Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Calven View Post
    Hvor mye skal den tidligere klubben til Edjuke ha ved denne overgangen?
    Er det informasjon om dette noe sted?
    Hakke lest om det noe sted , 10-20% kanskje??!!.
    Skal de ha fks 30-50% så kunne vi like gjerne venta med salg til i høst.

Comment

• Originally posted by Ordensmann View Post
      Herenveen har nettopp cashet inn 12 mill euro, netto på spillersalg, ved å selge to spillere, men å pushe de på pris var uaktuelt for Enga?

Besiktas bøy 2,7 mill euro mens Herenveen kjøpte for 2 mill. Det vil si at vi har gått glipp av rundt 7 millioner kroner ved å selge til Herenveen.
      https://scorenigeria.com.ng/why-ejuk...ktas-millions/
      høres helt Vålerenga ut spør du meg

Comment

• Originally posted by JohnF View Post

Hvis Herenveen og Vålerenga begge er klar over at Ejuke ikke ønsker seg til Besiktas så er det ikke så mye å pushe med.
        Er vel bare å takke nei til Herenveen da. Si at han koster €2,7 millioner nå, men €2 millioner etter sesongen vår. Hvis ikke han har spilt så bra at han koster €3 millioner i januar.

Comment

• Originally posted by eskovd View Post

–IIngebrigtsen forteller også at de ikke kommer til å bruke mer penger etter Ejuke-salget enn de ville ha gjort om han fortsatt var i klubben.

– Vi har som mål at denne klubben skal bli bærekraftig. Det blir ingen utskeielser selv om vi har gjort ett salg
          Klubben er ikke.rekrafrig hvis man er avhengig av spillersalg. Den kommer heller aldri til å bli bærekraftig hvis man hele tiden casher inn på de beste spillerne så fort muligheten byr seg. Det blir som å være avhengig av å vinne i Lotto for å opprettholde livsstilen.

På meg virker dette med at klubben ikke skal stå i veien for spillere som vil til utlandet som en misforstått snillisme. På et tidspunkt må vi si nei til isalg for å få sportslig framgang. Og hvis det faktisk er sånn at vi ønsker å tjene penger på spillersalg må Ejuke-pengene reinvestere i spillere som kan selges. Så lenge salgsinntekter må brukes til å dekke løpende utgifter har det ingenring med bærekraftig å gjøre. Og å selge en god spiller uten å hente en like god erstatter bare reduserer klubbens mulighet til å være bærekraftig.

Comment

• Mulig jeg overtolker litt, men artikkelen på vif-fotball angående salget, virker de veldig glade over dette. Først utropstegnet i "Ejuke solgt til Nederland!". Halleluja lissom. Resten er litt i samme gate.

La det være klart. Vi trenger sikkert pengene, men vi trenger suksess og E-cup MERE. Det er muligheter for enda mere cash der. Og suksess gir flere på tribunen. Hvis det nå ikke blir medalje og E-cup pga dette salget, er det absolutt ikke verdt det. I tillegg risikerer jo folk i klubben jobben sin, hvis vi nå ikke snart presterer.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
              Mulig jeg overtolker litt, men artikkelen på vif-fotball angående salget, virker de veldig glade over dette. Først utropstegnet i "Ejuke solgt til Nederland!". Halleluja lissom. Resten er litt i samme gate.

La det være klart. Vi trenger sikkert pengene, men vi trenger suksess og E-cup MERE. Det er muligheter for enda mere cash der. Og suksess gir flere på tribunen. Hvis det nå ikke blir medalje og E-cup pga dette salget, er det absolutt ikke verdt det. I tillegg risikerer jo folk i klubben jobben sin, hvis vi nå ikke snart presterer.
              Tragisk artikkel. Vi er en utviklingsklubb skal liksom være stolte av å selge våre bedre spillere.

Er så lei den gjengen som styrer denne klubben. Har etterlyst at de prater mer, men etter å ha lest den artikkelen tror jeg det er like greit at de holder kjeft.

Comment

• Splash the cash ja.. Det har vi prøvd på før i Vålerenga. Frem med bøssene folkens. Det er jo så gøy å gå dør til dør for å samle inn penger etter at klubben har satt i gang ny «storsatsning» som nesten ender i konkurs fordi vi hentet han gamle avdanka spissen med kneskade som hevet millionlønn.

Nei, takke meg til at vi driver litt fornuftig og tålmodig om dagen. Det kjøpet av Ejuke som så og si var gratis og som ender med 20 mill+ i banken er jaggu god butikk. 3 år med tålmodighet.

