Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rykte-, ønske- og overgangstråd for sommeren 2019

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by ziggy75 View Post
    Jeg tror Christensen blir for dyr. Sikkert flere klubber som er interesserte. Men hvis Berge snart blir solgt, så "kan" han jo bli en bra investering for oss.
    Kommer Lowe, betyr det da at Nation er på vei ut?
    Jeg tror vi på sikt bør tørre å satse på investeringer som Christensen, altså tørre å kjøpe de dyreste talentene i Norge fordi sannsynligheten for stor fortjeneste og videresalg er såpass stor. I tillegg til at de styrker oss sportslig mens de er her. Et annet eksempel er Thorstvedt i Viking.

Molde har vel tjent en god del penger på dette i nyere tid. RBK før i tiden.

Comment

• Originally posted by Daniel View Post

Jeg tror vi på sikt bør tørre å satse på investeringer som Christensen, altså tørre å kjøpe de dyreste talentene i Norge fordi sannsynligheten for stor fortjeneste og videresalg er såpass stor. I tillegg til at de styrker oss sportslig mens de er her. Et annet eksempel er Thorstvedt i Viking.

Molde har vel tjent en god del penger på dette i nyere tid. RBK før i tiden.
      Forsåvidt enig med deg der. Men før vi kan gjøre det, er vi nødt for å ha penger å gjøre det med.
      Håper virkelig på et Berge-salg. Tror det kan gi oss litt cash så vi kan investere i spillere som både forsterker og samtidig har videresalgspotensial.

Comment

• Vi skal visst være enig med MFF om Romain Gall.

https://www.fotbollskanalen.se/blogg...klubb-om-gall/

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
          Vi skal visst være enig med MFF om Romain Gall.

https://www.fotbollskanalen.se/blogg...klubb-om-gall/
          Går tydeligvis ikke alt for bra med økonomien, siden nå er vi interresert i mye lån føler jeg.

Comment

• Tja, vi har egentlig mer enn nok spisser på kontrakt, med Michael, Azemi og Vilhjalmsson (+ Finne).
            Greit å ikke binde seg til lange kontrakter med andre spisser med det første, men greit å låne inn noen for å dekke et kortsiktig behov.
            Med Azemi lånt ut og Michael skada har vi egentlig bare 1 spiss i klubben, og han har spilt for det meste i tierrollen. Finne gjør det godt som spiss, men er egentlig kantspiller.

Comment

• Ser Finne som spiss, ikke kantspiller. Til det mangler han litt fart, men han er en målsnik i boks. Gall er vel primært kantspiller.

Comment

• Som innoverkant fungerer Finne i grunn ypperlig. Han lurer seg inn i boks samtidig som han er en trussel med avslutningene sine. Holder han kanskje likevel et lite hakk opp som spiss, selv om han kan bli litt liten i den rollen også.

Helt greit at vi låner en spiss om han vi låner skyter oss til medalje

Comment

• Eurosport også på ballen: https://www.eurosport.no/fotball/eli...09/story.shtml

Virker som en offensiv midtbanespiller da primært. Kan nok spille spiss også ser det ut som i følge Transfermarkt.

Comment

• Av det som står på Eurosport, synes jeg han virker som en som kan bidra bra.

Comment

• Hvorfor lån???????

Comment

• Originally posted by StenzEnga View Post
                        Hvorfor lån???????
                        Hvorfor sju spørsmålstegn?
                        .."the absece of evidence is not the evidence of absence"..

Comment

• Virker veldig spennende Gall! Satser på at Thiago Holm får noen innhopp og er klar til å gjøre Gall sin plass til sin neste sesong! Hvis Gall kommer da.

Comment

• Det virker som klubbene er enige om et utlån/lån men at spilleren virker avventende (?). Er det positivt for lag og garderobe?

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                              Det virker som klubbene er enige om et utlån/lån men at spilleren virker avventende (?). Er det positivt for lag og garderobe?
                              Det kommer jo helt ann på hvor lenge han har vært avventende da og hvorfor han er det. Om vi akkuratt ble enige med malmø om lån så gir det jo mening at han får noen dager til å tenke seg om på, google vålerenga og finne ut hvilken by vi tilhører og om man kan bo i Oslo. Det kan jo også tenkes at han lurer på om han får andre tilbud fra andre deler av verden fra USA eller Frankrike eller et annet sted han har en tilknytning til. Mer spennende synes jeg det er hvilken form han er i nå og hvor langt lånet er. Om det kun er ut sesongen og han er et godt stykke unna kampform så er det mindre fristende enn om det er ett år og han er i tipp topp shape.

Det virker som lån har blitt vår nye default istedenfor kjøp og salg. Vi har forsøkt og fått til flere lån inn og ut flere den siste tida. Det er mulig at lange kontrakter som ikke går så bra har skremt oss fra å signere for tidlig. Azemi er vel siste eksempelet som har tilgode å leve opp til forventingene og der vi har en lang kontrakt. Jeg er usikker på hvor lur låne taktikken er, men de har vel en plan. Registrere at eurosports svenske "ekspert" J. J. er veldig positiv, jeg er ikke alltid enig med han, men han burde jo kjenne godt til spillern i hvert fall.

Comment

• Originally posted by Pete View Post
                                Det virker som klubbene er enige om et utlån/lån men at spilleren virker avventende (?). Er det positivt for lag og garderobe?
                                Hadde helt sikkert vært mye bedre for alle parter om han måtte si ja/nei på direkten uten å kunne snakke med VIF og gjøre undersøkelser på forhånd...

Comment

Working...
                                X