Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Du forstår virkelig ikke poenget til Dagboka, eller du vil ikke. Ja vi kunne kanskje fått mer for han hvis vi holder han til vinter, men vi kan også få mindre.
    Det er vel dette som kalles å slå inn åpne dører

Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Poenget til dagbladet, og som jeg er veldig enig i, er at å beholde Ejuke ikke nødvendigvis betyr at vi kommer til å nå ett eventuelt gruppespill. Hvis vi beholder Ejuke, er det ingen garanti for at vi kommer topp 3, kommer vi topp 3 må vi gjennom 4 kvalifiseringskamper får å nå de lovede 50millionene.
    No shit Sherlock

Så hva nå? sikker på at hylekoret som sitter her å griner når man igjen prøver å få litt penger for Ejuke etter endt sesong, igjen kommer til å begynne grine og forklare oss hvorfor det hadde vært bedre å beholde Ejuke og ikke selge for å tjene 50millioner.
    Det hadde det jo, hvis Ejuke kunne garantere det og prisen for Ejuke fortsatt var 20 millioner. Men hvem er hylekoret og hvordan vet du hva de mener i fremtiden?

Jeg kan til dels kjøpe argumentet om at vi burde holdt på han og prøvd og solgt han etter endt sesong, men alle bør være enige om at dette er risiko. Men å argumentere for at ett salgt av Ejuke er det samme som å takke nei til 50mill er blant det dummeste jeg har hørt her inne.
    Hvem er det som sier det?

Comment

• Nils, det virker for meg som du allerede har bestemt deg for at vi er en klubb uten ambisjoner, og at du bruker skohorn for å få salget av Ejuke til å passe inn i en slik beskrivelse.

Du etterspør mer åpenhet? Hvor viktig er det egentlig for oss å få vite hva klubben og spiller har snakket sammen om, og hva vet vi/du om det? Det kan godt hende at Klubben har hørt med spilleren selv hva han ønsket, det kan godt hende at vi hadde lagd en plan allerede sist han signerte en ny kontrakt om hvordan vi ønsket å utvikle hans potensial og hans videre framtid. For meg virker det som kjøpet, utvikling og salget av Ejuke har vært en eneste stor suksess, å jeg synes det er rart at det kan brukes det til å påpeke manglende ambisjoner. Det er ikke sikkert bi bør ha innsikt i alt hva klubben å spillerne snakker om.

At du også ikke forstår at vi har vært inne i en tøffe økonomiske tider helt siden Rekdal tok over vil for meg være overraskende. At vi i fjor bommet med budsjettet og at vi derfor måtte kutte i antall stillinger i klubben er vel neppe noen hemmelighet, at du ikke har fått dette med deg tror jeg heller ingenting på så aktiv som du er på dette forumet.

Vålerenga er ikke Bracelona, nå må noen her inne snart stikke fingeren i jorden å innse at for fleste med ambisjoner så er det i utlandet man får mest penger og sportslig utfordring. Skal vi ambisjoner om å hente gode og unge talenter må vi akseptere at de har ambisjoner om å bli for gode for oss.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post

(...)
        For 3 år siden, i 2016, hadde alle i media en mening om vår dårlige sesongstart.
        For 5 år siden, i 2014, var vi fortsatt såpass engasjerende at vi klarte å samle inn millioner,
        For 8 år siden, i 2011, så var vi så interessante at TV2 spanderte all TV-tid en hel høst på overgangssaken.
        For 9 år siden, i 2010, spilte vi festfotball og var årets sponsorobjekt.
        For 11 år siden, i 2008, var det om Vålerengatrener Martin Andresen kom til å få sparken, et spørsmål hele landet hadde en mening om.
        For 14 år siden, i 2005 fylte vi Rådhusplassen etter å ha vunnet serien.
        Og så videre.
        (...)
        Ser du kjører mottoet om at all pr er god pr.
        I oppsummeringen din teller jeg 4 møkkasaker, hvorav den ene, Stengelgate, ødela enormt både sponsormessig og generelt hvordan mange tenkte om oss.

Mulig klubben har blitt kjedeligere, men for min del er jeg glad for at det er langt mellom møkkasakene.
        Dog skal det sies at underskuddet for 2018 fikk mye oppmerksomhet så vi er ikke blitt helt kommunegrå.

