Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Han har helt sikker mer detaljkunnskap om situasjoen i klubben i øyeblikket. Men husk at det er folk med forskjellig bakgrunn og kunnskap som er innom her. Og at han som ledet klubben i vår mest suksessfulle periode på 2000-tallet var utdannet dukkemaker. Tror det er lurt å lytte litt til hva som blir sagt og ikke hvem som sier det. Å bare stole blindt på at andre har alt under full kontroll og kun tar gode avgjørelser bare fordi noen har gitt dem en jobb og en tittel er kanskje litt optimistisk?

Hva et det med dagens ledelse som imponerer deg mest? Den gode økonomiplanleggingen? Den offensive holdningen? Den gode kommunikasjonen med kunder og omgivelsene? De sportslige resultatene?

Skal man gå i overskudd så er det egentlig bare to måter å gjøre det på. Enten må man bruke mindre, eller så må man tjene mer. Vi trenger å øke inntektene våre, for vu har ikke så mye igjen vi kan kutte bort. Og da mener jeg de faste inntektene. Å selge gode spillere er bra for likviditeten, men dårlig for alle andre områder fordi produktet, som i vårt tilfelle er Eliteserielaget, blir dårligere.

Det står ikke og faller på Ejuke. Men på et tidspunkt må vi bryte mønsteret og beholde spillere til tross for at vi får gode bud. Vi må legge bort strategien om å være et fint springbrett for å havne i andre klubber, for spillerne må prestere her. I vår klubb. Og så kan de bli solgt, noen av dem.

Som Michael Krohn sa det...ekspander eller dø. Vi må spille med litt høyere risiko og ta litt flere sjanser. Ikke på banen, men i måten klubben drives på.
    Jeg tenker at det er en grunn til at Espeseth jobber med dette daglig og har gjort det over mange år i ulike klubber. Jeg tror ikke han trenger råd fra et forum om hvordan man øker inntekter. Angående de tingene du skriver ironisk og som du er misfornøyd med over dagens ledelse så har du skrevet det 1 million ganger her inne og det har også blitt diskutert 1 million ganger. Ingen grunn til å diskutere i samme sirkel dag ut og dag inn, så jeg orker ikke en diskusjon om det. Kanskje noen andre har lyst til å begi seg ut på diskusjon nr 9999999 om hvor dårlig kommunikasjonen til ledelsen er, jeg skal ikke hindre noen.

Du har også en god del gode poenger og argumenter. Det er mye jeg er enig i bare så det er sagt, og innleggene du skriver her inne har mye fornuftig i seg med gode argumenter, selv om vi ikke alltid er enig i alt.
    Last edited by tordvif; 19.07.2019, 23:29.

Comment

• Originally posted by tordvif View Post

Jeg tenker at det er en grunn til at Espeseth jobber med dette daglig og har gjort det over mange år i ulike klubber. Jeg tror ikke han trenger råd fra et forum om hvordan man øker inntekter.
      OK. Da stoler vi på det

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

OK. Da stoler vi på det
        Time will show. Samme er det med Ejuke salget om det var feil eller riktig tidspunkt. Alt i alt tror jeg ikke vi er så veldig uenige, noe vi sjeldent er selv om man diskuterer. Jeg er som jeg skrev i innlegget over etter jeg redigerte veldig ofte enig i mye av det du skriver..

Espeseth og hele Team Deila har ut sesongen nå på å overbevise, kanskje de dreit seg ut med Ejuke salget og kanskje Espeseth ikke har peiling på økonomi. Om hele greia går skeis så må de trekke seg ut, men lurer på hvordan i alle dager den prosessen skal foregå når hele apparatet er Deila sine håndplukkede folk. Vi kommer jo til å sitte igjen uten folk i ledelsen og støtteapparatet om hele det teamet trekker seg ut. Jeg håper vi i fremtiden er litt forsiktig med å gi en trener så mye makt. Det var litt i overkant, men samtidig var klubben i en sårbar situasjon når han kom inn. Vi lå helt i sumpa av tabellen, økonomien var ræva, Trøim var på nippe til å trekke seg ut sammen med Rekdal og da hadde vi gått konkurs. Så ble siste sjanse Deila..

Comment

• Ser også folk overalt mase om topp 4 (inklusiv Ingebrigtsen). Fjerdeplass gir etter all sannsynlighet ikke en dritt. Ikke E-cup, og ikke noe særlig mere premiepenger enn plassene under. En hederlig plassering, og det er det.

Comment

• Tja, av lagene som fortsatt er med i cupen er det Odd som stikker seg frem som den mest sannsynlige vinneren, og de tar nok medalje i serien også. Så 4. plass kan fort gi E-cup, selv om ambisjonen bør være 3. plass bak Odd og Molde

Comment

• Originally posted by Mikkell View Post
              Tja, av lagene som fortsatt er med i cupen er det Odd som stikker seg frem som den mest sannsynlige vinneren, og de tar nok medalje i serien også. Så 4. plass kan fort gi E-cup, selv om ambisjonen bør være 3. plass bak Odd og Molde
              Nå ser rbk ut til å ha fått opp dampen da. Og hvis dem først får vind i seilene så kommer de til å passere oss på tabellen. Så jeg tror det beste vi kan håpe på, realistisk sett, er 4 plassen. Men da må glimt rakne litt.

