Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Håper Vålerenga kaprer moussa nisje nå !!

Comment

• Litt i tvil om jeg var litt raskt ute her ... av hva jeg nå fikk høre av bekjentskaper til han, så har han blitt vel mye høy på seg selv og er mer opptatt av seg enn laget. Så kanskje ikke noe å låne allikevel ?

Comment

• Å låne uten opsjon på kjøp, bør være en total glemmesak. Ikke spilletid og utvikling, på bekostning av våre egne.

Comment

• Håper VIF har kontroll på skaden til Vega, for hvis han går småskada resten av sesongen så blir det tynt.
          Evt så må vi gi noen de offensive juniorspillerne våre noen sjanser, f eks Sahraoui eller Oppegård.

Comment

• Originally posted by nico70 View Post

Det er ikke så enkelt, for det er ikke noe garanti for at det hadde blitt europaspill med å beholde ejuke . Ja sjansen hadde vært større HVIS ingen erstatter kommer, MEN fortsatt Ingen garanti for at han hadde holdt seg skadefri og når Vålerenga trenger penger inn og det ligger 20 + mill på bordet, så er det viktige penger for Vålerenga . Alle er enig i det du stiller spørsmål om, MEN for en klubb som trenger penger er det ikke så sort/hvitt. Et lag som RBK kunne vært kalde og ventet for de har foreløpig litt å gå på økonomisk. Nå får man bare møte opp, heie som gale på laget i vårt hjerte og håpe på bedre plassering enn i fjor . Jeg tror det kimmer inn en spiller eller to
            Det kommer ikke til å handles noen spillere for pengene, de går i sluket som vi har sett så mange ganger tidligere.
            Ønsker å quote hva Nils skriver, da jeg er helt enig med han.
            Uten profiler, taper vi publikum og sponsorer, så det er verdt å bryte dette forpulte mønsteret hvor vi selger til første som byr.
            Skal vi bli en toppklubb, må vi tørre å satse.
            Hvis man ser på de 100 største bedriftene i verden, eller de 100 rikeste i Norge. Tror du virkelig ikke de har satset for å komme dit de er idag?
            Enkelte er født med gullskje og arver, og det kan være andre årsaker for å lykkes.
            Men felles for de aller fleste er at det er NØDT til å ta en risiko, en kalkulert risiko for å lykkes. Vi drives som en breddeklubb uten ambisjoner - det mener jeg er katastrofalt feil, og meget trist.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Flem View Post
              Det kommer ikke til å handles noen spillere for pengene, de går i sluket som vi har sett så mange ganger tidligere.
              Det vet du ingenting om. Ellers er jeg enig med Nils og deg, så lenge det ikke står om konkurs eller ikke da.

Comment

Uten profiler, taper vi publikum og sponsorer, så det er verdt å bryte dette forpulte mønsteret hvor vi selger til første som byr.
                Hvis man ser på de 100 største bedriftene i verden, eller de 100 rikeste i Norge. Tror du virkelig ikke de har satset for å komme dit de er idag?
                Enkelte er født med gullskje og arver, og det kan være andre årsaker for å lykkes.
                Men felles for de aller fleste er at det er NØDT til å ta en risiko, en kalkulert risiko for å lykkes. Vi drives som en breddeklubb uten ambisjoner - det mener jeg er katastrofalt feil, og meget trist.
                Tror nå først klubben må få litt mer pluss i økonomien før man evt har mer is i magen og gambler med 20 mill.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                  Det vet du ingenting om. Ellers er jeg enig med Nils og deg, så lenge det ikke står om konkurs eller ikke da.
                  Men er litt bekymrende at vi bommer med rundt 30 millioner på budsjettet i 2018, så tydeligvis tjener vi ikke nok penger i forhold til hvor mye inntekter vi har.
                  Med 30 mill i minus, så virker det allerede som vi har satsa langt over vår evne, ihvertfall ifjor.

Comment

Helt uenig i at vi drives som en breddeklubb. Og det at vi ikke har ambisjoner er bare tull. Har du vært ute hele sommeren og svartmalt huset ditt også?

Vi har flere andre profiler i klubben. Bård Finne. Shala er i ferd med å bli det. Abu. Lekven begynner å bli en kontinuitetsbærer. Dønnum er allerede blitt en publikumsfavoritt. Sam Adekugbe.
                    Grødem, Horn Myhre, Nakkim og Näsberg er alle i ferd med å slå virkelig i gjennom.
                    Det er lysere tider enn på lenge!

Comment

• Originally posted by EngaForAlltid View Post

Helt uenig i at vi drives som en breddeklubb. Og det at vi ikke har ambisjoner er bare tull. Har du vært ute hele sommeren og svartmalt huset ditt også?

nge!
                      Haha, love it!!!

