Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jeg er med på den at vi skal være fornuftig med pengene. Det er bra!

Allikevel er kravet at vi kjemper om medaljer i år, så på utkikk må de være. Den beste nyheten her, er dog at Vega er på vei tilbake.

Comment

• Originally posted by eskovd View Post
      Sportslig leder i Vålerenga, Jørgen Ingebrigtsen, forteller at de ikke har intensivert jobbingen for å få inn en ren erstatter.

– Vi har lyst til å være bedre på høsten. Vi er fornøyd med de vi har, men vi gjør som alle andre klubber: vi ser etter spillere som kan gjøre oss bedre. Det er bare at det dukker opp i avisa to ganger i året, sier han til VG.

– Ser dere på spillere som kan bekle Ejukes posisjon?

– Det kan være vi henter noen vi tar inn der. Supporterne er nok fornøyd med det Finne har levert der. Vi har stor fleksibilitet i frontleddet, og Vega som fikk seg en skade mot Ranheim er tilbake når høsten kommer. Han kan bekle de tre offensive posisjonene.

Ingebrigtsen forteller også at de ikke kommer til å bruke mer penger etter Ejuke-salget enn de ville ha gjort om han fortsatt var i klubben.

– Vi har som mål at denne klubben skal bli bærekraftig. Det blir ingen utskeielser selv om vi har gjort ett salg

Ingen direkte erstatter for Ejuke da. Skjønner ikke helt hva de tenker på da, det må en spiller inn i den offensive rollen bak spissen eller en kant med andre ferdigheter enn de vi har. Helst en med stor fart. Og gjerne en midtbanespiller som kan spille ved siden av Abu/Lekven, da kan Shala bli flyttet et hakk opp i banen.
      Hva forventet du han skulle si? At vi har 20 mill til overs og er klare til å bruke de? Overgangsvinduet er et psykologisk spill. Spillerne vi ser etter blir dyrere når alle vet vi har penger på bok.

Mulig vi ikke ender med å hente noen, svaret var det riktige ut i media uansett.

Comment

• Jeg tror at en av faktorene som spiller inn for å være en klubb som sakte, men sikkert kjemper seg tilbake til å bli et jevnt topplag, er at vi bygger videre på fundamentet vi har.
        Vi har fått på plass en egen stadion. Vi har en stall som begynner å finne identiteten sin. Vi har en spillestil som - når det sitter - gjør at vi vinner kamper med tennissifre. Samtidig sliter vi med dårlig økonomi, og vi klarer ikke fylle stadion. Da er det naturlig at vi er en selgende klubb. Med Ejuke er det er rent overskudd. Han kom til klubben etter god scouting og ble solgt etter relativt kort år med god fortjeneste. Det viser andre talenter at de blir lagt merke til når de kommer til Vålerenga. Vi har mer spennende ungdom i år enn hva jeg kan noensinne huske. Og gjør de det bra vil de også bli solgt, til tross for eventuell medaljekamp.
        Viktigst er hvordan klubben forvalter dette videre, både talentene og pengene de gir klubben ved salg.

Comment

• Er ikke lett det her med å selge/ikke selge. Vålerenga trenger uten tvil pengene, samtidig som vi etter min mening blir ekstremt svekket og trua på en topp 4 plassering gikk kraftig ned. Ja, ejuke er kun EN spiller på et lag, men han var den som kunne gjøre forskjell hvis vi stanget litt. Så kan man alltid si at hvis de hadde overtalt han til å bli for å ha større sjanse til europaspill etc, så er det heller ingen garanti for at vi klarer topp 4, ei heller at han hadde holdt seg skadefri, så sum summarum er det nok riktig av Vålerenga å selge for å bygge opp økonomien FØRST, hvor man da som klubb senere kan hente spillere både på øverste hylle og allikevel fortsette å hente spillere vi kan utvikle å selge med gevinst....men klart vi supportere vil ha de beste her uansett og gjerne vil til Europa snart

Comment

• Jeg klandrer ikke klubben i Ejuke-saken. Men dette skaper en sportslig usikkerhet. Hvis Vega kommer tilbake for fullt er det som å få en ny forsterkning

Ellers er erstatninger jeg ville blitt glad for: Layoni, Koomson, Tripic, Håkon Evjen, Adegbenro, neida..

Comment

• Økonomi er en hver klubbs fundament. Uten økonomi faller alt det andre sammen. Det vet de fleste som har fulgt Vålerenga en stund. P selge ejuke nå for 20mill pluss er selvfølgelig helt riktig. Hadde dette vært ifjor hadde jeg vært mer skeptisk. Men nå har vi både shala og dønnum som bidrar med poeng i tillegg til finne, Vega har vi i bakhånd også.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Hva forventet du han skulle si? At vi har 20 mill til overs og er klare til å bruke de? Overgangsvinduet er et psykologisk spill. Spillerne vi ser etter blir dyrere når alle vet vi har penger på bok.