Nå stoler ikke jeg på den prisen som har blitt nevnt heller. Det er kun spekulasjoner. Jeg tror prisen ble godt over 20 mill og nærmere 30 med div klausuler. Men det får vi nok aldri vite. Klubben er ganske lukket på sånne ting. Grunnen til at jeg tror prisen er høyere er måten Jørgen sa det på, at Herenveen hadde strukket seg langt økonomisk i konkurranse med andre klubber. Mulig første bud var i underkant av 20 mill, men tror salget ble høyere når flere klubber meldte interesse.
                Last edited by tordvif; 16.07.2019, 20:10.

Comment

• Er vi interessert i han her tro?

https://www.nettavisen.no/sport/mous...423816334.html

Comment

• Da bør det være en kjøpsopsjon der, ellers ser jeg ikke poenget.

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                      Endte visst i Odd

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                        Nå stoler ikke jeg på den prisen som har blitt nevnt heller. Det er kun spekulasjoner. Jeg tror prisen ble godt over 20 mill og nærmere 30 med div klausuler. Men det får vi nok aldri vite. Klubben er ganske lukket på sånne ting. Grunnen til at jeg tror prisen er høyere er måten Jørgen sa det på, at Herenveen hadde strukket seg langt økonomisk i konkurranse med andre klubber. Mulig første bud var i underkant av 20 mill, men tror salget ble høyere når flere klubber meldte interesse.
                        Takk og god dag! Nå må folk slutte å svartmale, den prisen som har kommet fram og som alle medier snakker om er noe som ble nevnt tidlig fra medier i Heerenveen. VIF lekker ikke lenger. Så hva vi har fått er det bare noen få utvalgte som vet og Heerenveen, kanskje det sitter noen som vet mer der nede,

Ejuke hadde bare 1,5 år igjen av kontrakten og vi var klar over at det var store muligheter for at han gikk i sommer.

Nå hvilke andre signereinger/salg ønsker jeg meg fram i sommer.

Er faktisk litt usikker, føler egentlig ikke at vi trenger å hente noen erstatter for Ejuke i det hele tatt. Vi har hva? Vega, Finne, Dønnum, Shala, Horn Myhre, Grødem og Thiago Holm.

Alternativet for min del er ut med Azemi og inn en ny kant flytte Finne opp som topp som ett alternativ til Mathias.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post
                          Splash the cash ja.. Det har vi prøvd på før i Vålerenga. Frem med bøssene folkens. Det er jo så gøy å gå dør til dør for å samle inn penger etter at klubben har satt i gang ny «storsatsning» som nesten ender i konkurs fordi vi hentet han gamle avdanka spissen med kneskade som hevet millionlønn.

Nei, takke meg til at vi driver litt fornuftig og tålmodig om dagen. Det kjøpet av Ejuke som så og si var gratis og som ender med 20 mill+ i banken er jaggu god butikk. 3 år med tålmodighet..
                          Det er vel dette som kalles et falskt dilemma? Det er ikke nødvendigvis sånn at innsamlingsaksjon er en logisk konsekvens av at vi reinvesterer deler av salgssummen.

Ser heller ingen som skriver at vi skal splash the cash...

Og ja, Ejuke var god butikk. Men vi driver ikke butikk. Kjernevirksomheten vår er fotball. Når vi selger unna spillere så tjener vi penger på salg. Men gjør det vanskelig å tjene penger på det vi faktisk driver med.

Dessverre for oss så kreves spillere som kan spille i større ligaer for å prestere også her. Og den logiske konsekvensen av det er at det er den type spillere vi må ha.

Så på et tidspunkt må vi slutte å selge spillerne våre. Om vi bruker det vi fikk for Ejuke til å si nei til neste salg så fort vi får et bud på nestemann eller om vi kan kjøpe nye spillere for hele eller deler av summen aner jeg ikke. Men å prate om at vi skal være stolte av å selge spillerne våre er litt malplassert. Men spillere kommer og går. Vi kommer snart til å glemme Ejuke, men vi må bli bedre av salgene. Enten må det bety nye spillere inn eller så må det bety at vi heller takker nei neste gang noen kommer med 15-20 millioner for en av våre nøkkelspillere.