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post

Nå ser rbk ut til å ha fått opp dampen da. Og hvis dem først får vind i seilene så kommer de til å passere oss på tabellen. Så jeg tror det beste vi kan håpe på, realistisk sett, er 4 plassen. Men da må glimt rakne litt.
                Nuvel. Det er ikke akkurat som om vi har fantastiske lag langt foran oss. Og vi viste en ganske så solid form før ferien. Vi er med for fullt i medaljekampen.

Comment

• Originally posted by Trasskuken View Post

100 kroner på at vi havner foran RBK. De har ikke vært noe ekstremt gode selv om de har vunnet et par kamper på rad.

Comment

• Ta å flytt siste 10-20 kommentarer/innlegg til 2019 tråden.
                    Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Jeg lanserer Koomson fra Brann. Han er upopulær blant både trener og fans og burde gå for 5-6 mill. Jeg tror Deila er en helt annen trener enn LAN på å jobbe med sånne spillere.

Med Koomson på sitt beste får vi fart, dribleferdigheter og herlige innlegg

Comment

• Klippet fra VG:

Berge bekrefter: Veldig aktuelt med bytte av klubb

Genk-spiller Sander Berge er gjest i Viasats sending før Champions League-finalen . Han bekrefter at en overgang bort fra den belgiske klubben nå er aktuelt.

- Denne sommeren kan det bli veldig aktuelt med et bytte. Det vil tiden vise, sier Berge.

Det gikk rykter om at Tottenham skulle være aktuell klubb for 21-åringen sist vinter. Men Berge avviser selv at det har vært noe konkret i det.

- Det er vel som alt annet i fotballen. Det svirrer mye rykter og så fort man spiller god fotball ryktes man hit og dit. Og mange skal få sagt sitt. Men det var vel aldri det helt store der og i alle fall ikke noe konkret som jeg vet, sier Berge.

Comment

• Få han solgt nå da. Går han for prisen Genk krever, er vi nok ikke så langt fra 45-50 millioner inn på kort tid. Litt til der Ejuke kom fra, litt til Asker. Allikevel. Mye penger.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                            Få han solgt nå da. Går han for prisen Genk krever, er vi nok ikke så langt fra 45-50 millioner inn på kort tid. Litt til der Ejuke kom fra, litt til Asker. Allikevel. Mye penger.
                            Er nok mye mye mindre enn det var vel 12,5% vi har, dvs rundt 27,5mill hvis han blir solgt for 245mill, I tillegg så kommer vel mye av dette senere.

Comment

• Originally posted by 1/2VorseN View Post

Er nok mye mye mindre enn det var vel 12,5% vi har, dvs rundt 27,5mill hvis han blir solgt for 245mill, I tillegg så kommer vel mye av dette senere.
                              Nå snakker jeg om Ejuke OG Berge.

Comment

• Originally posted by Spinner View Post
                                [...]
                                Når spilleren selv ønsker å gå er det eneste riktige å gjøre å selge, da man heller ikke vet hvordan spillerens motivasjon ville vært i tiden som kommer om vi ikke hadde sluppet han.
                                I tillegg til dette er det et faktum at om vi ikke slipper talenter til større klubber blir det mye vanskeligere å få talenter til å signere for Vålerenga i utgangspunktet.[...]
                                Disse argumentene er jeg så lei av å høre - det er jo bare fjas.
                                Om motivasjonen hans faller og han spiller dårligere så finnes det knapt et norsk lag i 1. div som vil ha han. Han havner aldri i en bedre liga da ihvertfall.
                                Og talenter er opptatt av spilletid i ES. Uansett hvor de havner så er det ikke som om de bekymrer seg om klubben selger eller ikke, først må de spille fast i ES, deretter bra nok til å få interesse fra utlandet. Alt dette blir hypotetisk om de ikke får spilletid. Så hvilke klubber slipper innpå unge spillere? Oss, enn så lenge, S08, Stabæk og til dels Viking. Sikkert flere, men rbk er mindre sannsynlig.
                                RBK gjorde jo dette for 10 år siden eller hva det var. Fikk bud på 40 mill på en fyr med 1 år igjen av kontrakten men valgte å beholde han så de kunne bruke han i CL-kvalik (som igjen eliminerte han fra CL-klubber) fordi CL-kvalik var det viktigste for de. Tror det endte med at han gikk gratis til slutt.

Videre så vil jeg bare påpeke at dersom vi kommer oss til gruppespill i EL så er det et fantastisk utstillingsvindu for alle spillere. Det var Europa-deltagelse som dro opp prisen på rbk-spillere, samt at de ikke var fullstendig ubrukelige forhandlere da. Vi selger toppscorere i ES for mindre enn en ok midtbanespiller fra Kristiansund, Slitevik eller hva disse distriktslaga i ES heter.

Til slutt vil jeg bare poengtere at vi trenger en 3. plass for å komme til Europa så slutt å bruk 4. plass og Europa i samme setning. (Edit: Så dette ble tatt opp noen innlegg før dette.) Vi blir ikke topp 3 i år med eller uten Ejuke, men synes han gikk for billig uansett. Håper vi har en grei videresalgsklausul på han, men kjenner klubben godt nok til å skjønne at det var det ingen som tenkte på.

Edit: Og kan folk slutte å si at vi bomma med 30 mill på budsjettet? Skjønner at mannen i gata skummer en artikkel, driter i tilsvaret og går videre men at så mange her inne gjør det, er bare trist.
                                http://www.vif-fotball.no/nyheter/va...e-har-kontroll
                                Last edited by Grim; 21.07.2019, 03:32.

Comment

Working...
                                X