Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by tordvif View Post

Vi trenger vel ikke en stopper til når vi har Bjørdal, Nation med Nakkim i bakånd samt Ivan som også kan spille der. Det mener jeg hadde vært feil prioritering nå. En ting hadde vært om det hadde vært en soleklar forsterkning, men det tror jeg ikke det er. Bjørdal er jo like mye landslagspiller som Strandberg siden du nevner det. Ingen av de har vært på landslaget på evigheter. Strandberg er neppe mye bedre enn de vi allerede har.
    Strandberg er bedre enn de vi har; det er det liten tvil om. Og han er i Troppen som møter Romania og Færøyene...
    Men det er neppe realistisk at han ser mot Norge. Han har nok drømmer om flere euro/dollar/rubler/yuan på konto før han gjør noe sånt.
    I tillegg har han jo vært mer skada enn han har spilt de siste årene. Lukter risiko og dyrt nå. Mer realisme i Norge etter neste kontrakt (da vil han være ca. like gammel som Bjørdal er nå)

Comment

Jeg mener at forsterkninger i bakre rekke er noe vi helt klart skal vurdere.

Nation ut, og en mye bedre stopper inn. Nakkim og Ivan er flotte backups, og forhåpentligvis vårt faste stopperpar i en tiårsperiode fra og med 2021, men tvilsomt før.
      Adam Larsen bør selges, men her er løsningen allerede i klubben: Kristoffer Klaesson. Så en ny 2. keeper bak ham, eventuelt signér Kjetil Haug permanent.

Comment

Originally posted by Loffen View Post

Strandberg er bedre enn de vi har; det er det liten tvil om. Og han er i Troppen som møter Romania og Færøyene...
        Men det er neppe realistisk at han ser mot Norge. Han har nok drømmer om flere euro/dollar/rubler/yuan på konto før han gjør noe sånt.
        I tillegg har han jo vært mer skada enn han har spilt de siste årene. Lukter risiko og dyrt nå. Mer realisme i Norge etter neste kontrakt (da vil han være ca. like gammel som Bjørdal er nå)
        Greit nok, jeg har ikke sett troppen som møter Romania og Færøyene så var ikke klar over det. Uansett så er det ikke sånn at Strandberg har veldig mange flere landskamper enn Bjørdal. Bjørdal har 3 stk og Strandberg har 10 eller noe? Poenget mitt var vel at ingen av de har vært fast inventar, og har heller ikke vært med på en god del år.

Hvis du har fulgt med på Strandberg i Russland og Tyskland så skal jeg gi meg, jeg har ikke sett han etter at han dro fra RBK, men har ikke noen tro på at han er noe særlig bedre enn det vi har. Som du sier har han også vært ekstremt mye skadet og har blitt vandt til latterlige høye lønninger i Russland.

Comment

Originally posted by Mikkell View Post
          Jeg mener at forsterkninger i bakre rekke er noe vi helt klart skal vurdere.

Nation ut, og en mye bedre stopper inn. Nakkim og Ivan er flotte backups, og forhåpentligvis vårt faste stopperpar i en tiårsperiode fra og med 2021, men tvilsomt før.
          Adam Larsen bør selges, men her er løsningen allerede i klubben: Kristoffer Klaesson. Så en ny 2. keeper bak ham, eventuelt signér Kjetil Haug permanent.
          Det bør helt klart vurderes, men spørsmålet er om det skal prioriteres. En spiss som scorer mål bør kanskje prioriteres. Jeg tror Matti er god for en 10 mål om han hadde blitt brukt fast som spiss riktignok, jeg fatter ikke at Deila driver å bruker Azemi på topp.

Ny keeper burde vi absolutt hatt, men det skjer vel neppe og Deila har jo gitt kapteinsbindet til Adam. Adam blir nok fast i buret så lenge Deila er trener.

Forsvaret er marginalt bedre enn i fjor om det er noe bedre. Jeg er ikke like livredd på dødballer som jeg var i fjor i hvert fall. Det kan absolutt forbedres mye, men greit å tenke på at Carvalho også er vår eiendom enn så lenge. Nouri kommer også tilbake nå i sommer, i tillegg til at Borchgrevink også er i stallen. Begynner å bli mye spillere i forsvar. Jeg tror som nevnt over her at Strandberg er for dyr og en stor risiko med tanke på hvor mye skadet han har vært siste sesongene.