Last edited by Nils_de-Noia; 16.07.2019, 22:12.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Er vel bare å takke nei til Herenveen da. Si at han koster €2,7 millioner nå, men €2 millioner etter sesongen vår. Hvis ikke han har spilt så bra at han koster €3 millioner i januar.
                            God plan!
                            Hvorfor stanse der? Når de sier seg villige til å betale 2,7 millioner så sier vi at nå koster han 3,4. Og så 4,1. 4,8 osv. Dette treet vokser opplagt inn i himmelen.
                            Ejuke måtte spilt sjukt bra denne høsten for at vi skulle klart å skvise noen for 3 millioner med ett år igjen på kontrakten.
                            «Er vel bare å takke nei..» Joa, men det har konsekvenser i andre enden; og de konsekvensene er en ukjent størrelse.

Det hadde så klart vært supert å ha Ejuke ut høsten, men det ville også bære med seg risikoen for å få niks og nada i andre enden, eventuelt langt mindre enn det vi fikk.

Alt må liksom være enten svart eller hvitt her inne. Vi vet jo ikke en gang med sikkerhet hvor mye Ejuke faktisk er solgt for..
                            In the beginning the Universe was created.
                            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                            - Douglas Adams

Comment

• Det var svar på en artikkel om at Besiktas bød 700 000 euro mer enn Herenveen, men at Ejuke ville til Herenveen.

Om det er sant eller ikke aner jeg ikke. Men hvis det var må vi være i stand til å få samme pris av Herenveeen. Eller fortelle Ejuke at han kan velge mellom Besiktas eller fortsatt spill her.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Det er vel dette som kalles et falskt dilemma? Det er ikke nødvendigvis sånn at innsamlingsaksjon er en logisk konsekvens av at vi reinvesterer deler av salgssummen.

Ser heller ingen som skriver at vi skal splash the cash...

Og ja, Ejuke var god butikk. Men vi driver ikke butikk. Kjernevirksomheten vår er fotball. Når vi selger unna spillere så tjener vi penger på salg. Men gjør det vanskelig å tjene penger på det vi faktisk driver med.

Dessverre for oss så kreves spillere som kan spille i større ligaer for å prestere også her. Og den logiske konsekvensen av det er at det er den type spillere vi må ha.

Så på et tidspunkt må vi slutte å selge spillerne våre. Om vi bruker det vi fikk for Ejuke til å si nei til neste salg så fort vi får et bud på nestemann eller om vi kan kjøpe nye spillere for hele eller deler av summen aner jeg ikke. Men å prate om at vi skal være stolte av å selge spillerne våre er litt malplassert. Men spillere kommer og går. Vi kommer snart til å glemme Ejuke, men vi må bli bedre av salgene. Enten må det bety nye spillere inn eller så må det bety at vi heller takker nei neste gang noen kommer med 15-20 millioner for en av våre nøkkelspillere.
                                Vi kunne sikkert diskutert dette i evigheten Nils, men tror vi legger`n død der. Det som er helt sikkert at at vi aldri kommer til å "slutte å selge spillerene våres". Da er det på tide å stikke fingeren i jorda å ta en titt på hvordan Eliteserien ligger an på fotballkartet. Ejuke vokste seg for stor for Eliteserien og var klar for nye oppgaver. Så jo allerede mot Bodø/Glimt at han var i en helt annen klasse enn resten utpå banen der, ingen Eliteserieklubber kunne fått holde på en sånn spiller lenge. Jeg skal likevel gi deg den at jeg skjønner hvordan du tenker i innleggene du skriver. Om man skal bli en toppklubb så kan man ikke hele veien selge de beste spillerne, da blir det lite kontinuitet og man må hele tiden starte på nytt.

Hadde vi vært en stabil toppklubb som hadde spilt Europa 4-5 år på rad hadde vi kanskje heller ikke vært nødt til å selge en spiller til 20 mill, men først må vi komme oss dit, og på veien må vi også selge spillere.

Hvis vi sier at Trøim dekket underskuddet på 30 mill(noe de indirekte skrev i artikkelen om at vi hadde gått i underskudd og at Trøim fortsatt stilte opp). Så bør det jo være en fin sum tilgjengelig for spillersalg om også Berge pengene tikker inn på konto. Da bør det gå bra å reinvestere de i nye spillere. Vi får prøve å se litt fremover. Ejuke er borte, så den saken er på tide å glemme og heller se fremover. Jeg mener vi fint kan klare medalje denne sesongen uten Ejuke også. Da bør det bli Europa og vi kan forsterke i vintervinduet før det. Det kan fortsatt komme noe positivt ut av dette om vi bruker pengene litt smart fremover.. Om vi treffer på kjøpene kan vi få to gode spillere til rundt den prisen som vi kanskje igjen kan selge for mer penger igjen..

Comment

Working...
                                X