Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Han har helt sikker mer detaljkunnskap om situasjoen i klubben i øyeblikket. Men husk at det er folk med forskjellig bakgrunn og kunnskap som er innom her. Og at han som ledet klubben i vår mest suksessfulle periode på 2000-tallet var utdannet dukkemaker. Tror det er lurt å lytte litt til hva som blir sagt og ikke hvem som sier det. Å bare stole blindt på at andre har alt under full kontroll og kun tar gode avgjørelser bare fordi noen har gitt dem en jobb og en tittel er kanskje litt optimistisk?

Hva et det med dagens ledelse som imponerer deg mest? Den gode økonomiplanleggingen? Den offensive holdningen? Den gode kommunikasjonen med kunder og omgivelsene? De sportslige resultatene?

Skal man gå i overskudd så er det egentlig bare to måter å gjøre det på. Enten må man bruke mindre, eller så må man tjene mer. Vi trenger å øke inntektene våre, for vu har ikke så mye igjen vi kan kutte bort. Og da mener jeg de faste inntektene. Å selge gode spillere er bra for likviditeten, men dårlig for alle andre områder fordi produktet, som i vårt tilfelle er Eliteserielaget, blir dårligere.

Det står ikke og faller på Ejuke. Men på et tidspunkt må vi bryte mønsteret og beholde spillere til tross for at vi får gode bud. Vi må legge bort strategien om å være et fint springbrett for å havne i andre klubber, for spillerne må prestere her. I vår klubb. Og så kan de bli solgt, noen av dem.

Som Michael Krohn sa det...ekspander eller dø. Vi må spille med litt høyere risiko og ta litt flere sjanser. Ikke på banen, men i måten klubben drives på.
    Jeg har en løsning på problemet, hvorfor ikke bare printe mer penger. Det ville løse alle problemene vi har nå! Hvorfor satse alt på å beholde Ejuke og nå Europa hvis vi bare kan printe penger, altså det kan ikke gå galt dette!

Sier som Flamur: Er du usikker? Hver skråsikker!

La oss for guds skyld kvitte oss med det som gjør oss til en attraktiv klubb for spillerne. Ingen vits å stikke fingeren i jorden å innse at vi spiller i en bakgårdsliga, der vi kan tilby spillerne peanøtter i forhold til hva man kan få i andre ligaer, både økonomisk og sportslig.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Jeg mener å huske vi gikk glipp av 18-20 millioner når vi sa nei til budet på 30 mil for Moa...og måtte selge han litt senere for 12...
      Ja, og det kunne fort skjedd med Ejuke også. Morten P skriver noe om Moa eksempelet her: https://www.dagbladet.no/sport/elite...e-sar/71403914

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post

Ja, og det kunne fort skjedd med Ejuke også. Morten P skriver noe om Moa eksempelet her: https://www.dagbladet.no/sport/elite...e-sar/71403914
        Jeg er sjelden enig med Morten P., men her er det er klasseeksempel på at en klokke som står stille, viser rett to ganger i døgnet.
        At vi har fotballferie i så lang tid om sommeren er en fundamental tabbe.
        Jeg kunne også sagt mye om hva jeg synes om at Eurosport og smørbukken Jonas skal diktere serieoppsettet i små drypp, der det eneste konstante er at Vålerenga spiller hjemmekampene sine søndag kveld klokken 20:00, men det får bli en separat tråd engang.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post

Jeg mener å huske vi gikk glipp av 18-20 millioner når vi sa nei til budet på 30 mil for Moa...og måtte selge han litt senere for 12...
          Ble ikke resultatet av at vi hadde Moa litt lenger at vi fikk sølv i 2010? Jeg syns ihvertfall det var en ganske morsom sesong, som gir meg mye mer glede enn at klubben hadde tjent mer på salget.

Comment

• Hva tenker folk om å hente Bamba? Han mistrives veldig i Brann ser der ut som, og han får lite spilletid.
            Han har uttalt at han ønskes til en klubb hvor en har en offensiv spillestil som vi har. Jeg tror han kunne bøttet inn masse mål for oss. Hadde vi fått han for 10 m, hadde det vært er scoop.

Comment

• Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
              Hva tenker folk om å hente Bamba? Han mistrives veldig i Brann ser der ut som, og han får lite spilletid.
              Han har uttalt at han ønskes til en klubb hvor en har en offensiv spillestil som vi har. Jeg tror han kunne bøttet inn masse mål for oss. Hadde vi fått han for 10 m, hadde det vært er scoop.
              Så du mener at vi skal betale mer for en spiller som har underprestert i sin nåværende klubb enn de betalte han for?

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post

Ble ikke resultatet av at vi hadde Moa litt lenger at vi fikk sølv i 2010? Jeg syns ihvertfall det var en ganske morsom sesong, som gir meg mye mer glede enn at klubben hadde tjent mer på salget.
                En eventyrlig sesong, men hvordan gikk det i årene etterpå?

