Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post

Jeg foreslo å hente han ifjor.
    Pent

Layoni eller Tripic for en relativt rimelig penge hadde vært bra. Vi trenger noen som setter fart med ball i lengderetning og som faktisk har en del fart.

jeg håper ikke det blir noe mer Finne på kanten, siden han mangler alt som skal til der. Shala på kant blir igjen et tilbakesteg. Grødem og Horn er ikke naturlige kantspillere

Det er så veldig lenge igjen til kamp at kanskje Vega kan løse problemet

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
      Det som hadde vært fett var hvis vi dro DEN kaninen opp av hatten. Pressekonferanse imorgen, møt Ejukes ukjente tvillingbror Eruke, like god bare litt mer treffsikker
      Ejuke har en lillebror om jeg husker rett..

Comment

• Kjipt, men uungåelig (fram til vi en vakker dag blir best i Norden). Frykter både medalje og mer trengsel på tribunene forsvant der. Kuleste spilleren vi har hatt på noen år. Og virkelig moro så lenge det varte.Takk for alt!

Comment

• Jeg ser ikke helt svart på det.Ejuke,for all del god,men syntes Dønnum har mye av det samme,han er vår nye bohem.Syntes han har tatt store steg iår! Måtte der fortsette.Spennende å se hva vi drar opp av hatten,kan vel ikke kommet som noe overraskelse at Chiddy ble solgt.

Comment

• Dønnum er dessverre ikke i nærheten av å ha Ejukes ferdigheter og kvaliteter.

Comment

• Originally posted by Sosua View Post
              Dønnum er dessverre ikke i nærheten av å ha Ejukes ferdigheter og kvaliteter.
              De er ikke like, men Ejuke produserte 6 mål på 14 kamper for oss i år. Dønnum har 4 mål og én assist på 10 kamper. Dønnum kan bli veldig bra, allerede i år

Comment

• Originally posted by zeta View Post

Pent

Layoni eller Tripic for en relativt rimelig penge hadde vært bra. Vi trenger noen som setter fart med ball i lengderetning og som faktisk har en del fart.

jeg håper ikke det blir noe mer Finne på kanten, siden han mangler alt som skal til der. Shala på kant blir igjen et tilbakesteg. Grødem og Horn er ikke naturlige kantspillere

Det er så veldig lenge igjen til kamp at kanskje Vega kan løse problemet
                Dønnum og Grødem på kantene, bli helt fint det. Skjønner ikke hva du mener med at Grødem ikke kan spille eks. høyrekant.

Comment

• Originally posted by anderan View Post

De er ikke like, men Ejuke produserte 6 mål på 14 kamper for oss i år. Dønnum har 4 mål og én assist på 10 kamper. Dønnum kan bli veldig bra, allerede i år
                  Jeg synes Dønnum er god, men han har vel ikke så mye fart som Ejuke.

Dette med manglende sprintfart er nå et problem. For harmonien i laget bør noen kunne sprinte skikkelig. Dette er viktig for kontringer og for gjenvinning mm.

Når nye spillere skal vurderes synes jeg prioriteten må være folk som kan forsere med ball, som har tøffhet og evne til å ta ballen med seg i lengderetning. Jeg ønsker færre bakoverdriblinger, men flere forseringer som er ekkelt for motstanderne. Ja, så er det noen krigere med hurtighet og styrke i kroppen da. Haugesund har folk som Kone og Wadji, KBK har Diop, Coly, Psyche. Det er ikke vanskelig å få tak i, står bare på viljen

Comment

• Originally posted by Grim View Post
                    Spekulasjonene i norske medier kommer garantert fra den aller første artikkelen i nederlandske aviser i går.
                    Norske medier siterer kun vif-fotball.no, ingen har giddet å ringe VIF, Chiddy eller Heerenveen. Hvordan skal de kunne vite hva overgangssummen er? Trist, men slik jobber norske aviser.

Tipper overgangssummen er nord for den summen, men det får vi nok aldri bekreftet

Comment

• Originally posted by ForesttGump View Post

Dønnum og Grødem på kantene, bli helt fint det. Skjønner ikke hva du mener med at Grødem ikke kan spille eks. høyrekant.
                      Grødem er langt unna 1-laget tror jeg. Klarte ikke å dominere eller vise seg særlig i rekruttkampen mot Lyn, engang. Tror han har godt av nytt utlån til en "riktig" klubb.
                      Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Spekulasjonene i norske medier kommer garantert fra den aller første artikkelen i nederlandske aviser i går.
                        Norske medier siterer kun vif-fotball.no, ingen har giddet å ringe VIF, Chiddy eller Heerenveen. Hvordan skal de kunne vite hva overgangssummen er? Trist, men slik jobber norske aviser.

Tipper overgangssummen er nord for den summen, men det får vi nok aldri bekreftet
                        Transfermarkt virker nokså sikre på to mill: https://www.transfermarkt.de/chidera...fer_id/2557390

Uansett en grei sum, og det her er jo hverdagen for de aller fleste europeiske lag utenfor CL-eliten. Spørsmålet er jo videresalgsprosenten, da.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

RBK kjøpte Adegbenro fra en konkurrent i samme liga, da blir prisen naturligvis veldig høy. Det å sammenligne oss med RBK når det kommer til og få samme pris for spillere blir bare dumt. RBK har en helt annen historie, de er kjent over hele verden, vinner serien jevnlig, spiller i Europa jevnlig og har en stor historie i Champions League. At de får mer penger enn oss for spillere er helt naturlig.