Uansett:
        det er på tide å glemme Ejuke nå. Han er borte.
        Og penga går i sluket. Samarbeidsavtalen med Trøim er vel bare tegna i noen få år til såvidt jeg husker.
        Det er lite som tyder på at Trøim stikker da, men også Trøim har en grense for pengebruk...

Som andre har påpekt; Høstsesongen etter salget av Moa var meget bra. Vi hadde andre profiler da, men det er ikke helt svart i 2019 heller. Dog trenger vi en bra start på høsten for å få satt selvtilliten.

Comment

Nils, det virker for meg som du allerede har bestemt deg for at vi er en klubb uten ambisjoner, og at du bruker skohorn for å få salget av Ejuke til å passe inn i en slik beskrivelse.
          Kanskje du heller skal lese det jeg skriver da, i stedet for å tillegge meg meninger? Mener du klubben fremstår som ambisiøs for tiden?

Du etterspør mer åpenhet? Hvor viktig er det egentlig for oss å få vite hva klubben og spiller har snakket sammen om, og hva vet vi/du om det? Det kan godt hende at Klubben har hørt med spilleren selv hva han ønsket, det kan godt hende at vi hadde lagd en plan allerede sist han signerte en ny kontrakt om hvordan vi ønsket å utvikle hans potensial og hans videre framtid. For meg virker det som kjøpet, utvikling og salget av Ejuke har vært en eneste stor suksess, å jeg synes det er rart at det kan brukes det til å påpeke manglende ambisjoner. Det er ikke sikkert bi bør ha innsikt i alt hva klubben å spillerne snakker om.
          Igjen, kanskje lese det jeg skriver? Jeg etterlyser ikke noen åpenhet om hva klubben snakker med sine ansatte om. I den grad jeg etterlyser åpenhet om interne ting så er det om den økonomiske situasjonen påvirker den sportslige. Bortsett fra det så etterlyser jeg en klubb som er tilstede i mediene. Sammenliknet med tidligere er det veldig dødt rundt klubben. Det er ikke nødvendigvis medieomtalen i seg selv jeg savner, men medieomtale er en ganske god indikator på hva folk er opptatt av for tiden. Og det er ikke noe sunnhetstegn for oss at det er liten interesse for klubben.I tillegg til det tror jeg det skaper nysgjerrighet, sånn at det har en selvforsterkende effekt.

At du også ikke forstår at vi har vært inne i en tøffe økonomiske tider helt siden Rekdal tok over vil for meg være overraskende. At vi i fjor bommet med budsjettet og at vi derfor måtte kutte i antall stillinger i klubben er vel neppe noen hemmelighet, at du ikke har fått dette med deg tror jeg heller ingenting på så aktiv som du er på dette forumet..
          Det jeg hører er at vi har god kontroll på økonomien. Sitter du med annen informasjon?

Vålerenga er ikke Bracelona, nå må noen her inne snart stikke fingeren i jorden å innse at for fleste med ambisjoner så er det i utlandet man får mest penger og sportslig utfordring. Skal vi ambisjoner om å hente gode og unge talenter må vi akseptere at de har ambisjoner om å bli for gode for oss.
          Jeg sier ikke at Vålerenga er Barcelona og også Barcelona selger spillere. Hvis du ønsker å diskutere med meg så må du slutte å gi meg meninger jeg ikke har. Foreslår at du heller leser det jeg skriver.

Jeg er ikke uenig i at mange utenlandske serier har høyere sportslig nivå og betaler bedre. Jeg synes det er bra at spillerne har ambisjoner om å bli for gode for oss. Mitt poeng er at de må spille litt for oss - også i den perioden hvor de egentlig er for gode - for da blir klubben bedre også. Eliteserien er ikke så dårlig at ikke de beste lagene må ha spillere som også kunne hevdet seg i større serier. Det må vi også ha hvis vi skal hevde oss. Og da må vi selge dem på tidspunkt som er riktig for klubben, ikke for spilleren. Altså må silkehanskene av, spillere som skal nyte godt av det treningsopplegget vi tilbyr for at de skal bli for gode for oss, må finne seg i at de ikke blir sendt utenlands og få oppfylt både egen lommebok og ambisjoner så fort noen kommer med to millioner euro.

Det er helt åndssvakt at en spiller som Berge tidobler sin verdi av å spille i Belgia i et år. Etter et år der var han på UEFAs topp 50-liste over talenter.
          https://www.uefa.com/uefachampionsle...nes+watch+2018

Så skjønner jeg at det er litt virkelighetsfjernt å tro at vi skal selge spillerne våre til utlandet for et par hundre millioner i den nærmeste fremtid. Men vi må jobbe for å få salgsprisene våre oppover og da kan vi ikke bare fortsette å si ja så fort noen kommer med to millioner euro.