Comment

• Her er hva klubben sier om vi skal erstatte Ejuke:

«Med salget av Chidera Ejuke er det naturlig at klubben nå ser seg om etter en erstatter for unggutten, og dette er også noe Ingebrigtsen kan bekrefte.

- Alle vet at vi har satt oss en tøff målsetning i år også, og vi har store ambisjoner om å ta nye steg og være bedre i høst enn det vi har vært i vår. Selv om vi er godt fornøyd med den stallen vi har per nå, ser vi også etter spillere som kan gjøre oss enda bedre. Vi har god tro på at vi både skal få på plass nye unggutter som kan steg her, og spillere som kan bidra umiddelbart til å skape gode prestasjoner og resultater, avslutter Ingebrigtsen»
                        EVIG VIF

Comment

• Originally posted by Oslo-ess View Post
                          Her er hva klubben sier om vi skal erstatte Ejuke:

«Med salget av Chidera Ejuke er det naturlig at klubben nå ser seg om etter en erstatter for unggutten, og dette er også noe Ingebrigtsen kan bekrefte.

- Alle vet at vi har satt oss en tøff målsetning i år også, og vi har store ambisjoner om å ta nye steg og være bedre i høst enn det vi har vært i vår. Selv om vi er godt fornøyd med den stallen vi har per nå, ser vi også etter spillere som kan gjøre oss enda bedre. Vi har god tro på at vi både skal få på plass nye unggutter som kan steg her, og spillere som kan bidra umiddelbart til å skape gode prestasjoner og resultater, avslutter Ingebrigtsen»
                          Dette er standard svaret, "vi er alltid ute etter den rette spiller'n".
                          Jeg tror ikke det blir handlet med de midlene vi får av Ejuke.
                          Uansett, og dette er ikke til deg Oslo-ess, men jeg skjønner ikke den naiviteten til enkelte her inne.
                          Ziggy er inne på noe når han nevner at det er bekymrende med så stor bom av budsjettet. Hadde vi gjort det bedre sportslig, ville flere kommet på kamper, flere sponsorer signert, og vi ville fått mere penger av forbundet i henhold til plassering.
                          Det er derfor jeg mener vi bør ta den sjansen, satse på å beholde spillere litt lenger og skape bedre resultater som igjen gir oss mer mynt i kassa.
                          Budsjettbommen handler nok mye om sponsorer og publikum, og som sagt mange ganger, det gjenspeiler det sportslige (folk kommer ikke på kamp for å "le" av klanen lenger).

Spesielt at "Engaforalltid" nevner stort sett hele første 11'ern som publikumsfavoritter. Rart det ikke er flere på kamp ....

Vi får bare enes i at vi er uenige og det vil overraske meg stort om vi får like mange poeng i andre halvdel som i første.
                          Ikke bare var Ejuke toppscorer, men han bandt opp både 2 og 3 forsvarsspillere som gjorde plass til andre hos oss.
                          Tiden får vise om dette var riktig.
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Hvordan hadde resultatet for 2019 sett ut, om vi ikke hadde solgt Ejuke og la oss anta at Berge ikke blir solgt. Nå er det kutta i administrasjonen, media, samt at Sam Johnson er borte, som jeg antar var en dyr mann.
                            Hvor mye har vi f eks i sponsorpenger, billettinntekter i år, sammenlignet med ifjor da vi gikk med et VELDIG stygt underskudd.
                            Jeg tror det er greit å få litt innsikt i dette, før vi slakter klubben for å mangle ambisjoner.
                            Last edited by ziggy75; 19.07.2019, 21:27.

Comment

• Altså, å ha kontroll på økonomien og lisensen vår, er førstepri uansett. Men vi må ha resultater nå.

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
                                Hvordan hadde resultatet for 2019 sett ut, om vi ikke hadde solgt Ejuke og la oss anta at Berge ikke blir solgt. Nå er det kutta i administrasjonen, media, samt at Sam Johnson er borte, som jeg antar var en dyr mann.
                                Hvor mye har vi f eks i sponsorpenger, billettinntekter i år, sammenlignet med ifjor da vi gikk med et VELDIG stygt underskudd.
                                Jeg tror det er greit å få litt innsikt i dette, før vi slakter klubben for å mangle ambisjoner.
                                Jeg forstår ikke dette helt. Det virker som oppfattelsen er at vi bommet med 30 millioner i fjor. Samtidig så har folk full tillit til ledelsen.

Dette med 30 millioner er kanskje riktig. Men det som ble sagt var at det var planlagt å gå i minus. 30 millioner var mer enn planlagt, men avviket i forhold til plan var mye mindre enn 30 millioner.

Hvis i ikke klarer å drive Oslos eneste Eliteserielag, med ny stadion og moderate lønnskostnader uten å drive med 30 millioner i underskudd er det jo bare å legge ned med en gang. Heldigvis er ikke situasjoen så dårlig som det ble fremstilt.

Comment

Working...
                                X