Comment

Nå er jeg sikkert latterlig naiv, men Maars Johnsen ser for seg en overgang ved utleie eller salg i løpet av sommeren.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/K3..._content=row-2

Mulig å leie?
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
              Nå er jeg sikkert latterlig naiv, men Maars Johnsen ser for seg en overgang ved utleie eller salg i løpet av sommeren.

Mulig å leie?
              Ai, ai. Det hadde ikke skadet å forhøre seg da..

Comment

Originally posted by JohnF View Post

Mulig å leie?
                Ta kontakt. Han er vel i Oslo nå?
                Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Sikkert feil tråd å ta opp i, men det er bekreftet at Berge skal forlate Genk i sommer. Spørsmålet er hvor og hva overgangsummen blir.
                  Vi har en videresalgsklausul på 20%. Det har gått rapporter tidligere om bud på 200mill NOK noe som tilsvarer da 40 millioner til oss.

Vi får håpe at Berge forsvinner så fort som mulig og til en så høy pris som mulig. Da har vi plutselig handlerom i sommer.

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                    .
                    Vi har en videresalgsklausul på 20%.

Hva slags kilder har du for denne påstanden?

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
                      Sikkert feil tråd å ta opp i, men det er bekreftet at Berge skal forlate Genk i sommer. Spørsmålet er hvor og hva overgangsummen blir.
                      Vi har en videresalgsklausul på 20%. Det har gått rapporter tidligere om bud på 200mill NOK noe som tilsvarer da 40 millioner til oss.

Vi får håpe at Berge forsvinner så fort som mulig og til en så høy pris som mulig. Da har vi plutselig handlerom i sommer.
                      Noe av overgangssummen skal vel videre til Asker også?

Comment

På nettavisen sin livefeed påstår journalisten at vi har en prøvespiller med erfaring fra premier league hos oss. Hvem hva hvor?

Comment

Originally posted by hengern View Post
                          På nettavisen sin livefeed påstår journalisten at vi har en prøvespiller med erfaring fra premier league hos oss. Hvem hva hvor?
                          Det er sikkert ikke fra aller øverste hylle i Premier League. Tror ikke jeg lever den dagen Premier Legague-spillere må overbevise på trening her for å få kontrakt.

Er egentlig mer interessert i de afrikanske spillerne de også nevner. Hadde vært her før ble det sagt. Vi hadde vel en spiller som var for ung til å signere i vinter. Kanskje det er han?

Egentlig håper jeg mer på afrikanske talenter og talenter generelt. Det er så klart mulig å finne forsterkninger i alle ledd, men spillere som er vesentlig bedre enn de vi har kommer til å koste en god del mer enn jeg tror vi kan betale.

Comment

Originally posted by hengern View Post
                            Spannende! Finner ikke nettavisen livefeed
                            Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post

Spannende! Finner ikke nettavisen livefeed

Hei. Er det noen rykter ang norske klubber? VIF, RBK osv Hei. Spennende å se hva som skjer i norsk fotball i dette vinduet. Ifølge mine kilder har VIF hatt en prøvespiller på trening, med fortid i en engelsk Premier League-klubb. De har også en link til noen afrikanske spillere som har vært innom tidligere. Kanskje det skjer noe der i sommer. I RBK virker det som Bendtner-situasjonen først må avklares, men jeg er rimelig sikker på at det jobbes med spillere inn der også.

Link finner du her:

https://www.nettavisen.no/sportspill...423690959.html
                              Last edited by Muppetkokken; 10.06.2019, 11:42. Reason: Fjernet bilde.

Comment

Originally posted by christer1913 View Post

Hva slags kilder har du for denne påstanden?
                                Sorry...
                                Det er ikke sikkert det stemmer likevel.
                                Skumleste gjennom noen gamle artikler der det står at Asker fikk 20% av overgangen til Genk. Mer står det ikke enn at avtalen er konfidensiell.
                                Mener å ha hørt at den er betydelig høy, i hvert fall

artikkelen fra 2017;
                                https://www.dagbladet.no/sport/kilde...vvist/68643557

Comment

Working...
                                X