I en tid der det hele tiden settes nye overgangsrekorder så selger vi fortsatt de beste spillerne våre for samme summer som vi gjorde for et tiår siden. Heerenveen betalte mer for Grindheim enn de gjorde for Ejuke. FFK solgte dem Tarik for et tiår siden for omtrent det dobbelte av det vi fikk for Ejuke. Ejuke skal vel forøvrig sikkert erstatte Michel Vlap som de solgte for €9 millioner nå i sommer...

Comment

Du forstår virkelig ikke poenget til Dagboka, eller du vil ikke. Ja vi kunne kanskje fått mer for han hvis vi holder han til vinter, men vi kan også få mindre.

Poenget til dagbladet, og som jeg er veldig enig i, er at å beholde Ejuke ikke nødvendigvis betyr at vi kommer til å nå ett eventuelt gruppespill. Hvis vi beholder Ejuke, er det ingen garanti for at vi kommer topp 3, kommer vi topp 3 må vi gjennom 4 kvalifiseringskamper får å nå de lovede 50millionene. Så hva nå? sikker på at hylekoret som sitter her å griner når man igjen prøver å få litt penger for Ejuke etter endt sesong, igjen kommer til å begynne grine og forklare oss hvorfor det hadde vært bedre å beholde Ejuke og ikke selge for å tjene 50millioner.

Jeg kan til dels kjøpe argumentet om at vi burde holdt på han og prøvd og solgt han etter endt sesong, men alle bør være enige om at dette er risiko. Men å argumentere for at ett salgt av Ejuke er det samme som å takke nei til 50mill er blant det dummeste jeg har hørt her inne.

Ta gjerne å print ut denne artikkelen, men please stapp den i kjeften, for det er der dritten tilsynelatende kommer ut i ditt tilfelle!
            Jeg hadde aldri i verden trodd at du forsto, og det beviser du nok en gang. Men kanskje ikke så rart da du bare er 1/2?
            Kom deg ut av hula, ler deg å lese, forstå og tenke før du ytrer deg.
            Gratulerer!

Les Nils sitt innlegg enda en gang, tygg på den, og forsøk å tenke før du raller av deg.
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Hvilke meninger er det jeg har tillagt deg da Nils? at klubben mangler ambisjoner? At salget av Ejuke viser at klubben mangler ambisoner? At du mener at det kreves ett taktskifte i klubben? At du reagerer på at sportsdirektøren er glad for å få ett godt salg av Ejuke? At du mener salget er dårlig? Hvorfor skal en spiller komme til klubben hvis vi hver gang skal velge penga?

Du vet ikke at vi har gått med underskudd siden Rekdal tok over? du vet ikke at det har gått utover den økonomiske satsingen? Men siden klubben kom ut å sa de hadde kontroll på økonomien, eller kontroll og at det ikke er overraskende for de at de kommer til å gå i minus og at det jobbet med saken. Så kan man forvente at vi har god råd, at vi kan tilby dyre lønninger og store overganger.

Jeg har aldri sagt at du har sagt at vi er Barcelona, men det er ganske tydelig for meg at du mener vi bør ha ambisjoner som ligger utenfor det jeg vil si er realistisk. at det ikke bare er å slå sammen to kronestykker så ordner alt seg. Det er ikke bare å si nei til bud så løser alle problemene seg.

Det er helt tydelig at du ønsker endringer i klubben. jeg har bare ingen tro på noen av de løsningene du kommer med.

Synes det generelt er veldig mye syting og grining her for tiden, og ja du er en av de. vit også hvis jeg svarer deg i ett innlegg så er det ikke sikkert at hele svaret mitt er myntet på deg. Kan svare deg først og snakke mer generelt senere.

Comment

• Originally posted by Flem View Post

Jeg hadde aldri i verden trodd at du forsto, og det beviser du nok en gang. Men kanskje ikke så rart da du bare er 1/2?
                Kom deg ut av hula, ler deg å lese, forstå og tenke før du ytrer deg.
                Gratulerer!