Comment

• Noen som har noen rykter a?

Comment

• Originally posted by christer1913 View Post

Så du mener at vi skal betale mer for en spiller som har underprestert i sin nåværende klubb enn de betalte han for?

Nå har han to år 2.5 år igjen med Brann, og jeg tviler Brann vil selge en spiller til en konkurrent som Vålerenga for under den prisen de selv betalte. Samtidig er han i sin beste alder, og det at han har underprestert handler om klubben han er i. Se på Løkberg, berisha osv. Begge har underprestert etter de kom til Brann.

Hvis man ser hvor god Bamba var i Kristiansund, vet man hvilket potensialet det er i han! 10 m er en veldig god pris mener jeg

Comment

Et godt poeng!

Hvis jeg husker Moa-salget riktig tar dessuten Morten P. feil. Sånn som jeg husker å ha fått det gjenfortalt så ville Vålerenga selge for 30 millioner, men Moa nektet å gå til denne klubben. I så fall vanskelig å kalle det en tabbe

Comment

• Originally posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
                        Hva tenker folk om å hente Bamba? Han mistrives veldig i Brann ser der ut som, og han får lite spilletid.
                        Gikk rykter om at Bamba ikke var noen utpreget lagspiller i Kristiansund, og at de fleste bare var letta over å bli kvitt fyren.
                        Nå kan det godt være at det er direkte feil, eller i det minste sterkt overdrevet, men uttalelsene hans i media siste tiden kan jo tyde på at ryktene ikke er tatt helt ut av løse lufta.

Usikker på om det er fornuftig å ta en slik type inn i garderoben.

Men spilleren Bamba ville uten tvil styrket oss. Passer som hånd i hanske i Vålerenga og fot i hanske i Brann.

Tviler på at Brann vil selge ham til oss.
                        In the beginning the Universe was created.
                        This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                        - Douglas Adams

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Måtte vi selge Ejuke nå mener du? Er ikke sjansen for sportslig suksess større ved å beholde han? Vil sportslig suksess trekke flere folk?
                          Vil sportslig suksess i ES resultere i Europa cup? Vil det igjen resultere i større inntekter?
                          Har du ja på en eller flere her, innrømmer du at vi taper penger på å selge han nå.
                          Det er ikke så enkelt, for det er ikke noe garanti for at det hadde blitt europaspill med å beholde ejuke . Ja sjansen hadde vært større HVIS ingen erstatter kommer, MEN fortsatt Ingen garanti for at han hadde holdt seg skadefri og når Vålerenga trenger penger inn og det ligger 20 + mill på bordet, så er det viktige penger for Vålerenga . Alle er enig i det du stiller spørsmål om, MEN for en klubb som trenger penger er det ikke så sort/hvitt. Et lag som RBK kunne vært kalde og ventet for de har foreløpig litt å gå på økonomisk. Nå får man bare møte opp, heie som gale på laget i vårt hjerte og håpe på bedre plassering enn i fjor . Jeg tror det kimmer inn en spiller eller to

Comment

Det jeg husker var at det var Moa som ikke ville forlate Vålerenga med en gang. Her kan det være at ejuke vil forlate for å komme til en bedre klubb og ikke minst tjene mer penger

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Et godt poeng!

Hvis jeg husker Moa-salget riktig tar dessuten Morten P. feil. Sånn som jeg husker å ha fått det gjenfortalt så ville Vålerenga selge for 30 millioner, men Moa nektet å gå til denne klubben. I så fall vanskelig å kalle det en tabbe
                              Bøy ikke Groningen 30 mill?
                              Men hvis Moa ikke ville gå dit, er det ingen tabbe nei..

Comment

• Det er riktig at Moa ikke vil selges til Gröningen, det var ikke VIF som holdt han igjen. Men det spiller ingen rolle: Poenget er at man fikk et konkret bud på Ejuke, og å avslå dette innebærer en ukjent risiko. Det er ingen garanti for at det ville kommet flere bud, og ingen vet om Ejuke hadde spilt like godt og holdt seg skadefri i tiden som kommer.
                                Når spilleren selv ønsker å gå er det eneste riktige å gjøre å selge, da man heller ikke vet hvordan spillerens motivasjon ville vært i tiden som kommer om vi ikke hadde sluppet han.
                                I tillegg til dette er det et faktum at om vi ikke slipper talenter til større klubber blir det mye vanskeligere å få talenter til å signere for Vålerenga i utgangspunktet. Det er neppe en situasjon vi ønsker å havne i.

Ja, selvsagt er det kjipt å miste han, men målt opp mot pengene, risikoen og de eventuelle konsekvensene av å nekte han å gå er det selvsagt riktig å selge.
                                For de som kan styre sitt eget lag:
                                vif.managerleague.com

Comment

Working...
                                X