi masse cash. Jeg vil dog at mye av det settes på konto til kjipere tider, og at Tjærnås & Co, finner noe ukjent og spennende. Det må vi vel kunne forvente fra speiderteamet?
                      Kremt, vi gikk med 30 mill i UNDERSKUDD i fjor. Pengene vi får for Chiddi og Berge går nok stort sett til andre ting enn nye spillere.

Comment

• Originally posted by Disig View Post

Kremt, vi gikk med 30 mill i UNDERSKUDD i fjor. Pengene vi får for Chiddi og Berge går nok stort sett til andre ting enn nye spillere.
                        At klubber går i underskudd er ganske vanlig..Ofte budsjetterer de jo med underskudd også. Uansett er det ingen som vet hvordan ståa er, så det blir jo bare spekulasjoner.

Hvor mye av eventuelle penger fra Ejuke/Berge salg kan vi bruke?. Må mye av det dekke inn utgifter? Hvor involvert er Trøim? Mange spørsmål, lite svar...

Comment

• Originally posted by Disig View Post

Vet du at ikke Trøim allerede har dekket det? Altså. Jeg mener virkelig VET?

Comment

Lykke til! :-D
                            ​​​​​​Hvis Ejuke drar, og vi henter 3 nye spillere+Nouri, hvor mange spillere har vi troppen da?
                            Flere må ut ihvertfall.
                            Tviler på at vi skal beholde både efrain og nouri. Grødem kan også være en som forsvinner.

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post

Tviler på at vi skal beholde både efrain og nouri. Grødem kan også være en som forsvinner.
                              Ser ikke helt at Nouri og Grødem forsvinner med det første.

Comment

Ser ikke helt at Nouri og Grødem forsvinner med det første.
                                Alle snakker om Chiddy men det kan jo være flere som blir solgt/lånt ut. Vi har p.t 3 høyre backer, Grødem er langt unna spilletid, Sam A kan vel også være et mulig salgsobjekt (?). Det er utfordringen med god kamper inn mot et vindu. Når laget gjør det bra følger flere med og alle spillerne er iflg klubben til salgs om riktig bud blir lagt på bordet. Synes dette vinduet kan bli veldig spennende og selv om Chiddy er mest omtalt er jeg ganske sikker på at det skjer flere endringer, både ut og inn.

Comment

Working...
                                X