Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nå vet ikke jeg mer om overganger enn hva jeg har erfart i FM. Og det er vel neppe 100% realistisk, selv om det kan gi en grei pekepinn.
    vanlige klausuler, slik jeg har forstått det er f.eks:
    - ved x antall spilte kamper
    - om kjøper oppnår et visst mål (opprykk, europakvalikk osv)
    - prosent av videresalg, enten overgangssum, eller overskudd av neste overgang. Altså kjøpt for 20m selges for 100m. Krav på prosenter av de 80m overskytende.
    - penger ved x antall scoringer
    - penger pr mål, eller pr match
    - deler av overgamgssum i flere avdrag
    - penger etter x antall landslagskamper
    m.m.
    det er mange muligheter.
    Når det gjelder Berge, er det kun de involverte som vet. Alt fra 10 til 20% av videresalg er blitt nevnt. Vi får nok aldri vite det eksakt. Har vi 15% og han selges for 100-150 i sommer, ramler det en god slump inn. Men klart, kjøpende klubb kan også betale 50 nå, litt her og litt der, så kanskje ikke alt renner inn på en gang. Uansett er det bare å håpe at han går for kvalmt mye penger. Vi trenger hver krone vi kan få.
    Men jeg håper ingen forventer at vi pøser ut 15-20 mill på stjernespillere om Berge blir solgt. Det ville antakelig være uklokt (men spennende), og klubben har tidligere demonstrert at de ikke har mulighet/ønske om å bruke penger på den måten.

Men jeg håper at dersom Berge blir solgt, at vi i det minste bruker en god slump av de pengene på et par kvalitetsspillere.

Comment

Bruke noe, med mest til å styrke egenkapitalen. Det er alltid greit å ha noe i bakhånd, spesielt når vi ikke vet hva som skjer med Trøim. Og fordi vi er Vålerenga.

Comment

Er det noen som har hørt noe mer om denne prøvespilleren det ryktes om? Nysgjerrig.

Comment

Det er nok riktig som du sier. Totalsummen er ofte bundet opp i ulike klausuler som blir utløst etter så så mange spilte kamper osv.

Comment

Hvem tror dere blir solgt først hvis man ser bort i fra Ejuke, og tror dere det skjer i sommer? Carvalho kommer vel neppe tilbake vil jeg tro. Nouri returnerer til Valle nå i sommer. Da er det plutselig 8 i forsvar uten at man teller med Carvalho og Borchgrevink. Juarez har vel bare kontrakt ut sesongen, men håper han forlenger. En meget bra back.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
              Hvem tror dere blir solgt først hvis man ser bort i fra Ejuke, og tror dere det skjer i sommer? Carvalho kommer vel neppe tilbake vil jeg tro. Nouri returnerer til Valle nå i sommer. Da er det plutselig 8 i forsvar uten at man teller med Carvalho og Borchgrevink. Juarez har vel bare kontrakt ut sesongen, men håper han forlenger. En meget bra back.
              Juarez god synes du? For treg bakover, og for lite offensiv i hodet framover. Er bare å kvitte seg med han, ta inn Nouri som er bedre, og satse på at Borchgrevink tar over så raskt som mulig.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post

Juarez god synes du? For treg bakover, og for lite offensiv i hodet framover. Er bare å kvitte seg med han, ta inn Nouri som er bedre, og satse på at Borchgrevink tar over så raskt som mulig.
                Jaha? Juarez har 3 assist. Det er flest assist av samtlige på laget, men er ikke overrasket over at vi er uenig om noe Flem. Jeg synes også Jurez har vært trygg og god bakover selv om han ganske ikke er den raskeste. Nouri er virkelig ikke bedre enn Juarez, bare å glemme. Juarez har spilt på et høyere nivå hele karrieren. Det er også helt naturlig at han har brukt litt tid på å tilvenne seg ligaen. Akkurat angående Borchgrevink så er jeg enig i at jeg håper han tar over på sikt.