Les Nils sitt innlegg enda en gang, tygg på den, og forsøk å tenke før du raller av deg.
                HAHAHA kanskje ikke så rart da du bare er 1/2. HAHAHAHA

Jeg godter meg med at flere er enige med meg flem, Fire tottiser allerede kanskje det kommer noen til Det er helt tydlig at flere er enige med meg. så smak litt på den:P

Comment

• Hvorfor virker mange på det forumet her til å være så jævla potte-sure?

God sommer folkens! Prøve å slappe av litt og nyte noen rolige dager kanskje? Blir nok av muligheter til å kjefte på hverandre og klubben og spillere og motstandere og Gud og Erna og Jens og Moxnes og NFF og hvermannsen utover høsten.
                  Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                  -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

• Linkes til en jamaicansk spill fra MLS. Lån ut sesongen, ingen kjøpsopsjon... https://www.nettavisen.no/sport/kild...423820383.html

Comment

• Liker ikke avtaler uten opsjon. Men hvis han skyter oss til medalje....

Comment

• Spennende med spiss inn men er også noe skeptisk til lån uten opsjon. Forstår det hvis man er i en krisesituasjon i nedrykkskampen eller har skader og trenger noe midlertidig inn, men det er jo ikke situasjonen.
                        Jeg vi da si det er bedre å enten satse på egne ungdommer, eller hente inn noe ungt som kan utvikles.

Nå kan det jo fortsatt være muligheter for å hente spilleren etter låne selv uten opsjon da, så skal ikke gå i fistel, men jubler ikke altfor høyt om denne overgangen stemmer.

Comment

• Han har bare 5 måneder igjen av kontrakten med Philadelphia. 20 mål på 36 kamper for dem. Pene tall det.

Comment

Hvilke meninger er det jeg har tillagt deg da Nils? at klubben mangler ambisjoner?
                            Konkret fra det innlegget? At jeg har gjort meg opp en mening og kun bruker de deler av fakta som passer med min konklusjon, at jeg etterspør åpenhet om hva klubben og Ejuke har blitt enig om, Og så reagerte jeg på Barcelonametaforen din. Jeg skjønner fint at vi ikke er Barcelona og kan kopiere dem i et og alt.

I tillegg så sier du i innlegget før "hylekoret som sitter her å griner når man igjen prøver å få litt penger for Ejuke etter endt sesong, igjen kommer til å begynne grine og forklare oss hvorfor det hadde vært bedre å beholde Ejuke og ikke selge for å tjene 50millioner."

Her bruker du et begrep som hylekor blir som en slags hersketeknikk, der du ikke bare tar putter alle i bås, men i tillegg benytter deg av dine egne synske evner om hva samme gruppe vil mene i fremtiden for å underbygge det du mener i dag.

I tillegg skriver du "Men å argumentere for at ett salgt av Ejuke er det samme som å takke nei til 50mill er blant det dummeste jeg har hørt her inne" og lar være å svare når jeg spør om hvem som har sagt noe sånt. Jeg har ikke lest noe sånt her inne.

Da er vi over i en litt uredelig måte å diskutere på.

Du vet ikke at vi har gått med underskudd siden Rekdal tok over? du vet ikke at det har gått utover den økonomiske satsingen? Men siden klubben kom ut å sa de hadde kontroll på økonomien, eller kontroll og at det ikke er overraskende for de at de kommer til å gå i minus og at det jobbet med saken. Så kan man forvente at vi har god råd, at vi kan tilby dyre lønninger og store overganger.
                            Tror du sjekke bedre. Det er ikke siden Rekdal kom inn, men lenge før. Igjen skal du ikke undervurdere de du diskuterer med. Det er en veldig stor forskjell på det å ha kontroll over økonomien og det å ha god økonomi og du er ikke den eneste som skjønner det.

Men da er vi også ved sakens kjerne. Skal økonomien bedres så må utgiftene ned eller inntektene opp.Siden vi alt har kuttet masse så er det trolig ikke mulig å kutte så mye mer. Da må inntektene opp.

Jeg ser ikke på spillersalg som inntekter. Det er noe vi gjør for å bedre likviditeten i klubben, der vi bytter ut (mer eller mindre) sannsynlige langsiktige inntekter med kortsiktige penger.
                            Vålerenga er i underholdningsbransjen, vi lever først og fremst av sponsorinntekter, billettinntekter og medieavtalen. Det er mulig å tjene penger på spillersalg også, men til syvende og sist er det de faste inntektene som gjør at fotballklubber går rundt. Vi kan ikke betale ut mer lønn til spillere, ansette folk i administrasjonen og sånne ting basert på spillersalg.