Siste avsnittet ditt er bare ren idioti. Hadde Vålerenga hatt lave ambisjoner kunne vi gjort som Stabæk og bare brukt juniorspillere på A-laget. Grunnet ambisjoner om å kjempe helt i toppen gjør vi ikke det. Innlegget ditt er rett og slett ren sutring. Jeg synes også det var surt å miste Ejuke, men kan være greit å innse realitetene og hvordan mekanismen fungerer for et lag i ES.

Det at vi hentet Ejuke for en slikk og ingenting, utvikler han og selger han videre for rundt 20 mill er helt etter planen med best mulig utfall og rett og slett en god jobb av Deila og de andre som har jobbet med Ejuke på feltet. Well done!
                          Vet ikke om det er fordi RBK er en konkurrent i samme liga at prisen ble høy. Er nok heller at RBK måtte betale markedspris.

Tror nok også at RBK får bedre betalt enn oss, men tror ikke det kommer av at de spilte mye CL for 15-20 år siden. Men mer fordi de avslår bud på 20 millioner for spillere de ønsker å beholde. Det må vi snart begynne å gjøre også. Det ER uambisiøst å selge sin kanskje beste spiller midt i en sesong der vi sloss om medalje.

Så er selvfølgelig den økonomiske virkeligheten der også og kanskje trenger vi pengene. Men vi hadde fått samme sum i januar også, det er jeg rimelig sikker på.

Flott at vi ikke står i veien for spillere som får muligheten til å gå til større serier. Men så lenge vi fortsetter å selge enhver spiller så fort noen legger opp mot 20 millioner på bordet så kommer vi ingen vei. Jeg mener ikke at vi ikke skal selge spillere, men vi må tørre å ha litt is i magen sånn at vi klarer de sportslige ambisjonene også.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Vet ikke om det er fordi RBK er en konkurrent i samme liga at prisen ble høy. Er nok heller at RBK måtte betale markedspris.

Tror nok også at RBK får bedre betalt enn oss, men tror ikke det kommer av at de spilte mye CL for 15-20 år siden. Men mer fordi de avslår bud på 20 millioner for spillere de ønsker å beholde. Det må vi snart begynne å gjøre også. Det ER uambisiøst å selge sin kanskje beste spiller midt i en sesong der vi sloss om medalje.

Så er selvfølgelig den økonomiske virkeligheten der også og kanskje trenger vi pengene. Men vi hadde fått samme sum i januar også, det er jeg rimelig sikker på.

Flott at vi ikke står i veien for spillere som får muligheten til å gå til større serier. Men så lenge vi fortsetter å selge enhver spiller så fort noen legger opp mot 20 millioner på bordet så kommer vi ingen vei. Jeg mener ikke at vi ikke skal selge spillere, men vi må tørre å ha litt is i magen sånn at vi klarer de sportslige ambisjonene også.
                            Hva er grunnen til at RBK kan takke nei til sånne summer da?. Jo fordi de har en helt annen økonomi. De spiller i Europa hvert år og har helt andre forutsetninger enn oss. Vi har vært en middelhavsfarer i 8 år nå, da kan vi ikke drive å sammenligne oss med RBK som har vunnet serien de siste 3 årene..

Jeg er heller ikke så sikker på at vi hadde fått det samme i januar. Det er om sommeren det skjer flest og størst overganger, om vinteren skjer det lite for de utenlandske klubbene.

Comment

• Forskjellen er vel at RBK og Røkkes Molde kunne tilbudt Chiddy ny kontrakt som matchet den fra Heerenveen da de vet han blir solgt om 6 måneder til et større lag. Vi vet også dette, men om han hadde knekt beinet hadde vi gått konk, det hadde ikke de.

Det er dyrt å være fattig

Comment

• Sportslig leder i Vålerenga, Jørgen Ingebrigtsen, forteller at de ikke har intensivert jobbingen for å få inn en ren erstatter.

– Vi har lyst til å være bedre på høsten. Vi er fornøyd med de vi har, men vi gjør som alle andre klubber: vi ser etter spillere som kan gjøre oss bedre. Det er bare at det dukker opp i avisa to ganger i året, sier han til VG.

– Ser dere på spillere som kan bekle Ejukes posisjon?

– Det kan være vi henter noen vi tar inn der. Supporterne er nok fornøyd med det Finne har levert der. Vi har stor fleksibilitet i frontleddet, og Vega som fikk seg en skade mot Ranheim er tilbake når høsten kommer. Han kan bekle de tre offensive posisjonene.

Ingebrigtsen forteller også at de ikke kommer til å bruke mer penger etter Ejuke-salget enn de ville ha gjort om han fortsatt var i klubben.

– Vi har som mål at denne klubben skal bli bærekraftig. Det blir ingen utskeielser selv om vi har gjort ett salg

Ingen direkte erstatter for Ejuke da. Skjønner ikke helt hva de tenker på da, det må en spiller inn i den offensive rollen bak spissen eller en kant med andre ferdigheter enn de vi har. Helst en med stor fart. Og gjerne en midtbanespiller som kan spille ved siden av Abu/Lekven, da kan Shala bli flyttet et hakk opp i banen.

Comment

Working...
                                X