Comment

Originally posted by tordvif View Post
                  Synes også Juarez har levert varene, unntatt det røde kortet. Godt med god dekning, skulle ønske vi hadde det samme luksusproblemet på topp.

Comment

Grødem returnerer til klubben: http://www.vif-fotball.no/nyheter/gr...-til-valerenga

Nevnes i samme artikkel at Borchgrevink er hentet tilbake.

Comment

Dette har nok noe med skadene på Shala og Vega å gjøre. Får håpe det ikke er for langvarig for de to.

Comment

https://www.eurosport.no/fotball/eli...yz89G-aSQHKZ04
                        Gode nyheter, spør du meg.

Comment

Originally posted by Robban65 View Post
                          Gode nyheter, spør du meg.
                          Ja, det er det. Men det er jo ikke helt uproblematisk å ha tre høyrebacker heller.

Men tap i lokaloppgjør etterfulgt av tre ukers fotballpause med landskamp mot Romania og Færøyene gjør sitt med interessen. Skjønner at det er viktig med restitusjon inn mot landskamper, men så lenge Norge stiller med en 11'er bestående utelukkende av spillere fra utenlandske ligaer så skjønner jeg ikke helt poenget. Er det virkelig påkrevd å ikke spille serierunde søndag 2.juni fordi det teoretisk er en mulighet for at en eller annen også skal spille landskamp bare fem dager senere? I sesongen er det jo ofte midtukekamper der spillerne spiller tre kamper på 7-8 dager. Kunne det ikke i det minste vært mulig med en runde i midtuka og flyttet sesongavslutning 30.november en uke frem i tid?

Det her er jo rykte og ønsketråden, men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg ønsker meg. Og rykter er det fint lite av. Jeg håper vi signerer noen afrikanske talenter i sommer. Og kanskje en spiss. Og kanskje en keeper. Jeg tror ikke vi kommer til å gjøre noe av de to siste, så noen talenter vi kan utvikle mens vi venter på at Ejuke blir solgt hadde vært fint.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Ja, det er det. Men det er jo ikke helt uproblematisk å ha tre høyrebacker heller.

Men tap i lokaloppgjør etterfulgt av tre ukers fotballpause med landskamp mot Romania og Færøyene gjør sitt med interessen. Skjønner at det er viktig med restitusjon inn mot landskamper, men så lenge Norge stiller med en 11'er bestående utelukkende av spillere fra utenlandske ligaer så skjønner jeg ikke helt poenget. Er det virkelig påkrevd å ikke spille serierunde søndag 2.juni fordi det teoretisk er en mulighet for at en eller annen også skal spille landskamp bare fem dager senere? I sesongen er det jo ofte midtukekamper der spillerne spiller tre kamper på 7-8 dager. Kunne det ikke i det minste vært mulig med en runde i midtuka og flyttet sesongavslutning 30.november en uke frem i tid?

Det her er jo rykte og ønsketråden, men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg ønsker meg. Og rykter er det fint lite av. Jeg håper vi signerer noen afrikanske talenter i sommer. Og kanskje en spiss. Og kanskje en keeper. Jeg tror ikke vi kommer til å gjøre noe av de to siste, så noen talenter vi kan utvikle mens vi venter på at Ejuke blir solgt hadde vært fint.
                            Jeg er litt usikker på hva jeg egentlig håper og mener om å utvikle afrikanske talenter for salg. Vi har kanskje Norges beste yngre avdeling i øyeblikket og jeg tror jeg heller til at jeg gjerne skulle sett at vi utviklet egne talenter og heller kjøpte (om enn færre) eldre spillere slik at vi hadde en balansert tropp.

Vi konkurrerer vel med Stabæk om ha det beste tilbudet til de yngre og skulle Stabæk rykke ned i år har vi en alle tiders sjanse til å få etablert oss alene som mål for de beste norske talentene.