Hvis du ønsker å sette deg inn i økonomien i Eliteserien kan jeg anbefale deg Deloittes Eliteseriebarometer. Den finner du her. https://www.eliteserien.no/nyheter/e...rometeret-2019

Uten å gå alt for mye i detaljer (les heller rapporten selv) så har vi mye å gå på på billettsiden og sponsorsiden.

Jeg har aldri sagt at du har sagt at vi er Barcelona, men det er ganske tydelig for meg at du mener vi bør ha ambisjoner som ligger utenfor det jeg vil si er realistisk. at det ikke bare er å slå sammen to kronestykker så ordner alt seg. Det er ikke bare å si nei til bud så løser alle problemene seg.[
                            OK, beklager at jeg ikke avklarte med deg på forhånd hva som var et realistisk ambisjonsnivå.

Jeg mener vi bør ha som ambisjon å være Norges ledende klubb.

Det er helt tydelig at du ønsker endringer i klubben. jeg har bare ingen tro på noen av de løsningene du kommer med.]

Det må fint gå an å mene at vi kunne beholdt Ejuke ut sesongen når budet ikke var spesielt høyt og vi er i en medaljekamp. Uten at man verken er en del av et hylekor eller tror at vi er Barcelona.

Ut over det er jeg generelt bekymra over at interessen for en klubb jeg har fulgt siden sent på 80-tallet aldri har vært lavere og at jeg savner et slags Vålerenga-stempel på det som skjer. Det siste er kanskje litt vanskelig å være konkret på. Men vi har alltid hatt folk i klubben som har likt å være frampå, men av den gjengen som er der nå så virker det på meg som om man foretrekker anonymitet og unngår så langt som mulig å uttale seg om noe som helst.

Jeg tror ikke det er mulig å lede en klubb som Vålerenga og samtidig være fullstendig anonym. Og jeg savner at det teamet som leder klubben kompletteres med folk som har klubbakgrunn sånn at vi ikke helt mister identiteten vår.

I tillegg savner jeg litt ambisjoner. For et tiår siden skulle vi være best i Norden og unike i Europa. Nå skal vi være stolte over å selge spillere til Heerenveen. Det var lett å trekke på smilebåndet av tanken om å¨være unik i Europa, men det var i alle fall en ambisjon. Hva som er målet nå vet jeg ikke helt, men jeg tror det er viktig å sette seg noen mål for å få folk til å interessere seg. Det er rett og slett sånn at Vålerenga er i underholdningsbransjen og da er det viktig å ha et produkt folk interesserer seg for.

Og den interessen kommer av sportslig fremgang, som faktisk er ganske målbar. Men også av hva man gjør og sier. Se gjerne artikkelen om Hammarby på forsdein av VPN nå. Sportslig har vi vel gjort det bedre enn dem det siste tiåret, men likevel klarer de å engasjere publikum på en helt annen måte enn oss.

Comment

• Originally posted by j_robber View Post
                              Spennende med spiss inn men er også noe skeptisk til lån uten opsjon. Forstår det hvis man er i en krisesituasjon i nedrykkskampen eller har skader og trenger noe midlertidig inn, men det er jo ikke situasjonen.
                              Jo litt. Jeg meiner det er litt Krise hvis vi ikke klarer e-Cup kvalik i år. Om det må 4 eller 3 plass til er ikke så viktig, men i år er det en del lag som sliter, som har vært foran oss på tabellen før (eller jevnlig). I år er sjansen stor hvis man bare har litt flyt, og klarer å holde kvaliteten på troppen. Jeg er ikke manisk depressiv fordi vi solgte Ejuke, men hører til den grupperingen som er litt forbanna og "vonbråten" (hvis det er slik det skrives). Hadde håpet på en forsterking, UTEN å miste noen. Da hadde jeg satt bilen på at vi hadde klart, MINST, 3 plass!
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Klart vi blir svekket med salg av Ejuke. Og vi får aldri vite hva som er forskjell videre nå med eller uten han. Men målet er Europa. Og med Nation skadet, Abu ute av form og Vega som ofte sliter med skader så tror jeg vi bør forsterke oss om medalje er målet. Men er klar over økonomi og rett spiller må inn og alt det der. Men det er bare mine tanker. Ser over at det skjer noe nå. Så får vi håpe de ovennevnte både blir skadefrie og finner formen igjen. 8 dager til kamp. Gleder meg.

Comment

Working...
                                X