Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Det var svar på en artikkel om at Besiktas bød 700 000 euro mer enn Herenveen, men at Ejuke ville til Herenveen.

Om det er sant eller ikke aner jeg ikke. Men hvis det var må vi være i stand til å få samme pris av Herenveeen. Eller fortelle Ejuke at han kan velge mellom Besiktas eller fortsatt spill her.
    Hva om vi faktisk fikk samme pris fra Herenveen da?. Det sto i artikkelen på hjemmesiden vår at Herenveen strakk seg langt økonomisk i konkurranse med andre klubber.

Comment

Tragisk artikkel. Vi er en utviklingsklubb skal liksom være stolte av å selge våre bedre spillere.

Er så lei den gjengen som styrer denne klubben. Har etterlyst at de prater mer, men etter å ha lest den artikkelen tror jeg det er like greit at de holder kjeft.

En ganske patetisk artikkel ja. Hadde nok vært greit å skifte litt ut ja, å få inn litt tøffere folk. "Vi har solgt vår beste spiller til Nederland folkens, hvilken stor dag for Vålerenga!!!". Johooo!!

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Vi kunne sikkert diskutert dette i evigheten Nils, men tror vi legger`n død der. Det som er helt sikkert at at vi aldri kommer til å "slutte å selge spillerene våres". Da er det på tide å stikke fingeren i jorda å ta en titt på hvordan Eliteserien ligger an på fotballkartet.
        Ble et langt innlegg fra deg der du startet med å legge’n død.

Alle fotballklubber selger spillere. Det gjør vi også og det skal vi fortsette å gjøre.

Men vi må vel ikke på død og liv selge spillere så fort muligheten byr seg? Vi må tørre å holde på spillerne våre. Hva vi hadde fått for Ejuke i januar vet verken du eller jeg. Hvor vi ender opp i år må vi vente noen måneder på å finne ut. Om det er over, under eller samme plassering som med Ebuke i troppen finner vi aldri ut.

Men om Ejuke hadde gått i januar for fem millioner mindre enn vi faktisk fikk ville det fortsatt vært god butikk. Og sannsynligvis hadde vi gjort det bedre sportslig i år. Men det er ikke Ejuke som er poenget. Han er solgt og spillere kommer og går. Men på et punkt må vi starte å takke nei til gode bud på spillerne våre for å komme oss videre. Jeg skulle gjerne sett at klubben prøvde å vise litt ambisjoner og sloss for å beholde gode spillere,.ikke at sportssjefen står på klubbens egne sider og prate om at han er stolt av å ha solgt vår beste spiller til Herenveen for vekslepenger i europeisk målestokk.

Prøv heller å beholde spillerne våre og ikke selg for tidlig. Herenveen har kjøpt han fordi de tror han blir enda bedre framover. Det hadde han blitt her også. Er det noe vi burde ha lært av Juklerød og Berge er det at vi solgte dem alt for billig.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Hva om vi faktisk fikk samme pris fra Herenveen da?. Det sto i artikkelen på hjemmesiden vår at Herenveen strakk seg langt økonomisk i konkurranse med andre klubber.
          Da har vi klart noe som burde være en selvfølge.

Comment

• Originally posted by Sosua View Post
            Dønnum er dessverre ikke i nærheten av å ha Ejukes ferdigheter og kvaliteter.
            Jo.

(10 tegn)

Comment

• En gang, for ikke så lenge. lenge siden, vår "alle" enige om at Abu var Gud og at Lekven sugde. I dag er det mange som ønsker seg Lekven som kaptein og Abu på benken. Shala er jo bedre i den posisjonen. Jada, Ejuke var bra, men det var Abu også - og vi løste det når formen hans svikta. Jeg har trua på gutta som er igjen og tror vi vil gå en spennende høst i møte. Selv om vi ikke forsterker med nyinnkjøp. Dønnum er skikkelig på gang. Finne er i siget igjen. Grødem kan få¨noen sjanser og blomstre. Shala er helt konge - trolig i flere possisjoner om f.eks. Abu finner formen igjen. Og, Vega kan være som å ha en million i banken som vi endelig kan cashe ut. Også er det jo mulilg å håpe på at Michael og/eller Azemi våkner fra dvalen og viser oss noe de ikke har fått vise på en stund.
              Hey. Dette blir bra. Også penger på bok. Lykke til Chidera, og takk for alt du ga oss.