Det er liten tvil om at vi har et godt nivå for talentene så lenge andre laget er en god utviklingsarena. Men derfra er spranget for å få være med - og spille - på a laget veldig (for?) lang. I dag slipper ikke Ronny til yngre spillere for de «eldre» er skadet eller suspendert. Det holder ikke i lengden om man skal satse på egne yngre. Hvis de «yngre» i troppen hadde fått like mange sjanser som endel av dagens eldre så er jeg ikke så sikkert på om laget hadde vært dårligere. Men det blir gjetning.

Så det er vel like mye et politisk og strategi valg samt et økonomisk regnestykke om hva som lønner seg. Et afrikansk talent er vel pr definisjon enklere å selge men tror vi at vi klarer å finne så mange av dem videre fremover? Det er mange land og klubber som støvsuger det markedet. Det samme kan neppe sies om det norske.

Men så tilbake til ordlyden i tråden, hva ønsker vi oss i dette vinduet? Mitt største ønske er en spiss som et alternativ til Matti. Så kunne vi ha vekslet litt med mulige typer angrep. Azemi har så langt jeg har kunne spore kun levert en god sesong. Det er for optimistisk at han skal levere på topp nivå - som han kanskje egentlig aldri har gjort. Da kunne vi også hatt en mulighet for å spille med 2 spisser for å kunne veksle formasjoner. Det må til for å kunne levere blant de beste. Nå føler jeg vi er litt låst en formasjon og stanger vi i den finnes ingen god plan B.

Comment

Originally posted by Pete View Post
                              Men så tilbake til ordlyden i tråden, hva ønsker vi oss i dette vinduet? Mitt største ønske er en spiss som et alternativ til Matti. Så kunne vi ha vekslet litt med mulige typer angrep. Azemi har så langt jeg har kunne spore kun levert en god sesong. Det er for optimistisk at han skal levere på topp nivå - som han kanskje egentlig aldri har gjort. Da kunne vi også hatt en mulighet for å spille med 2 spisser for å kunne veksle formasjoner. Det må til for å kunne levere blant de beste. Nå føler jeg vi er litt låst en formasjon og stanger vi i den finnes ingen god plan B.
                              Enig i det. Men kan jo hende at enten Deila er uenig, eller så gidder ikke de med penger å kjøpe flere spisser og han har fått beskjed om å klare seg med de han har.

Men jeg har ikke noe problem med at vi henter talenter fra hele verden jeg. Hvis vi er gode på å utvikle talenter, så burde vi ikke begrense oss til kun talenter fra et spesifikt geografisk område. Om det er Aron fra Jessheim, Odin fra Trondheim eller Peter fra Nigeria spiller ingen rolle for meg.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Skjønner at det er viktig med restitusjon inn mot landskamper, men så lenge Norge stiller med en 11'er bestående utelukkende av spillere fra utenlandske ligaer så skjønner jeg ikke helt poenget. Er det virkelig påkrevd å ikke spille serierunde søndag 2.juni fordi det teoretisk er en mulighet for at en eller annen også skal spille landskamp bare fem dager senere? I sesongen er det jo ofte midtukekamper der spillerne spiller tre kamper på 7-8 dager. Kunne det ikke i det minste vært mulig med en runde i midtuka og flyttet sesongavslutning 30.november en uke frem i tid?
                                Dette styres vel av den internasjonale kalenderen til UEFA/FIFA? Det er ingen ligaer på øverste nivå som spiller når det er landslagspause, så godt mulig NFF ikke har lov til å sette opp serierunder disse ukene. Selv om det ikke er spillere fra Eliteserien på det norske landslaget er det jo flere spillere i Eliteserien som spiller for andre lags landslag.

Når det kommer til spiss så er det vel lov å håpe om at Peter Michael blir klar til høstsesongen, så da får vi jo "en ny" spiss. Han var god de gangene han fikk mulighet i fjor, så forhåpentligvis er han frisk inn mot sommeren nå, får trent godt i pausen, kanskje spilt en treningskamp eller to og er klar til å bidra fra og med Kristiansund-kampen 4. august.

Comment

Working...
                                X