Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veldig kjipt, men det måtte jo skje. Blir en del penger, men. Nå er jeg spent på om klubben har en erstatter klar.

Comment

• Originally posted by _Christian_ View Post

Det betyr at han har fått godkjenning fra VIF til å reise ned dit. Betyr ikke nødvendigvis at overgangssum er ferdigforhandlet, eller at man er enig om kontrakt. Men sannsynligvis tror begge parter at man kommer til enighet snart.
      Nå spør jeg grunnet at jeg ble usikker. Men om man er på medisinsk test så er så og si alt forhandlet ferdig. Kontrakten er ikke signert, grunnet om han ikke skulle bestå testen. Men overgangsum, lønn er vel satt.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
        Veldig kjipt, men det måtte jo skje. Blir en del penger, men. Nå er jeg spent på om klubben har en erstatter klar.
        Tror ikke det blir hentet inn noe på den posisjonen. Mener å ha lest at det var budsjettert med salg for 9 millioner i år. Det er nå i boks. Vi styrer nok mot ett nytt underskudd i kjent VIF stil så kan være kjekt å ha penger i bakhånd. Dessuten har vi Dønnum, Finne, Vega, Shala som kan bekle mye av samme rolle.

Comment

• Er vel så spent på hvor mye Trøim skal ha som tilbakebetaling.

Comment

• Originally posted by hp29 View Post
            Er vel så spent på hvor mye Trøim skal ha som tilbakebetaling.
            Tviler faktisk på at han henter ut noe i det hele tatt. Han har nok av penger, og er med på grunn av kjærlighet til Enga.

Comment

• https://www.dagbladet.no/studio/spor...307?post=15598
              Dagbladet melder at Genk ønsker 250 millioner for Berge og han har takket nei til Sheffield United.

Comment

• Originally posted by O.S.L.O. View Post

Tror ikke det blir hentet inn noe på den posisjonen. Mener å ha lest at det var budsjettert med salg for 9 millioner i år. Det er nå i boks. Vi styrer nok mot ett nytt underskudd i kjent VIF stil så kan være kjekt å ha penger i bakhånd. Dessuten har vi Dønnum, Finne, Vega, Shala som kan bekle mye av samme rolle.
                Som regel pleier man å lage årsbudsjett og da var vel de 9 millionene vel på plass alt når vi solgte Sam Johnson i våres? VI fikk vel omtrent den summen tror jeg.

Fint at vi selger og får inn penger, men trist at vi ikke klarer å holde på profilene våre. Skal vi komme oss videre som klubb så må vi på et tidspunkt begynne å takke nei til bud på de beste spillerne våre. Selvsagt skal vi slippe de beste spillerne våre videre, men på tidspunkt som passer oss. Som f.eks. etter sesongen i Ejukes tilfelle.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Som regel pleier man å lage årsbudsjett og da var vel de 9 millionene vel på plass alt når vi solgte Sam Johnson i våres? VI fikk vel omtrent den summen tror jeg.

Fint at vi selger og får inn penger, men trist at vi ikke klarer å holde på profilene våre. Skal vi komme oss videre som klubb så må vi på et tidspunkt begynne å takke nei til bud på de beste spillerne våre. Selvsagt skal vi slippe de beste spillerne våre videre, men på tidspunkt som passer oss. Som f.eks. etter sesongen i Ejukes tilfelle.
                  Helt enig, og dette er bare trist. De kunne holdt han tilbake resten av sesongen og fått minst like mye til vinter'n.
                  Jeg kan ikke fatte og begripe hvor amatørlige vår ledelse er i forbindelse med salg. Tenk deg Stabæk som selger en norsk 20-åring med et begrenset potensiale til Danmark, for, ja, var det ikke 20 mill da? Han har jo ikke spilt mange kamper i ES heller.
                  Men de får det til .....
                  Håper virkelig det er snakk om minst 25mill, burde vært 30++
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Helt enig. Hvis vi skal "opp ett hakk" MÅ det være den nye strategien.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Dette er vel realiteten for de fleste klubber i Europa Nils. Hvis vi skulle begynne å tviholde på spillere så ville det også vært vanskeligere og få spillere til å signere 'gentlemens agreement' når spillere kommer eller forlenger. Mye lettere og forhandle fram en forlengelse av kontrakt hvis man vet at man lar slippe etter ett år enn at man skal tvinge spilleren til å bli.

Det gjør oss hvertfall tile en mer attraktiv klubb. En grunn til at spillere fra Trondheim velger oss fremfor RBK etc.

Tror ikke vi trenger hente erstatter heller.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Helt enig, og dette er bare trist. De kunne holdt han tilbake resten av sesongen og fått minst like mye til vinter'n.
                        Jeg kan ikke fatte og begripe hvor amatørlige vår ledelse er i forbindelse med salg. Tenk deg Stabæk som selger en norsk 20-åring med et begrenset potensiale til Danmark, for, ja, var det ikke 20 mill da? Han har jo ikke spilt mange kamper i ES heller.
                        Men de får det til .....
                        Håper virkelig det er snakk om minst 25mill, burde vært 30++
                        Bare til info så gikk Tobias Børkeiet for 1,5 mill euro til Brøndby. Han har spilt samtlige ES kamper for Stabæk i fjor og i år. Eneste «feilen» han har gjort var vel å ikke prestere maks under U20VM men det gjaldt vel dessverre flere på det norske laget. Flere hadde han på toppen av salgslisten til dette vinduet. Men dersom de kan få 1,5 mill euro for han burde vi få adskillig mer for Chiddy - men det regner jeg med at vi har fått også dersom han virkelig er solgt.

Comment

• Som forventet at Chiddi blir solgt nå, men skuffende allikevel. Han var verdt inngangspenga alene når han hadde dagen.
                          Får vi 20 for ham, håper jeg vi har råd til å bruke halvparten på å forsterke stallen.

Så har vi Sander Berge da. Spekuleres i en prislapp på over 200 mill. Om vi får mellom 10 og 20% av den overgangen, har vi plutselig ganske mye penger. Vi kan ha råd til å spare litt og bruke litt.
                          Nye stortalenter inn så vi kan kjøre denna karusellen om igjen og om igjen med stadig hyppigere gevinst.

Comment

Dessverre kom det ett revidert budsjett i Mars/April. Johnson forsvant i Februar og var slik jeg fortsto det ikke med i den tellingen. Han kostet oss ca 3,5 mill og vi satt igjen med litt i overkant av 7 millioner.

Comment

• Originally posted by g-maZta View Post
                              Om vi får mellom 10 og 20% av den overgangen, har vi plutselig ganske mye penger. Vi kan ha råd til å spare litt og bruke litt.
                              Nye stortalenter inn så vi kan kjøre denna karusellen om igjen og om igjen med stadig hyppigere gevinst.
                              Slik jeg har forstått det har vi over 15%, men under 20%.

Comment

• Da var det klart.

https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/...-ejuke-vast/10

Comment

Working...
                                X