Comment

• var det ikke slik at Moa ogsaa kunne blitt solgt for en boette med penger, men klubben takket nei og saa ble han skadet og gikk senere for "knapper og glansbilder" i forhold? husker ikke helt detaljene, men ville bare poengtere at det er godt mulig han Ejuke kunne blitt solgt for det samme eller mer i vinter, men han kunne ogsaa blitt solgt for mye mindre. det er vanskelig aa spaa om framtiden, for alt vi vet gaar verdensoekonomien i dass pga handlelskrig - eller saa tar den seg voldsomt opp igjen pga kvantitative lettelelser

uansett, Ejuke er solgt, om det er en god eller daarlig deal kommer vi uansett ikke til aa bli veldig kloke rundt (alt ettersom vi ikke vet detaljene omkring salgsum, videresalgsprosent, hva moderklubb skal ha etc), hva fokuset maa ligge paa naa er hva klubben kommer til aa gjoere med det! om man selger den beste spilleren saa erstatter man ikke ham med en fra benken, da blir laget svekket uansett hvordan man velger aa vri aa vende paa det.

ny spiller inn - ja takk, om det er i samme posisjon trenger det kanskje ikke aa vaere da vi har flere anvendelige spillere som kan ta den plassen som ble borte.

Comment

• Vårt neste store salgsobjekt er utvilsomt Klaesson, og så blir det meget spennende å følge Thiago Holms utvikling. Klaesson fast på den beste arenaen han kan vise seg frem på (U19), og bør også få tillit mellom stengene på vårt A-lag fra nå, selv om det vil komme tabber. Gutten er født i 2000, og kan fort bli solgt for opptil 30 mill neste år med fortsatt godt spill på landslag og i Eliteserien. Utenom Klaesson opplever faktisk at vi har et stort hull og mangler talenter med X-faktor. Vi har de siste årene vært "bortskjemt" med talenter som feks Zahid, Berge, Ejuke, Singh, Fellah, Moa, Strandberg, Ogude, Fredheim Holm eller Shelton som alle har har hatt egenart og noen unike ferdigheter i norsk målestokk. Nå ser jeg egentlig ingen som har noe helt unikt og spesielt. Ja, Dønnum er sexy i Eliteserien, men hva slags klubber punger ut for en 21 år gammel kantspiller som mangler det lille tiendelet med fart? Eller Horn Myhre, som mangler både høyde, styrke og tempo til å dominere kamper på høyt nivå?
                  Utenom disse, har vi egentlig så mange talenter som har noe spesielt ved seg, alla Berge, Zahid og Ejuke? Synes begge Opsahlgutta har sett pigge ut i cupkamper, men vet ikke hvordan de presterer i 3. div.

Enig med mange som er skeptiske til høsten nå som vi mistet X-faktor og fart med Ejuke. Engstelig for at det nå går tilbake til forsøke-å-trille-ball-gjennom-motstander-fotball, og for lite fart, kraft og gjennombrudd til å kunne forsere ledd og skape ubalanse. Håper jeg tar feil, og at Vega eller Grødem tar opp hansken på kanten, og at Dønnum fortsetter den herlige utviklingen han er i. Shala er helt nydelig på midten sammen med Lekven, så ønsker ikke at vi tuller det til med å flytte Shala ut på en kant.

Nije (kjøp, ikke lån), Tripic eller ett eller annet klubben drar opp av hatten med masse fart tas i mot med stor takk

Comment

• Tror folk glemmer at vi før sesongen hadde 15 mill i minus og sa opp administrasjon pga dette.Vi har fortsatt en anstrengt økonomi,vanlig folk kommer ikke på kampene våre.Skjønner at folk vil beholde de beste spillerne men ejuke er ikke en klubbspiller,han vil ut å tjene penger og spille på høyest mulig nivå.

Comment

• Originally posted by Ingar View Post
                      Det burde vi være. Moussa har fart, teknikk og er villig til å utfordre med ball.
                      Tror dette er den type spiller Deila er god på å utvikle.
                      Forutsetter kjøp, eller opsjon på kjøp.
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

Ble et langt innlegg fra deg der du startet med å legge’n død.

Alle fotballklubber selger spillere. Det gjør vi også og det skal vi fortsette å gjøre.

Men vi må vel ikke på død og liv selge spillere så fort muligheten byr seg? Vi må tørre å holde på spillerne våre. Hva vi hadde fått for Ejuke i januar vet verken du eller jeg. Hvor vi ender opp i år må vi vente noen måneder på å finne ut. Om det er over, under eller samme plassering som med Ebuke i troppen finner vi aldri ut.

Men om Ejuke hadde gått i januar for fem millioner mindre enn vi faktisk fikk ville det fortsatt vært god butikk. Og sannsynligvis hadde vi gjort det bedre sportslig i år. Men det er ikke Ejuke som er poenget. Han er solgt og spillere kommer og går. Men på et punkt må vi starte å takke nei til gode bud på spillerne våre for å komme oss videre. Jeg skulle gjerne sett at klubben prøvde å vise litt ambisjoner og sloss for å beholde gode spillere,.ikke at sportssjefen står på klubbens egne sider og prate om at han er stolt av å ha solgt vår beste spiller til Herenveen for vekslepenger i europeisk målestokk.