Mulig vi ikke ender med å hente noen, svaret var det riktige ut i media uansett.
                Nei? Det har jeg da heller ikke skrevet. Det som bekymrer meg er at det må inn en ny i samme posisjon med lignende ferdigheter eller noe som ikke de andre har per dags dato. Om de signerer en uten kontrakt for min del så det ikke koster noe særlig. Det jeg mener er at over flere år virker ting på overgangsmarkedet vanskeilg og strategien de går ut med i media motsier seg selv. Først skal det satses ungt og man kvitter seg med aldrene spillere, Så skal det komme nye rutinerte spillere inn året etterpå. Og når en spiller som Ejuke drar, uten at de nødvendigvis signerer noen erstatter i samme posisjon så begynner jeg å lure. Ejuke ut, men hvem skal ta hans plass? Dønnum spiller på høyre, Finne spiss og Vega har vært skadet i rundt et år nå med flere skader.

Comment

• Originally posted by Jepp View Post
                  Det som hadde vært fett var hvis vi dro DEN kaninen opp av hatten. Pressekonferanse imorgen, møt Ejukes ukjente tvillingbror Eruke, like god bare litt mer treffsikker
                  Skjønner ikke helt hvorfor etternavnet ikke er likt, men...

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Hva er grunnen til at RBK kan takke nei til sånne summer da?. Jo fordi de har en helt annen økonomi. De spiller i Europa hvert år og har helt andre forutsetninger enn oss. Vi har vært en middelhavsfarer i 8 år nå, da kan vi ikke drive å sammenligne oss med RBK som har vunnet serien de siste 3 årene..

Jeg er heller ikke så sikker på at vi hadde fått det samme i januar. Det er om sommeren det skjer flest og størst overganger, om vinteren skjer det lite for de utenlandske klubbene.
                    Men RBK kom seg dit ved ikke å selge de beste spillerne sine så fort sjansen bød seg.

Klubber som spiller i serier som spilles høst-vår opplever at prisene er høyere i vinduet som er midt i sesongen, dvs januar.

Det er ikke sikkert at det er helt feil å selge Ejuke, men skal vi komme noe sted må vi starte å si nei til bud. Om ikke annet så fordi det presser prisene opp. Klubber i Danmark og til dels Sverige får bedre betalt for sine spillere. Herenveen kjøpte Grindheim av oss i 2008 for mer enn de betalte for Ejuke i 2019 (i januar til og med), så hos oss har prisene stått stille et tiår. Eller gått ned hvis man ser på eurokursen. Tror de fleste vil være enige i at det er mer penger i fotballen i dag ennn for ti år siden. Danskene selger en spiller som Sørloth for 100 millioner.

Comment

• Originally posted by Grim View Post

J uttales som R i vestre Nigeria
                      I en gal verden er bare klovnen normal.

Comment

• Originally posted by Grim View Post

Hva mener du? Jeg har hørt at Eruke Ejuke er enda bedre teknisk enn Chidera. Kommer til å bli en knallhit sier folk.
                        In the beginning the Universe was created.
                        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                        - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by SideLinjeKjeksen View Post
                          P selge ejuke nå for 20mill pluss er selvfølgelig helt riktig.
                          Der er vi uenige. Å endelig nå en e-cup turnering ville være gull verd for klubben, og sulteforet supportere. Jeg ser at den sjangsen er større med spillere som Ejuke på laget, enn ikke. Argumentet at han høyst sannsynlig blir mindre verd ved juletider er ganske svakt synest jeg. Hva hvis han hadde fortsatt som det siste halve året, litt og litt bedre. Kunne vi ikke ha solgt han for mer da? Vi trenger en sports direktør som har vært i toppen, og vet hva som skal til. Hvor har Jørgensen vært? Tromsø?? Samma som med Haakonsen, helt dustete ansettelse. Kommer fra HamKam i kokkos ligaen, og skal inn å være sjef for et lag med ambisjoner om seriemesterskap og e-cup.
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Hvor mye skal den tidligere klubben til Edjuke ha ved denne overgangen?
                            Er det informasjon om dette noe sted?
                            Skulle tro hans tidligere klubb har forhandlet seg frem til en god avtale ved videresalg. Slik som vi og Asker får ved Sander Berge overgangen, når det en gang skjer.

Gimme hope johanna

Comment

• Herenveen har nettopp cashet inn 12 mill euro, netto på spillersalg, ved å selge to spillere, men å pushe de på pris var uaktuelt for Enga?

Besiktas bøy 2,7 mill euro mens Herenveen kjøpte for 2 mill. Det vil si at vi har gått glipp av rundt 7 millioner kroner ved å selge til Herenveen.
                              https://scorenigeria.com.ng/why-ejuk...ktas-millions/

Comment

• Originally posted by Ordensmann View Post
                                Herenveen har nettopp cashet inn 12 mill euro, netto på spillersalg, ved å selge to spillere, men å pushe de på pris var uaktuelt for Enga?

Besiktas bøy 2,7 mill euro mens Herenveen kjøpte for 2 mill. Det vil si at vi har gått glipp av rundt 7 millioner kroner ved å selge til Herenveen.
                                https://scorenigeria.com.ng/why-ejuk...ktas-millions/
                                Hvis Herenveen og Vålerenga begge er klar over at Ejuke ikke ønsker seg til Besiktas så er det ikke så mye å pushe med.
                                In the beginning the Universe was created.
                                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                                - Douglas Adams

Comment

Working...
                                X