Prøv heller å beholde spillerne våre og ikke selg for tidlig. Herenveen har kjøpt han fordi de tror han blir enda bedre framover. Det hadde han blitt her også. Er det noe vi burde ha lært av Juklerød og Berge er det at vi solgte dem alt for billig.
                        Ja jeg hadde litt på hjertet likevel, men nå legger jeg den død fra min side. Har skjønt poenget ditt, og tror ikke vi kommer så mye lenger, selv om vi sikkert kunne holdt på lenge

Comment

• Jeg synes ikke det er på liv og død å selge en spiller med 1 1/2 år igjen av kontrakten. Hadde spillern hatt 2 år pluss igjen, så kan man ha litt is i magen.
                          Hadde vi ikke solgt nå, så hadde vi bare hatt et vindu igjen å selge, og hva om han blir skada underveis? Da kan vi fort sitte igjen med null kroner.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                            Jeg synes ikke det er på liv og død å selge en spiller med 1 1/2 år igjen av kontrakten. Hadde spillern hatt 2 år pluss igjen, så kan man ha litt is i magen.
                            Hadde vi ikke solgt nå, så hadde vi bare hatt et vindu igjen å selge, og hva om han blir skada underveis? Da kan vi fort sitte igjen med null kroner.
                            For meg er ikke det største problemet salget, det kan jeg forstå. Det er måten det blir fremstilt på av klubben. Som om det er noe stort som har skjedd at vi selger vår beste spiller, mens vi selv er midt oppe i medaljestriden. Det fremstår bare litt ynkelig og "Vi er med på kjøtt og flesk". Det er ikke sånne folk jeg vil ha i klubben.

Comment

• Det er så mange faktorer vi ikke vet noe om. Nøyaktig hvor stort budet fra nederlenderne var og hvor stort konkurrentenes bud var. Om det var forskjeller i videresalgsprosenter og bonuser for x-kamper osv. Men enda viktigere hva Ejuke selv ønsket. Med en lang kontrakt sikrer han sin økonomiske framtid på en helt annen måte enn han kunne gjøre hos oss og forhåpentligvis slår han igjennom hos dem. At han er fornøyd er bra for oss både fordi han fortjener det og fordi det da blir mer fristende for andre og komme hit. Om vi kunne fått 5 mill mer fra en klubb han ikke ville gå til så er det ikke sikkert det ville vært så mye bedre.

Stabæk var veldig skuffa da Ohi ikke ville gå til en kinesisk klubb for 20-25 mill https://www.vg.no/sport/fotball/i/BJ...lioner-i-loenn isteden gikk han litt senere til molde for under halvparten https://www.vg.no/sport/fotball/i/K3...baek-til-molde det kan man skjønne, men spillerne er ikke slaver og har jo litt de skal ha sagt de og. Vi har jo også sett en del spillere den siste tida som har streiket fordi de ikke får gå (feks https://www.eurosport.no/fotball/obo...25/story.shtml) jeg sier selvsagt ikke at det er noe Ejuke ville gjort eller at klubbene skal la seg true. Men det er jo å foretrekke at dialogen mellom klubb og spiller er god og at de er trygge på at suksess kan føre til salg. Før sesongen var det mye snakk om at vi var for snille mot Nouri og Sam Johnsen samtidig har Sam A. og Ejuke steppa opp og fyllt tomrommet. Vi mista en toppscorer, men fikk en teknikker med x-faktor og vi ble bedre. Nå får vi se om noen kan fylle tomrommet etter Ejuke. Om vi nå kan få inn eller utvikle en storscorer så kan vi fortsatt få medaljen vår. Vi får se om speidernettverket vårt fungerer så godt som de har love selv om jeg tror dere har helt rett i at vi ikke har mange penger å investere.

(Noen etterlyste sak om at Moa ble solgt billig jeg fant denne https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-...-fem-millioner)

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post

For meg er ikke det største problemet salget, det kan jeg forstå. Det er måten det blir fremstilt på av klubben. Som om det er noe stort som har skjedd at vi selger vår beste spiller, mens vi selv er midt oppe i medaljestriden. Det fremstår bare litt ynkelig og "Vi er med på kjøtt og flesk". Det er ikke sånne folk jeg vil ha i klubben.
                                Var vel mer at Ingebrigtsen var stolt over at vi har solgt spillere til Belgia som markerer seg der, altså Juklerød og Berge, og at han håper på at Ejuke gjør det samme i Nederland. Betyr jo at vi produserer og utvikler spillere som har bra ferdigheter.
                                Det er jo bra for vårt rykte, og ikke minst viser det at klubben også får inn millioner mtp at vi skal være en bedrift som driver økonomisk forsvarlig.
                                Salget var greit, vi kunne risikert å sitte igjen med ingenting også. Håpet mitt var at signerte ny kontrakt, hvis ikke er det nok lurest å selge han nå.

Comment

Working...
                                X